Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Luxusní skupina Kering oznámila, že ji v druhé polovině letošního roku nejspíše čeká pokles zisků. Reagovala tím na negativní výsledky její největší společnosti, italské značky Gucci. Rovněž konglomerát LVMH čelí neveselým vyhlídkám, jelikož jeho prodeje v druhém čtvrtletí nedosáhly předpokládaných hodnot. Naopak Moncler Group slaví nečekané zisky.

    Kering varuje před poklesem zisků. Módní dům Gucci čelí propadu příjmů

    Firmy luxusního průmyslu v současnosti bojují s nevlídným ekonomickým prostředím. Zákazníci totiž za exkluzivní zboží neutrácí tak jako dříve. Zásadní dopad má na módní a beauty svět také situace v Číně, kde poptávka nadále stagnuje. Také proto ve středu skupina Kering oznámila negativní vyhlídky do druhé poloviny roku. Předpokládá totiž, že její zisky v následujících měsících ještě více poklesnou.

    Její provozní výnosy by tak mohly spadnout až o 30 procent. Na vině jsou pak především výsledky největší firmy Kering, tedy italské značky Gucci. Její příjmy se totiž v druhém čtvrtletí propadly o 19 procent. Analytici přitom očekávali pokles o 15,9 procenta. Finanční ředitelka Kering Armelle Poulou prohlásila, že zákazníci projevují zájem o nové produkty Gucci. Příliš se však neprodávají klasické kožené produkty, jako jsou kabelky Marmont či Ophidia.

    Moncler Group vykročil z davu. Oslavuje nečekané prodeje i zisky

    I přes negativní ekonomické vyhlídky však špatným zprávám nečelí všechny luxusní skupiny. Moncler Group totiž ve středu prohlásila, že se jí v první polovině letošního roku podařilo dosáhnout nečekaně pozitivních výsledků. Její čistý zisk vzrostl o 24 procenta, a to na 180 milionů eur. Loni přitom za stejné období vydělala pouhých 145 milionů eur. Na rozdíl od ostatních firem se jí navíc daří nejen na evropském, ale také čínském trhu.

    Akcie LVMH spadly o šest procent. Skupina nedosáhla předpokládaných výsledků

    Špatné zprávy však musela v úterý zveřejnit také luxusní skupina LVMH. Její prodeje z druhého čtvrtletí letošního roku totiž nedosáhly odhadovaných hodnot. Prodeje tak v uplynulých třech měsících vyšplhaly na 20,98 miliardy eur, namísto očekávaných 21,6 miliardy. Akcie konglomerátu proto ve středu poklesly o šest procent. Nejedná se ovšem o nečekanou reakci, v posledním roce totiž spadly až o 20 procent.

    Důvodem je pak především zmíněná negativní situace v Číně. Luxusní sektor totiž nadále očekává chvíli, kdy se tamní zákazníci navrátí ke stejným nákupním zvykům. Před světovou pandemií byli totiž považováni za hlavní tahouny módního a beauty sektoru. V současnosti se ovšem drží zpátky, jelikož se musí vypořádávat se stagnující ekonomikou. Čínu totiž trápí nejen vysoká nezaměstnanost, ale také krize na trhu s nemovitostmi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Kering a LVMH čelí negativním výsledkům. Moncler Group však slaví nárůst zisků

    Luxusní skupina Kering oznámila, že ji v druhé polovině letošního roku nejspíše čeká pokles zisků. Reagovala tím na negativní výsledky její největší společnosti, italské značky Gucci. Rovněž konglomerát LVMH čelí neveselým vyhlídkám, jelikož jeho prodeje v druhém čtvrtletí nedosáhly předpokládaných hodnot. Naopak Moncler Group slaví nečekané zisky.

    Kering varuje před poklesem zisků. Módní dům Gucci čelí propadu příjmů

    Firmy luxusního průmyslu v současnosti bojují s nevlídným ekonomickým prostředím. Zákazníci totiž za exkluzivní zboží neutrácí tak jako dříve. Zásadní dopad má na módní a beauty svět také situace v Číně, kde poptávka nadále stagnuje. Také proto ve středu skupina Kering oznámila negativní vyhlídky do druhé poloviny roku. Předpokládá totiž, že její zisky v následujících měsících ještě více poklesnou.

    Její provozní výnosy by tak mohly spadnout až o 30 procent. Na vině jsou pak především výsledky největší firmy Kering, tedy italské značky Gucci. Její příjmy se totiž v druhém čtvrtletí propadly o 19 procent. Analytici přitom očekávali pokles o 15,9 procenta. Finanční ředitelka Kering Armelle Poulou prohlásila, že zákazníci projevují zájem o nové produkty Gucci. Příliš se však neprodávají klasické kožené produkty, jako jsou kabelky Marmont či Ophidia.

    Moncler Group vykročil z davu. Oslavuje nečekané prodeje i zisky

    I přes negativní ekonomické vyhlídky však špatným zprávám nečelí všechny luxusní skupiny. Moncler Group totiž ve středu prohlásila, že se jí v první polovině letošního roku podařilo dosáhnout nečekaně pozitivních výsledků. Její čistý zisk vzrostl o 24 procenta, a to na 180 milionů eur. Loni přitom za stejné období vydělala pouhých 145 milionů eur. Na rozdíl od ostatních firem se jí navíc daří nejen na evropském, ale také čínském trhu.

    Akcie LVMH spadly o šest procent. Skupina nedosáhla předpokládaných výsledků

    Špatné zprávy však musela v úterý zveřejnit také luxusní skupina LVMH. Její prodeje z druhého čtvrtletí letošního roku totiž nedosáhly odhadovaných hodnot. Prodeje tak v uplynulých třech měsících vyšplhaly na 20,98 miliardy eur, namísto očekávaných 21,6 miliardy. Akcie konglomerátu proto ve středu poklesly o šest procent. Nejedná se ovšem o nečekanou reakci, v posledním roce totiž spadly až o 20 procent.

    Důvodem je pak především zmíněná negativní situace v Číně. Luxusní sektor totiž nadále očekává chvíli, kdy se tamní zákazníci navrátí ke stejným nákupním zvykům. Před světovou pandemií byli totiž považováni za hlavní tahouny módního a beauty sektoru. V současnosti se ovšem drží zpátky, jelikož se musí vypořádávat se stagnující ekonomikou. Čínu totiž trápí nejen vysoká nezaměstnanost, ale také krize na trhu s nemovitostmi.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Bottega Veneta uvádí Jenga set. Jeho cenovka je opravdu vesmírná

    Bottega Veneta uvádí Jenga set, který posouvá domácí zábavu do sféry investičních objektů. Luxusní dům využívá své signifikantní prvky a transformuje mezinárodně známou hru do podoby kultivovaného designového předmětu. Každý jednotlivý prvek získává charakter artefaktu, s důrazem na materiál a přesnost zpracování. Soubor působí jako tichý symbol pohodlí, vkusu a sebevědomého vkročení do segmentu zábavy pro dospělé. Ano, společnost na svých stránkách opravdu uvádí, že nejde o hračku pro děti.

    TikTok Highlights: Trendy videa sdílejí vytoužený „flow state“

    Vaše soustředění směřuje k dané aktivitě, okolí se rozplývá a vy nemyslíte na nic jiného než přítomnost. I tak by mnozí uživatelé sociální sítě TikTok popsali "flow state". Tedy stav, který momentálně vyzdvihuje lavina virálních videí. Sdílejí totiž momenty, kdy lidé při často obyčejných aktivitách zapomínají na vše ostatní a ocitají se ve chvíli stvořené jen a pouze pro ně.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―