Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Nejnovější studie od Institut Français de la Mode a Première Vision ukázala, že je nakupování z druhé ruky čím dál populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za udržitelnější. Za „eko“ módu proto také více utrácejí.

    Výzkumu zaměřeného na trh ve Francii, Velké Británii, Německu, Itálii a Spojených státech amerických se zúčastnilo přibližně 5 tisíc respondentů. Studii začátkem července zveřejnila firma Institut Français de la Mode (IFM) a Première Vision. Jejím hlavním závěrem je dle nich poznání, že se díky různým faktorům stala udržitelná móda mnohem populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za šetrnější k přírodě.

    Věří proto například tomu, že módní značky dodržují své environmentální závazky stejně jako ostatní průmysly. Takový názor zastává téměř 68 procent Němců, 75 procent Italů a 82 procent Britů z dotázaných zákazníků. „Změna je rozpoznatelná navzdory finanční krizi a dopadům inflace,“ vysvětlil dále ředitel ekonomické sekce IFM Gildas Minvielle. Milovníci módy proto také za udržitelnou módu utrácejí více než uvedli v průzkumu z roku 2019.

    Přesto ovšem zákazníci v průměru dávají za nákupy z druhé ruky pouze čtvrtinu svého rozpočtu na oblečení. O něco více se také zaměřují na jiné způsoby „udržitelného života“. Například asi 45 procent respondentů z Francie nakoupilo loni udržitelné oblečení, ale 68 procent z nich nakupovalo organické potraviny a 63 procent zase „eko“ kosmetiku. Většina z účastníků studie ovšem v současnosti považuje udržitelné produkty za „módní“.

    K udržitelné módě se zákazníci obrátili také díky dostupnějším informacím

    Zákazníci ve studii rovněž zmínili, že mají v současnosti mnohem lepší informace ohledně „eko“ produktů a toho, kde je najít. V roce 2019 si totiž například polovina Francouzů stěžovala na to, že jim takové informace chybí. Kromě dalších informací pak výzkum odhalil, že se zákazníci více soustředí na kvalitní materiály nebo se zajímají o to, jak mohou své kousky nechat opravit.

    Důvodem k takovým změnám je ovšem i nadále především snaha ušetřit. Například už loni na podzim různé charitativní obchody reportovaly o tom, že díky finanční krizi k nim zavítá čím dál více zákazníků. Report firmy McKinsey ze začátku roku zase varoval, že módní trh bude v roce 2023 bojovat o potřebný růst. Oproti tomu se má dle jeho předpovědí dařit spíše luxusnímu sektoru módního průmyslu.

    Zdroje: Fashion Network, BBC, McKinsey, Twitter, YouTube

    ― Reklama ―

    Nakupování z druhé ruky považují zákazníci čím dál více za „módní“. Mění se jejich nakupovací zvyky

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Nejnovější studie od Institut Français de la Mode a Première Vision ukázala, že je nakupování z druhé ruky čím dál populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za udržitelnější. Za „eko“ módu proto také více utrácejí.

    - Reklama -

    Výzkumu zaměřeného na trh ve Francii, Velké Británii, Německu, Itálii a Spojených státech amerických se zúčastnilo přibližně 5 tisíc respondentů. Studii začátkem července zveřejnila firma Institut Français de la Mode (IFM) a Première Vision. Jejím hlavním závěrem je dle nich poznání, že se díky různým faktorům stala udržitelná móda mnohem populárnější. Více zákazníků také považuje módní průmysl za šetrnější k přírodě.

    Věří proto například tomu, že módní značky dodržují své environmentální závazky stejně jako ostatní průmysly. Takový názor zastává téměř 68 procent Němců, 75 procent Italů a 82 procent Britů z dotázaných zákazníků. „Změna je rozpoznatelná navzdory finanční krizi a dopadům inflace,“ vysvětlil dále ředitel ekonomické sekce IFM Gildas Minvielle. Milovníci módy proto také za udržitelnou módu utrácejí více než uvedli v průzkumu z roku 2019.

    Přesto ovšem zákazníci v průměru dávají za nákupy z druhé ruky pouze čtvrtinu svého rozpočtu na oblečení. O něco více se také zaměřují na jiné způsoby „udržitelného života“. Například asi 45 procent respondentů z Francie nakoupilo loni udržitelné oblečení, ale 68 procent z nich nakupovalo organické potraviny a 63 procent zase „eko“ kosmetiku. Většina z účastníků studie ovšem v současnosti považuje udržitelné produkty za „módní“.

    - Reklama -

    K udržitelné módě se zákazníci obrátili také díky dostupnějším informacím

    Zákazníci ve studii rovněž zmínili, že mají v současnosti mnohem lepší informace ohledně „eko“ produktů a toho, kde je najít. V roce 2019 si totiž například polovina Francouzů stěžovala na to, že jim takové informace chybí. Kromě dalších informací pak výzkum odhalil, že se zákazníci více soustředí na kvalitní materiály nebo se zajímají o to, jak mohou své kousky nechat opravit.

    Důvodem k takovým změnám je ovšem i nadále především snaha ušetřit. Například už loni na podzim různé charitativní obchody reportovaly o tom, že díky finanční krizi k nim zavítá čím dál více zákazníků. Report firmy McKinsey ze začátku roku zase varoval, že módní trh bude v roce 2023 bojovat o potřebný růst. Oproti tomu se má dle jeho předpovědí dařit spíše luxusnímu sektoru módního průmyslu.

    Zdroje: Fashion Network, BBC, McKinsey, Twitter, YouTube

    ― Reklama ―

    Londýn zatáhl oponu. Show stihly představit módní domy Burberry, Erdem nebo KNWLS

    I když Londýnský fashion week skončil, milovníci módy nesmutní. Své dveře totiž očekávaným přehlídkám zároveň otevírá Miláno. Navíc jim britská metropole nabídla uspokojivý dárek na rozloučenou, tedy nejnovější kolekce z dílen Burberry, Erdem či KNWLS.

    LVMH Prize získala Hodakova. Letošní finalisty charakterizovalo poctivé řemeslo a udržitelnost

    Kulturní centrum Foundation Louis Vuitton se na několik dní proměnilo v líheň nadějných módních talentů. Už tradičně se stalo místem pro konání finále soutěže pro začínající návrháře, známé jako LVMH Prize. Hlavní trofej získala značka Hodakova, vedlejší ocenění pak Duran Lantink a Standing Ground.

    Nenahraditelný pomocník, nebo zbytečná investice? TikTok propadl fixačním sprejům

    Bezchybně vypadající make-up po celý den je snem každého, kdo do něj ráno před zrcadlem investoval drahocenný čas. Pochopily to také mnohé beauty společnosti prodávající fixační spreje, slibující dokonalý vzhled. V letošním roce se do nich zamilovali i uživatelé TikToku. Ne každý model však splňuje to, co slibuje.

    Londýnský týden módy nezklamal. Úspěch sklidil JW Anderson, Simone Rocha i Richard Quinn

    Po oslňujících přehlídkách v New Yorku se pozornost módního světa obrátila na Londýn. Metropole ovšem vysoká očekávání ustála a představila hned několik úspěšných show. Své kolekce pro nadcházející jaro a léto totiž odhalily jedny z největších jmen Londýnského týdne módy, tedy JW Anderson, Simone Rocha či Richard Quinn.

    Trojice velikánů nadchla New York. Coach, Tory Burch a Carolina Herrera vítají jaro

    Za okny se na nás začíná mračit zatažená obloha a promáčené chodníky. Největší značky módního světa ovšem ve svých snových přehlídkách vítají nadcházející sezónu, tedy jaro a léto 2025. Sychravé počasí tak rozzářily svými kolekcemi plnými optimismu, hravosti a pochopení pro generaci Z.

    Nejpřekvapivější comeback letošního roku patří brožím. V popředí zůstanou i na podzim

    Pojem brož vyvolává hned několik asociací, současný trend mezi nimi však až do letošního roku nebyl. Návrat doplňků, často spojovaných spíše se staršími dámami než s aktuální módní scénou, tak letos opravdu zaskočil. Zdá se ovšem, že brože povládnou i nadcházejícímu podzimu.

    Ulice New Yorku pohltila móda. Překvapila svým optimismem i hravostí

    Září s sebou ve světě módy nese velká očekávání. Slavné módní domy v něm totiž odhalují kolekce, diktující trendy příštího jara a léta. Tento úkol v uplynulých dnech zaštítil New York, ve kterém řada fashion weeků startuje. Svá překvapivě optimistická díla představily značky jako Sandy Liang, Khaite, Alaïa, Prabal Gurung nebo Off-White.

    Slavné metropole zaplaví fashion weeky. Oči módní scény se však upírají na Paříž

    Pro někoho znamená září začátek školního roku nebo návrat do práce, módní svět v něm ale vidí nejdůležitější měsíc roku. Odehrávají se v něm totiž jedny z nejočekávanějších přehlídek. Letos to platí dvojnásob, jelikož zrak všech módních nadšenců se soustředí na Paříž.

    Glamour v Clam-Gallasově paláci. MBPFW předvedl „demure“ modely i perfektní street style

    Mercedes-Benz Prague Fashion Week 2024 v Clam-Gallasově paláci nabídl pohled na nejnovější tvorbu předních módních návrhářů, kteří přinesli nositelné kolekce, ale i zajímavé příběhy. Výjimečné show představili Alexandra Gnidiak a Valérie Jurčíková, Tomáš Němec, Hana Valtová v rámci Van Graaf Junior Talent nebo Balvin Couture.

    Seriál Sex ve městě oslavuje svůj comeback. Rozděluje generaci Z

    Na Netflix se před pár měsíci vrátil ikonický seriál Sex ve městě. Jeho comeback však vyvolal rozporuplné reakce. Rozdělil hlavně zástupce generace Z, kteří si na něj vytvořili rozdílné názory. Někteří na něm oceňují přátelství čtyř kamarádek i jejich módu a otevřené konverzace o sexu. Jiní ho považují za zastaralý propadák.

    Svět luxusu otevírá dveře budoucnosti. Za bitcoiny koupíte i jachtu nebo hodinky

    Luxusní průmysl drží krok s dobou a nebojí se proto ani kryptoměn. Už pár let zpět je proto značky jako Gucci, Balenciaga nebo Hublot přijaly jako další možnost platby. Do moderního trendu se ovšem zapojuje čím dál více značek, a tak si za bitcoiny pořídíte nejen špičkové hodinky, ale také auto nebo jachtu.

    Zájem o pánské návrhy Miu Miu rapidně narůstá. Dle TikToku zvyšují mužskou atraktivitu

    Značka Miu Miu, známá hravými a jemně provokativními kolekcemi, se opět vrací k pánským návrhům. I když se mužská konfekce objevuje jen v omezeném množství, stává se nečekaným masovým hitem, rezonujícím napříč sociálními sítěmi. Muži se navíc nebojí ani kombinací s ryze ženskými kousky, které přetváří na unisex. 

    New York rozehřála show Ralph Lauren. Týden módy přivítala i Zegna a Uniqlo

    Ralph Lauren se stal dalším módním domem, předbíhajícím oficiální program Newyorského týdne módy. Americký návrhář představil nejnovější kolekci hvězdným hostům v Hamptons. Fashion week přivítaly různorodými událostmi také značky Zegna, Jacquemus nebo Uniqlo.

    Nákupní seznam na září: Guerlain a Pucci oslavují zářivé barvy, Saint Laurent uvádí novou kolekci

    Návrat do studijního nebo pracovního režimu může být nemilosrdný. Alespoň nám ale dává o důvod navíc, potěšit sebe nebo blízké luxusními drobnostmi. Perfektním dárkem jsou kousky ze spolupráce Guerlain a Pucci nebo oslnivý parfém Diptyque. Potěší i umělecké šátky od Louis Vuitton či podzimní řada Saint Laurent.

    Proenza Schouler předběhla Newyorský týden módy. Show odhalila o dva dny dříve

    Očekávaná módní událost, zahajující přehlídkami zaplněné září, odstartovala o dva dny dříve. Newyorský týden módy totiž neoficiálně započala show Proenza Schouler. Její kreativní ředitelé chtěli využít stále ještě poklidné atmosféry velkoměsta, ale také získat náskok před silnou konkurencí.

    Tichý luxus pronikl do podzimní módy. Vrátil se v podobě trendy bund a kabátů

    Minimalistický módní styl je letos jednoznačně na ústupu. Tichému luxusu se však přesto podařilo vniknout do luxusních kolekcí pro letošní podzim a zimu. Převtělil se totiž do různorodých bund a kabátů. Ať už si tedy vyberete jakýkoli model, vyzařovat bude čistou elegancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―