Více

    ― Reklama ―

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Femininities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    Italská značka Miu Miu představuje podzimní a zimní kampaň s názvem Femininities. Kolekci založila na individualitě a rozmanité podobě ženskosti, jež překračuje tradičně zakotvené genderové stereotypy a představy o tom, jak se ženy mají oblékat. Kolekce má respektovat nejen jazyk módy, ale i tělo, které ji nosí. Přesně tyto hodnoty zastává i zakladatelka módního domu, Miuccia Prada.

    Značka zapojila do kampaně také rozmanité osobnosti, přičemž nejvýraznější z nich je Kylie Jenner, jež s Miu Miu spolupracuje poprvé v historii. V reklamě se objevuje i herečka a zpěvačka Lou Doillon, modelka Lila Fukušima, hudebnice Towa Bird, herečka Myha’la, výtvarnice Yura Romaniuk a rapperka Cortisa Star.

    Ženskost v mnoha podobách. Miu Miu přepisuje módní archetypy

    Podzimní a zimní kolekce Miu Miu 2025 chce vyvolat nostalgii, ale přitom zachovat současnou eleganci. Známé typy oblečení se vrací, ale v novém podání. Značka si zároveň hraje s kontrasty mezi ženským a mužským oblečením. Snaží se přitom ukázat, že ženskost nevypadá jen jedním způsobem. Kousky, které jsou tradičně spíše ženské jsou inspirované spodním prádlem. Najdeme zde proto saténové šaty, jemné pleteniny, šikmo střižené sukně, ale i plstěnou vlnu.

    Zdroj: Miu Miu

    Kolekce však zároveň představuje kousky inspirované pánskou a sportovní módou, například volnější vlněné kabáty, kalhoty s rovným střihem nebo saka, která tělo spíš skryjí než naopak. Výraznou roli hrají rovněž doplňky. V řadě se objevují klobouky, brože a výrazné šperky. Outfity doplňují lodičky s ostrou špičkou, ale i výrazné kozačky. Nechybí ani ikonické kabelky Aventure.

    @miumiu Miu Miu Fall/Winter 2025 collection presents a wardrobe where archetypes are reiterated with a fresh perspective. Featuring @Cortisa Star Filmed by Tess Petronio Styled by Lotta Volkova #MiuMiu #MiuMiuFW25 ♬ original sound – Miu Miu

    Jednotlivé looky překvapují i použitými materiály a barvami. Klasické vzory, jako jsou například kostky, značka pohltila do odstínů hořčicové, červené, zelené nebo fialové. Kolekce proto ve výsledku působí luxusně sportovně a odráží dnešní podobu ženskosti, tedy značnou sebejistou, různorodou a svobodnou.

    Zdroje: Miu Miu, WWD, Instagram, TikTok

    Autor článku:
    Lucie Svobodová
    Lucie Svobodováhttps://fashionup.cz/
    Lucie se ve svých článcích věnuje především aktuálním trendům a kultuře, kterou miluje. Nebojí se do hloubky rozebírat témata související s feminismem, ani zkoumat hlubší společenské souvislosti, které se za trendy skrývají. Momentálně je zároveň studentkou Strategické komunikace na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Má zkušenosti s prací v médiích i s marketingovou komunikací, kterou vystudovala.

    ― Reklama ―

    Foto:Miu Miu

    Kylie Jenner poprvé pro Miu Miu. Podzimní kampaň boří genderové stereotypy

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Kde se archetypy potkávají se svěží perspektivou. I tak definuje Miu Miu kampaň pro letošní podzim a zimu názvem Femininities. Řada přepisuje tradiční genderové stereotypy a zažité představy o ženskosti. Kousky spojují jemnost spodního prádla s volnějším oblečením, typickým pro pánskou módu. Značka zapojila do kampaně výrazné osobnosti napříč obory, včetně Kylie Jenner, která s Miu Miu spolupracuje poprvé.

    - Reklama -

    Italská značka Miu Miu představuje podzimní a zimní kampaň s názvem Femininities. Kolekci založila na individualitě a rozmanité podobě ženskosti, jež překračuje tradičně zakotvené genderové stereotypy a představy o tom, jak se ženy mají oblékat. Kolekce má respektovat nejen jazyk módy, ale i tělo, které ji nosí. Přesně tyto hodnoty zastává i zakladatelka módního domu, Miuccia Prada.

    Značka zapojila do kampaně také rozmanité osobnosti, přičemž nejvýraznější z nich je Kylie Jenner, jež s Miu Miu spolupracuje poprvé v historii. V reklamě se objevuje i herečka a zpěvačka Lou Doillon, modelka Lila Fukušima, hudebnice Towa Bird, herečka Myha’la, výtvarnice Yura Romaniuk a rapperka Cortisa Star.

    Ženskost v mnoha podobách. Miu Miu přepisuje módní archetypy

    Podzimní a zimní kolekce Miu Miu 2025 chce vyvolat nostalgii, ale přitom zachovat současnou eleganci. Známé typy oblečení se vrací, ale v novém podání. Značka si zároveň hraje s kontrasty mezi ženským a mužským oblečením. Snaží se přitom ukázat, že ženskost nevypadá jen jedním způsobem. Kousky, které jsou tradičně spíše ženské jsou inspirované spodním prádlem. Najdeme zde proto saténové šaty, jemné pleteniny, šikmo střižené sukně, ale i plstěnou vlnu.

    - Reklama -

    Zdroj: Miu Miu

    Kolekce však zároveň představuje kousky inspirované pánskou a sportovní módou, například volnější vlněné kabáty, kalhoty s rovným střihem nebo saka, která tělo spíš skryjí než naopak. Výraznou roli hrají rovněž doplňky. V řadě se objevují klobouky, brože a výrazné šperky. Outfity doplňují lodičky s ostrou špičkou, ale i výrazné kozačky. Nechybí ani ikonické kabelky Aventure.

    @miumiu Miu Miu Fall/Winter 2025 collection presents a wardrobe where archetypes are reiterated with a fresh perspective. Featuring @Cortisa Star Filmed by Tess Petronio Styled by Lotta Volkova #MiuMiu #MiuMiuFW25 ♬ original sound – Miu Miu

    Jednotlivé looky překvapují i použitými materiály a barvami. Klasické vzory, jako jsou například kostky, značka pohltila do odstínů hořčicové, červené, zelené nebo fialové. Kolekce proto ve výsledku působí luxusně sportovně a odráží dnešní podobu ženskosti, tedy značnou sebejistou, různorodou a svobodnou.

    Zdroje: Miu Miu, WWD, Instagram, TikTok

    ― Reklama ―

    Bílé tenisky na červeném koberci? Je to nerespekt a jednoznačné faux pas

    Na filmovém festivalu v Karlových Varech se rok co rok opakuje zvláštní fenomén. Slavnostní delegace přicházející na premiéry působí stylisticky poněkud nesourodě. Zatímco hlavní hvězdy září ve velké večerní, střihači filmů občas jen v šortkách a nazouvácích. Nejvíce ale zaráží jiná kombinace: honosná róba a bílé tenisky. Co si o tom myslíme v redakci?

    Paříž má předběžný rozvrh. Její podzimní fashion week přetéká debuty

    S postupem léta roste rovněž očekávání módní scény. Zářijové týdny módy představí hned několik důležitých debutů. A zdá se, že většinu z nich odhalí Paříž. Pořadatel tamního fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, zveřejnil ve čtvrtek předběžný kalendář, dle něhož akce odhalí na devět premiér nových kreativních ředitelů.

    Jak přežít tropy s elegancí? Ovládněte business dresscode i v létě

    Slunce pálí už od rána a vy víte, že vás čeká den v kanceláři. Kombinace, která v letních měsících dokáže potrápit i ty nejstylovější jedince. I v létě ale můžete zazářit s business outfity, které budou zároveň lehké a elegantní. Stačí sáhnout po správných materiálech a s několika nadčasovými kousky snadno vytvoříte vlastní letní capsule wardrobe.

    Personal branding není jen pro celebrity. Staňte se ikonou své sociální bubliny

    Být zapamatovatelný je v dospělém světě silnou zbraní. Cokoliv, v čem jste dobří, se může stát vaším poznávacím znamením. Pomůže vám v tom i takzvaný personal branding. Trend, rezonující hlavně na sociální síti TikTok, se stává nástrojem osobního projevu a může pracovat ve váš prospěch. Styl totiž sahá daleko za pouhé hranice módy.

    Na scéně je další TikTok „zázrak“. Mořský mech slibuje čistou pleť

    Sociální síť TikTok v pravidelných intervalech produkuje čerstvé beauty trendy. Její uživatelé vždy s nadšením vyzdvihují jistý produkt, ingredienci nebo rituál a těší se z jejich rádoby zázračných účinků. Tentokrát se zamilovali do mořského mechu, který si díky jeho bohatým efektům vychvalují i celebrity jako Bella Hadid nebo Hailey Bieber.

    Karlovarský festival je pryč. Který z filmů musíte rozhodně vidět?

    Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr, inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, nabízíme zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považujeme za top tvorbu letošní sezóny filmového festivalu.

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Móda v kostce: Marc Jacobs slaví kabelku Cristina a Jil Sander vítá novou éru

    Marc Jacobs vydal speciální kampaň ke své nejnovější "it" kabelce Cristina. Značka Jil Sander zveřejnila první dílo nového kreativního ředitele Simona Bellotti, tedy speciální video. Crocs a Touchland představují virální přívěsek a Chanel míří do New Yorku, kde v prosinci odhalí svou řadu Métiers d'Art. Paříž přivítá výstavu o díle Virgila Abloh.

    Podpora žen od Keni po Koreu. Women@Dior a UNESCO plní sny po celém světě

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    Léto slaví další nostalgický návrat. Tankinis jsou opět trendy

    Další z dávno zapomenutých módních kousků slaví nově získanou slávu. Mezi plavkami totiž letos zazáří také takzvané tankinis. Jedná se o plavky připomínající klasický tank top, neboli tílko. Oblíbené jsou v kombinaci nejen s klasickými kalhotkovými plavkami, ale také "boy shorts". Nostalgie nás zkrátka letos pohltila a nehodlá se jen tak pustit.

    Londýnský týden módy čeká revoluce. Vede ji nová šéfka Britské módní rady

    Světové týdny módy patří mezi nejprestižnější módní akce. I mezi nimi ale existuje konkurence. Londýnský fashion week tak v poslední době zaznamenal značný pád své popularity. Změnit to nyní hodlá nová ředitelka Britské módní rady, jež událost pořádá, Laura Weir. V Londýně chystá revoluci slibující podporu návrhářů i vyšší zájem veřejnosti.

    Bez práce nejsou koláče. Luxusní workcation resorty naštěstí myslí na obojí

    Spojení pracovního režimu s dovolenou se zdá jako sen. Workcation však už v dnešní době není neobvyklou výsadou. Hybridní pracovní režimy a důraz na duševní pohodu umožňují leckdy alespoň částečně pracovat odkudkoliv. Luxusní resorty z celého světa nabízí prvotřídní zážitky pro všechny, kteří si tento benefit nechtějí nechat utéct.

    Lewis Hamilton boří stereotypy pánské módy. V čem tkví jeho kouzlo?

    Sedminásobný šampion Formule 1 Lewis Hamilton neoslňuje jen na trati. Je mimo jiné módní ikonou, která redefinuje pánský styl. Letos zazářil jako producent filmu F1 i jako spolupředseda Met Gala. Fanoušci ho milují nejen pro jeho talent a vytříbený vkus, ale také pro pozitivní auru, se kterou boří toxické stereotypy pánské módy.

    Marni má novou královnu. Vedení značky přebírá Meryll Rogge

    Módní dům Marni po necelém měsíci od odchodu svého dosavadního kreativního ředitele Francesca Risso oznámil jeho nástupce. Stane se jím návrhářka Meryll Rogge, která od roku 2020 uchvacuje módní scénu svou stejnojmennou značkou. Dříve pracovala pro návrháře jako Marc Jacobs či Dries Van Noten a k Marni přináší modernost i nositelnost.

    Na Loro Piana dohlíží soud. Značka čelí podezření ze zneužívání pracovníků

    Další italská značka se ocitla pod dohledem Milánského soudu. Tentokrát se jedná o módní dům Loro Piana, jenž je podezřelý ze zneužívání pracovníků ve svém dodavatelském řetězci. Značka měla spolupracovat s výrobci, kteří zaměstnancům neumožnili bezpečné pracovní prostředí. Společnost prohlásila, že si toho nebyla vědomá.

    Pinterest vydal první report pro muže. Odhalil jejich měnící se maskulinitu

    Mileniálové a generace Z přepisují, co znamená maskulinita. Naznačuje to nedávno vydaný report platformy Pinterest. Vydala totiž první studii popisující nejčastější vyhledávání jejích mužských uživatelů. Ti se čím dál více zajímají o self care, wellness a zdravý životní styl. Zajímá je ale také móda, DIY a moderní technologie nebo jak být lepším rodičem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―