Více

    ― Reklama ―

    Ve vznešených prostorách Musée de la Monnaie, kde stěny nesou paměť minulosti a stropy dýchají luxusem, se odehrála přehlídka, jež definuje novou úroveň módního vnímání. Bez názvu, bez vysvětlení, bez příběhu. Ashi Studio odhalilo podzimní couture kolekci jako ztělesnění mlčení, v němž zaznívá vše podstatné. Každý look přicházel pomalu, doprovázen jen jemným vyprávěním a dramatickou orchestrální kompozicí. 

    Zakladatel ateliéru Ashi Studio a první designér z Perského zálivu přijatý do prestižní Fédération de la Haute Couture, Mohammed Ashi, se tentokrát vzdal narativu. Právě v tomto gestu našel hloubku. Inspirace přišla nečekaně, na pařížském bleším trhu, kde se ztratil v čase a mezi předměty, které nikam nespěchají. Výsledkem je sbírka odmítající módní klišé. Místo toho staví na tichu, pomalosti a důstojnosti.

    Ashi Studio představuje „nic“. A to nikdy nebylo krásnější

    Modelky se na módním mole Ashi Studio pohybovaly komnatami jako postavy z jiného století. Bez katarze, bez efektu, ale s bezchybným držením těla a jemnou silou detailu. Ashi Studio je jméno, které si oblékly ikony jako Zendaya, Beyoncé či Cardi B, ale zároveň značka, která netouží po sociální extravaganci.

    Zdroj: Ashi Studios

    Vytříbenost modelů se rodí z řemesla, nikoli z momentálního trendu. V kolekcích módního domu je patrná úcta k času. Nejen tomu, který je potřeba k vytvoření dokonalého korzetu či dramatické siluety, ale i tomu, který spotřebujeme na to, abychom vůbec pochopili, co máme před sebou. „Řemeslná zručnost je pomalá a vzácná znalost,” prohlásil Ashi pro magazín Rain. A jeho přehlídka to beze zbytku potvrdila.

    Vrcholná forma svobody? Postrádání významu jako nová úroveň luxusu

    V kolekci, která se vzdala jmen a významů, se o to více rozehrály formy a materiály. Dřevěné korzety s animálními detaily, odhalené spodní konstrukce sukní a ornamentální motivy v duchu Chinoiserie. Střihy se opíraly o minulost, ale neuvízly v ní. Byla to spíše hra s dědictvím couture. Dramatické tempo modelek záměrně nutilo diváky setrvat, fyzicky i duševně, u každého modelu, jako by šlo o relikvii.

    Poprvé jsme se ocitli tváří v tvář kolekci, která se vědomě vzdala významu. Ne proto, že by ho postrádala, ale protože ho jednoduše nepotřebovala. Ashi Studio se hýbe v prostoru, kde není nutné nic vysvětlovat, pojmenovávat, či obhajovat. Absence příběhu není prázdnotou, ale vrcholnou formou svobody, jež si mohou dovolit jen ti, kteří už definovali svůj jazyk tak přesně, že mlčení mluví za ně. Přinášejí jen to, co považují za krásné, hodnotné a hodné zachycení. A to stačí.

    Zdroj: WWD, Rain, YouTube

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Kolekce bez jména i příběhu. Ashi Studio nepotřebuje storytelling

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ve vznešených prostorách Musée de la Monnaie, kde stěny nesou paměť minulosti a stropy dýchají luxusem, se odehrála přehlídka, jež definuje novou úroveň módního vnímání. Bez názvu, bez vysvětlení, bez příběhu. Ashi Studio odhalilo podzimní couture kolekci jako ztělesnění mlčení, v němž zaznívá vše podstatné. Každý look přicházel pomalu, doprovázen jen jemným vyprávěním a dramatickou orchestrální kompozicí. 

    - Reklama -

    Zakladatel ateliéru Ashi Studio a první designér z Perského zálivu přijatý do prestižní Fédération de la Haute Couture, Mohammed Ashi, se tentokrát vzdal narativu. Právě v tomto gestu našel hloubku. Inspirace přišla nečekaně, na pařížském bleším trhu, kde se ztratil v čase a mezi předměty, které nikam nespěchají. Výsledkem je sbírka odmítající módní klišé. Místo toho staví na tichu, pomalosti a důstojnosti.

    Ashi Studio představuje „nic“. A to nikdy nebylo krásnější

    Modelky se na módním mole Ashi Studio pohybovaly komnatami jako postavy z jiného století. Bez katarze, bez efektu, ale s bezchybným držením těla a jemnou silou detailu. Ashi Studio je jméno, které si oblékly ikony jako Zendaya, Beyoncé či Cardi B, ale zároveň značka, která netouží po sociální extravaganci.

    Zdroj: Ashi Studios

    - Reklama -

    Vytříbenost modelů se rodí z řemesla, nikoli z momentálního trendu. V kolekcích módního domu je patrná úcta k času. Nejen tomu, který je potřeba k vytvoření dokonalého korzetu či dramatické siluety, ale i tomu, který spotřebujeme na to, abychom vůbec pochopili, co máme před sebou. „Řemeslná zručnost je pomalá a vzácná znalost,” prohlásil Ashi pro magazín Rain. A jeho přehlídka to beze zbytku potvrdila.

    Vrcholná forma svobody? Postrádání významu jako nová úroveň luxusu

    V kolekci, která se vzdala jmen a významů, se o to více rozehrály formy a materiály. Dřevěné korzety s animálními detaily, odhalené spodní konstrukce sukní a ornamentální motivy v duchu Chinoiserie. Střihy se opíraly o minulost, ale neuvízly v ní. Byla to spíše hra s dědictvím couture. Dramatické tempo modelek záměrně nutilo diváky setrvat, fyzicky i duševně, u každého modelu, jako by šlo o relikvii.

    Poprvé jsme se ocitli tváří v tvář kolekci, která se vědomě vzdala významu. Ne proto, že by ho postrádala, ale protože ho jednoduše nepotřebovala. Ashi Studio se hýbe v prostoru, kde není nutné nic vysvětlovat, pojmenovávat, či obhajovat. Absence příběhu není prázdnotou, ale vrcholnou formou svobody, jež si mohou dovolit jen ti, kteří už definovali svůj jazyk tak přesně, že mlčení mluví za ně. Přinášejí jen to, co považují za krásné, hodnotné a hodné zachycení. A to stačí.

    Zdroj: WWD, Rain, YouTube

    ― Reklama ―

    Gaby Solis i Bree Van De Kamp se vrací. Zoufalé manželky čeká pokračování

    Kultovní Wisteria Lane se opět probouzí k životu. Společnost Onyx Collective chystá seriál inspirovaný hitem Zoufalé manželky, tentokrát pod názvem Wisteria Lane. O návratu původních hereček se ale pouze spekuluje. Účast nepotvrdila Eva Longoria, Marcia Cross ani Teri Hatcher. Místo pokračování nás tak čeká fresh kapitola s novou sestavou sousedek.

    Je libo čerstvé pečivo? Gurmánské parfémy dobývají svět i naše smysly

    Teplý croissant, čerstvě upečený chléb s máslem nebo kousek narozeninového dortu. Vůně pečiva je jedním z nejvýraznějších parfémových trendů letošního roku. Symbolizuje totiž klid, pohodu a návrat do dětství. V době, kdy je jídlo často spojováno s přehnanou sebekontrolou, přichází hřejivé vůně jako něžná útěcha. Jaké parfémy stojí za zkoušku?

    Bílé tenisky na červeném koberci? Je to nerespekt a jednoznačné faux pas

    Na filmovém festivalu v Karlových Varech se rok co rok opakuje zvláštní fenomén. Slavnostní delegace přicházející na premiéry působí stylisticky poněkud nesourodě. Zatímco hlavní hvězdy září ve velké večerní, střihači filmů občas jen v šortkách a nazouvácích. Nejvíce ale zaráží jiná kombinace: honosná róba a bílé tenisky. Co si o tom myslíme v redakci?

    Paříž má předběžný rozvrh. Její podzimní fashion week přetéká debuty

    S postupem léta roste rovněž očekávání módní scény. Zářijové týdny módy představí hned několik důležitých debutů. A zdá se, že většinu z nich odhalí Paříž. Pořadatel tamního fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, zveřejnil ve čtvrtek předběžný kalendář, dle něhož akce odhalí na devět premiér nových kreativních ředitelů.

    Digitální detox je nový luxus. Offline zóna může vyrůst i uvnitř bytu

    Ačkoliv jsou technologie nedílnou součástí každodenního života i práce, občas je zvuk notifikací hlasitější než vlastní myšlenky. Offline zóna ve chvíli přehlcení přichází jako symbol luxusu. Režim nerušit už není jen o vypnutí telefonu. Ideálně by měl být váš zasloužený oddych spojený s místem, kde se digitální svět na chvíli úplně zastaví.

    Jižní Korea má nový ekonomický pilíř. Beauty turismus míří do extrémních výšin

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    Kina promítají Fénické spiknutí od Wese Andersona. Kritici se dělí na dva tábory

    „Já osobně se cítím velmi v bezpečí,“ prohlašuje Zsa-zsa Korda v letadle poté, co přežije svou už šestou leteckou havárii. Absurdní klid i nonšalantní humor protínají Fénické spiknutí, nejnovější film Wese Anderson, který je nyní k vidění v kinech. Zatímco někteří považují snímek za Andersonův nejlepší film posledních let, jiní ho kritizují.

    Na scéně je další TikTok „zázrak“. Mořský mech slibuje čistou pleť

    Sociální síť TikTok v pravidelných intervalech produkuje čerstvé beauty trendy. Její uživatelé vždy s nadšením vyzdvihují jistý produkt, ingredienci nebo rituál a těší se z jejich rádoby zázračných účinků. Tentokrát se zamilovali do mořského mechu, který si díky jeho bohatým efektům vychvalují i celebrity jako Bella Hadid nebo Hailey Bieber.

    Karlovarský festival je pryč. Který z filmů musíte rozhodně vidět?

    Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr, inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, nabízíme zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považujeme za top tvorbu letošní sezóny filmového festivalu.

    Úkol století? Převzít otěže po Gallianovi. Debut Glenna Martens u Maison Margiela

    Nahradit Johna Galliano není pouze výzva. Je to pomyslný módní Everest. A přesto se návrhář Glenn Martens pustil do svého debutu u Maison Margiela s takovou grácií, jako by šlo o běžnou sezonní přehlídku. Přitom šlo o moment, který mohl dopadnout buď jako tragédie, nebo jako módní zázrak. A stalo se to druhé. 

    Móda v kostce: Marc Jacobs slaví kabelku Cristina a Jil Sander vítá novou éru

    Marc Jacobs vydal speciální kampaň ke své nejnovější "it" kabelce Cristina. Značka Jil Sander zveřejnila první dílo nového kreativního ředitele Simona Bellotti, tedy speciální video. Crocs a Touchland představují virální přívěsek a Chanel míří do New Yorku, kde v prosinci odhalí svou řadu Métiers d'Art. Paříž přivítá výstavu o díle Virgila Abloh.

    Podpora žen od Keni po Koreu. Women@Dior a UNESCO plní sny po celém světě

    Program Women@Dior, který vznikl ve spolupráci módního domu Dior s organizací UNESCO, letos oslavil pět let existence. Na konferenci v Paříži minulý týden představil pět inspirativních projektů mladých nadaných žen z různých koutů světa. V Keni vzniká AI chatbot pomáhající ženám s finanční gramotností, Korea vítá digitální slovník měnící genderové stereotypy a v Nepálu oživují nevidomí mentoři výrobu vonných tyčinek.

    Léto slaví další nostalgický návrat. Tankinis jsou opět trendy

    Další z dávno zapomenutých módních kousků slaví nově získanou slávu. Mezi plavkami totiž letos zazáří také takzvané tankinis. Jedná se o plavky připomínající klasický tank top, neboli tílko. Oblíbené jsou v kombinaci nejen s klasickými kalhotkovými plavkami, ale také "boy shorts". Nostalgie nás zkrátka letos pohltila a nehodlá se jen tak pustit.

    Londýnský týden módy čeká revoluce. Vede ji nová šéfka Britské módní rady

    Světové týdny módy patří mezi nejprestižnější módní akce. I mezi nimi ale existuje konkurence. Londýnský fashion week tak v poslední době zaznamenal značný pád své popularity. Změnit to nyní hodlá nová ředitelka Britské módní rady, jež událost pořádá, Laura Weir. V Londýně chystá revoluci slibující podporu návrhářů i vyšší zájem veřejnosti.

    Lewis Hamilton boří stereotypy pánské módy. V čem tkví jeho kouzlo?

    Sedminásobný šampion Formule 1 Lewis Hamilton neoslňuje jen na trati. Je mimo jiné módní ikonou, která redefinuje pánský styl. Letos zazářil jako producent filmu F1 i jako spolupředseda Met Gala. Fanoušci ho milují nejen pro jeho talent a vytříbený vkus, ale také pro pozitivní auru, se kterou boří toxické stereotypy pánské módy.

    Marni má novou královnu. Vedení značky přebírá Meryll Rogge

    Módní dům Marni po necelém měsíci od odchodu svého dosavadního kreativního ředitele Francesca Risso oznámil jeho nástupce. Stane se jím návrhářka Meryll Rogge, která od roku 2020 uchvacuje módní scénu svou stejnojmennou značkou. Dříve pracovala pro návrháře jako Marc Jacobs či Dries Van Noten a k Marni přináší modernost i nositelnost.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―