Více

    ― Reklama ―

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.

    Když se podíváme do minulosti, oblečení odjakživa rozdělovalo třídy na bohaté a chudé. Zatímco aristokracie nosila pravé hedvábí, chudina si musela vystačit s prostými materiály, jako třeba len. Dnes už ani tak nejde o materiál, protože i drahé materiály dnes na trhu najdeme za různé ceny a stejně tak můžu mít kašmírový svetr z Pařížské ulice, anebo z fast fashion řetězce. Ovšem když vedle sebe postavíte dvě ženy v kašmíru, značky a loga budou stále to, co mezi nimi činí rozdíl. A pak finální cena, kterou za svůj outfit byly ochotné zaplatit nebo ještě lépe, kolik si mohly dovolit zaplatit.

    Všeobecné vnímání luxusu nám zvyšuje cenu

    Značky jako Chanel, Prada, Gucci, Louis Vuitton a další jim podobné mají historii. S cenami, jaké tyto značky mají si je nemůže dovolit každý, proto vyjadřují i status. Když máte luxusní kabelku, společnost vás vnímá jako úspěšné, lepší, vzdělané. Patříte do elity, která není pro všechny dostupná.

    Zdroj: Freepik

    Luxusní značky mají příběh a spolu s ním si kupujeme i pocit, že za něco stojíme. Ať už to děláme vědomě nebo je v to v nás uložené podvědomě. Mám kabelku od Diora a to mě zařadí mezi vyvolené. Toužíme po něčem, co si většina nemůže dovolit, a proto díky tomu budeme lepší. Nebo se zařadíme do určité společnosti. Jako lidé máme silnou potřebu někam patřit a mít hodnotu, což ty značky moc dobře vědí.

    Není všechno zlato, co se třpytí

    Spolu s tím máme pocit, že luxusní produkty za vysoké ceny jsou zákonitě lepší, kvalitnější, že se vyráběly v lepších podmínkách. Představujeme si ty krásné čisté ateliéry, kde hrstka švadlenek, brašnářů, prostě zručných lidí, co mistrně ovládají řemeslo, s láskou pečlivě vyrobí každý kus. 

    Už bychom ale všichni mohli vědět, že to je jen pohádka a ve skutečnosti to tak opravdu není. Spolu s nátlakem veřejnosti na udržitelnost a transparentnost značek čelí i prestižní labely čím dál větší kritice za nekalé výrobní praktiky, negativní dopad na životní prostředí či neetické zacházení se zaměstnanci. Ani drahé značky nejsou bez poskvrny a ani ony nejsou zárukou kvality.

    Zdroj: Prada

    Uvedu za příklad sebe, a když jsem si našetřila na svoji první Prada kabelku. Měla jsem za to, že si pořizuji něco nezničitelného. Byla to přece Prada! Jaké zklamání, když se jí utrhlo ucho. Nepřipouštěla jsem si, že by se něco takového mohlo stát. Negativní zkušenost jsem záhy měla i s kabelkou Furla, měla takovou krásnou měděnou metalízu. Která se však asi po dvou nošeních odřela. Podotýkám, že o své věci se starám s láskou a nešlo tedy o neopatrné zacházení.

    Tehdy jsem začala přicházet na to, že jsou to pořád jen věci. Drahé věci a poprvé jsem si položila otázku, zda za tu cenu opravdu stojí, Zda je musím mít jen proto, aby si ostatní řekli: „Ona má kabelku od Prady.”

    Bez loga je to stále jen kabelka

    Vezměte si třeba opět svoji oblíbenou kabelku a zkuste si zakrýt logo. Dost možná přijdete na to, že najednou je to obyčejná kožená kabelka. A že by se taková a za menší cenu dala sehnat i jinde. Jenom už by hrdě nenesla onu značku. Pak už je to o tom, zda vás ke koupi přiměla značka, která zaujme, anebo třeba krásné zpracování, jedinečný design. Ne všichni nakupují luxusní značky jen kvůli tomu, co znamenají, ale hodně lidí to láká.

    Iluze nadřazenosti versus padělky

    Módní trendy se mění s každou sezonou, ale jeden trend zůstává věčný – padělání luxusního zboží. Každý na drahé značky nemá peníze, ale téměř všichni je chtějí a někteří i za tu cenu, že si vědomě pořídí padělek, který dávají na odiv jako originál. Trh s fejky je ohromný, člověk aspoň trochu znalý bohužel na první pohled padělek pozná, což nositelce body nepřidá. Existují ale i takové padělky, říká se jim super fakes, kdy padělek je v uvozovkách tak kvalitní, že jej na první pohled nepoznáte od originálu. U padělků je ale ještě smutnější, že nositelka si iluzi luxusu staví vědomě sama a něco si nalhává.

    Zdroj: YouTube

    Někteří nositelé fejků si to dokonce ani nechtějí přiznat. Oni sami chtějí věřit, že mají originál. Ačkoliv zboží koupili za podezřele nízkou cenu. Kolují fámy i o takzvaných factory extras, což jsou údajně přebytkové kusy vyrobené ve stejné továrně jako autentické zboží, ale prodávané na černém trhu za nižší ceny. Pak by se dalo tvrdit i to, že výrobní cena padělku a originálu byla velmi podobná, prodejní už nikoliv.

    Luxus začínáme vidět i v něčem jiném

    Luxusní značky stále mají váhu, ale jejich význam a postavení se nepopiratelně vyvíjí. Začínáme vidět luxus i v něčem jiném. Nespokojíme se s planými sliby a pohádkami, chceme opravdu znát, kdo a za jakých podmínek naše oblečení vyrábí. Jsme tedy na samém počátku a jistě bude zajímavé pozorovat, kdo se adaptuje a komu odpustíme úplně cokoliv jen pro ten báječný pocit, že jsme dost dobří.

    Zdroje: Jing Daily, The Purse Queen, Corsearch

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Foto:Freepik

    Mají luxusní značky stále hodnotu? Možná si nekupujete módu, nýbrž iluzi

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusní značky byly dlouhou dobu synonymem prestiže, kvality a exkluzivity. V posledních letech však čelí různým výzvám, které ovlivňují jejich postavení na trhu a význam pro spotřebitele. Položte si otázku, proč si zrovna vy luxusní značky kupujete? Proč za ně platíte? Možná zjistíte, že vaše tužby nejsou tak úplně vaše.

    - Reklama -

    Když se podíváme do minulosti, oblečení odjakživa rozdělovalo třídy na bohaté a chudé. Zatímco aristokracie nosila pravé hedvábí, chudina si musela vystačit s prostými materiály, jako třeba len. Dnes už ani tak nejde o materiál, protože i drahé materiály dnes na trhu najdeme za různé ceny a stejně tak můžu mít kašmírový svetr z Pařížské ulice, anebo z fast fashion řetězce. Ovšem když vedle sebe postavíte dvě ženy v kašmíru, značky a loga budou stále to, co mezi nimi činí rozdíl. A pak finální cena, kterou za svůj outfit byly ochotné zaplatit nebo ještě lépe, kolik si mohly dovolit zaplatit.

    Všeobecné vnímání luxusu nám zvyšuje cenu

    Značky jako Chanel, Prada, Gucci, Louis Vuitton a další jim podobné mají historii. S cenami, jaké tyto značky mají si je nemůže dovolit každý, proto vyjadřují i status. Když máte luxusní kabelku, společnost vás vnímá jako úspěšné, lepší, vzdělané. Patříte do elity, která není pro všechny dostupná.

    Zdroj: Freepik

    - Reklama -

    Luxusní značky mají příběh a spolu s ním si kupujeme i pocit, že za něco stojíme. Ať už to děláme vědomě nebo je v to v nás uložené podvědomě. Mám kabelku od Diora a to mě zařadí mezi vyvolené. Toužíme po něčem, co si většina nemůže dovolit, a proto díky tomu budeme lepší. Nebo se zařadíme do určité společnosti. Jako lidé máme silnou potřebu někam patřit a mít hodnotu, což ty značky moc dobře vědí.

    Není všechno zlato, co se třpytí

    Spolu s tím máme pocit, že luxusní produkty za vysoké ceny jsou zákonitě lepší, kvalitnější, že se vyráběly v lepších podmínkách. Představujeme si ty krásné čisté ateliéry, kde hrstka švadlenek, brašnářů, prostě zručných lidí, co mistrně ovládají řemeslo, s láskou pečlivě vyrobí každý kus. 

    Už bychom ale všichni mohli vědět, že to je jen pohádka a ve skutečnosti to tak opravdu není. Spolu s nátlakem veřejnosti na udržitelnost a transparentnost značek čelí i prestižní labely čím dál větší kritice za nekalé výrobní praktiky, negativní dopad na životní prostředí či neetické zacházení se zaměstnanci. Ani drahé značky nejsou bez poskvrny a ani ony nejsou zárukou kvality.

    Zdroj: Prada

    Uvedu za příklad sebe, a když jsem si našetřila na svoji první Prada kabelku. Měla jsem za to, že si pořizuji něco nezničitelného. Byla to přece Prada! Jaké zklamání, když se jí utrhlo ucho. Nepřipouštěla jsem si, že by se něco takového mohlo stát. Negativní zkušenost jsem záhy měla i s kabelkou Furla, měla takovou krásnou měděnou metalízu. Která se však asi po dvou nošeních odřela. Podotýkám, že o své věci se starám s láskou a nešlo tedy o neopatrné zacházení.

    Tehdy jsem začala přicházet na to, že jsou to pořád jen věci. Drahé věci a poprvé jsem si položila otázku, zda za tu cenu opravdu stojí, Zda je musím mít jen proto, aby si ostatní řekli: „Ona má kabelku od Prady.”

    Bez loga je to stále jen kabelka

    Vezměte si třeba opět svoji oblíbenou kabelku a zkuste si zakrýt logo. Dost možná přijdete na to, že najednou je to obyčejná kožená kabelka. A že by se taková a za menší cenu dala sehnat i jinde. Jenom už by hrdě nenesla onu značku. Pak už je to o tom, zda vás ke koupi přiměla značka, která zaujme, anebo třeba krásné zpracování, jedinečný design. Ne všichni nakupují luxusní značky jen kvůli tomu, co znamenají, ale hodně lidí to láká.

    Iluze nadřazenosti versus padělky

    Módní trendy se mění s každou sezonou, ale jeden trend zůstává věčný – padělání luxusního zboží. Každý na drahé značky nemá peníze, ale téměř všichni je chtějí a někteří i za tu cenu, že si vědomě pořídí padělek, který dávají na odiv jako originál. Trh s fejky je ohromný, člověk aspoň trochu znalý bohužel na první pohled padělek pozná, což nositelce body nepřidá. Existují ale i takové padělky, říká se jim super fakes, kdy padělek je v uvozovkách tak kvalitní, že jej na první pohled nepoznáte od originálu. U padělků je ale ještě smutnější, že nositelka si iluzi luxusu staví vědomě sama a něco si nalhává.

    Zdroj: YouTube

    Někteří nositelé fejků si to dokonce ani nechtějí přiznat. Oni sami chtějí věřit, že mají originál. Ačkoliv zboží koupili za podezřele nízkou cenu. Kolují fámy i o takzvaných factory extras, což jsou údajně přebytkové kusy vyrobené ve stejné továrně jako autentické zboží, ale prodávané na černém trhu za nižší ceny. Pak by se dalo tvrdit i to, že výrobní cena padělku a originálu byla velmi podobná, prodejní už nikoliv.

    Luxus začínáme vidět i v něčem jiném

    Luxusní značky stále mají váhu, ale jejich význam a postavení se nepopiratelně vyvíjí. Začínáme vidět luxus i v něčem jiném. Nespokojíme se s planými sliby a pohádkami, chceme opravdu znát, kdo a za jakých podmínek naše oblečení vyrábí. Jsme tedy na samém počátku a jistě bude zajímavé pozorovat, kdo se adaptuje a komu odpustíme úplně cokoliv jen pro ten báječný pocit, že jsme dost dobří.

    Zdroje: Jing Daily, The Purse Queen, Corsearch

    ― Reklama ―

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Léto volá po extra péči. Změny žádá i pánská kosmetika

    Letní paprsky neznamenají pouze slibně třpytící se hladinu jezer, rozpouštějící se lahodnou zmrzlinu a teplem prosycené dny. Spolu s jejich sílou roste rovněž nutnost obměny kosmetické taštičky. Výjimkou není ani pánská skin care, jež si v následujících horkých měsících žádá revizi. Neobejdete se bez hydratačních, ani zklidňujících pomocníků.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Móda v kostce: Burberry zahájil festivalovou sezónu a Rhode vítá face mist

    Burberry už očekává letní pohodu, a tak novou kampaň zaměřil na typickou britskou festivalovou kulturu. Značka Rhode mezitím vydala nový face mist, jehož tváří se stal herec Harris Dickinson. Návrhář Olivier Rousteing získá ocenění Couture Council Award a do aukce míří dosud největší počet luxusních kousků z šatníku princezny Diany.

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    Pinterest má jasno. Předpovídá největší trendy letošního léta

    Vyhledávání uživatelů populární sociální sítě Pinterest slouží jako chytrý ukazatel. Platforma totiž na základě nejčastěji zadávaných klíčových slov odhaduje trendy, které budou definovat nadcházející období. Vydala proto předpověď pro letošní léto, jemuž má dle ní dominovat touha po digitálním detoxu, luxusním cottagecore i hravém make-upu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―