Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Starobylý nápoj pocházející z Číny si pomalu, ale jistě nachází cestu do srdcí mnoha věrných konzumentů. Důvodem je neobvyklá chuť, správné množství bublinek a k tomu všemu probiotické kultury podporující zdravý střevní mikrobiom. Výhody kombuchy se však dají uplatnit na více frontách, a proto se tento fermentovaný čaj stává důležitou složkou mnoha produktů péče o pleť. Pojďte se s námi podívat, jak může kombucha hrát klíčovou roli ve vaší kosmetické rutině.

    Vše, co o ní potřebujete vědět

    Ve zkratce se jedná o nápoj z fermentovaného zeleného nebo černého čaje. Jeho historie se s největší pravděpodobností začala psát ve starověké Číně, odkud se později rozšířil do celého světa a v současnosti zažívá velký návrat. Stačí samotný čaj, cukr a symbiotická kultura bakterií a kvasinek (SCOBY), několik dní kvašení a kombucha je na světě. Její finální podoba obsahuje řadu prospěšných látek a složek využitelných v péči o pleť (je nutno podotknout, že výzkum její příznivých účinků stále probíhá). Patří mezi ně živé mikroorganismy, probiotika, která dělají vše pro vaše zdravá střeva. Přítomny jsou také vitaminy skupiny B a C, které bojují proti oxidačnímu stresu. V nápoji jsou také antioxidanty. Ty jsou známé svou účinností proti volným radikálům, které poškozují buňky našeho organismu a způsobují předčasné stárnutí. V mezích krásy se kombucha nejčastěji používá v korejské kosmetice.

    fresh- Kombucha Antioxidant Facial Treatment Essence

    Tato esence od americké značky fresh je nezbytným ranním a večerním přípravným krokem před nanesením séra a hydratačního krému. Proniká hluboko pod povrch pokožky, kde může efektivně splnit svůj účel. Napravuje škody způsobené vnějšími vlivy prostředí (znečištění, modré světlo atd.). Klíčové složky, jako je kombucha, kyselina hyaluronová, extrakt z pelyňku a metabiotika, jsou příslibem zářivé, vyhlazené, hydratované a chráněné pleti.

    Zdroj: fresh

    Dr. Ceuracle- Vegan Kombucha Tea Gel Cream

    Veganská korejská značka Dr. Ceuracle přináší na trh lehký, ale přesto bohatý hydratační krém s gelovou texturou. Tato řada je mimo jiné doplněna také o kombuchovou esenci, balzám na rty a tuhé mýdlo. Ve své rutině ji ocení zejména majitelky a majitelé suché, mdlé a unavené pleti a příznivci minimalistické kosmetiky. Kromě kombuchy obsahuje vodu z listů čajovníku čínského, extrakt ze schizandry čínské a slunečnicový olej.

    Zdroj: Dr. Ceuracle

    Urban Decay- Stay Naked Hydromaniac Tinted Moisturizer

    Svou rutinu v duchu tohoto fermentovaného čaje můžete zakončit tónovaným hydratačním krémem Urban Decay se středním krytím. V pravém slova smyslu sice není tím nejvíce kombuchovým produktem ze všech, ale obsahuje její filtrát. Dodá vaší pleti svěží a přirozený finiš po celý den.

    Zdroj: Urban Decay

    Zdroje: Britannica, Healthline, Stylist, Glamour, Eucerin, fresh, Dr. Ceuracle, Urban Decay

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Kombucha, ale tentokrát jako součást péče o pleť

    Starobylý nápoj pocházející z Číny si pomalu, ale jistě nachází cestu do srdcí mnoha věrných konzumentů. Důvodem je neobvyklá chuť, správné množství bublinek a k tomu všemu probiotické kultury podporující zdravý střevní mikrobiom. Výhody kombuchy se však dají uplatnit na více frontách, a proto se tento fermentovaný čaj stává důležitou složkou mnoha produktů péče o pleť. Pojďte se s námi podívat, jak může kombucha hrát klíčovou roli ve vaší kosmetické rutině.

    - Reklama -

    Vše, co o ní potřebujete vědět

    Ve zkratce se jedná o nápoj z fermentovaného zeleného nebo černého čaje. Jeho historie se s největší pravděpodobností začala psát ve starověké Číně, odkud se později rozšířil do celého světa a v současnosti zažívá velký návrat. Stačí samotný čaj, cukr a symbiotická kultura bakterií a kvasinek (SCOBY), několik dní kvašení a kombucha je na světě. Její finální podoba obsahuje řadu prospěšných látek a složek využitelných v péči o pleť (je nutno podotknout, že výzkum její příznivých účinků stále probíhá). Patří mezi ně živé mikroorganismy, probiotika, která dělají vše pro vaše zdravá střeva. Přítomny jsou také vitaminy skupiny B a C, které bojují proti oxidačnímu stresu. V nápoji jsou také antioxidanty. Ty jsou známé svou účinností proti volným radikálům, které poškozují buňky našeho organismu a způsobují předčasné stárnutí. V mezích krásy se kombucha nejčastěji používá v korejské kosmetice.

    fresh- Kombucha Antioxidant Facial Treatment Essence

    Tato esence od americké značky fresh je nezbytným ranním a večerním přípravným krokem před nanesením séra a hydratačního krému. Proniká hluboko pod povrch pokožky, kde může efektivně splnit svůj účel. Napravuje škody způsobené vnějšími vlivy prostředí (znečištění, modré světlo atd.). Klíčové složky, jako je kombucha, kyselina hyaluronová, extrakt z pelyňku a metabiotika, jsou příslibem zářivé, vyhlazené, hydratované a chráněné pleti.

    Zdroj: fresh

    - Reklama -

    Dr. Ceuracle- Vegan Kombucha Tea Gel Cream

    Veganská korejská značka Dr. Ceuracle přináší na trh lehký, ale přesto bohatý hydratační krém s gelovou texturou. Tato řada je mimo jiné doplněna také o kombuchovou esenci, balzám na rty a tuhé mýdlo. Ve své rutině ji ocení zejména majitelky a majitelé suché, mdlé a unavené pleti a příznivci minimalistické kosmetiky. Kromě kombuchy obsahuje vodu z listů čajovníku čínského, extrakt ze schizandry čínské a slunečnicový olej.

    Zdroj: Dr. Ceuracle

    Urban Decay- Stay Naked Hydromaniac Tinted Moisturizer

    Svou rutinu v duchu tohoto fermentovaného čaje můžete zakončit tónovaným hydratačním krémem Urban Decay se středním krytím. V pravém slova smyslu sice není tím nejvíce kombuchovým produktem ze všech, ale obsahuje její filtrát. Dodá vaší pleti svěží a přirozený finiš po celý den.

    Zdroj: Urban Decay

    Zdroje: Britannica, Healthline, Stylist, Glamour, Eucerin, fresh, Dr. Ceuracle, Urban Decay

    ― Reklama ―

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Francie zavádí „eco-score“. Prozradí dopad módy na životní prostředí

    Módní scénu ve Francii čeká významná změna. Tamní oděvní průmysl musí od začátku října začít aplikovat nové environmentální značení, známé také jako "eco-score". To dle přesně daných kritérií přiřadí oblečení body indikující jeho dopad na životní prostředí. Francouzská vláda plánuje související veřejnou kampaň na začátek příštího roku.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Tokyo Fashion Week highlights. Týden módy se nesl v novém duchu

    Uplynulý Tokyo Fashion Week pro sezónu jaro/léto 2026 ukázal, že i po více než 20 letech dokáže překvapit. Organizátoři letos výrazně zredukovali počet přehlídek a znovu vsadili na fyzickou přítomnost. Tím se celá akce zpřehlednila, zintenzivnila a získala větší mezinárodní přesah. V centru dění nestála pouze estetika, ale rovněž otázka, jak reagovat na reálné japonské klima a jak vnést do módy lehkost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    Po stopách módních ikon: Jak Marc Jacobs ztělesnil módní ironii

    Marc Jacobs patří mezi nejvlivnější tvůrce současné módy. Od 80. let až po současné přehlídky dokáže každé kolekci vtisknout vlastní výrazný cit, značnou ironii a pestrou odvahu. Jeho rukopis stojí na nečekaných kontrastech. Ať už mezi ulicí a haute couture, nebo popovou kulturou a tradicí. Právě díky tomu se stal ikonickým návrhářem, který se nebojí experimentovat s barevnou paletou i materiálovou extravagancí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―