Více

    ― Reklama ―

    Společnost Rolex oznámila, že po 137 letech ukončí činnost odkoupené značky Carl F. Bucherer. Navzdory investicím v řádu stovek milionů švýcarských franků se výrobci luxusních hodinek nepodařilo dosáhnout vysněných zisků. Rolex převzal značku v roce 2023 jako součást akvizice řetězce Bucherer AG, nyní ji ale nechá postupně utlumit.

    Přibližně 250 prodejen luxusní značky Carl F. Bucherer bude v blízké době uzavřeno nebo nahrazeno jinými značkami z portfolia Rolex. Přestože zaměstnanci již byli informováni, Rolex dosud nevydal veřejné prohlášení. Ukončení značky naznačuje posun strategie Rolex směrem k maloobchodu a větší kontrole nad distribucí a tvorbou luxusních hodinek. Nejspíše zvolí podobnou strategii jako Bucherer, do doby jeho prodeje v roce 2023.

    Dva roky finančních problémů. Zákazníci prožívají nemalé zklamaní

    Luxusní značka Carl F. Bucherer vznikla již v roce 1888 a stala se tak jedním z nejstarších švýcarských výrobců luxusních hodinek. Po celou dobu své existence byla v exkluzivním vlastnictví zakládající rodiny, ovšem až do jejího poměrně nedávného prodeje společnosti Rolex, a to v roce 2023. Vedení Rolex ji tehdy úspěšně získalo už od třetí generace původního vlastníka, Jörga Bucherer.

    Zdroj: Bucherer

    Navzdory investici odhadované na 250 milionů švýcarských franků se však značka už od začátku prodeje, tedy působení pod firmou Rolex, potýkala s finančními problémy. Jak už bylo naznačeno, nedokázala tedy dosáhnout potřebné ziskovosti. Nelehké ekonomické výzvy vedly společnost Rolex až k nečekanému rozhodnutí, které zasáhlo stovky zbývajících věrných zákazníků. 

    A jak to bude dál? Rolex, jako by nevěděl, jak se má na trhu chovat

    Ukončení Carl F. Bucherer znamená významný milník v historii švýcarského hodinářství. Značka měla zastoupení v desítkách států napříč celým světem. Její prodejny budou sice postupně uzavírány, některé však nahradí jiné značky z portfolia Rolex. Očekáváme proto také větší zaměření na sesterskou značku Tudor. Cenově dostupnější brand, založený firmou Rolex, by mohl navrátit finanční úpadky.

    Zdroj: Bucherer

    Zakoupení společnosti Bucherer v roce 2023 představovalo pro Rolex významný průnik do maloobchodního sektoru. Společnosti poskytlo přímé napojení na zákazníky a větší kontrolu nad distribucí, zejména v segmentu použitých hodinek. Očekává se, že se hodinářský velikán bude snažit zaplnit vzniklou mezeru jinými značkami. Momentálně na oficiálních stránkách Bucherer můžete zakoupit například šperky a hodinky Bulgari či Cartier.

    Zdroje: HypeBeast, Rvolution Watch, Forbes, BOF

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Konec velké éry. Rolex ukončuje značku Carl F. Bucherer

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Společnost Rolex oznámila, že po 137 letech ukončí činnost odkoupené značky Carl F. Bucherer. Navzdory investicím v řádu stovek milionů švýcarských franků se výrobci luxusních hodinek nepodařilo dosáhnout vysněných zisků. Rolex převzal značku v roce 2023 jako součást akvizice řetězce Bucherer AG, nyní ji ale nechá postupně utlumit.

    - Reklama -

    Přibližně 250 prodejen luxusní značky Carl F. Bucherer bude v blízké době uzavřeno nebo nahrazeno jinými značkami z portfolia Rolex. Přestože zaměstnanci již byli informováni, Rolex dosud nevydal veřejné prohlášení. Ukončení značky naznačuje posun strategie Rolex směrem k maloobchodu a větší kontrole nad distribucí a tvorbou luxusních hodinek. Nejspíše zvolí podobnou strategii jako Bucherer, do doby jeho prodeje v roce 2023.

    Dva roky finančních problémů. Zákazníci prožívají nemalé zklamaní

    Luxusní značka Carl F. Bucherer vznikla již v roce 1888 a stala se tak jedním z nejstarších švýcarských výrobců luxusních hodinek. Po celou dobu své existence byla v exkluzivním vlastnictví zakládající rodiny, ovšem až do jejího poměrně nedávného prodeje společnosti Rolex, a to v roce 2023. Vedení Rolex ji tehdy úspěšně získalo už od třetí generace původního vlastníka, Jörga Bucherer.

    Zdroj: Bucherer

    - Reklama -

    Navzdory investici odhadované na 250 milionů švýcarských franků se však značka už od začátku prodeje, tedy působení pod firmou Rolex, potýkala s finančními problémy. Jak už bylo naznačeno, nedokázala tedy dosáhnout potřebné ziskovosti. Nelehké ekonomické výzvy vedly společnost Rolex až k nečekanému rozhodnutí, které zasáhlo stovky zbývajících věrných zákazníků. 

    A jak to bude dál? Rolex, jako by nevěděl, jak se má na trhu chovat

    Ukončení Carl F. Bucherer znamená významný milník v historii švýcarského hodinářství. Značka měla zastoupení v desítkách států napříč celým světem. Její prodejny budou sice postupně uzavírány, některé však nahradí jiné značky z portfolia Rolex. Očekáváme proto také větší zaměření na sesterskou značku Tudor. Cenově dostupnější brand, založený firmou Rolex, by mohl navrátit finanční úpadky.

    Zdroj: Bucherer

    Zakoupení společnosti Bucherer v roce 2023 představovalo pro Rolex významný průnik do maloobchodního sektoru. Společnosti poskytlo přímé napojení na zákazníky a větší kontrolu nad distribucí, zejména v segmentu použitých hodinek. Očekává se, že se hodinářský velikán bude snažit zaplnit vzniklou mezeru jinými značkami. Momentálně na oficiálních stránkách Bucherer můžete zakoupit například šperky a hodinky Bulgari či Cartier.

    Zdroje: HypeBeast, Rvolution Watch, Forbes, BOF

    ― Reklama ―

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    Elegance a pohodlí v jednom. Loafers budou u pánů bodovat i příští rok

    Z rybářských vesnic v Norsku přes univerzitní kampusy až na přehlídková mola. Klasické loafers přinášejí do každého outfitu elegantní a uhlazený vzhled a zároveň pomáhají zachovat nenucený šarm. Dokazují, že jednoduché a nadčasové slip-on boty mají sílu obstát opravdu v každé době. V pánské módě proto zůstanou i příští rok.

    Podzim se ponese ve znamení ponča. Vrací se luxusnější než kdy dřív

    Ponča jsou zpět a vrací se v luxusní podobě. Modely, které se budou nosit letošní podzim, jsou elegantní a volně splývavé, z hedvábí nebo hřejivého kašmíru. Trend si rychle našel cestu do šatníků nejen jako přehoz, jenž zahřeje, ale i jako doplněk. V létě jsou populární lehké a průsvitné varianty, které sice nezahřejí, ale o to větší dodají outfitu šmrnc. Návrat ponč potvrzují i módní domy jako například Hermès.

    Louis Vuitton píše novou kapitolu. Uvádí svou první make-up řadu

    Další ze slavných módních domů vkročí na pole luxusní kosmetiky. Louis Vuitton oznámil plány na vydání vlastní make-up řady La Beauté před půl rokem. Koncem srpna však odhalí své první produkty, na kterých spolupracoval s věhlasnou maskérkou Pat McGrath. Patří mezi ně na 55 odstínů rtěnek, 10 hydratačních balzámů a osm paletek očních stínů.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Trend tooth gems rozzáří každý úsměv. Má však jasná pravidla

    Řekněte sýr! Trend tooth gems, neboli kamínků na zuby, je zpět a dovádí Y2K estetiku k dokonalosti. Historie zubních šperků ale sahá daleko za přelom milénia, zdobili se jimi už Mayové. Nyní se ozdoby vracejí jako módní statement. Aplikace je rychlá a bezbolestná, ale má pravidla. Špatně přilepený šperk může způsobit víc škody než parády.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    Vaše nejkrásnější noční můra? Nechyběly by v ní couture modely od Roberta Wun

    Robert Wun je jméno, které v kalendáři Pařížského týdne haute couture módy jen tak nepřehlédnete. Hongkongský návrhář debutoval na světoznámém molu v roce 2023. Od té doby si pomalu, ale jistě vydobývá pověst grand couturiéra nové generace. Jeho fascinující a znepokojivé návrhy protkané hororovými motivy milují nejen sociální sítě, ale i celebrity, jako je zpěvačka Beyoncé nebo rapperka Cardi B.

    Odolné oblečení není jen pro bohaté. Dle studie spolu jeho výdrž a cena nekorelují

    Studie z dílny Leeds University potvrdila, že výdrž oblečení a jeho cena spolu nekorelují. Neplatí tedy, že by odolné kousky čekaly pouze na bohaté. Naopak, nejlepších výsledků dosáhly modely se středními tržními cenami. Záleží ovšem rovněž na jiných faktorech, jako je například materiál nebo způsob, jakým se o svůj šatník staráme.

    Ralph Lauren natočil animovaný film. Zazáří v něm jeho ikonický medvídek

    S módním domem Ralph Lauren je již přes dvě dekády spojovaný jeho chlupatý a ikonický symbol, tedy medvídek Polo Bear. Za uplynulá léta se objevil na svetrech, tričkách, kravatách i hodinkách. Americká značka mu však tentokrát věnovala mnohem větší prostor, natočila o něm totiž animovaný film sledující jeho luxusní život a mnohá další dobrodružství.

    Návrat modernizované Phantom kabelky. Zájem o Celine ikonu astronomicky stoupá

    S nástupem návrháře Michaela Rider do čela Celine se módní dům vydal cestou, která spojuje úctu k minulosti s vizí budoucnosti. Designér, jenž dříve u značky pracoval po boku Phoebe Philo, uvedl svou první kolekci. Pevně ji zakotvil v estetice, jež milovníci Celine dodnes obdivují. Jedním z nejsilnějších momentů debutu byl návrat ikonické kabelky Phantom.

    Armani startuje další projekt. V Emirátech postaví své první plážové vily

    Módní domy často nezůstávají pouze u módy a s radostí zasahují i do dalších částí luxusního odvětví. V poslední době čím dál častěji investují do soukromých rezortů, rezidencí nebo klubů. Výjimkou není ani Giorgio Armani. Italský návrhář totiž oznámil plány na výstavbu svých prvních plážových vil na světě, a to ve Spojených arabských emirátech.

    Móda v kostce: Fabergé má nového majitele a Burberry se vrací do města

    Módní dům Burberry ohlašuje konec léta. Po kampaních naplněných festivalovou atmosférou putuje zpět do Londýna. Herečka Ashley Tisdale a její značka Being Frenshe vydávají produkty na rty a ruský výrobce luxusních šperků Fabergé má nového majitele. Aukční síň Julien's Auctions pak uspořádala dražbu kousků Whitney Houston.

    Flip phone je zpět. Vrací se v moderní a futuristické podobě

    Kdysi působil jako nezbytný módní doplněk Paris Hilton. Dnes se k němu vrací generace Z, módní svět i technologické značky. Zaklápěcí telefon, dříve symbol stylu a později relikt doby, se stává ikonou, která už dávno neslouží jen k volání. Flip phone v sobě nyní spojuje nostalgii s moderní technologií a estetiku s přesvědčením, že offline je nový luxus.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―