Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vzpomínáte si na Barbie růžovou? S přehledem ovládla loňský rok. Letos se ale na scéně objevila barva, která má potenciál stát se jejím nepřátelským protějškem. Jde o odstín Brat Green, tedy neonovou a výraznou zelenou. Letním módním fenoménem se stala díky zpěvačce Charli XCX a jejímu albu Brat, hudebně i vizuálně narušujícímu zavedené estetické normy.

    Album Brat vydala Charli XCX již na začátku letošního června, ale do módního popředí se dostává až nyní. Zpěvačka, známá svou provokativní osobností, zvolila barvu záměrně. Uvedla, že chtěla vyjít s odstínem, který je urážlivý a mimo trend, aby vyvolala pocit, že něco není v pořádku. Tento tón se pohybuje na hranici mezi odpudivostí a fascinací. To je pak přesně to, co ji u mladého módního publika činí tak přitažlivou.

    Brat zelená zaplavuje sociální sítě. Designér Marc Jacobs na ni zareagoval po necelém týdnu

    Brat Green se rozšířila z hudebního světa do módního průmyslu bleskovou rychlostí. V den vydání alba byl dokonce barvou osvětlen London Eye, což jen podtrhuje její význam. Značky jako Marc Jacobs okamžitě zareagovaly a zařadily odstín do svých kolekcí. Sociální sítě jsou pak plné příspěvků s hashtagem #bratgreen. Výrazné kousky nabízí například také módní dům Gucci, který často k zeleným odstínům tíhne.

    Zdroj: Gucci

    Jedovatě zelená se nově řadí mezi stejně atraktivní odstíny, jako je například Gucci Ancora nebo PP Pink od značky Valentino. Barvu roku podle oficiálního a tradičního prohlášení společnosti Pantone, tedy oranžový odstín Peach Fuzz, tak Brat zelená takzvaně naprosto strčila do kapsy.

    Přivítejte barvu s největším mediálním dopadem letošního roku. Se svými čísly předbíhá cherry red i peach fuzz

    Brat zelená zanechává obrovský mediální dopad, který podle společnosti Launchmetrics dosáhl hodnoty 22,5 milionu dolarů. Statistika pak analyzuje hodnotu příspěvků, zmínky v článcích a interakce na sociálních sítích. Vše z toho pak perfektně ukazuje, jak moc barva rezonuje mezi hudebními fanoušky i módními nadšenci.

    Podle globální nákupní platformy Lyst vzrostl počet vyhledávání zboží v odstínu zeleného slizu ve stylu Brat za poslední dva týdny o 17 procent. Už teď je proto díky tomu zřejmé, jakou barvu budeme obdivovat v září, po tradičních světových týdnech módy. 

    Nejedná se o žádnou barevnou novinku. V 90. letech minulého století ji milovali všichni

    Neonově zelená už kdysi dominovala například v luxusních kolekcích módního domu Prada nebo Gucci. Libovaly si v ní ale i street style značky jako Adidas či Nike. Vzpomeňte si například na typické šusťákové soupravy nebo typické tenisky 90. let minulého století.

    I když jsme si mysleli, že tato barva skončila v propadlišti módních dějin, Charli XCX nám dokázala pravý opak. Ještě před měsícem bychom dlouhé nehty amerických rapperek v tomto odstínu označili na nevkusné, ale jak vidno, mýlili jsme se.

    @mirandarose0413 can’t bumpin’ no more charli #brat #bratsummer #charlixcx ♬ 365 – Charli xcx

    Známé zpěvačce pak mohou děkovat i výrobci matcha nápojů, protože již oblíbený nápoj se stává ještě populárnějším. Při vyhledání hashtagu #bratgreen na sociální síti TikTok najdete jako nejvíce „lajkované“ video právě to představující ikonické matcha.

    Zdroje: Instagram, TikTok, WWD, Lyst, L’OFFICIEL, New York Times

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Oficiální barvou léta je jedovatě zelená. Trend má na kontě zpěvačka Charli XCX

    ― Reklama ―

    Vzpomínáte si na Barbie růžovou? S přehledem ovládla loňský rok. Letos se ale na scéně objevila barva, která má potenciál stát se jejím nepřátelským protějškem. Jde o odstín Brat Green, tedy neonovou a výraznou zelenou. Letním módním fenoménem se stala díky zpěvačce Charli XCX a jejímu albu Brat, hudebně i vizuálně narušujícímu zavedené estetické normy.

    Album Brat vydala Charli XCX již na začátku letošního června, ale do módního popředí se dostává až nyní. Zpěvačka, známá svou provokativní osobností, zvolila barvu záměrně. Uvedla, že chtěla vyjít s odstínem, který je urážlivý a mimo trend, aby vyvolala pocit, že něco není v pořádku. Tento tón se pohybuje na hranici mezi odpudivostí a fascinací. To je pak přesně to, co ji u mladého módního publika činí tak přitažlivou.

    Brat zelená zaplavuje sociální sítě. Designér Marc Jacobs na ni zareagoval po necelém týdnu

    Brat Green se rozšířila z hudebního světa do módního průmyslu bleskovou rychlostí. V den vydání alba byl dokonce barvou osvětlen London Eye, což jen podtrhuje její význam. Značky jako Marc Jacobs okamžitě zareagovaly a zařadily odstín do svých kolekcí. Sociální sítě jsou pak plné příspěvků s hashtagem #bratgreen. Výrazné kousky nabízí například také módní dům Gucci, který často k zeleným odstínům tíhne.

    Zdroj: Gucci

    Jedovatě zelená se nově řadí mezi stejně atraktivní odstíny, jako je například Gucci Ancora nebo PP Pink od značky Valentino. Barvu roku podle oficiálního a tradičního prohlášení společnosti Pantone, tedy oranžový odstín Peach Fuzz, tak Brat zelená takzvaně naprosto strčila do kapsy.

    Přivítejte barvu s největším mediálním dopadem letošního roku. Se svými čísly předbíhá cherry red i peach fuzz

    Brat zelená zanechává obrovský mediální dopad, který podle společnosti Launchmetrics dosáhl hodnoty 22,5 milionu dolarů. Statistika pak analyzuje hodnotu příspěvků, zmínky v článcích a interakce na sociálních sítích. Vše z toho pak perfektně ukazuje, jak moc barva rezonuje mezi hudebními fanoušky i módními nadšenci.

    Podle globální nákupní platformy Lyst vzrostl počet vyhledávání zboží v odstínu zeleného slizu ve stylu Brat za poslední dva týdny o 17 procent. Už teď je proto díky tomu zřejmé, jakou barvu budeme obdivovat v září, po tradičních světových týdnech módy. 

    Nejedná se o žádnou barevnou novinku. V 90. letech minulého století ji milovali všichni

    Neonově zelená už kdysi dominovala například v luxusních kolekcích módního domu Prada nebo Gucci. Libovaly si v ní ale i street style značky jako Adidas či Nike. Vzpomeňte si například na typické šusťákové soupravy nebo typické tenisky 90. let minulého století.

    I když jsme si mysleli, že tato barva skončila v propadlišti módních dějin, Charli XCX nám dokázala pravý opak. Ještě před měsícem bychom dlouhé nehty amerických rapperek v tomto odstínu označili na nevkusné, ale jak vidno, mýlili jsme se.

    @mirandarose0413 can’t bumpin’ no more charli #brat #bratsummer #charlixcx ♬ 365 – Charli xcx

    Známé zpěvačce pak mohou děkovat i výrobci matcha nápojů, protože již oblíbený nápoj se stává ještě populárnějším. Při vyhledání hashtagu #bratgreen na sociální síti TikTok najdete jako nejvíce „lajkované“ video právě to představující ikonické matcha.

    Zdroje: Instagram, TikTok, WWD, Lyst, L’OFFICIEL, New York Times

    ― Reklama ―

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Když tradice notuje designu. Robyn Lynch uvádí uniformy pro Guinness

    Irská designérka Robyn Lynch přetváří klasické uniformy Guinness Storehouse. Její kolekce spojuje funkčnost s estetickými detaily. Inspiraci pro nezvyklý projekt čerpala z irské historie a kultury a dala tak vzniknout něčemu neotřelému, přesto elegantnímu. Dílo reflektuje nejen bohaté dědictví světově uznávaného pivovaru, ale i osobitý styl nadané návrhářky. 

    TikTok Highlights: Tváře jako z Mrazíka. Zimní make-up diktuje omrzliny

    Uživatelé sociální sítě TikTok vyplodili další ze svých extrémně znějících make-up trendů. Tváře inspirované spáleninami po hodinách vyvalování se na sluníčku tentokrát vystřídala nová sezónní variace. Trend Frost Bitten Blush odkazuje na odstín tvářenky, za který by se nestyděla ani Marfuša z Mrazíka. Nechte své tváře pomyslně omrznout a darujte jim růžový nádech.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―