Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Móda je jedním z nejvlivnějších průmyslových odvětví na světě, ale bohužel také jedním z nejmarnivějších a nejméně šetrných k životnímu prostředí. Jako spotřebitelům se vám jakýkoli dopad na tak mamutí výrobu může zdát mimo vaši kontrolu. Máte ovšem možnost začít nakupovat etičtějším způsobem a podporovat značky, které se snaží společnosti něco vracet. Podívali jsme na charitativní činnost třech módních domů, které v minulém roce generovaly nejvyšší zisky.

    Pokud vedle sebe postavíme tři nejziskovější módní domy v roce 2022 (1. Louis Vuitton, 2. Gucci, 3. Chanel) a tři nejekologičtější (1. Chanel, 2. Hermès, 3. Dior), zjistíme, že se neshodují. Proto se zaměříme na to, jakým způsobem LV, Gucci a Chanel vracejí část svých zisků společnosti. Jestliže vás zajímá podrobnější srovnání luxusních módních značek, najdete jej tady.

    UNICEF together with Louis Vuitton

    V roce 2016 se Louis Vuitton spojil s UNICEF na podporu dětí po celém světě. Cílem tohoto globálního partnerství je získat finanční prostředky a pomoci dětem, které jsou vystaveny konfliktům, nemocem, přírodním katastrofám a dalším situacím, které ohrožují jejich bezpečnost a pohodu.

    Foto: UNICEF

    Za šest let tohoto partnerství získala společnost Louis Vuitton prostřednictvím své celosvětové sítě obchodů a zákazníků 18 milionů dolarů na podporu programů UNICEF. To se podařilo především díky kolekci šperků Silver Lockit, speciálně navrženou pro tyto dobročinné účely. Za každý zakoupený přívěsek nebo náramek Silver Lockit bylo věnováno až 200 USD organizaci UNICEF, přičemž nová verze náramku byla uvedena na trh každý rok od roku 2017. Prodej byl ovšem v loňském roce ukončen a zákazníci netrpělivě čekají, zda letos vyjde nová verze náramku a budou moci na sociálních sítích pokračovat s #makeapromise nebo zda LV přijde s charitativní novinkou.

    #MAKEAPROMISE

    V rámci tohoto partnerství zve Louis Vuitton lidi, aby se připojili ke svému slibu pomoci dětem tím, že spojí malíčky s milovanou osobou. Toto gesto je inspirováno samotnými dětmi. Když něco slíbí, berou to velmi vážně a zpečetí to „malíčkovým slibem“. Dominantou šperků je ikonický zámek, který v roce 1890 vynalezl Georges Vuitton, aby chránil nejcennější věci zákazníků. Silver Lockit je tedy emblém ochrany a byl vybrán jako symbol zpečetění slibu Louis Vuitton pomoci dětem v naléhavé nouzi.

    CHIME FOR CHANGE by Gucci

    Nadaci GUCCI EQUILIBRIUM založila v roce 2013 společnost Gucci společně se Salmou Hayek Pinault a Beyoncé Knowles-Carter. Cílem této celosvětové kampaně je především svolat, sjednotit a posílit hlasy prosazující rovnost pohlaví.

    Během deseti let získala tato nadace 20 milionů dolarů na podporu stovek projektů po celém světě. Nejčastěji se jednalo o organizace a hnutí vedená a sloužící ženám barevné pleti, domorodým ženám a dívkám, mladým feministkám, zdravotně postiženým ženám a dívkám, transgender a genderově expanzivním ženám a dalším skupinám, které byly historicky marginalizovány.

    Alessandro Michele, bývalý kreativní ředitel Gucci, prohlásil: „Mým cílem je vyslat jasnou a hlasitou zprávu o skutečnosti, že celá komunita Gucci se shromáždila a podporuje rovnost pohlaví.“

    Aby módní dům dále posílil a oslavil komunitu globálních hlasů prosazujících genderovou rovnost a sebevyjádření, začal v roce 2019 vydávat časopis CHIME. Edituje jej známý komunitní organizátor Adam Eli a najdete v něm příspěvky od aktivistů a umělců z celého světa. Digitální verze všech aktuálních čísel si můžete prohlédnout a stáhnout tady.

    CHANEL Foundation

    Od roku 2011 spolupracuje Fondation CHANEL se svými neziskovými partnery na vytváření podmínek pro ženy a dívky, aby mohly svobodně utvářet svůj vlastní osud. Velmi aktivně podporuje organizace zlepšující život ženského pohlaví převážně v nejméně rozvinutých zemích světa. Konkrétní výši podpory však nezveřejňuje.

    V Evropě se nadace zaměřuje na oblast Řecka. Tam zajišťuje, aby se migrantky a uprchlice, nejčastěji ze Sýrie a Afghánistánu, cítily jako doma, bez ohledu na to, kde se v budoucích letech usadí. Na africkém kontinentu se jedná o významnou pomoc farmářkám v Senegalu. V Asii podporuje organizace, které pomáhají ženám v získání rovnoprávnosti a jejich začlenění do rozhodování, zejména v Japonsku. Právě rovnoprávnost žen a pomoc ženám v nouzi je ústřední linií pomoci i na dalších částech naší planety. Chanel nezapomíná na žádný z kontinentů.

    Foto: Chanel

    Zdroj: UNICEF, Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Brand Finance

    ― Reklama ―

    Móda se svědomím. Jak charitativní jsou velké módní domy?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Sledujte nás na Instagramu

    Móda je jedním z nejvlivnějších průmyslových odvětví na světě, ale bohužel také jedním z nejmarnivějších a nejméně šetrných k životnímu prostředí. Jako spotřebitelům se vám jakýkoli dopad na tak mamutí výrobu může zdát mimo vaši kontrolu. Máte ovšem možnost začít nakupovat etičtějším způsobem a podporovat značky, které se snaží společnosti něco vracet. Podívali jsme na charitativní činnost třech módních domů, které v minulém roce generovaly nejvyšší zisky.

    - Reklama -

    Pokud vedle sebe postavíme tři nejziskovější módní domy v roce 2022 (1. Louis Vuitton, 2. Gucci, 3. Chanel) a tři nejekologičtější (1. Chanel, 2. Hermès, 3. Dior), zjistíme, že se neshodují. Proto se zaměříme na to, jakým způsobem LV, Gucci a Chanel vracejí část svých zisků společnosti. Jestliže vás zajímá podrobnější srovnání luxusních módních značek, najdete jej tady.

    UNICEF together with Louis Vuitton

    V roce 2016 se Louis Vuitton spojil s UNICEF na podporu dětí po celém světě. Cílem tohoto globálního partnerství je získat finanční prostředky a pomoci dětem, které jsou vystaveny konfliktům, nemocem, přírodním katastrofám a dalším situacím, které ohrožují jejich bezpečnost a pohodu.

    Foto: UNICEF

    - Reklama -

    Za šest let tohoto partnerství získala společnost Louis Vuitton prostřednictvím své celosvětové sítě obchodů a zákazníků 18 milionů dolarů na podporu programů UNICEF. To se podařilo především díky kolekci šperků Silver Lockit, speciálně navrženou pro tyto dobročinné účely. Za každý zakoupený přívěsek nebo náramek Silver Lockit bylo věnováno až 200 USD organizaci UNICEF, přičemž nová verze náramku byla uvedena na trh každý rok od roku 2017. Prodej byl ovšem v loňském roce ukončen a zákazníci netrpělivě čekají, zda letos vyjde nová verze náramku a budou moci na sociálních sítích pokračovat s #makeapromise nebo zda LV přijde s charitativní novinkou.

    #MAKEAPROMISE

    V rámci tohoto partnerství zve Louis Vuitton lidi, aby se připojili ke svému slibu pomoci dětem tím, že spojí malíčky s milovanou osobou. Toto gesto je inspirováno samotnými dětmi. Když něco slíbí, berou to velmi vážně a zpečetí to „malíčkovým slibem“. Dominantou šperků je ikonický zámek, který v roce 1890 vynalezl Georges Vuitton, aby chránil nejcennější věci zákazníků. Silver Lockit je tedy emblém ochrany a byl vybrán jako symbol zpečetění slibu Louis Vuitton pomoci dětem v naléhavé nouzi.

    CHIME FOR CHANGE by Gucci

    Nadaci GUCCI EQUILIBRIUM založila v roce 2013 společnost Gucci společně se Salmou Hayek Pinault a Beyoncé Knowles-Carter. Cílem této celosvětové kampaně je především svolat, sjednotit a posílit hlasy prosazující rovnost pohlaví.

    Během deseti let získala tato nadace 20 milionů dolarů na podporu stovek projektů po celém světě. Nejčastěji se jednalo o organizace a hnutí vedená a sloužící ženám barevné pleti, domorodým ženám a dívkám, mladým feministkám, zdravotně postiženým ženám a dívkám, transgender a genderově expanzivním ženám a dalším skupinám, které byly historicky marginalizovány.

    Alessandro Michele, bývalý kreativní ředitel Gucci, prohlásil: „Mým cílem je vyslat jasnou a hlasitou zprávu o skutečnosti, že celá komunita Gucci se shromáždila a podporuje rovnost pohlaví.“

    Aby módní dům dále posílil a oslavil komunitu globálních hlasů prosazujících genderovou rovnost a sebevyjádření, začal v roce 2019 vydávat časopis CHIME. Edituje jej známý komunitní organizátor Adam Eli a najdete v něm příspěvky od aktivistů a umělců z celého světa. Digitální verze všech aktuálních čísel si můžete prohlédnout a stáhnout tady.

    CHANEL Foundation

    Od roku 2011 spolupracuje Fondation CHANEL se svými neziskovými partnery na vytváření podmínek pro ženy a dívky, aby mohly svobodně utvářet svůj vlastní osud. Velmi aktivně podporuje organizace zlepšující život ženského pohlaví převážně v nejméně rozvinutých zemích světa. Konkrétní výši podpory však nezveřejňuje.

    V Evropě se nadace zaměřuje na oblast Řecka. Tam zajišťuje, aby se migrantky a uprchlice, nejčastěji ze Sýrie a Afghánistánu, cítily jako doma, bez ohledu na to, kde se v budoucích letech usadí. Na africkém kontinentu se jedná o významnou pomoc farmářkám v Senegalu. V Asii podporuje organizace, které pomáhají ženám v získání rovnoprávnosti a jejich začlenění do rozhodování, zejména v Japonsku. Právě rovnoprávnost žen a pomoc ženám v nouzi je ústřední linií pomoci i na dalších částech naší planety. Chanel nezapomíná na žádný z kontinentů.

    Foto: Chanel

    Zdroj: UNICEF, Louis Vuitton, Gucci, Chanel, Brand Finance

    ― Reklama ―

    Promáčené boty vyměňte za mokré plavky. Léto prodlouží největší aquaparky světa

    Hřejivé paprsky, šplouchání nedaleké vody a chladivý drink, zpříjemňující už tak perfektní chvilky. Podobné letní vzpomínky s přicházejícím deštivým podzimem rychle mizí. Jejich odchod však může zpomalit cesta do jednoho z největších aquaparků světa. Stačí si jen vybrat.

    Droga jménem buy now pay later. Módní svět propadl nebezpečné závislosti

    Metoda platby známá jako buy now pay later není ve světě luxusu žádnou novinkou. V uplynulých měsících ovšem začíná být čím dál více jasné, že se nejedná pouze o nevinnou finanční pomoc, ale spíše nebezpečnou drogu. Rozdělení splátek bez úroků si totiž podalo ruku s pomíjivými mikro trendy a společně tak kralují módní scéně.

    Móda jako odraz doby, ve které žijeme. Dystopian fashion slučuje futurismus a temnotu

    Dystopian fashion, známá také jako dystopiacore nebo techwear, čerpá inspiraci z post-apokalyptických scénářů. V nich se střetávají technologie, temnota a boj o přežití. Styl je hluboce zakořeněn v populární kultuře, kterou ovlivnily filmy jako Matrix, Blade Runner či Duna. Jeho estetika je plná technologických inovací a futuristických prvků.

    Módní novinky v kostce: New York předává štafetu. V Londýně ji převzala Charli XCX

    S koncem týdne zavírá své dveře také Newyorský týden módy. Ukončila ho nová kolekce LaPointe, v níž zazářila Oprah Winfrey. Londýnský fashion week zase pomohla přivítat zpěvačka Charli XCX. Pozornost na sebe ale s nejnovějšími kampaněmi strhly i značky Timberland, Coach nebo Victoria's Secret.

    Glamour v Clam-Gallasově paláci. MBPFW předvedl „demure“ modely i perfektní street style

    Mercedes-Benz Prague Fashion Week 2024 v Clam-Gallasově paláci nabídl pohled na nejnovější tvorbu předních módních návrhářů, kteří přinesli nositelné kolekce, ale i zajímavé příběhy. Výjimečné show představili Alexandra Gnidiak a Valérie Jurčíková, Tomáš Němec, Hana Valtová v rámci Van Graaf Junior Talent nebo Balvin Couture.

    Seriál Sex ve městě oslavuje svůj comeback. Rozděluje generaci Z

    Na Netflix se před pár měsíci vrátil ikonický seriál Sex ve městě. Jeho comeback však vyvolal rozporuplné reakce. Rozdělil hlavně zástupce generace Z, kteří si na něj vytvořili rozdílné názory. Někteří na něm oceňují přátelství čtyř kamarádek i jejich módu a otevřené konverzace o sexu. Jiní ho považují za zastaralý propadák.

    Svět luxusu otevírá dveře budoucnosti. Za bitcoiny koupíte i jachtu nebo hodinky

    Luxusní průmysl drží krok s dobou a nebojí se proto ani kryptoměn. Už pár let zpět je proto značky jako Gucci, Balenciaga nebo Hublot přijaly jako další možnost platby. Do moderního trendu se ovšem zapojuje čím dál více značek, a tak si za bitcoiny pořídíte nejen špičkové hodinky, ale také auto nebo jachtu.

    Zájem o pánské návrhy Miu Miu rapidně narůstá. Dle TikToku zvyšují mužskou atraktivitu

    Značka Miu Miu, známá hravými a jemně provokativními kolekcemi, se opět vrací k pánským návrhům. I když se mužská konfekce objevuje jen v omezeném množství, stává se nečekaným masovým hitem, rezonujícím napříč sociálními sítěmi. Muži se navíc nebojí ani kombinací s ryze ženskými kousky, které přetváří na unisex. 

    New York rozehřála show Ralph Lauren. Týden módy přivítala i Zegna a Uniqlo

    Ralph Lauren se stal dalším módním domem, předbíhajícím oficiální program Newyorského týdne módy. Americký návrhář představil nejnovější kolekci hvězdným hostům v Hamptons. Fashion week přivítaly různorodými událostmi také značky Zegna, Jacquemus nebo Uniqlo.

    Nákupní seznam na září: Guerlain a Pucci oslavují zářivé barvy, Saint Laurent uvádí novou kolekci

    Návrat do studijního nebo pracovního režimu může být nemilosrdný. Alespoň nám ale dává o důvod navíc, potěšit sebe nebo blízké luxusními drobnostmi. Perfektním dárkem jsou kousky ze spolupráce Guerlain a Pucci nebo oslnivý parfém Diptyque. Potěší i umělecké šátky od Louis Vuitton či podzimní řada Saint Laurent.

    Barevné schéma podzimu spojuje zemité a teplé odstíny. Od burgundy po pistachio

    Podzim je obdobím, kdy se příroda halí do krásných a hřejivých barev, které nás tradičně inspirují. Jeho paleta je plná zemitých a teplých odstínů, navozujících pocit pohodlí a útulnosti. Každý z těchto barevných tónů má své kouzlo a vzájemně se nádherně doplňují.

    Proenza Schouler předběhla Newyorský týden módy. Show odhalila o dva dny dříve

    Očekávaná módní událost, zahajující přehlídkami zaplněné září, odstartovala o dva dny dříve. Newyorský týden módy totiž neoficiálně započala show Proenza Schouler. Její kreativní ředitelé chtěli využít stále ještě poklidné atmosféry velkoměsta, ale také získat náskok před silnou konkurencí.

    Tichý luxus pronikl do podzimní módy. Vrátil se v podobě trendy bund a kabátů

    Minimalistický módní styl je letos jednoznačně na ústupu. Tichému luxusu se však přesto podařilo vniknout do luxusních kolekcí pro letošní podzim a zimu. Převtělil se totiž do různorodých bund a kabátů. Ať už si tedy vyberete jakýkoli model, vyzařovat bude čistou elegancí.

    Maroko jako nejžhavější fashion destinace. Objevte kouzlo Sahary, oceánu i zahrad

    Maroko se v posledních letech stalo synonymem pro styl a eleganci, přitahující módní nadšence, návrháře i influencery z celého světa. Exotická severoafrická země se proměnila v celoroční fashion destinaci, kde se tradice setkávají s moderním luxusem. Lze ji tak považovat za inspiraci mnoha světových módních ikon.

    Influencerům hrozí konec jejich éry. Zvedá se proti nim vlna kritiky

    Náklonnost internetu se v posledních měsících odvrací od klasických influencerů. Zvedá se proti nim vlna kritiky, podpořená nadále trendy anti haul videy nebo oblíbeným underconsumption core. Neznamená to ovšem, že princip "ovlivňování" zcela zmizí. Jen nabývá nové, modernější podoby.

    Vykročte do dalšího období se správnou obuví. Podzim definuje semiš i kraví vzor

    Příchod září znamená jediné. Krutý konec léta a nástup nové sezóny, na kterou se musí vyzbrojit i váš botník. Období plné ubývajícího slunce, deštivých dnů a pestrobarevného padajícího listí zvládnete za pomoci semišových kousků, motorkářských bot nebo úzkých tenisek.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―