Až na 330 tisíc návštěvníků se v pondělí sjelo do Milána, aby se porozhlédli po výročním designovém veletrhu. Jedná se o její první ročník, který se od začátku světové pandemie koná bez jakýchkoli omezení. Kromě luxusního nábytku nabízí také konference, party a další společenské akce.

Milánský design week už dlouho není jenom o vystavování toho nejkvalitnějšího nábytku. Jedná se zároveň o komplexní kulturní akci, která jejím návštěvníkům umožňuje zcela se ponořit do světa luxusu. Od pondělí 17. do neděle 23. dubna totiž budou moct navštívit jak veletrh nábytku známý jako Salone del Mobile, tak paralelních 800 akcí konajících se pod hromadným názvem FuoriSalone. Událost má letos navštívit na 330 tisíc zájemců.

Zároveň je 61. ročník největšího designového veletrhu na světě prvním od začátku světové pandemie, který se koná bez jakýchkoli omezení. Loňský rok totiž musel být přesunutý až na červen. Poprvé se přitom akce začala pořádat v 60. letech minulého století. Části veletrhu známé jako FuoriSalone se pak účastní také nejznámější módní značky. Od roku 2007 totiž ve stejnou dobu pořádají vlastní týden designu známý jako Milano Moda Design.

Návštěvníky zvou na různé kulturní události od konferencí až po party. I když některé z módních společností ani nemají vlastní kolekci designu nebo dekorací do domácnosti, využívají akci jako příležitost pro zvýraznění své značky. Na klasickém veletrhu Salone del Mobile konajícím se v centru Rho Fiera na okraji Milána zase své výrobky představuje na 2 tisíce firem. „Lidé přijíždějí, aby objevili, co je nové, ale také pro vytvoření známostí. To nám v uplynulých letech chybělo,“ okomentovala událost její prezidentka Maria Porro.

Návštěvníky zaujme umělecká instalace Bottega Veneta i nábytek Bentley inspirovaný luxusními auty

Mezi luxusní značky pořádající akce na letošním design weeku patří například Louis Vuitton. Pro letošní rok se rozhodla zákazníkům přinést speciální překvapení ve spolupráci s Marcem Newsonem. Módní dům Dolce & Gabbana zase představuje svůj projekt Gen D. Jeho účelem je ukázat práci deseti začínajících návrhářů ze všech koutů světa. Výjimečné akce přichystaly také módní firmy jako Elie Saab, Etro, Dior nebo Jimmy Choo. Na veletrhu se ale objeví také „menší“ jména jako Benetton, Timberland nebo Fila.

Speciální je rovněž příspěvek společnosti Bottega Veneta. Rozhodla se totiž svůj obchod svěřit do rukou umělce Geatano Pesce. Ten v něm vytvořil instalaci představující několik kabelek inspirovaných jeho prací. Zobrazují totiž hory se západem nebo východem slunce. Zajímavá je také nová kolekce britské automobilové značky Bentley. Na veletrhu představí svoji „home“ kolekci inspirovanou auty. V jednotlivých kouscích totiž využívá siluety i materiály, které je připomínají.

Zdroj: Fashion Network, Wallpaper, Dezeen, Twitter, Instagram

Miláno hostí největší designový veletrh na světě. Vystavují na něm i luxusní módní značky

Atelier Jolie oznámil první spolupráci. Vytvoří kolekci se značkou Chloé

Herečka Angelina Jolie nedávno oznámila vytvoření své vlastní značky Atelier Jolie. Za svou první spolupráci si pak vybrala módní dům Chloé. Spolu s ním hodlá vytvořit kolekci vystihující autentické spojení mezi ženami i moderní podobu ženskosti.

Klíčové barvy pro jaro a léto 2025 jsou trendy už nyní. Promítají se do luxusních módních přehlídek

Společnosti WGSN a Coloro využívají výzkum současných i budoucích trendů ze světa módy, krásy i designu. Na základě něj dokáží předpovědět, jaké barvy budou v budoucnosti populární. Jejich pět klíčových barev pro jaro a léto 2025 přitom módní návrháře inspiruje už nyní.

Miu Miu vydalo kampaň ke kabelce Arcadie. Gigi Hadid se v ní ocitla ve světě slavné malířky

Při tvorbě fotografií ke kampani Miu Miu se fotograf Steven Meisel nechal inspirovat díly malířky Margaret Keane. Ta jsou známá postavičkami s melancholickými pohledy a velkýma očima. V podobném stylu proto modelka Gigi Hadid představila také kabelku Arcadie.

Victoria Beckham vložila do kolekce resort 2024 vzpomínky na dětství i hrdinky z 90. let

Kolekce resort 2024 Victorie Beckham využívá především maskulinní siluety typické pro 90. léta. Oversized saka, široké kalhoty nebo asymetrické šaty mají připomínat hrdinky z tehdejších filmů, jako je Základní instinkt nebo Taxikář. Zároveň se jedná o prvky připomínající návrhářčino dětství.