Více
    Redakce

    Od pátku 17. února do úterý 21. února pohltí ulice Londýna vzrušující atmosféra týdnu módy. Britská módní rada před jeho začátkem oznámila, že ho hodlá věnovat památce návrhářky Vivienne Westwood. Chce tím vzdát čest jejímu „neuvěřitelnému dědictví“.

    Návštěvníci blížícího se Londýnského týdnu módy nebudou oslavovat pouze nejnovější kolekce, ale také památku známé britské návrhářky Vivienne Westwood. Podle Britské módní rady totiž „stála u zrodu a definice punku, jako i v čele globální a pozitivní revoluce“. Rozhodla se proto únorový týden módy konající se od pátku 17. února do úterý 21. února věnovat právě jejímu „neuvěřitelnému“ odkazu.

    Světově proslulá návrhářka zemřela koncem loňského roku ve věku jednaosmdesáti let. Westwood se za roky své práce proslavila nejen ikonickým perlovým náhrdelníkem, ale také různými provokativními návrhy. Své kolekce totiž nepovažovala pouze za módu, ale také uměleckou výpověď patřící do jím definovaného hnutí. Spojována je proto především s rockem a punkem, ale také kritikou kapitalismu a odporem k násilí.

    Letošní Londýnský týden módy se pak odehrává jak na živo, tak v digitálním prostředí. Dohromady představí na 127 módních značek. Jeho návštěvníci se budou moct dostavit na 47 přehlídek, 18 prezentací a 37 dalších událostí. Na internetu pak najdou extra 41 akcí. Mezi nejočekávanější přehlídky patří debut nového kreativního ředitele Burberry Daniela Lee.

    Londýnský týden módy věnoval prostor také návrhářům z Ukrajiny

    Milovníci módy se ale mohou těšit na nové kolekce také od Eredem, JW Anderson, Molly Goddard, Christopher Kane, Roksanda nebo Simone Rocha. Na rozvrh se dostali také návrháři jako například Natasha Zinko, Tata Naka nebo začínající designeři Dilara Findikoglu, Sinead Gorey nebo Talia Byre. Kromě toho se letos Britská módní rada rozhodla oslavit 30. výročí své iniciativy NEWGEN.

    Ta podle ní staví Londýn do „unikátní pozice jako globálního lídra pěstujícího kreativní talent“. Projekt totiž pomáhá zviditelnit začínající návrháře. Podobnou úlohu má také chystaná akce nazvaná DiscoveryLAB. Návštěvníci týdne módy se jeho závěrečný den mohou těšit také na Ukrajinský týden módy. Ukáží se na něm například návrháři Frolov, Kseniaschnaider nebo Paskal.

    Zdroje: Fashion Network, New University, The Fashion Industry, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Londýnský týden módy bude patřit Vivienne Westwood. Uctí její odkaz

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Od pátku 17. února do úterý 21. února pohltí ulice Londýna vzrušující atmosféra týdnu módy. Britská módní rada před jeho začátkem oznámila, že ho hodlá věnovat památce návrhářky Vivienne Westwood. Chce tím vzdát čest jejímu „neuvěřitelnému dědictví“.

    - Reklama -

    Návštěvníci blížícího se Londýnského týdnu módy nebudou oslavovat pouze nejnovější kolekce, ale také památku známé britské návrhářky Vivienne Westwood. Podle Britské módní rady totiž „stála u zrodu a definice punku, jako i v čele globální a pozitivní revoluce“. Rozhodla se proto únorový týden módy konající se od pátku 17. února do úterý 21. února věnovat právě jejímu „neuvěřitelnému“ odkazu.

    Světově proslulá návrhářka zemřela koncem loňského roku ve věku jednaosmdesáti let. Westwood se za roky své práce proslavila nejen ikonickým perlovým náhrdelníkem, ale také různými provokativními návrhy. Své kolekce totiž nepovažovala pouze za módu, ale také uměleckou výpověď patřící do jím definovaného hnutí. Spojována je proto především s rockem a punkem, ale také kritikou kapitalismu a odporem k násilí.

    Letošní Londýnský týden módy se pak odehrává jak na živo, tak v digitálním prostředí. Dohromady představí na 127 módních značek. Jeho návštěvníci se budou moct dostavit na 47 přehlídek, 18 prezentací a 37 dalších událostí. Na internetu pak najdou extra 41 akcí. Mezi nejočekávanější přehlídky patří debut nového kreativního ředitele Burberry Daniela Lee.

    - Reklama -

    Londýnský týden módy věnoval prostor také návrhářům z Ukrajiny

    Milovníci módy se ale mohou těšit na nové kolekce také od Eredem, JW Anderson, Molly Goddard, Christopher Kane, Roksanda nebo Simone Rocha. Na rozvrh se dostali také návrháři jako například Natasha Zinko, Tata Naka nebo začínající designeři Dilara Findikoglu, Sinead Gorey nebo Talia Byre. Kromě toho se letos Britská módní rada rozhodla oslavit 30. výročí své iniciativy NEWGEN.

    Ta podle ní staví Londýn do „unikátní pozice jako globálního lídra pěstujícího kreativní talent“. Projekt totiž pomáhá zviditelnit začínající návrháře. Podobnou úlohu má také chystaná akce nazvaná DiscoveryLAB. Návštěvníci týdne módy se jeho závěrečný den mohou těšit také na Ukrajinský týden módy. Ukáží se na něm například návrháři Frolov, Kseniaschnaider nebo Paskal.

    Zdroje: Fashion Network, New University, The Fashion Industry, Instagram

    ― Reklama ―

    Přívěsky s létem neodchází. Na podzim ozdobí i rozevláté sukně

    Letošní rok zaznamenal významný comeback přívěsků, které definují počátek milénia. Zpočátku se začaly objevovat na luxusních kabelkách, postupně ale přesídlily rovněž na tenisky nebo sandály. Začíná být ovšem jasné, že módní scénu po úspěšném létě neopustí ani na podzim. Tentokrát se ale přesunou na další kousek z vašeho šatníku, a to sukně.

    Maison Margiela rozšiřuje portfolio. Daroval nový význam číslu 2

    Módní dům Maison Margiela prohlubuje své ikonické číselné řazení. Nedávno odhalil svůj nový sektor s názvem Line 2. Číslovka totiž dosud žádné projekty neukrývala. Značka pod ní nyní ovšem hodlá schovávat umělecké instalace, kampaně nebo rozhovory. Projekt odstartuje začátkem září v Soulu výstava s názvem Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Pánské baleríny přinesly organickou revoluci. Zaplní podzimní botníky

    Pánské baleríny se na letošních přehlídkách staly symbolem nové kapitoly. V dámských botnících se subtilní obuv objevuje už léta, tentokrát se ale její silueta přelila i do pánského segmentu. Návštěvníci fashion weeků dali najevo, že minimalistická elegance ploché obuvi patří do každého botníku. V okamžiku, kdy se v balerínách začali objevovat známí umělci a trendsetteři, bylo jasné, že jde o nový obuvnický směr.

    Značka Oishii posouvá hranice luxusu. Nabízí exkluzivní virální jahody

    Sociální sítě v posledních měsících zaplavila videa uživatelů, jež s nečekaným očekáváním pojídají jahody. Jedná se totiž o luxusní balení osmi plodů z dílny značky Oishii, za které mnozí zaplatí až 12 dolarů. Lákavé jsou především díky svému až dystopicky perfektnímu tvaru, barvě a vůni. Pěstované jsou po celý rok ve vertikálních farmách.

    Post Malone debutoval v Paříži. Odhalil první show značky Austin Post

    Známý zpěvák Post Malone předběhl zbytek módního světa. Měsíc před tím, než do Paříže dorazil očekávaný týden módy, odhalil ve francouzské metropoli debutovou show své značky Austin Post. Kolekce sklidila úspěch především díky návrhům kopírujících jeho styl, tedy westernovým a kovbojským lookům, ale s dávkou moderního stylu.

    Nejen na listech, ale i na rtech. Trendy podzimní odstíny hrají všemi barvami

    Oblíbené roční období řádí nejen v šatnících, ale i kosmetických taštičkách. Letošní trendy podzimní odstíny rtěnek a lesků nabídnou různorodou paletu. Od efektu zamazání od borůvek až po precizně orámované rty, na podzim se v zrcadlech budou odrážet ústa hodná polibků.

    Tom Ford vstoupil do nové cenové éry. Basic šaty pořídíte za tisíce dolarů

    Tom Ford vždy symbolizoval luxus, který měl svou logiku. Dokonale střižený smoking, sexy šaty a filmová atmosféra. S příchodem Haidera Ackermann se však zdá, že značka otevírá novou kapitolu, která není jen o estetice, ale i cenách. Na webu se objevily kousky z kolekce podzim 2025 a šaty s cenovkou 10 tisíc dolarů rozpoutaly debatu, zda jsme svědky nové éry módy, nebo spíš nové éry cen.

    Podzim podle Ann Demeulemeester. Nabízí neorganizovaný chaos

    Kreativní ředitel Ann Demeulemeester, Stefano Gallici, v kolekci FW25 ukazuje, že nové období může být temné, rozcuchané a zprvu neuspořádané. Přesto v sobě však nese zvláštní krásu. Ať už jde o vrstvy otrhané látky, kůži, nebo kabáty s asymetrickými liniemi. Černá absorbuje emoce a dává jim konkrétní tvar, zatímco světlo proniká skrze bílé akcenty, objevující se jako záblesk naděje.

    Móda v kostce: Tom Ford naverboval Tildu Swinton a Pomellato chystá výstavu

    Giorgio Armani promluvil o budoucnosti svého módního domu a naznačil plán pro svůj odchod. Značka Brunello Cucinelli oznámila slibné výsledky z prvního pololetí a Tom Ford naverboval Tildu Swinton pro propagaci vůně Black Orchid Reserve. Exhibice Louvre Couture zase dosáhla milníku milionu návštěvníků a Pomellato chystá výstavu.

    Ze schůzky rovnou do baru. Prostorná kabelka pojme celé království

    Den strávený v kanceláři často neladí s balením nalehko. Notebook, diář, krabička s obědem, kosmetická taštička a případný drobný nákup se nevlezou do každé trendy tašky. Prostorná kabelka je proto must have pro všechny ženy, které chtějí vypadat přes den stylově, ale zároveň mít za každé situace vše důležité neustále po ruce.

    Luxusní průmysl se vrací ke kořenům. Cílí jen na nejbohatší

    Poslední roky se zdálo, že se luxusní průmysl otevřel širšímu publiku. Značky se soustředily na zákazníky z řad Gen Z a na ty, kteří si chtěli jednou za čas dopřát kabelku nebo boty s ikonickým logem. Pravidla se však mění. Zpomalující trh a ochlazení poptávky přinutily módní domy přehodnotit strategii. Pozornost patří opět těm, pro něž luxus není jen občasným zážitkem, ale běžnou rutinou.

    Podzimní chmury zažene relax. Utečte do luxusních vinařských hotelů

    Konec léta nemusí nutně znamenat konec odpočinku. Pokud se obáváte podzimních chmur, zažeňte je perfektní dovolenou v jednom z nejlepších evropských vinařských hotelů. Nejen, že vás čeká relax daleko od rušných měst, přivítá vás také sklenka delikátního vína, a často i útulné prostory specializovaných spa a michelinských restaurací.

    Film Marty Supreme zpečetil trend 50. let. Z módy však nikdy nevyšel

    Klasická 50. léta a chystaný snímek Marty Supreme dokazují, že návraty do minulosti nikdy nevyjdou z trendu. Móda miluje nostalgii a uplynulé roky ukázaly, že retro vlnu lze vždy reinterpretovat. Trend „Eclectic Grandpa“ přinesl pletené svetry, široké kalhoty a dandy estetiku starosvětských dědečků. Styl tak otvírá dveře k hlubší inspiraci, a to i díky filmu s Timothée Chalamet.

    Cristiano Ronaldo překvapil zásnubním prstenem. Posouvá hranice luxusu

    O prstenu, kterým požádal Cristiano Ronaldo partnerku Georginu Rodríguez o ruku, mluví celý svět. Oválný diamant o váze až 45 karátů s odhadovanou hodnotou v milionech dolarů nejen symbolizuje jejich téměř desetiletou lásku, ale také posouvá hranice luxusu. Šperk vznikl v dílně španělského klenotníka Damaso Martínez.

    Kofein pronikl do módy. Oblečte espresso martini či matchu

    Hutné aroma právě uvařené kávy, hluboké odstíny hnědé a drobná tečka ovesného mléka. Přesně takový dojem vyvolávají outfity inspirované populárními kofeinovými nápoji. Jejich trend oznámil ve svém nejnovějším reportu Pinterest. Ponořte se na podzim do looků připomínajících odvážné espresso martini nebo o něco jemnější matchu.

    Maison Margiela má první hvězdnou tvář. Značku oblékla Miley Cyrus

    Proslulý návrhář Martin Margiela postavil svůj módní dům na anonymitě. Vyhýbal se rozhovorům a po své smrti přenechal chod své společnosti neznámému týmu designérů. Také proto značka až dosud nikdy nenajala hvězdnou tvář. Zdá se ovšem, že doba se mění. První ambasadorkou Maison Margiela se stala Miley Cyrus.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―