Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vlezlý studený vítr, šedé napěchované mraky a křupající listí nás nutí k jedinému. Útěku do teplem prosycených a kávou provoněných prostor. Před sychravým počasím vás ovšem na podzim zachrání prvek spojující všechny letošní trendy svršky. Trenčkot, kožená bunda nebo vlněný kabát, každý z nich se dočkal upgradu v podobě vysokého límce.

    Možná už jste si v ulicích všimli záplavy módního prvku, který nás jen tak neopustí. Vysoké límce dobývají letošní podzim a cestu si proto postupně našly do všech možných typů teplých svršků. Detail dodává outfitu ucelený výraz, ale také potřebnou strukturu. Kromě estetických výhod však nabízí i ty praktické. Hravě vám pomůže s bojem proti vlezlému chladu nebo nepříčetnému větru.

    Elegance v jednom prvku. Vysoký límec dodá siluetě strukturu

    Vysoké límce nepředstavují žádný virální trend. Jedná se totiž o prvek, který neodmyslitelně patří k základům každého šatníku. Letos na podzim se ovšem těší výjimečné oblibě. Do své kolekce pro podzim a zimu roku 2025 ho zapojil také módní dům Khaite. Pomocí svých návrhů perfektně ukazuje, že podobně strukturovaný límec dodává outfitu špetku nečekanosti a módní propracovanosti.

    Zdroj: Khaite

    Detail dodává výslednému looku nádech, který i z nejvíce jednoduchého outfitu vytvoří trendy model. Podobný efekt má také jeho sourozenec, tedy klasický rolák. Kolikrát je to právě on, jenž vaší módní kreaci dodá potřebnou eleganci nebo chic dojem. Na stejném principu tak fungují rovněž podzimní svršky, v angličtině známé jako funnel-neck jackets nebo právě turtleneck jackets.

    Zdroj: Altuzarra, All Saints

    Pokud podobný kousek prozatím nevlastníte, potěší vás, že máte rozhodně z čeho vybírat. Vysoký límec totiž sluší v podstatě jakémukoli střihu svršků. Ať už se jedná o klasickou koženou bundu, krátký podzimní kabát, dlouhý rozevlátý trenčkot, nebo sportovní voděodolnou bundu. Hlavu si nemusíte lámat ani s následným kombinováním, podobné kousky perfektně podtrhnout každý váš look.

    Zdroj: Rouje, Toteme

    Vysoký límec vytvoříte doma. Vyplatí se ovšem i promyšlená investice

    I když takzvané funnel-neck jackets patří mezi nadčasové kousky, do kterých stojí za to investovat, hravě je vytvoříte i z bund s klasickým límečkem. Na sociálních sítích najdete řadu návodů, v principu však stačí na vnitřní stranu jednoho z límců přišít knoflík nebo jiný druh zapínání. Bunda s vysokým límcem tak nejen rozzáří váš outfit, ale také vás ochrání před sychravým podzimem.

    @rebecaoksana don’t buy a new jacket, turn any jacket into a funnel neck jacket 🫶 #fashionhacks #fallfashion2025 #fallfashiontrends ♬ original sound – slipstream

    Zdroje: Glamour, Who What Wear, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Letošní podzim mluví jasně. Vysoký límec jako trendy módní ochrana

    Vlezlý studený vítr, šedé napěchované mraky a křupající listí nás nutí k jedinému. Útěku do teplem prosycených a kávou provoněných prostor. Před sychravým počasím vás ovšem na podzim zachrání prvek spojující všechny letošní trendy svršky. Trenčkot, kožená bunda nebo vlněný kabát, každý z nich se dočkal upgradu v podobě vysokého límce.

    Možná už jste si v ulicích všimli záplavy módního prvku, který nás jen tak neopustí. Vysoké límce dobývají letošní podzim a cestu si proto postupně našly do všech možných typů teplých svršků. Detail dodává outfitu ucelený výraz, ale také potřebnou strukturu. Kromě estetických výhod však nabízí i ty praktické. Hravě vám pomůže s bojem proti vlezlému chladu nebo nepříčetnému větru.

    Elegance v jednom prvku. Vysoký límec dodá siluetě strukturu

    Vysoké límce nepředstavují žádný virální trend. Jedná se totiž o prvek, který neodmyslitelně patří k základům každého šatníku. Letos na podzim se ovšem těší výjimečné oblibě. Do své kolekce pro podzim a zimu roku 2025 ho zapojil také módní dům Khaite. Pomocí svých návrhů perfektně ukazuje, že podobně strukturovaný límec dodává outfitu špetku nečekanosti a módní propracovanosti.

    Zdroj: Khaite

    Detail dodává výslednému looku nádech, který i z nejvíce jednoduchého outfitu vytvoří trendy model. Podobný efekt má také jeho sourozenec, tedy klasický rolák. Kolikrát je to právě on, jenž vaší módní kreaci dodá potřebnou eleganci nebo chic dojem. Na stejném principu tak fungují rovněž podzimní svršky, v angličtině známé jako funnel-neck jackets nebo právě turtleneck jackets.

    Zdroj: Altuzarra, All Saints

    Pokud podobný kousek prozatím nevlastníte, potěší vás, že máte rozhodně z čeho vybírat. Vysoký límec totiž sluší v podstatě jakémukoli střihu svršků. Ať už se jedná o klasickou koženou bundu, krátký podzimní kabát, dlouhý rozevlátý trenčkot, nebo sportovní voděodolnou bundu. Hlavu si nemusíte lámat ani s následným kombinováním, podobné kousky perfektně podtrhnout každý váš look.

    Zdroj: Rouje, Toteme

    Vysoký límec vytvoříte doma. Vyplatí se ovšem i promyšlená investice

    I když takzvané funnel-neck jackets patří mezi nadčasové kousky, do kterých stojí za to investovat, hravě je vytvoříte i z bund s klasickým límečkem. Na sociálních sítích najdete řadu návodů, v principu však stačí na vnitřní stranu jednoho z límců přišít knoflík nebo jiný druh zapínání. Bunda s vysokým límcem tak nejen rozzáří váš outfit, ale také vás ochrání před sychravým podzimem.

    @rebecaoksana don’t buy a new jacket, turn any jacket into a funnel neck jacket 🫶 #fashionhacks #fallfashion2025 #fallfashiontrends ♬ original sound – slipstream

    Zdroje: Glamour, Who What Wear, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Londýn propadl světu filmů. Poznejte 10 nejlepších snímků BFI festivalu

    Filmový festival BFI, který by si neměl nechat ujít žádný filmový fanoušek, tradičně dorazil do Londýna. Letos uvedl 247 filmů pocházejících ze 79 různých zemí světa, z nichž 42 procent vzniklo z hlav režisérek nebo nebinárních tvůrců. Na jejich premiéře nechyběly filmové hvězdy a významné osobnosti, jako je Kristen Stewart nebo Elle Fanning. Event zahájil film Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery. 

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    Móda v kostce: Saint Laurent narůstá na oblibě a Anok Yai je modelkou roku

    Módní dům Saint Laurent slaví. Vyšplhal se na vrchol žebříčku platformy Lyst a stal se nejvíce "hot" značkou posledního čtvrtletí. Oslavy chystá i Anok Yai, jež bude na letošních Fashion Awards 2025 jmenována modelkou roku. Selfridges pak poctí Vánoce spolu s Disney a Dr. Martens vydává první voděodolnou obuv. Dakota Johnson září ve své první Valentino kampani.

    Pinterest spustil osobního asistenta. Pomůže s nákupem i psychickou pohodou

    Nová funkce Pinterest Assistant přetváří způsob, jakým nakupujeme online. Vizuální AI průvodce redefinuje nákupní digitální prostor a mění každou interakci s platformou Pinterest v osobní dialog s estetickou vizí. Uživatel vstupuje do prostředí, kde technologie chápe jeho vkus stejně citlivě jako lidský poradce. Personalizace probíhá okamžitě a každé doporučení rezonuje s individuálním stylem. Pomocník proměňuje scénu digitálního nakupování v prostor, kde estetika a praktičnost splývají.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―