Více

    ― Reklama ―

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    Nejznámější módní značky již dávno pochopily, že aby si u zákazníků ponechaly důvěru, musí začít řešit svou environmentální stopu. Přesto většina z nich nečiní dost pro to, aby potlačila největší problém módního průmyslu, tedy nadprodukci. Jak ukázal i nejnovější udržitelný projekt z dílny Chanel, Nevold, zaměřený na recyklaci, společnosti se místo toho zaměřují na jiné části této problematiky.

    Právě nadprodukce je přitom počátečním kořenem, ze kterého ostatní škodlivé dopady na životní prostředí pramení. Upozornil na to rovněž nejnovější report udržitelné show Source Fashion s názvem Fashion’s Hidden Crisis. Odhalil například, že i když světový módní průmysl ročně vyprodukuje na 80 až 150 miliard kusů oblečení, 40 procent z tohoto množství se nikdy nepodaří prodat.

    Zdroj: Pexels

    Kousky proto následně zamíří na skládky, do spalovacích pecí nebo slevových košů, ze kterých se ale většinou do šatníků stejně nikdy nepodívají. Report kromě toho uvedl, že pouze procento módních značek aktivně pracuje na tom, aby objem své produkce zmenšil. Dokument proto zároveň nabízí řadu inovativních modelů, které by společnostem s alarmujícím problémem pomohly.

    Módním značkám alternativy nechybí. Nadprodukci odstraní inovativní modely

    „Značky mohou snížit svou produkci bez toho, aniž by zmenšily svůj zisk. V mnoha případech naopak dochází ke zvýšení marží a posílení důvěry zákazníků,“ popsal report. Mezi možná řešení řadí takzvanou on-demand produkci, založenou na výrobě pouze těch kousků, o které už je zájem. Další možností je „circular design“, tedy kousky, jež se dají opravit, znovu využít či recyklovat.

    „Report poukazuje na nepříjemnou pravdu ležící za úspěchem mnohých značek, tedy že nadprodukce je vestavěná do jejich modelů, předpokládajících, že množství je jediným klíčem k zvýšení zisků,“ okomentovala výsledky nejnovějšího dokumentu ředitelka sourcingu Source Fashion Suzanne Ellingham. Potvrdila tak, že módní průmysl musí co nejdříve učinit zásadní změnu.

    Zdroje: The Fashion Network, Fibre2Fashion, Source Fashion, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Módní průmysl musí obrátit. Brodí se krizí devastující nadprodukce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Škodlivé dopady módního průmyslu na životní prostředí nejsou žádným tajemstvím. Přesto je jeden z největších problémů módní scény často v tichosti odsouván do pozadí. Právě na něj upozornil report udržitelné show Source Fashion. Zvýraznil totiž alarmující krizi nadprodukce, jež za sebou zanechává hromady oblečení, zaplavující přeplněné skládky.

    - Reklama -

    Nejznámější módní značky již dávno pochopily, že aby si u zákazníků ponechaly důvěru, musí začít řešit svou environmentální stopu. Přesto většina z nich nečiní dost pro to, aby potlačila největší problém módního průmyslu, tedy nadprodukci. Jak ukázal i nejnovější udržitelný projekt z dílny Chanel, Nevold, zaměřený na recyklaci, společnosti se místo toho zaměřují na jiné části této problematiky.

    Právě nadprodukce je přitom počátečním kořenem, ze kterého ostatní škodlivé dopady na životní prostředí pramení. Upozornil na to rovněž nejnovější report udržitelné show Source Fashion s názvem Fashion’s Hidden Crisis. Odhalil například, že i když světový módní průmysl ročně vyprodukuje na 80 až 150 miliard kusů oblečení, 40 procent z tohoto množství se nikdy nepodaří prodat.

    Zdroj: Pexels

    - Reklama -

    Kousky proto následně zamíří na skládky, do spalovacích pecí nebo slevových košů, ze kterých se ale většinou do šatníků stejně nikdy nepodívají. Report kromě toho uvedl, že pouze procento módních značek aktivně pracuje na tom, aby objem své produkce zmenšil. Dokument proto zároveň nabízí řadu inovativních modelů, které by společnostem s alarmujícím problémem pomohly.

    Módním značkám alternativy nechybí. Nadprodukci odstraní inovativní modely

    „Značky mohou snížit svou produkci bez toho, aniž by zmenšily svůj zisk. V mnoha případech naopak dochází ke zvýšení marží a posílení důvěry zákazníků,“ popsal report. Mezi možná řešení řadí takzvanou on-demand produkci, založenou na výrobě pouze těch kousků, o které už je zájem. Další možností je „circular design“, tedy kousky, jež se dají opravit, znovu využít či recyklovat.

    „Report poukazuje na nepříjemnou pravdu ležící za úspěchem mnohých značek, tedy že nadprodukce je vestavěná do jejich modelů, předpokládajících, že množství je jediným klíčem k zvýšení zisků,“ okomentovala výsledky nejnovějšího dokumentu ředitelka sourcingu Source Fashion Suzanne Ellingham. Potvrdila tak, že módní průmysl musí co nejdříve učinit zásadní změnu.

    Zdroje: The Fashion Network, Fibre2Fashion, Source Fashion, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Nejzáludnější kousek y2k módy je zpět. Hvězdou léta jsou capri pants

    Nostalgie letos na módní scénu přináší všemožné kousky. Jedním z nich je i klasický, ovšem mnohými obávaný kousek y2k módy. Z capri pants se postupně stala hvězda letošního léta, ne každý se však z jejich návratu raduje. Nenechte se odradit často ošemetnou délkou a naučte se z nich vytvořit trendy outfity, které už nebudete chtít sundat.

    Pamela Anderson oslavuje přirozenou krásu. Boduje se značkou Sonsie

    Herečka Pamela Anderson na sebe již delší dobu strhává pozornost. Důvodem však není výrazný make-up nebo outfity. Naopak, osmapadesátiletá hvězda září pomocí zdravé pleti bez známky beauty produktů. Její nedávno objevený životní styl pak perfektně doplňuje skin care značka Sonsie, kterou založila s Marie von Behrens-Felipe.

    Pánskou módu čeká revoluce. Žabky přechází z pláže na módní mola

    Klasická letní obuv získala upgrade. Uplynulé pánské módní přehlídky posunuly žabky na novou úroveň. Ty se tak kromě pláží mohou nově těšit na procházky po městě, či dokonce červeném koberci. Letošní i příští pánský letní šatník se bez nich proto neobejde. Populární obuv do své nabídky zařadily také značky jako The Row, Louis Vuitton či Prada.

    #SkinnyTok se zákazem nezmizel. Tvůrci vesele estetizují nezdravou štíhlost

    TikTok sice #SkinnyTok zakázal, ale obsah nabádající k nezdravé štíhlosti z platformy nezmizel. I za dalšími často nevinnými hashtagy se skrývá tlak přiblížit se tělesnému ideálu. Kult štíhlosti nahradil roky prosazovanou „body positivity“. Problém mohou představovat mimo jiné i léky používané na hubnutí, jako je třeba Mounjaro. Je proto důležité k obsahu, který na sociálních sítích vidíme, přistupovat kriticky.

    JW Anderson mění směr. Oblékne háv pomalejší lifestyle značky

    Nový kreativní ředitel módního domu Dior Jonathan Anderson má před sebou nelehký úkol. Poprvé od dob vedení Christiana Dior totiž povládne všem sekcím slavné společnosti. Módní scéna proto spekulovala o tom, jak bude nadále vypadat chod jeho stejnojmenné značky JW Anderson. Zdá se, že zpomalí tempo a přesedlá na luxusní lifestyle společnost.

    Marc Jacobs na rozcestí. LVMH zvažuje prodej ikonické značky

    Luxusní koncern LVMH zahájil rozhovory o prodeji značky Marc Jacobs. Případná dohoda by mohla dle reportu novinářů z Wall Street Journal dosáhnout až miliardy dolarů. Společnost měla poradce oslovit již minulý rok. Mezi možné zájemce pak patří firmy jako Authentic Brands, Bluestar Alliance či WHP Global. Datum prodeje však zatím není známý.

    Burberry nadále modernizuje. Slaví nové ambasadory a perfektní marketing

    Burberry má za sebou turbulentní období, ale vše nasvědčuje tomu, že britský grál módy znovu našel svůj směr, a hlavně styl. Po změnách ve vedení a oznámení vzniku vlastní galerie, která má být otevřena v roce 2027, je vidět, že módní dům neplánuje jen „kosmetické“ úpravy. Zahájil komplexní a promyšlený proces modernizace, který má hlavu a patu a přináší výsledky, jež jsou vidět i cítit.

    Nenechte se rušit. Léto volá po odpočinku u populárních seriálů

    Léto není čas jen na cesty do dalekých krajin a odpoledne strávená na koupališti. Jedná se o perfektní období pro odpočinek dle vlastního gusta. Ať už chcete využít deštivá odpoledne, nebo si jen dopřát vytoužené vypnutí před televizí, čeká na vás seznam populárních seriálů. Letní měsíce vítají návrat osvědčených titulů i úplné nováčky.

    Kolekce bez jména i příběhu. Ashi Studio nepotřebuje storytelling

    Ve vznešených prostorách Musée de la Monnaie, kde stěny nesou paměť minulosti a stropy dýchají luxusem, se odehrála přehlídka, jež definuje novou úroveň módního vnímání. Bez názvu, bez vysvětlení, bez příběhu. Ashi Studio odhalilo podzimní couture kolekci jako ztělesnění mlčení, v němž zaznívá vše podstatné. Každý look přicházel pomalu, doprovázen jen jemným vyprávěním a dramatickou orchestrální kompozicí. 

    Gaby Solis i Bree Van De Kamp se vrací. Zoufalé manželky čeká pokračování

    Kultovní Wisteria Lane se opět probouzí k životu. Společnost Onyx Collective chystá seriál inspirovaný hitem Zoufalé manželky, tentokrát pod názvem Wisteria Lane. O návratu původních hereček se ale pouze spekuluje. Účast nepotvrdila Eva Longoria, Marcia Cross ani Teri Hatcher. Místo pokračování nás tak čeká fresh kapitola s novou sestavou sousedek.

    Je libo čerstvé pečivo? Gurmánské parfémy dobývají svět i naše smysly

    Teplý croissant, čerstvě upečený chléb s máslem nebo kousek narozeninového dortu. Vůně pečiva je jedním z nejvýraznějších parfémových trendů letošního roku. Symbolizuje totiž klid, pohodu a návrat do dětství. V době, kdy je jídlo často spojováno s přehnanou sebekontrolou, přichází hřejivé vůně jako něžná útěcha. Jaké parfémy stojí za zkoušku?

    Bílé tenisky na červeném koberci? Je to nerespekt a jednoznačné faux pas

    Na filmovém festivalu v Karlových Varech se rok co rok opakuje zvláštní fenomén. Slavnostní delegace přicházející na premiéry působí stylisticky poněkud nesourodě. Zatímco hlavní hvězdy září ve velké večerní, střihači filmů občas jen v šortkách a nazouvácích. Nejvíce ale zaráží jiná kombinace: honosná róba a bílé tenisky. Co si o tom myslíme v redakci?

    Paříž má předběžný rozvrh. Její podzimní fashion week přetéká debuty

    S postupem léta roste rovněž očekávání módní scény. Zářijové týdny módy představí hned několik důležitých debutů. A zdá se, že většinu z nich odhalí Paříž. Pořadatel tamního fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, zveřejnil ve čtvrtek předběžný kalendář, dle něhož akce odhalí na devět premiér nových kreativních ředitelů.

    Jak přežít tropy s elegancí? Ovládněte business dresscode i v létě

    Slunce pálí už od rána a vy víte, že vás čeká den v kanceláři. Kombinace, která v letních měsících dokáže potrápit i ty nejstylovější jedince. I v létě ale můžete zazářit s business outfity, které budou zároveň lehké a elegantní. Stačí sáhnout po správných materiálech a s několika nadčasovými kousky snadno vytvoříte vlastní letní capsule wardrobe.

    Móda v kostce: Kendall Jenner září pro Prada a Londýn vystaví šatník Alžběty II.

    Módní dům Prada vydal kampaň pro letošní podzim, v níž mimo jiné záři i Kendall Jenner. Návrhářka Phoebe Philo odhalila svou čtvrtou kolekci a MM6 Maison Margiela obnovil spolupráci s Dr Martens. Londýn na jaře přivítá výstavu odhalující šatník královny Alžběty II. Značka American Eagle pak za svou ambasadorku jmenovala herečku Sydney Sweeney.

    Messy girl era is back a čísla jsou na její straně. Béžová a pilates už lidi nudí

    Uhlazené účesy, skleněná pleť a outfity v odstínu ovesného mléka. Tak vypadaly trendy poslední doby, jejichž hlavní ikonou byla influencerka Hailey Bieber a právem tak získala odznáček "it girl". Clean girl era ale upadá a místo ní nastupuje takzvaná messy girl era. Společnost se v preferencích otáčí a lidé zjišťují, že chtějí život opravdu žít.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―