Více

    ― Reklama ―

    Už druhý rok za sebou se na špičce módního žebříčku společnosti Kearney umístily značky Patagonia, Levi’s a North Face. Index každý rok hodnotí snahu módních firem o prodloužení životnosti produktů, včetně používání recyklovaných materiálů nebo propagace nákupu použitých kousků.

    Poradenská firma pro marketing Kearney zveřejnila svůj žebříček pro rok 2022 známý jako Circular Fashion Index (CFX). Zhodnotila na 200 módních společností napříč 20 státy a šesti kategoriemi. Jedná se tedy o 50 prozkoumaných firem více než v roce 2022. Firma ve svém indexu značky hodnotí na základě jejich snah o prodloužení životnosti svých produktů. Rozřadí je vždy do kategorií, jako je luxus, cenově dostupný luxus, masový trh, fast fashion, sport a outdoor nebo spodní prádlo.

    Kearney hodnotí módní společnosti na základě sedmi aspektů rozdělených do dvou zastřešujících faktorů. Ty označuje jako primární a sekundární trh. Ten první zahrnuje to, jak firmy zacházejí s novými produkty. Druhý zase, jak se chovají k už použitým kouskům. Žebříček tak může hodnotit procento recyklovaných materiálů v nových návrzích nebo například propagaci udržitelnosti v komunikaci jednotlivých společností.

    I když máme některé zářící hvězdy, myslíme si, že módní průmysl jako takový má před sebou ještě spoustu prostoru na zlepšení, okomentoval pak index pracovník Kearney z USA Brian Ehrig. Na vrcholku žebříčku se totiž už podruhé umístily stejné značky, tedy Patagonia, Levi’s a North Face. Průměrný výsledek všech ohodnocených společností se ovšem oproti předchozímu roku nezvedl. Nadále tedy dosahuje necelých tří bodů z možných deseti.

    Módní společnosti musí své zákazníky o udržitelnosti lépe vzdělávat, míní Kearney

    První index Kearney z roku 2020 přitom zaznamenal průměrný výsledek 1,6 bodů. V letošním žebříčku pak na číslo vyšší než pět bodů dosáhlo jenom 19 společností. Pouze první tři pak přesáhly sedm bodů.Podle nejnovějších výzkumů nejsou navíc zákazníci dostatečně informovaní o možnostech prodloužení životnosti jednotlivých kousků,vysvětlil dále ředitel Kearney Dario Minutella. O jejich edukaci by se pak měly postarat právě i samotné značky.

    Nejlepší tři zmíněné módní společnosti pak v nejnovějším žebříčku následovala firma OVS. Hned za ní se umístil Gucci, Madewell, Coach, Esprit, Lululemon Athletica a Lindex. Pokud jde o jednotlivé kategorie, vévodila té „luxusní“ firma Gucci. Kromě toho se ale mezi deset nejlepších dostal také Coach, Burberry, Moncler nebo Louis Vuitton. V kategorii sportu se kromě těch již zmíněných předvedly především firmy Adidas, Columbia, Nike nebo Puma.

    Zdroj: WWD, Headtopics, Just Style, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Módnímu indexu Kearney vévodí Patagonia, Levi’s a North Face. Daří se jim prodloužit životnost svých kousků

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Už druhý rok za sebou se na špičce módního žebříčku společnosti Kearney umístily značky Patagonia, Levi’s a North Face. Index každý rok hodnotí snahu módních firem o prodloužení životnosti produktů, včetně používání recyklovaných materiálů nebo propagace nákupu použitých kousků.

    - Reklama -

    Poradenská firma pro marketing Kearney zveřejnila svůj žebříček pro rok 2022 známý jako Circular Fashion Index (CFX). Zhodnotila na 200 módních společností napříč 20 státy a šesti kategoriemi. Jedná se tedy o 50 prozkoumaných firem více než v roce 2022. Firma ve svém indexu značky hodnotí na základě jejich snah o prodloužení životnosti svých produktů. Rozřadí je vždy do kategorií, jako je luxus, cenově dostupný luxus, masový trh, fast fashion, sport a outdoor nebo spodní prádlo.

    Kearney hodnotí módní společnosti na základě sedmi aspektů rozdělených do dvou zastřešujících faktorů. Ty označuje jako primární a sekundární trh. Ten první zahrnuje to, jak firmy zacházejí s novými produkty. Druhý zase, jak se chovají k už použitým kouskům. Žebříček tak může hodnotit procento recyklovaných materiálů v nových návrzích nebo například propagaci udržitelnosti v komunikaci jednotlivých společností.

    I když máme některé zářící hvězdy, myslíme si, že módní průmysl jako takový má před sebou ještě spoustu prostoru na zlepšení, okomentoval pak index pracovník Kearney z USA Brian Ehrig. Na vrcholku žebříčku se totiž už podruhé umístily stejné značky, tedy Patagonia, Levi’s a North Face. Průměrný výsledek všech ohodnocených společností se ovšem oproti předchozímu roku nezvedl. Nadále tedy dosahuje necelých tří bodů z možných deseti.

    - Reklama -

    Módní společnosti musí své zákazníky o udržitelnosti lépe vzdělávat, míní Kearney

    První index Kearney z roku 2020 přitom zaznamenal průměrný výsledek 1,6 bodů. V letošním žebříčku pak na číslo vyšší než pět bodů dosáhlo jenom 19 společností. Pouze první tři pak přesáhly sedm bodů.Podle nejnovějších výzkumů nejsou navíc zákazníci dostatečně informovaní o možnostech prodloužení životnosti jednotlivých kousků,vysvětlil dále ředitel Kearney Dario Minutella. O jejich edukaci by se pak měly postarat právě i samotné značky.

    Nejlepší tři zmíněné módní společnosti pak v nejnovějším žebříčku následovala firma OVS. Hned za ní se umístil Gucci, Madewell, Coach, Esprit, Lululemon Athletica a Lindex. Pokud jde o jednotlivé kategorie, vévodila té „luxusní“ firma Gucci. Kromě toho se ale mezi deset nejlepších dostal také Coach, Burberry, Moncler nebo Louis Vuitton. V kategorii sportu se kromě těch již zmíněných předvedly především firmy Adidas, Columbia, Nike nebo Puma.

    Zdroj: WWD, Headtopics, Just Style, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Když touha po kráse škodí. Tři beauty mýty, které musíte znát

    Beauty mýty jsou všude kolem nás. Bohužel krása se neměří v centimetrech, množstvím séra, ani tím, kolik přírodních výtažků natlačíte do jedné rutiny. V kosmetice, stejně jako v módě, platí, že čím víc pravidel, tím víc výjimek. Některé „pravdy“ se ale opakují, jako by je někdo tesal do mramoru. Přitom stačí jen trocha nadhledu, abychom zjistili, že tři z nejčastějších mýtů jsou nejen zastaralé, ale i škodlivé.

    Filmová plátna vyhlížejí nové hity. Pět očekávaných snímků roku 2025

    Trvající filmový festival v Cannes slouží jako připomínka toho, že letošní rok čeká ještě spousta úspěšných snímků. Zatímco některé z očekávaných filmů budou usilovat o prestižní ceny kritiků, jiné hodlají aspirovat spíše na přilákání co největšího počtu diváků. Objevte pět z nich, o kterých v následujících měsících zcela jistě ještě hodně uslyšíte.

    Napodobeniny luxusních kabelek ovládají módní řetězce. Nejde ale o klasické „fejky“

    Představa napodobeniny kabelky většinou evokuje laciný kousek z tržnice, často ozdobený špatně okopírovaným logem a nekvalitními švy. Tato éra ale pomalu končí. Nová vlna „napodobenin“ přichází z míst, odkud bychom ji před pár lety nečekali. Z regálů módních řetězců. Modely nápadně připomínající slavné ikony se objevují v řadách značek jako COS či Zara. Bez loga, ale se stejným tvarem, uchem i strukturou.

    Kontroverzní trend opět na scéně. Peplum styl už vás do rozpaků nepřivede

    Zatímco mnozí z nás ještě stále nedokázali překousnout letošní definitivní návrat skinny jeans, z módního záhrobí vstává z mrtvých další milovaný, ale i nenáviděný trend. Říká vám něco peplum? Pokud ne, je čas osvěžit si paměť. Právě tato zapomenutá silueta se totiž stále častěji objevuje na přehlídkových molech a červených kobercích.

    Glenn Martens zná deadline. Debut pro Maison Margiela odhalí v červenci

    Módní dům Maison Margiela oznámil letos v lednu po roce čekání svého nového kreativního ředitele. Po proslulém návrháři Johnu Galliano ho povede designér a soušasný šéf Diesel Glenn Martens. Zástupci značky však nyní odhalili, kdy představí svou debutovou kolekci. Haute couture řadu pro podzim 2025 zveřejní na červencovém fashion weeku v Paříži.

    TikTok trendy slibují dlouhověkost. Místo toho plýtvají cenným časem

    Touha dosáhnout co nejvyššího věku je přirozenou součástí života a vždy k němu patřila. Nejmodernější technologie, hnutí biohacking, a hlavně sociální sítě však ze snu dlouhověkosti učinily kolotoč, ze kterého lze jen těžko vystoupit. Populární TikTok trendy nabízejí pochybné tipy, vedoucí spíše k prázdné peněžence a ztracenému času.

    TikTok pohltil nečekaný comeback. Pánskou módu dobývá Hedi Boy

    Již od začátku letošního roku je jasné, že je nostalgie jeho synonymem. Na módní scénu se totiž vrací řada trendů, které mnozí z nás už dávno považovali za zapomenuté. Do popředí platformy TikTok se proto nenápadně vkradl rovněž styl definující počátky milénia a vycházející ze stylu návrháře Hedi Slimane. Pánskou módu ovládl takzvaný Hedi Boy.

    Mikiny v revolučním hávu. Díky správné kombinaci získáte elegantní outfit

    Ačkoliv tepláky už snad navždy zůstanou kouskem oblečení, jehož místo je kdekoliv mimo zrak široké veřejnosti, mikiny se probojovávají do městských outfitů. Netřeba je rovnou odsuzovat, se správným kombinováním umí vytvořit i elegantní vzhled. Důležité je dbát na správný střih a doplňky. Pro inspiraci přitom nemusíte chodit daleko.

    Snímek I’m Still Here navrátil 70. léta. K životu probudil i tehdejší módu

    Cenu Oscar za nejlepší mezinárodní počin si letos ze slavnostního předávání odvezl snímek I'm Still Here. Film založený na skutečné události pojednává o brutálních podmínkách brazilského diktátorského režimu ze 70. let minulého století. Umně ale propojuje tragédii v centru dění s nezlomným optimismem, atmosférou a módou tehdejší doby.

    Orámované rty slaví úspěch. Důkazem jsou perfektně sladěná lip comba

    Beauty trendy si v poslední době vzaly pod křídla výrazně orámované rty. Konturky samozřejmě nejsou žádnou novinkou, avšak nedávno se začaly objevovat i jako samostatný prvek líčení. Není divu, při vhodně zvoleném odstínu vypadají rty precizně vytvarované a strhnou na sebe všechnu pozornost. Stejný efekt má ale rovněž osobité lip combo.

    Spolupráce s návrháři a koncert Charli XCX. Uniká H&M své pověsti fast fashion řetězce?

    Řetězec H&M šlápnul na plyn. Dle nové strategie usiluje nejen o zatraktivnění značky pro širší okruh zákazníků, ale i vymezení jedinečné pozice mezi konkurencí, jako je Zara a Shein. V posledních měsících proto zorganizoval koncerty se zpěvačkou Charli XCX a představil prémiovou designerskou kolekci. Stačí však zvučná jména v kampaních a lákavé akce na odpoutání pozornosti od fast fashion hříchů?

    Ferragamo opět rezonuje. Výkřik relevance přinesla letní řada i Kylie na Met Gala

    Značka, která kdysi stála v závětří módního světa, se opět dostává do popředí. Ferragamo poslední dobou nezní jen na přehlídkových molech. Rezonuje i v zákulisí nejslavnějších událostí. Důkaz? Supermodelka Kylie Jenner oblečená do Ferragamo na nedávném Met Gala. Těžko hledat hlasitější výkřik relevance. Návrhář Maximilian Davis tak činí z Ferragamo brand působící kultivovaně a zároveň sebevědomě.

    Gucci se vrací domů. Show Cruise 2026 uspořádá v historickém archivu

    Koncem dubna odstartoval módní dům Chanel kolotoč letošních cruise kolekcí. V těsném závěsu na něj však brzy naváže Gucci. Společnost totiž odhalila přesné datum i lokaci nadcházející přehlídky. Tentokrát se rozhodla navrátit ke svým kořenům, tedy do Florencie. Show proto dne 15. května uspořádá ve svém historickém archivu v Palazzo Settimanni.

    Beyoncé navázala na tradici. Na Cowboy Carter Tour nešetří na designovém šatníku

    Zpěvačka Beyoncé nepatří pouze mezi královny hudebního, ale také módního světa. Důkazem jsou její jedinečné kostýmy z dílny luxusních značek, kterými již tradičně ohromuje návštěvníky svých koncertů. Výjimkou není ani nedávno odstartovaná Cowboy Carter Tour, jež nabídla kousky z dílny módních domů, jako je Mugler, Loewe či Diesel.

    Paris Hilton opět pronikla do světa skin care. Představila značku Parívie

    Neexistuje snad žádné odvětví, ve kterém by jedna z nejznámějších osobností světa, Paris Hilton, nezkusila štěstí. Od modelingu přes zpěv po herectví, zdá se, že jí nic není cizí. Není proto žádným překvapením, že své jméno v uplynulých letech spojila také s řadou beauty produktů. Nyní tak opět proniká do světa skin care, a to s novou značkou Parívie.

    Donatella Versace oslavila 70 let. Připomeňte si její nejikoničtější momenty

    Módní ikona a kreativní ředitelka stejnojmenné značky Donatella Versace oslavila své sedmdesátiny ve velkém stylu. Tedy obklopená láskou, leskem a vzpomínkami na momenty, které definovaly dějiny módy. Žádná jiná žena nedokázala tak elegantně navázat na rodinný odkaz, a přitom se stát vlastním nezapomenutelným fenoménem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―