Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Už druhý rok za sebou se na špičce módního žebříčku společnosti Kearney umístily značky Patagonia, Levi’s a North Face. Index každý rok hodnotí snahu módních firem o prodloužení životnosti produktů, včetně používání recyklovaných materiálů nebo propagace nákupu použitých kousků.

    Poradenská firma pro marketing Kearney zveřejnila svůj žebříček pro rok 2022 známý jako Circular Fashion Index (CFX). Zhodnotila na 200 módních společností napříč 20 státy a šesti kategoriemi. Jedná se tedy o 50 prozkoumaných firem více než v roce 2022. Firma ve svém indexu značky hodnotí na základě jejich snah o prodloužení životnosti svých produktů. Rozřadí je vždy do kategorií, jako je luxus, cenově dostupný luxus, masový trh, fast fashion, sport a outdoor nebo spodní prádlo.

    Kearney hodnotí módní společnosti na základě sedmi aspektů rozdělených do dvou zastřešujících faktorů. Ty označuje jako primární a sekundární trh. Ten první zahrnuje to, jak firmy zacházejí s novými produkty. Druhý zase, jak se chovají k už použitým kouskům. Žebříček tak může hodnotit procento recyklovaných materiálů v nových návrzích nebo například propagaci udržitelnosti v komunikaci jednotlivých společností.

    I když máme některé zářící hvězdy, myslíme si, že módní průmysl jako takový má před sebou ještě spoustu prostoru na zlepšení, okomentoval pak index pracovník Kearney z USA Brian Ehrig. Na vrcholku žebříčku se totiž už podruhé umístily stejné značky, tedy Patagonia, Levi’s a North Face. Průměrný výsledek všech ohodnocených společností se ovšem oproti předchozímu roku nezvedl. Nadále tedy dosahuje necelých tří bodů z možných deseti.

    Módní společnosti musí své zákazníky o udržitelnosti lépe vzdělávat, míní Kearney

    První index Kearney z roku 2020 přitom zaznamenal průměrný výsledek 1,6 bodů. V letošním žebříčku pak na číslo vyšší než pět bodů dosáhlo jenom 19 společností. Pouze první tři pak přesáhly sedm bodů.Podle nejnovějších výzkumů nejsou navíc zákazníci dostatečně informovaní o možnostech prodloužení životnosti jednotlivých kousků,vysvětlil dále ředitel Kearney Dario Minutella. O jejich edukaci by se pak měly postarat právě i samotné značky.

    Nejlepší tři zmíněné módní společnosti pak v nejnovějším žebříčku následovala firma OVS. Hned za ní se umístil Gucci, Madewell, Coach, Esprit, Lululemon Athletica a Lindex. Pokud jde o jednotlivé kategorie, vévodila té „luxusní“ firma Gucci. Kromě toho se ale mezi deset nejlepších dostal také Coach, Burberry, Moncler nebo Louis Vuitton. V kategorii sportu se kromě těch již zmíněných předvedly především firmy Adidas, Columbia, Nike nebo Puma.

    Zdroj: WWD, Headtopics, Just Style, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Módnímu indexu Kearney vévodí Patagonia, Levi’s a North Face. Daří se jim prodloužit životnost svých kousků

    Už druhý rok za sebou se na špičce módního žebříčku společnosti Kearney umístily značky Patagonia, Levi’s a North Face. Index každý rok hodnotí snahu módních firem o prodloužení životnosti produktů, včetně používání recyklovaných materiálů nebo propagace nákupu použitých kousků.

    Poradenská firma pro marketing Kearney zveřejnila svůj žebříček pro rok 2022 známý jako Circular Fashion Index (CFX). Zhodnotila na 200 módních společností napříč 20 státy a šesti kategoriemi. Jedná se tedy o 50 prozkoumaných firem více než v roce 2022. Firma ve svém indexu značky hodnotí na základě jejich snah o prodloužení životnosti svých produktů. Rozřadí je vždy do kategorií, jako je luxus, cenově dostupný luxus, masový trh, fast fashion, sport a outdoor nebo spodní prádlo.

    Kearney hodnotí módní společnosti na základě sedmi aspektů rozdělených do dvou zastřešujících faktorů. Ty označuje jako primární a sekundární trh. Ten první zahrnuje to, jak firmy zacházejí s novými produkty. Druhý zase, jak se chovají k už použitým kouskům. Žebříček tak může hodnotit procento recyklovaných materiálů v nových návrzích nebo například propagaci udržitelnosti v komunikaci jednotlivých společností.

    I když máme některé zářící hvězdy, myslíme si, že módní průmysl jako takový má před sebou ještě spoustu prostoru na zlepšení, okomentoval pak index pracovník Kearney z USA Brian Ehrig. Na vrcholku žebříčku se totiž už podruhé umístily stejné značky, tedy Patagonia, Levi’s a North Face. Průměrný výsledek všech ohodnocených společností se ovšem oproti předchozímu roku nezvedl. Nadále tedy dosahuje necelých tří bodů z možných deseti.

    Módní společnosti musí své zákazníky o udržitelnosti lépe vzdělávat, míní Kearney

    První index Kearney z roku 2020 přitom zaznamenal průměrný výsledek 1,6 bodů. V letošním žebříčku pak na číslo vyšší než pět bodů dosáhlo jenom 19 společností. Pouze první tři pak přesáhly sedm bodů.Podle nejnovějších výzkumů nejsou navíc zákazníci dostatečně informovaní o možnostech prodloužení životnosti jednotlivých kousků,vysvětlil dále ředitel Kearney Dario Minutella. O jejich edukaci by se pak měly postarat právě i samotné značky.

    Nejlepší tři zmíněné módní společnosti pak v nejnovějším žebříčku následovala firma OVS. Hned za ní se umístil Gucci, Madewell, Coach, Esprit, Lululemon Athletica a Lindex. Pokud jde o jednotlivé kategorie, vévodila té „luxusní“ firma Gucci. Kromě toho se ale mezi deset nejlepších dostal také Coach, Burberry, Moncler nebo Louis Vuitton. V kategorii sportu se kromě těch již zmíněných předvedly především firmy Adidas, Columbia, Nike nebo Puma.

    Zdroj: WWD, Headtopics, Just Style, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―