Milán představuje nejen jedno z hlavních měst módy, ale také metropoli sdružující špičky ze světa kultury, architektury a luxusních interiérů. Symbolem propojení různých scén je Milánský design week, jehož se tradičně účastní i světové módní domy. Vlastní výstavy nebo prezentace tentokrát odhalily značky jako Gucci, Loro Piana, Loewe či Louis Vuitton.
Loewe zve na čaj. Módní dům představí čajové konvice tak, jak je neznáte
Značka Loewe se na letošním ročníku Milánského týdne módy zaměřila na čajové konvice. Vytvořila jejich speciální kolekci, na níž se podílelo 25 různých umělců, designérů a architektů. K vidění jsou v Palazzo Citterio, a to od úterý 8. do neděle 13. dubna. Cílem výstavy je pomocí kreativity odhalit nekonečné množství pohledů, kterými se můžeme začít dívat na běžně používané objekty.





Zdroj: Loewe
Loro Piana zkoumá svět filmu. Návštěvníky do něj vtáhne spolu s Dimoremilano
Módní dům Loro Piana pojal svůj letošní designový příspěvek trochu jinak. Společně se studiem Dimoremilano vytvořil exkluzivní instalaci, spojující to nejlepší z tradičního řemesla italské značky, ale i inovativního designového studia. Zastřešujícím tématem prezentace je svět filmu. Návštěvníci si proto mohou vstupenku zakoupit ve speciálním kiosku, odkazujícím na old school kina.
Louis Vuitton se nedrží zpátky. Odhalil komplexní dekorativní řadu Home Collections
Naopak francouzský módní dům Louis Vuitton zvolil více praktický přístup. Návštěvníkům Milánského design weeku umožní nahlédnout do své nové komplexní dekorativní a designové řady s názvem Home Collections. Její součástí je pět kategorií, tedy Objets Nomades, řada nábytku a osvětlení Signature Collection, Decoration, Tableware a kolekce her Exceptional Gaming.





Zdroj: Louis Vuitton
Gucci opět vzdává hold bambusu. Symbolizuje hodnoty i odolnost značky
Mezi největší akce letošního Milánského design weeku pak patří výstava z dílny Gucci s názvem Bamboo Encounters. Značka se opět rozhodla poctít bambus, tedy materiál, který je s ní pevně spjatý. Začala ho používat po druhé světové válce jako náhražku kůže ve chvíli, kdy se stala nedostatkovým zbožím. Stal se tak rovněž součástí jedné z nejvíce ikonických kabelek Gucci, Bamboo 1947.
@gucci From concept to creation. Book your slot via link in bio. #GucciBambooEncounters #Fuorisalone2025 #2050plus ♬ suono originale – Gucci
„Bambus je materiál, který je nejen dekorativní, ale především ztělesňuje hodnoty a odolnost značky. Ohýbá se, ale nezlomí se,“ okomentoval dle serveru WWD exhibici ředitel Gucci Stefano Cantino. Výstavu mohou návštěvníci spatřit v milánských klášterech San Simpliciano, které pochází již z 4. století. Její součástí jsou díla současných umělců a designérů zachycujících právě bambus.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, TikTok