Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Už druhý rok za sebou se na špičce módního žebříčku společnosti Kearney umístily značky Patagonia, Levi’s a North Face. Index každý rok hodnotí snahu módních firem o prodloužení životnosti produktů, včetně používání recyklovaných materiálů nebo propagace nákupu použitých kousků.

    Poradenská firma pro marketing Kearney zveřejnila svůj žebříček pro rok 2022 známý jako Circular Fashion Index (CFX). Zhodnotila na 200 módních společností napříč 20 státy a šesti kategoriemi. Jedná se tedy o 50 prozkoumaných firem více než v roce 2022. Firma ve svém indexu značky hodnotí na základě jejich snah o prodloužení životnosti svých produktů. Rozřadí je vždy do kategorií, jako je luxus, cenově dostupný luxus, masový trh, fast fashion, sport a outdoor nebo spodní prádlo.

    Kearney hodnotí módní společnosti na základě sedmi aspektů rozdělených do dvou zastřešujících faktorů. Ty označuje jako primární a sekundární trh. Ten první zahrnuje to, jak firmy zacházejí s novými produkty. Druhý zase, jak se chovají k už použitým kouskům. Žebříček tak může hodnotit procento recyklovaných materiálů v nových návrzích nebo například propagaci udržitelnosti v komunikaci jednotlivých společností.

    I když máme některé zářící hvězdy, myslíme si, že módní průmysl jako takový má před sebou ještě spoustu prostoru na zlepšení, okomentoval pak index pracovník Kearney z USA Brian Ehrig. Na vrcholku žebříčku se totiž už podruhé umístily stejné značky, tedy Patagonia, Levi’s a North Face. Průměrný výsledek všech ohodnocených společností se ovšem oproti předchozímu roku nezvedl. Nadále tedy dosahuje necelých tří bodů z možných deseti.

    Módní společnosti musí své zákazníky o udržitelnosti lépe vzdělávat, míní Kearney

    První index Kearney z roku 2020 přitom zaznamenal průměrný výsledek 1,6 bodů. V letošním žebříčku pak na číslo vyšší než pět bodů dosáhlo jenom 19 společností. Pouze první tři pak přesáhly sedm bodů.Podle nejnovějších výzkumů nejsou navíc zákazníci dostatečně informovaní o možnostech prodloužení životnosti jednotlivých kousků,vysvětlil dále ředitel Kearney Dario Minutella. O jejich edukaci by se pak měly postarat právě i samotné značky.

    Nejlepší tři zmíněné módní společnosti pak v nejnovějším žebříčku následovala firma OVS. Hned za ní se umístil Gucci, Madewell, Coach, Esprit, Lululemon Athletica a Lindex. Pokud jde o jednotlivé kategorie, vévodila té „luxusní“ firma Gucci. Kromě toho se ale mezi deset nejlepších dostal také Coach, Burberry, Moncler nebo Louis Vuitton. V kategorii sportu se kromě těch již zmíněných předvedly především firmy Adidas, Columbia, Nike nebo Puma.

    Zdroj: WWD, Headtopics, Just Style, Instagram, YouTube

    Módnímu indexu Kearney vévodí Patagonia, Levi’s a North Face. Daří se jim prodloužit životnost svých kousků

    Kašmírová elegance v éře rychlé módy: Váš ultimátní průvodce luxusem a kvalitou

    Kašmírové pleteniny jsou synonymem luxusu, avšak jejich vzestup v populárních fast fashion řetězcích přináší dilema: jak rozpoznat opravdovou kvalitu mezi zdánlivě výhodnými nabídkami? Ne všechno zlato se třpytí a nejvyšší cena neznamená automaticky to nejlepší. Připravte se na cestu za pravým kašmírovým luxusem, kde cena není jediným ukazatelem hodnoty.

    Nakoukněte do zákulisí LVMH, jedné z nejprestižnějších společností světa

    Vydejte se na cestu do historie luxusního konglomerátu LVMH, kde se prolínají příběhy dvou ikonických značek, tedy Louis Vuitton a Moët Hennessy. Jejich spojení není pouze obchodní aliance, ale fascinující kapitola, která definovala nový standard ve světě luxusu a módy.

    I odpad z hroznů může tvořit luxus. Dokazuje to nová spolupráce Stelly McCartney a Veuve Clicquot

    Návrhářka Stella McCartney je známá pro svou kreativitu, kterou využívá na tvorbu módních, ale udržitelných produktů. Tentokrát se rozhodla vytvořit novou verzi veganské kůže. Na pomoc si přizvala luxusní značku šampaňského Veuve Clicquot. Z jejího hroznového odpadu a korků vyrobila elegantní řadu kabelek a chic sandálků na platformě.

    Jak dosáhnout i zdánlivě nemožného? Několik rad, na které nesmíte zapomenout při nákupu své první kabelky od Hermès

    Mít ve své sbírce neodolatelný kousek z dílny Hermès je jako výhra v kabelkové loterii. Bezpochyby se jedná o modely, které se dědí z generace na generaci. Pro mnoho zájemců je ovšem nemožné takový kousek získat. Proto přinášíme několik užitečných rad, které vám mohou pomoci na cestě za vaší vyvolenou kabelkou.