More

    Domy a designéři každou sezónu pilně chrlí na mola kabelky v naději, že některá z nich upoutá zraky pozorovatelů a stane se novou „It-Bag“. To je ovšem jen první krok. Po úspěšném debutu přichází těžší část skládačky. Překonat koncept času. V módě je několika sezónní popularita skutečnou zkouškou ohněm. Kabelka se může pár měsíců držet na předních příčkách a ve street stylu osobností, ale také dokáže velmi rychle upadnout do zapomnění. Existují však určité crème de la crème modely, kterým nechybí bohatá dávka stylové ikoničnosti spojená s odolností vůči měnícímu se světu trendů.

    Bottega Veneta – Jodie Bag

    Vyučený minimalista Daniel Lee uvedl během svého působení na trh několik úspěšných kabelek. Návrhy Bottega Veneta obecně disponují nadčasovou kvalitou, nicméně kabelka Jodie představuje přidanou hodnotu díky zajímavému detailu. Zpočátku neměla jméno, o to se postarala až herečka Jodie Foster, která svou kabelku Bottega použila jako štít před paparazzi. Po designové stránce kombinuje praktickou zaoblenou siluetu přes rameno, výrazný uzel a dědičný odkaz na řemeslnou techniku intrecciato. Ta vznikla v 60. letech 20. století a stala se nepřehlédnutelným rukopisem. Zjednodušeně se jedná o spojování tenkých vrstev kůže za účelem jejich zpevnění. Barevná škála je pestrá, na výběr jsou bílé a černé klasiky i pastelové nebo tmavé barvy. Aktuálně je k dispozici ve velikostech candy, mini, small, teen, medium.

    Spolehlivým společníkem se stala například pro Hailey Bieber. Cena za Teen Jodie se pohybuje kolem 77 tisíc korun.

    Zdroj: Bottega Veneta, Profimedia

    Dior – Lady Dior

    Model Lady Dior se již nějakou dobu nachází v síni slávy v mezích té nejvyhlášenější prestiže. Její legendární osud byl zpečetěn především díky Dianě, která se s ní mnohokrát objevila na veřejnosti, poprvé v Paříži v roce 1995. Postupem času jí princezna propůjčila i jméno a nahradila to původní – Chouchou. Její nekonečná relevance je zajištěna neustálým obměňováním jejích podob, pravidelně se objevuje v nových kolekcích a uměleckých spolupracích. Některé části si mohou zákazníci dokonce přizpůsobit a dodat tak jejímu designu ještě větší osobitost. Za klasickou černou ve velikosti medium zaplatíte kolem 150 tisíc korun.

    Zdroj: Dior

    Jacquemus – Le Bambino

    Zachytili jste video po Paříži přesouvajících se kabelek Jacquemus nebo kabelkovou loď na jezeře Como? Nešlo o inovativní krok z hlediska pařížské a italské dopravy, ale o humornou kampaň pro Le Bambino. Simone Porte Jacquemus a jeho kabelky v minulosti vystřelily do výšin, zejména díky mini modelu Le Chiquito v roce 2019. Od té doby si značka drží svou popularitu s nádechem romantické francouzské poetiky. Le Bambino je rafinovaně jednoduše navrhnuta, ovšem chic, ideální na večeři nebo drink do města. Může představovat nenápadný doplněk, ale také oživení pomocí výrazných barev. Oblíbila si ji kromě jiného i návrhářova blízká přítelkyně a zpěvačka Dua Lipa. Ta v základní velikosti vás vyjde zhruba na 15 tisíc korun.

    Zdroj: Jacquemus

    Zdroje: L’Officiel, Farfetch, Rebag, Dior, Jacquemus

    Kultovní kabelky, které hravě překonají nepřízeň času

    Zaposlouchejte se! Výběr nejlepších módních podcastů

    Nastala doba podcastová, kdy si za mikrofony usedají různorodé osobnosti ve snaze přiblížit své příběhy komukoli a kdekoli na světě. Platformy se hemží každodenně přibývajícími epizodami a najít si ten správný podcast v obrovském audio moři může být náročné. Módní podcasty sice možná nejsou tolik populární jako třeba ty z kategorie true crime, ovšem mnohé z nich se vyplatí sledovat kvůli kvantu užitečných informací, načerpání inspirace nebo relaxaci u nenáročných konverzací. Přinášíme vám přehled těch, které splňují ty nejvyšší standardy pro všechny módní posluchače.

    Módní ikony, modelky a trendsetteři kdysi a dnes: Kdo stojí na vrcholu módy?

    Svérázná Miranda Priestly ve filmu Ďábel nosí Pradu během svého minutového monologu o blankytně modré dokonale vystihla řetězec módních trendů. Tento jednoduchý vzorec však již nelze tak snadno aplikovat. Mezi návrháře, celebrity, modelky a it-girls, kteří donedávna určovali chod módy, se do rovnice zamotaly sociální sítě, influenceři a generace Z. Jak moc kontrastní a relevantní je vliv módních ikon a známých osobností na to, co je aktuálně v kurzu, ve srovnání s předchozími dekádami?

    Tom Ford sklidil v Miláně úspěch, Prada předvedla návrhy plné pohybu a Etro oslavilo umění vzorů

    Další den Milánského týdne módy odhalil hned několik z vysoce očekávaných přehlídek. Patřila mezi ně ta od Toma Forda, kterou navrhl nový kreativní ředitel značky Peter Hawkings. Podobné pozornosti se ovšem dočkala také show Prada, která vždy patří mezi ty nejvíce sledované. Změť vzorů pak do jinak "poklidných" barevných palet vnesla společnost Etro.

    Právo ženy na boty! Investujte do těch nejnadčasovějších modelů

    "Každá žena má právo na boty." Alespoň tak zní český název jednoho z ikonických dílů seriálu Sex ve městě. Dnes vám představíme obuv, jejíž šarm bude zářit nejen dnes, ale i za deset let. Od nádherných lodiček až po pohodlné tenisky. Co je spojuje, je nadčasový design, který nezávisí na sezóně, ale září v každém okamžiku. Navíc budete mile překvapeni, jak snadno a rychle dokážete zkombinovat tuto obuv s vaším celkovým outfitem.