Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Když hosté přehlídky z dílny Chanel pro nadcházející jaro a léto vstoupili do nedávno zrekonstruovaných prostor Grand Palais, okamžitě je pohltila vlna nadšení. Impozantní runway připomínající daleký vesmír přinesla nostalgické vzpomínky na grandiózní sety z dílny návrháře Karla Lagerfeld. Nový kreativní ředitel francouzské značky Matthieu Blazy chtěl odkázat na myšlenku „Universe of Chanel“.

    Zdroj: Chanel

    A poměrně brzy bylo jasné, že se svou vysoce očekávanou vizí míří až ke hvězdám. V debutové kolekci pro legendární módní dům umně propojil prvky odkazující na Chanel a čerstvý závan budoucnosti. I když do svých návrhů zapojil detaily připomínající slavnou zakladatelku značky, Gabrielle „Coco“ Chanel, nepůsobil výsledek jako pouhá snaha o napodobeninu úspěšného archivu.

    Zdroj: Chanel

    Talentovaný návrhář místo toho nastolil novou éru Chanel, jež se zcela jistě zapíše do módní historie. Matthieu Blazy je teprve čtvrtým kreativním ředitelem slavné značky, nyní už je ovšem celé módní scéně naprosto jasné, že kraluje na správném místě. „Chtěl jsem vytvořit něco univerzálního, jako sen, něco mimo náš čas,“ popsal pak dle serveru Wallpaper designér svůj záměr.

    Chanel vyhrál pomyslnou soutěž. Matthieu Blazy odhalil více než úspěšný debut

    Hravá a energická kolekce pak odkazovala mimo jiné na oblíbený zvyk Gabrielle „Coco“ Chanel. Ráda totiž nosila oblečení svého přítele Arthura „Boy“ Capel. Na přehlídkové molo proto nastoupily modelky v krátce střižených sakách nebo dlouhých bílých „pánských“ košilích s ledabyle vyhrnutými rukávy. Další význam skrývaly roztřepené verze ikonických tvídových obleků.

    Designér totiž v podobně „obnošených“ návrzích vynesl na povrch lásku Chanel k oblečení, jež působí živě a používaně. Stejnou myšlenku vyzdvihla rovněž nová varianta legendární kabelky 2.55, která působila, jako by byla předávána z generace na generaci. Matthieu Blazy pak odkázal na zakladatelku značky řadou dalších detailů a nabídl rovněž vlastní verzi „little black dress“.

    Zdroj: Reuters

    Pokud by uplynulé módní premiéry posledních týdnů byly soutěž, Matthieu Blazy by ji s přehledem vyhrál. Není proto divu, že si na konci dechberoucí show vysloužil ovaci ve stoje. Svědkem jeho více než úspěšného debutu pak byla, jak už je zvykem, rovněž řada celebrit, mezi nimi byl tentokrát například Pedro Pascal, Nicole Kidman, Tilda Swinton, Penelope Cruz nebo Ayo Edebiri.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Wallpaper, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    - Reklama -

    Když hosté přehlídky z dílny Chanel pro nadcházející jaro a léto vstoupili do nedávno zrekonstruovaných prostor Grand Palais, okamžitě je pohltila vlna nadšení. Impozantní runway připomínající daleký vesmír přinesla nostalgické vzpomínky na grandiózní sety z dílny návrháře Karla Lagerfeld. Nový kreativní ředitel francouzské značky Matthieu Blazy chtěl odkázat na myšlenku „Universe of Chanel“.

    Zdroj: Chanel

    A poměrně brzy bylo jasné, že se svou vysoce očekávanou vizí míří až ke hvězdám. V debutové kolekci pro legendární módní dům umně propojil prvky odkazující na Chanel a čerstvý závan budoucnosti. I když do svých návrhů zapojil detaily připomínající slavnou zakladatelku značky, Gabrielle „Coco“ Chanel, nepůsobil výsledek jako pouhá snaha o napodobeninu úspěšného archivu.

    - Reklama -

    Zdroj: Chanel

    Talentovaný návrhář místo toho nastolil novou éru Chanel, jež se zcela jistě zapíše do módní historie. Matthieu Blazy je teprve čtvrtým kreativním ředitelem slavné značky, nyní už je ovšem celé módní scéně naprosto jasné, že kraluje na správném místě. „Chtěl jsem vytvořit něco univerzálního, jako sen, něco mimo náš čas,“ popsal pak dle serveru Wallpaper designér svůj záměr.

    Chanel vyhrál pomyslnou soutěž. Matthieu Blazy odhalil více než úspěšný debut

    Hravá a energická kolekce pak odkazovala mimo jiné na oblíbený zvyk Gabrielle „Coco“ Chanel. Ráda totiž nosila oblečení svého přítele Arthura „Boy“ Capel. Na přehlídkové molo proto nastoupily modelky v krátce střižených sakách nebo dlouhých bílých „pánských“ košilích s ledabyle vyhrnutými rukávy. Další význam skrývaly roztřepené verze ikonických tvídových obleků.

    Designér totiž v podobně „obnošených“ návrzích vynesl na povrch lásku Chanel k oblečení, jež působí živě a používaně. Stejnou myšlenku vyzdvihla rovněž nová varianta legendární kabelky 2.55, která působila, jako by byla předávána z generace na generaci. Matthieu Blazy pak odkázal na zakladatelku značky řadou dalších detailů a nabídl rovněž vlastní verzi „little black dress“.

    Zdroj: Reuters

    Pokud by uplynulé módní premiéry posledních týdnů byly soutěž, Matthieu Blazy by ji s přehledem vyhrál. Není proto divu, že si na konci dechberoucí show vysloužil ovaci ve stoje. Svědkem jeho více než úspěšného debutu pak byla, jak už je zvykem, rovněž řada celebrit, mezi nimi byl tentokrát například Pedro Pascal, Nicole Kidman, Tilda Swinton, Penelope Cruz nebo Ayo Edebiri.

    Zdroje: Fashion Network, WWD, Wallpaper, YouTube

    ― Reklama ―

    Day to night. Chytré outfity vás z práce vezmou rovnou do víru noci

    Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresluje identitu Jil Sander

    Hudba umí rozšířit prostor kolekce stejně přesně jako čistý střih kabátu. Bochum Welt přináší do módy zvuk, jenž vytváří atmosféru i vizuální rytmus. Spolupráce s Jil Sander ukazuje, že minimalismus má vlastní akustický tvar. Zvuk už není doprovodem, stává se součástí identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, jež působí na smysly ze všech stran.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Bottega Veneta SS26. Milán naservíroval další mistrovský debut

    Na molech Milána se rozehrála další nová módní kapitola, která přitáhla pozornost od prvního okamžiku. V tom nejlepším slova smyslu. Značka Bottega Veneta představila svou vizi pro jaro a léto 2026, a to pod debutovou taktovkou Louise Trotter. Atmosféra přehlídky spojila hutné řemeslo s křehkostí pohybu a přetavila je v obrazy, jež se zapisují do paměti. Publikum sledovalo přenádherný proud barev, textur a tvarů.

    Louis Vuitton chce zůstat doma. Jarní kolekci věnoval privátní sféře

    Kreativní ředitel dámské sekce Louis Vuitton Nicolas Ghesquière dokázal, že umí zaujmout i v záplavě vysoce očekávaných debutů ostatních návrhářů. Svou kolekci pro nadcházející jaro a léto, prezentovanou v královském apartmánu v Louvre, tentokrát zaostřil na privátní sféru. Nabídl tak příjemnou, ale inovativní řadu, která rozzáří každý domov.

    Milán pohostil Sustainable Fashion Awards 2025. Akce uctila odkaz Giorgia Armani

    Letošní ročník Milánského týdne módy nebyl výjimkou a italská metropole tak v sobotu večer pohostila Sustainable Fashion Awards. Divadlo La Scala přivítalo hosty, kteří se stali svědky poctění těch, jež svou práci věnují environmentální spravedlnosti, biodiverzitě či podpoře lidských práv. Zvláštní cenu získal také nedávno zesnulý Giorgio Armani.

    Fendi čeká nová kapitola. Silvia Venturini Fendi končí v roli návrhářky

    Vždy, když už se zdá, že slavné módní domy ukončily kolotoč změn svých kreativních vedení, přijde další novinka. Tentokrát překvapila svým nečekaným oznámením italská značka Fendi. Návrhářka Silvia Venturini Fendi končí ve své dosavadní roli a stane se čestnou prezidentkou společnosti. Kdo ji v pozici kreativní ředitelky nahradí není zatím jasné.

    Versace v rukou Daria Vitale. Návrhářův debut rozdělil módní publikum

    Milánský fashion week umí překvapit, ale málokdo čekal, jaká se rozvine debata kolem debutu Daria Vitale u Versace. Nový kreativní ředitel, přestupující z řad Miu Miu, dorazil s vizí, jež měla zrodit novou kapitolu ikonické značky. Místo exploze pompéznosti však představil kolekci, která osciluje mezi opatrností a recyklací. Atmosféra velkého návratu Versace energie se rozplynula dřív, než se rozsvítila světla na mole.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―