Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Oči módního světa se upřely na návrháře a hudebníka Pharrella Williams. Stal se totiž ambasadorem UNESCO. Středem pozornosti je i umělec Jeff Satur, který byl zase jmenován velvyslancem Valentino. Swarovski zaujal udržitelnými krystaly a novinářka Caroline Leaper svou knihou o hvězdných začátcích slavných supermodelek.

    Valentino má novou tvář. Módní dům bude zastupovat thajský umělec Jeff Satur

    Módní společnost Valentino přijala do svých řad ambasadorů první celebritu z Thajska. Stal se jím umělec Jeff Satur, který se rovněž objevil na první show z dílny stále ještě poměrně čerstvého kreativního ředitele Alessandra Michele. „Móda pro mě znamená bavit se a přijmout myšlenku toho, že krása skrývá hlubší a rozmanitější význam,“ prohlásil pro WWD herec, zpěvák a producent.

    Nová kniha popíše kariéry nejznámějších supermodelek. Zaměří se na jejich začátky

    Novinářka Caroline Leaper zaujala módní scénu svou novou knihou s názvem Supermodels Discovered. Zabývá se totiž hvězdnými začátky 53 slavných modelek, utvářejících historii módy, a to od začátku 20. století až do současnosti. Mezi popsané hvězdy patří například Claudia Schiffer, Gisele Bündchen nebo Kendall Jenner. Kniha spatří světlo knihkupectví 2. ledna.

    Swarovski odstartoval novou kapitolu. Vydal své prozatím nejvíce udržitelné krystaly

    Slavný šperkařský dům Swarovski prohlásil, že vyvinul své dosud nejvíce udržitelné krystaly, nazvané jednoduše ReCreated Crystals. Vyrábí je totiž z úlomků, které mu zbydou při zpracování ostatních šperků. Následně je přetvoří do nových tvarů a barev. Takový proces umožní značce používat o alespoň 40 procent méně přírodních zdrojů než při výrobě standardních krystalů.

    Zdroj: Swarovski

    Capri Holdings je středem diskuze. Firma nejspíše zvažuje prodej Versace a Jimmy Choo

    Společnost Capri Holdings Limited, vlastnící značky jako Michael Kors, Versace a Jimmy Choo, už se letos jednou ocitla ve středu módní diskuze. Snažila se ji totiž odkoupit jiná společnost, a to Tapestry. Dohoda ovšem padla, a proto se nyní debatuje o tom, k jakým krokům Capri Holdings v nastávajícím roce přikročí. Spekuluje se tak o tom, že chce prodat právě Versace a Jimmy Choo.

    Pharrell Williams má další roli. Stal se oficiálním ambasadorem UNESCO

    Návrhář a hudebník Pharrell Williams propůjčí svůj čas dalšímu projektu. Ve středu byl totiž oficiálně jmenován ambasadorem UNESCO pro umělecké vzdělání a podnikání. „Nikdy jsem za svých 51 let nesnil o tom, že jednou budu stát na pódiu, jako je tohle, v této budově,“ popsal své pocity. Sdílel rovněž své obavy z toho, že je dle něj lidstvo v současnosti rozdělené více než kdy jindy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Pharrell Williams je ambasadorem UNESCO a Swarovski vyvinul inovativní krystaly

    Oči módního světa se upřely na návrháře a hudebníka Pharrella Williams. Stal se totiž ambasadorem UNESCO. Středem pozornosti je i umělec Jeff Satur, který byl zase jmenován velvyslancem Valentino. Swarovski zaujal udržitelnými krystaly a novinářka Caroline Leaper svou knihou o hvězdných začátcích slavných supermodelek.

    - Reklama -

    Valentino má novou tvář. Módní dům bude zastupovat thajský umělec Jeff Satur

    Módní společnost Valentino přijala do svých řad ambasadorů první celebritu z Thajska. Stal se jím umělec Jeff Satur, který se rovněž objevil na první show z dílny stále ještě poměrně čerstvého kreativního ředitele Alessandra Michele. „Móda pro mě znamená bavit se a přijmout myšlenku toho, že krása skrývá hlubší a rozmanitější význam,“ prohlásil pro WWD herec, zpěvák a producent.

    Nová kniha popíše kariéry nejznámějších supermodelek. Zaměří se na jejich začátky

    Novinářka Caroline Leaper zaujala módní scénu svou novou knihou s názvem Supermodels Discovered. Zabývá se totiž hvězdnými začátky 53 slavných modelek, utvářejících historii módy, a to od začátku 20. století až do současnosti. Mezi popsané hvězdy patří například Claudia Schiffer, Gisele Bündchen nebo Kendall Jenner. Kniha spatří světlo knihkupectví 2. ledna.

    Swarovski odstartoval novou kapitolu. Vydal své prozatím nejvíce udržitelné krystaly

    Slavný šperkařský dům Swarovski prohlásil, že vyvinul své dosud nejvíce udržitelné krystaly, nazvané jednoduše ReCreated Crystals. Vyrábí je totiž z úlomků, které mu zbydou při zpracování ostatních šperků. Následně je přetvoří do nových tvarů a barev. Takový proces umožní značce používat o alespoň 40 procent méně přírodních zdrojů než při výrobě standardních krystalů.

    - Reklama -

    Zdroj: Swarovski

    Capri Holdings je středem diskuze. Firma nejspíše zvažuje prodej Versace a Jimmy Choo

    Společnost Capri Holdings Limited, vlastnící značky jako Michael Kors, Versace a Jimmy Choo, už se letos jednou ocitla ve středu módní diskuze. Snažila se ji totiž odkoupit jiná společnost, a to Tapestry. Dohoda ovšem padla, a proto se nyní debatuje o tom, k jakým krokům Capri Holdings v nastávajícím roce přikročí. Spekuluje se tak o tom, že chce prodat právě Versace a Jimmy Choo.

    Pharrell Williams má další roli. Stal se oficiálním ambasadorem UNESCO

    Návrhář a hudebník Pharrell Williams propůjčí svůj čas dalšímu projektu. Ve středu byl totiž oficiálně jmenován ambasadorem UNESCO pro umělecké vzdělání a podnikání. „Nikdy jsem za svých 51 let nesnil o tom, že jednou budu stát na pódiu, jako je tohle, v této budově,“ popsal své pocity. Sdílel rovněž své obavy z toho, že je dle něj lidstvo v současnosti rozdělené více než kdy jindy.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    New York nepolevuje. Svou vizi odhalil Coach, Toteme, Sandy Liang i Tory Burch

    Fashion week v New Yorku pokračuje a nabízí další vize pro nadcházející jarní a letní sezónu. Svou kolekci plnou optimismu představil například módní dům Coach. Značka Toteme popustila uzdu svého perfekcionismu a návrhářka Sandy Liang tentokrát čerpala inspiraci ze svého dětství v Chinatown. Tory Burch pak dokázala, jak dobře zná newyorské ženy.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    Protest na Pařížské není na místě. Móda za nespokojenost mladých nemůže

    Skupina MayDay minulý týden v Pařížské ulici uspořádala protest proti luxusu. Její členové se oblékli do bílých kukel a trik tvořících nápis "useless". Odkazovali na to, že drahé oblečení odvádí pozornost od důležitějších hodnot. Argument však působí prázdně, protože pravá příčina tlaku na mladé lidi pramení odjinud. Luxusní butiky v tomto kontextu plní spíše roli kulisy, než aby představovaly zdroje problému.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―