Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    První letošní Fashion Week překvapil jinak, než mnozí očekávali. Návrháři se ponořili do ódy na jednoduchost, eleganci a kvalitu materiálů. Přidali také nádech nostalgie a snovosti. Přichystali jsme si pro vás shrnutí toho nejzajímavějšího.

    Do doby dospívání se ve své kolekci nazvané Univerzita snů navrátil fashion designer Massimo Giorgetti. Jeho návrhy připomínaly klasické „vysokoškolské outfity“. Nechyběly například „emo“ mikiny s kapucemi, svetry jako vystřižené z amerických coming-of-age filmů nebo barety s odznáčky.

    Ještě o něco dál do minulosti se vypravila značka DSquared2. Diváky totiž přivítala na runway znázorňující pokoj chlapce procházejícího „šílenstvím dospívajících“. „Díváme se zpět, abychom se podívali dopředu,“ okomentovali kolekci návrháři Dean a Dan Caten. Modely často známé z populárního Tik Toku oblékli do „rebelských“ outfitů znázorňujících klasické středoškolské kluky jako šprty, sportovce nebo goths.

    JW Anderson a Etro vzdali hold kořenům módy. Oslavovali jednotlivé materiály

    Oslavovat „staré časy“ se rozhodl také kreativní ředitel společnosti Etro Marco de Vincenzo. Ve své zcela první pánské kolekci se vrátil k úplným počátkům své kariéry, tedy látkám. Diváci je proto mohli spatřit pověšené v mixu různých barev na pozadí runway. Návrhy Etro, díky rozšířeným nohavicím, tartanu a dlouhým tunikám, připomínaly „zlatá“ 70. léta.

    Látkám a samotnému řemeslu vzal hold také Jonathan Anderson. „Oblečení svléknuté na úplný začátek,“ hlásal popisek jeho kolekce. Modelové proto vždy na molo nastoupili pouze s jedním kusem oblečení, jako je svetr, kalhoty nebo spodní prádlo. Jednoduchost ovšem Anderson obohatil zvláštními prvky, třeba polštářem nebo botami ve tvaru žáby.

    Návrháři značek Zegna a Prada vyzdvihli nestárnoucí důležitost jednoduchosti

    Jednoduchost vévodila také kolekci Prada. Návrháři Miuccia Prada a Raf Simons totiž zatoužili po návratu k „základům módy“. Kolekce s názvem Pojďme si promluvit o oblečení propojila kontrast mezi minimalismem a doplňky. Střídmými střihy a utlumenou paletou barev měla zachytit pocit redukce i komfortu a intimity.

    Obdobně přistoupila k letošnímu týdnu pánské módy také společnost Zegna. V kolekci Oáza kašmíru představil návrhář Alessandro Sartori klasické monochromatické obleky v mírně oversized velikostech. Dle svých slov zatoužil prozkoumat myšlenku prostoru ponechaného mezi tělem a látkou oděvu. Zaměřil se proto také na materiál a posunul kašmír na další úroveň. Ušil z něj totiž téměř 70 procent svých návrhů.

    Dolce&Gabbana překvapila v kolekci essenza oslnivým kontrastem černé a bíle

    Krejčovské řemeslo vyzdvihla také show Dolce&Gabbana. Saka ve tvaru přesýpacích hodin, pánské korzety a rozšířené kalhoty vytvořily takzvanou „essenza,“ tedy esenci, podle které byla kolekce nazvaná. Intenzita jednoduchosti vynikla také proto, že značka téměř veškeré návrhy vytvořila v černé barvě. V kontrastu se zářivě bílou runway vznikl opravdu WOW efekt.

    Hravost nabídli piloti Giorgio Armani i plyšová bageta značky Fendi

    O něco více excentričnosti přinesla značka Fendi. Její návrhy byly ve svých střizích klasické a minimalistické, zdobily je však zářivé flitry a metalické korálky, které dodávaly návrhům jedinečnost. Návrhářka Silvia Venturini Fendi využila kašmíru a zapracovala jej do ponč, kalhot nebo svetrů na jedno rameno. Diváky zaujaly také nevšední doplňky, jako například taška ve tvaru plyšové bagety.

    Podobně své kolekci dodal jiskru také návrhář Giorgio Armani. Nechal se totiž inspirovat klasickou milánskou architekturou. Využil proto materiály jako kašmír, hedvábí nebo samet zpracované do návrhů připomínající mramorové nebo keramické dlaždičky. Podlahu runway pro kolekci Emporio Armani zase proměnil do mapy Milána a modely do letců putujících nad městem. Jejich outfity proto připomínaly letce z 30. let minulého století.

    Návrhářský tým módního domu Gucci pojal „improvizaci jako metodologii“

    Největší očekávání vzbuzovala kolekce módního domu Gucci. Po odchodu jejího kreativního ředitele Alessandra Michele totiž nebylo jasné, co značka v Miláně předvede. Tým společnosti se ovšem nenechal odradit a vytvořil kolekci chápající „improvizaci jako metodologií“. Představil proto kousky připomínající minulé návrháře značky. Diváci tak na molu spatřili například oversized kabáty nebo hedvábné košile s nařasenými rukávy, které byly typické pro Michele. Nový hlavní návrhář Gucci však dosud známý není.

    Zdroj: Dazed Digital, Wallpaper, CNN, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Milánský týden pánské módy vzdal hold jednoduchosti, snům i starým dobrým časům

    ― Reklama ―

    První letošní Fashion Week překvapil jinak, než mnozí očekávali. Návrháři se ponořili do ódy na jednoduchost, eleganci a kvalitu materiálů. Přidali také nádech nostalgie a snovosti. Přichystali jsme si pro vás shrnutí toho nejzajímavějšího.

    Do doby dospívání se ve své kolekci nazvané Univerzita snů navrátil fashion designer Massimo Giorgetti. Jeho návrhy připomínaly klasické „vysokoškolské outfity“. Nechyběly například „emo“ mikiny s kapucemi, svetry jako vystřižené z amerických coming-of-age filmů nebo barety s odznáčky.

    Ještě o něco dál do minulosti se vypravila značka DSquared2. Diváky totiž přivítala na runway znázorňující pokoj chlapce procházejícího „šílenstvím dospívajících“. „Díváme se zpět, abychom se podívali dopředu,“ okomentovali kolekci návrháři Dean a Dan Caten. Modely často známé z populárního Tik Toku oblékli do „rebelských“ outfitů znázorňujících klasické středoškolské kluky jako šprty, sportovce nebo goths.

    JW Anderson a Etro vzdali hold kořenům módy. Oslavovali jednotlivé materiály

    Oslavovat „staré časy“ se rozhodl také kreativní ředitel společnosti Etro Marco de Vincenzo. Ve své zcela první pánské kolekci se vrátil k úplným počátkům své kariéry, tedy látkám. Diváci je proto mohli spatřit pověšené v mixu různých barev na pozadí runway. Návrhy Etro, díky rozšířeným nohavicím, tartanu a dlouhým tunikám, připomínaly „zlatá“ 70. léta.

    Látkám a samotnému řemeslu vzal hold také Jonathan Anderson. „Oblečení svléknuté na úplný začátek,“ hlásal popisek jeho kolekce. Modelové proto vždy na molo nastoupili pouze s jedním kusem oblečení, jako je svetr, kalhoty nebo spodní prádlo. Jednoduchost ovšem Anderson obohatil zvláštními prvky, třeba polštářem nebo botami ve tvaru žáby.

    Návrháři značek Zegna a Prada vyzdvihli nestárnoucí důležitost jednoduchosti

    Jednoduchost vévodila také kolekci Prada. Návrháři Miuccia Prada a Raf Simons totiž zatoužili po návratu k „základům módy“. Kolekce s názvem Pojďme si promluvit o oblečení propojila kontrast mezi minimalismem a doplňky. Střídmými střihy a utlumenou paletou barev měla zachytit pocit redukce i komfortu a intimity.

    Obdobně přistoupila k letošnímu týdnu pánské módy také společnost Zegna. V kolekci Oáza kašmíru představil návrhář Alessandro Sartori klasické monochromatické obleky v mírně oversized velikostech. Dle svých slov zatoužil prozkoumat myšlenku prostoru ponechaného mezi tělem a látkou oděvu. Zaměřil se proto také na materiál a posunul kašmír na další úroveň. Ušil z něj totiž téměř 70 procent svých návrhů.

    Dolce&Gabbana překvapila v kolekci essenza oslnivým kontrastem černé a bíle

    Krejčovské řemeslo vyzdvihla také show Dolce&Gabbana. Saka ve tvaru přesýpacích hodin, pánské korzety a rozšířené kalhoty vytvořily takzvanou „essenza,“ tedy esenci, podle které byla kolekce nazvaná. Intenzita jednoduchosti vynikla také proto, že značka téměř veškeré návrhy vytvořila v černé barvě. V kontrastu se zářivě bílou runway vznikl opravdu WOW efekt.

    Hravost nabídli piloti Giorgio Armani i plyšová bageta značky Fendi

    O něco více excentričnosti přinesla značka Fendi. Její návrhy byly ve svých střizích klasické a minimalistické, zdobily je však zářivé flitry a metalické korálky, které dodávaly návrhům jedinečnost. Návrhářka Silvia Venturini Fendi využila kašmíru a zapracovala jej do ponč, kalhot nebo svetrů na jedno rameno. Diváky zaujaly také nevšední doplňky, jako například taška ve tvaru plyšové bagety.

    Podobně své kolekci dodal jiskru také návrhář Giorgio Armani. Nechal se totiž inspirovat klasickou milánskou architekturou. Využil proto materiály jako kašmír, hedvábí nebo samet zpracované do návrhů připomínající mramorové nebo keramické dlaždičky. Podlahu runway pro kolekci Emporio Armani zase proměnil do mapy Milána a modely do letců putujících nad městem. Jejich outfity proto připomínaly letce z 30. let minulého století.

    Návrhářský tým módního domu Gucci pojal „improvizaci jako metodologii“

    Největší očekávání vzbuzovala kolekce módního domu Gucci. Po odchodu jejího kreativního ředitele Alessandra Michele totiž nebylo jasné, co značka v Miláně předvede. Tým společnosti se ovšem nenechal odradit a vytvořil kolekci chápající „improvizaci jako metodologií“. Představil proto kousky připomínající minulé návrháře značky. Diváci tak na molu spatřili například oversized kabáty nebo hedvábné košile s nařasenými rukávy, které byly typické pro Michele. Nový hlavní návrhář Gucci však dosud známý není.

    Zdroj: Dazed Digital, Wallpaper, CNN, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Pro nádobí až do Dubaje? Martha Stewart zve do nových butiků

    Dubaj opět potvrzuje schopnost přitahovat světové ikony. Tentokrát vítá ženu, která proměnila každodenní život v estetickou disciplínu. Martha Stewart otevřela své první samostatné obchody právě v této metropoli. Daleko od amerických předměstí, kde její značka vznikla. Do prostoru, kde se luxus chápe jako životní taktika, přináší svět poctivě navrženého domova.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―