Více

    ― Reklama ―

    Značka Benetton se na konci 20. století proslavila svou průkopnickou marketingovou taktikou. Billboardy po celém světě zdobily obrázky jeptišky líbající kněze, pářících se koní nebo prasečích srdcí. Kontroverzní kampaně měl na svědomí fotograf Oliviero Toscani, pro kterého byla reklama účinným nástrojem boje proti společenským tabu.

    Zájem o fotografii má Toscani v rodině. Zdědil ho po svém otci

    Oliviero Toscani se narodil v roce 1942 v italském hlavním městě módy, tedy v Miláně. Po úspěšném ukončení studií na univerzitě v Curychu se vydal ve stopách svého otce Fedeleho Toscani, známého fotografa a fotoreportéra.

    Zdroj: United Colors of Benetton

    Kariéru módního fotografa odstartoval velkolepě a začal spolupracovat s největšími tituly v oboru, od Elle po Vogue. Jeho životní kapitola s United Colors of Benetton započala v roce 1982, kdy Toscani nastoupil na pozici uměleckého ředitele pro Benetton Group.

    Z fotografa se stal vizionář. Šikovně otevíral společenská tabu

    Toscaniho prvotní a téměř dvacetileté působení v čele Benettonu navždy poznamenalo směřování módní reklamy. Kontroverzní kampaně byly na míle vzdálené tehdejšímu standardu fotografií s usměvavými hubenými modelkami v drahém oblečení.

    Kouzlo fotografova uměleckého étosu tkvělo v provokativních, často znepokojivých a drsných snímcích. Ústředním narativním prvkem byla společensky choulostivá témata jako rasismus, HIV/AIDS, válka, tresty smrti či anorexie, o kterých tehdy nikdo v módním průmyslu nechtěl mluvit.

    Benetton se nebál použít obrázky prasečích srdcí, ani oběti AIDS na smrtelné posteli

    Do paměti se vryla zejména kampaň pro podzim/zimu 1991 s názvem Priest and Nun, zobrazující kněze líbajícího jeptišku. Rozzuřila zejména římskokatolickou církev, protože údajně podkopávala tradiční náboženské hodnoty. Vatikán požadoval stažení reklamy, čehož nakonec i docílil. Dle Toscaniho však mířila na klíčovou kategorii zákazníků, mladé lidi, a ne na „zkostnatělé“ instituce.

    Zdroj: United Colors of Benetton

    Známou se stala rovněž kampaň pro jaro/léto 1992, zachycující AIDS/HIV aktivistu Davida Kirby na smrtelné posteli. Fotografii pořídila studentka žurnalistiky Therese Frare a v roce 1990 ji zveřejnil časopis LIFE. O dva roky později si ji pro reklamní účely vypůjčil právě módní dům Benetton.

    Značka byla následně obviněna z komodifikace AIDS a lidského utrpení. Rodina zesnulého Kirbyho však reklamu schvalovala, protože emotivní a pochmurný snímek sloužil jako účinné varování před následky zákeřné nemoci. Zvláště v době, kdy se od tohoto tématu většina společnosti stále odvracela.

    Zdroj: United Colors of Benetton

    Toscani si nejčastěji pohrával s problematikou rasismu, o čemž svědčí i fotografie s názvem Hearts (Srdce), která se objevila v kampani pro jaro/léto 1996. Zobrazuje tři prasečí srdce s nápisy „bílé“, „černé“ a „žluté“ umístěnými vedle sebe. Přestože snímek velmi přímočaře konfrontuje a odsuzuje rasismus, veřejnost Toscaniho po zveřejnění reklamy označila za rasistu. 

    Drsné kampaně nezůstaly bez povšimnutí. Benetton vyhodil Toscaniho hned dvakrát

    Nadsázka a kontroverze však mají své meze. Známý fotograf zakusil hořkou chuť neúspěchu v roce 2001, a to po spuštění kampaně zaměřené na trest smrti v USA. Toscani procestoval celou zemi a navštívil 26 vězňů, jež vyfotografoval. Následně nad ně přidal nápis Sentenced to Death (Odsouzeni k smrti).

    Rozzlobené rodiny odsouzených ovšem po publikování finálních snímků úspěšně lobbovaly u prodejců a spotřebitelů. Prodej prudce klesl a obchodní domy přestaly zboží od Benetton prodávat. Známému módnímu domu tak nezbylo nic jiného než kreativního ředitele propustit. Čelil příliš velké kritice.

    @ozzi448

    Shot in Febuary 1999 by the controversial italian photographer Oliviero Toscani. The lookbook documents over 80 japanese youths who had been invited by Benetton to style looks using pieces from the brands forthcoming collection (often mixed together with their own chlothing).#fashion #style #japan #japanesefashion #fruitsmagazine #magazine

    ♬ Dress Down – Kaoru Akimoto

    V roce 2017 však povstal jako módní fénix z popela a do kreativního vedení se vrátil. Druhá éra jeho působení však byla ve srovnání s tou první velmi krátká, trvala pouhé tři roky. Padáka mu tentokrát zajistil nešťastný komentář k tragédii v italském Janově, při níž po zřícení mostu Morandi zahynulo 43 lidí.

    Benetton byl v době incidentu hlavním akcionářem holdingu Atlantia, který firmu spravující most Morandi vlastnil. K tragédii a její spojitosti s módní značkou Toscani tehdy uvedl, že ho pád mostu vůbec nezajímá. Později se za svůj kontroverzní výrok omluvil, ale jeho bývalou práci mu to již nevrátilo.

    Zdroje: The Guardian, iDnes, Seznam zprávy, TikTok

    ― Reklama ―

    Milovaný i kritizovaný král kontroverze. Kampaně Oliviera Toscani přepsaly dějiny módní reklamy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Značka Benetton se na konci 20. století proslavila svou průkopnickou marketingovou taktikou. Billboardy po celém světě zdobily obrázky jeptišky líbající kněze, pářících se koní nebo prasečích srdcí. Kontroverzní kampaně měl na svědomí fotograf Oliviero Toscani, pro kterého byla reklama účinným nástrojem boje proti společenským tabu.

    - Reklama -

    Zájem o fotografii má Toscani v rodině. Zdědil ho po svém otci

    Oliviero Toscani se narodil v roce 1942 v italském hlavním městě módy, tedy v Miláně. Po úspěšném ukončení studií na univerzitě v Curychu se vydal ve stopách svého otce Fedeleho Toscani, známého fotografa a fotoreportéra.

    Zdroj: United Colors of Benetton

    Kariéru módního fotografa odstartoval velkolepě a začal spolupracovat s největšími tituly v oboru, od Elle po Vogue. Jeho životní kapitola s United Colors of Benetton započala v roce 1982, kdy Toscani nastoupil na pozici uměleckého ředitele pro Benetton Group.

    - Reklama -

    Z fotografa se stal vizionář. Šikovně otevíral společenská tabu

    Toscaniho prvotní a téměř dvacetileté působení v čele Benettonu navždy poznamenalo směřování módní reklamy. Kontroverzní kampaně byly na míle vzdálené tehdejšímu standardu fotografií s usměvavými hubenými modelkami v drahém oblečení.

    Kouzlo fotografova uměleckého étosu tkvělo v provokativních, často znepokojivých a drsných snímcích. Ústředním narativním prvkem byla společensky choulostivá témata jako rasismus, HIV/AIDS, válka, tresty smrti či anorexie, o kterých tehdy nikdo v módním průmyslu nechtěl mluvit.

    Benetton se nebál použít obrázky prasečích srdcí, ani oběti AIDS na smrtelné posteli

    Do paměti se vryla zejména kampaň pro podzim/zimu 1991 s názvem Priest and Nun, zobrazující kněze líbajícího jeptišku. Rozzuřila zejména římskokatolickou církev, protože údajně podkopávala tradiční náboženské hodnoty. Vatikán požadoval stažení reklamy, čehož nakonec i docílil. Dle Toscaniho však mířila na klíčovou kategorii zákazníků, mladé lidi, a ne na „zkostnatělé“ instituce.

    Zdroj: United Colors of Benetton

    Známou se stala rovněž kampaň pro jaro/léto 1992, zachycující AIDS/HIV aktivistu Davida Kirby na smrtelné posteli. Fotografii pořídila studentka žurnalistiky Therese Frare a v roce 1990 ji zveřejnil časopis LIFE. O dva roky později si ji pro reklamní účely vypůjčil právě módní dům Benetton.

    Značka byla následně obviněna z komodifikace AIDS a lidského utrpení. Rodina zesnulého Kirbyho však reklamu schvalovala, protože emotivní a pochmurný snímek sloužil jako účinné varování před následky zákeřné nemoci. Zvláště v době, kdy se od tohoto tématu většina společnosti stále odvracela.

    Zdroj: United Colors of Benetton

    Toscani si nejčastěji pohrával s problematikou rasismu, o čemž svědčí i fotografie s názvem Hearts (Srdce), která se objevila v kampani pro jaro/léto 1996. Zobrazuje tři prasečí srdce s nápisy „bílé“, „černé“ a „žluté“ umístěnými vedle sebe. Přestože snímek velmi přímočaře konfrontuje a odsuzuje rasismus, veřejnost Toscaniho po zveřejnění reklamy označila za rasistu. 

    Drsné kampaně nezůstaly bez povšimnutí. Benetton vyhodil Toscaniho hned dvakrát

    Nadsázka a kontroverze však mají své meze. Známý fotograf zakusil hořkou chuť neúspěchu v roce 2001, a to po spuštění kampaně zaměřené na trest smrti v USA. Toscani procestoval celou zemi a navštívil 26 vězňů, jež vyfotografoval. Následně nad ně přidal nápis Sentenced to Death (Odsouzeni k smrti).

    Rozzlobené rodiny odsouzených ovšem po publikování finálních snímků úspěšně lobbovaly u prodejců a spotřebitelů. Prodej prudce klesl a obchodní domy přestaly zboží od Benetton prodávat. Známému módnímu domu tak nezbylo nic jiného než kreativního ředitele propustit. Čelil příliš velké kritice.

    @ozzi448

    Shot in Febuary 1999 by the controversial italian photographer Oliviero Toscani. The lookbook documents over 80 japanese youths who had been invited by Benetton to style looks using pieces from the brands forthcoming collection (often mixed together with their own chlothing).#fashion #style #japan #japanesefashion #fruitsmagazine #magazine

    ♬ Dress Down – Kaoru Akimoto

    V roce 2017 však povstal jako módní fénix z popela a do kreativního vedení se vrátil. Druhá éra jeho působení však byla ve srovnání s tou první velmi krátká, trvala pouhé tři roky. Padáka mu tentokrát zajistil nešťastný komentář k tragédii v italském Janově, při níž po zřícení mostu Morandi zahynulo 43 lidí.

    Benetton byl v době incidentu hlavním akcionářem holdingu Atlantia, který firmu spravující most Morandi vlastnil. K tragédii a její spojitosti s módní značkou Toscani tehdy uvedl, že ho pád mostu vůbec nezajímá. Později se za svůj kontroverzní výrok omluvil, ale jeho bývalou práci mu to již nevrátilo.

    Zdroje: The Guardian, iDnes, Seznam zprávy, TikTok

    ― Reklama ―

    Módní průmysl na rozcestí. Svět luxusu čelí hrozbě rostoucích cel

    Analytikové začátkem letošního roku očekávali návrat luxusního průmyslu ke stabilnímu růstu. Koncem prvního čtvrtletí však museli své původní odhady přehodnotit. Sílící nacionalistické politiky, převážně ve Spojených státech amerických a Číně, totiž ohrožují také svět luxusu. Kromě trvající nestabilní ekonomiky tak musí čelit také rostoucím clům.

    Škola módních géniů. Královská akademie výtvarných umění dala světu Antverpskou šestku

    Královská akademie výtvarných umění v Antverpách je synonymem pro kreativitu, odvahu a revoluci v umění. Studoval ji dokonce i Vincent van Gogh, předtím, než se rozhodl vydat vlastní cestou. Nakonec se ovšem škola proslavila hlavně jako kolébka inovativní módy, která dala světu nespočet ikonických návrhářů, a hlavně slavnou Antverpskou šestku.

    Make-upové obaly jako výtvarné umění. S těmito líčidly se na veřejnosti nemusíte stydět

    Ne vždy je obsah kosmetické taštičky v reprezentativním stavu. Ošoupané obaly a nedržící víčka jsou už skoro klasika. Jestli vaše make-upová výbava volá po obměně, vyberte si nové produkty v prvotřídní kvalitě, a navíc s nápaditým vzhledem. Už se nebudete muset stydět vytahovat líčidla na veřejnosti, ostatní vám je budou naopak závidět.

    Jaro volá po prvních výletech. Otevírá dveře luxusním destinacím

    Rychle se blížící jaro v mnohých z nás probouzí touhu po dobrodružství. Vydejte se proto do dalekých krajin, které si nejvíce užijete právě v tomto období. Na teplé sluníčko a zážitky bez davů vábí italský ostrov Capri, ale i o dost vzdálenější Mexico City. Proslulé rozkvetlé třešně si vás získají v Kjóto a milovníky přírody zláká norské město Stavanger.

    Výstava v Antverpách odkrývá gender. Zkoumá jeho vliv na módu i design

    Historické představy o tom, jaké má žena místo ve společnosti se pochopitelně promítly také do jejího šatníku. Nová výstava v Muzeu módy v Antverpách (MoMu) však odhaluje, jakým způsobem do tohoto procesu zasahoval také interiér. Pomocí tvorby belgických návrhářů i architektů tak zkoumá propletenost genderu, módy, ale také designu.

    Jednoduché, ale efektivní. Se sladěnými sety už nemusíte vymýšlet outfity

    V jednoduchosti je opravdu krása. Důkazem toho jsou rovněž letos populární sladěné sety. V módním světě se s nimi roztrhl pytel, a tak dvoudílné a vícedílné komplety najdete napříč oblečením na doma i společenskými oděvy. Díky trendům navíc existuje řada možností jak mezi materiály, tak vzory, stačí si jen vybrat dle příležitosti.

    TikTok opět zviditelnil koncept „zdravé“ Almond Mom. Zahrává si s ohněm

    Sociální síť TikTok vynesla znovu na povrch zdánlivě nevinný pojem Almond Mom. Jedná se o označení matek, které propadly přísné kultuře diet a "zdravého" stravování. Ve skutečnosti se však jedná o nebezpečné praktiky, ovlivňující...

    Loewe povede oblíbené fashion duo. Módní dům přebírají návrháři z Proenza Schouler

    Značka Loewe nezůstala bez vedení dlouho. Týden po odchodu jejího dosavadního dlouholetého kreativního ředitele Jonathana Anderson jmenovala nástupce. Na pomyslný trůn tak usedne ikonické designérské duo z Proenza Schouler. Jack McCollough a Lazaro Hernandez dobyli módní scénu svou dokonalou krejčovinou a avantgardním nádechem.

    Večeře se žraloky a oběd s chobotnicí. Maledivy jsou rájem podvodních restaurací

    Při debatě o luxusní dovolené se mnoha lidem vybaví Maledivy. Nabízí totiž ostrovy s bílými plážemi, tyrkysovou vodou a luxusními domečky pár metrů od pobřeží. Kromě toho ukrývají několik turisticky oblíbených restaurací. Jejich zvláštnost spočívá v umístění, jsou totiž pod vodou. Během jídla si tak můžete bohatý mořský život prohlížet nejen na talíři.

    Sarah Burton zpět v záři reflektorů. S Givenchy navrací na scénu ženskou sílu

    Uplynulý Pařížský týden módy světu představil jeden z vysoce očekávaných návrhářských debutů. Designérka Sarah Burton totiž odhalila první kolekci pro módní dům Givenchy. Jedná se o dosavadní vrchol její kariéry, už tak definované široce uznávanou tvorbou. Nová pozice ji ale vnáší do popředí a dává prostor potřebné ženské energii.

    Okořeňte si dovolenou divokým výletem. I do pouště vynesete trendy outfity

    Přelom zimy a jara vyloženě láká k odjezdu na exotickou dovolenou. Chladné měsíce tu byly už příliš dlouho a tělo si říká o pořádnou dávku horkého slunce. Ať už se chystáte do jakékoliv destinace, pokud máte možnost navštívit při svém výletu místní poušť, neváhejte. Nabídne vám perfektní zážitky, jedinečné aktivity, a navíc i dechberoucí fotky.

    Vpusťte do domova jaro. K životu ho přivedou trendy interiérové doplňky

    S blížícím se jarem přichází čas na nové projekty. Tím může být také obnova vašeho zimou znuděného domova. Nemusí se ovšem jednat o velké renovace, ani investice. Pokoje vám rozzáří nálož trendy interiérových doplňků, které doslova křičí prosluněnými dny. Zaměřte se především na výrazné odstíny, ale rovněž hravé a nezvyklé tvary.

    Další noodle boy láme sociální sítě. Hvězda Mark Eydelshteyn boduje ve filmu Anora

    Ruský herec Mark Eydelshteyn se za několik měsíců stal jménem, které rezonuje jak v Hollywoodu, tak na sociálních sítích. Jeho výkon ve filmu Anora, kde ztvárnil syna oligarchy, jenž se ožení se striptérkou, mu vynesl přirovnání k Timothée Chalamet. Nemá jen talent a šarm, navíc dokonale zapadá do fenoménu „noodle boy“, který kraluje internetu.

    Milovníci módy ocenili tradici. Report Tagwalk odhalil úspěch Fendi a Burberry

    Většina pozornosti módní scény se uplynulé týdny módy upírala na značky zažívající změny ve vedení. Report společnosti Tagwalk, sledující nejvíce vyhledávané přehlídky svých uživatelů, ale zjistil, že se módním domům vyplatil také důraz na tradici. Mezi pět nejčastěji hledaných shows patřily i ty od Fendi nebo Burberry, zdůrazňující jejich DNA.

    Módní dům Versace dal sbohem ikoně. Donatellu nahradí Dario Vitale

    Další z proslulých módních domů mění své kreativní vedení. Tentokrát se ovšem jedná o odchod opravdové ikony. Italskou značku Versace už totiž nadále nepovede sestra jejího zakladatele Donatella Versace. Po téměř třech dekádách ji v její pozici nahradí návrhář Dario Vitale. I když jeho jméno zná jen málokdo, má za sebou úspěšnou kariéru u Miu Miu.

    Je Demna Gvasalia pro Gucci tím pravým ořechovým? Reakce jsou rozporuplné

    Módní svět zaznamenal významnou změnu. Demna Gvasalia, známý zkráceně jako Demna, byl jmenován novým kreativním ředitelem Gucci. Krok vyvolal rozporuplné reakce mezi investory, módními odborníky i veřejností. Zatímco někteří očekávají revoluci, jiní se obávají, že Demnův kontroverzní přístup naruší ikonickou identitu značky. 

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―