Luxusní skupina Kering oznámila, že ji v druhé polovině letošního roku nejspíše čeká pokles zisků. Reagovala tím na negativní výsledky její největší společnosti, italské značky Gucci. Rovněž konglomerát LVMH čelí neveselým vyhlídkám, jelikož jeho prodeje v druhém čtvrtletí nedosáhly předpokládaných hodnot. Naopak Moncler Group slaví nečekané zisky.
Kering varuje před poklesem zisků. Módní dům Gucci čelí propadu příjmů
Firmy luxusního průmyslu v současnosti bojují s nevlídným ekonomickým prostředím. Zákazníci totiž za exkluzivní zboží neutrácí tak jako dříve. Zásadní dopad má na módní a beauty svět také situace v Číně, kde poptávka nadále stagnuje. Také proto ve středu skupina Kering oznámila negativní vyhlídky do druhé poloviny roku. Předpokládá totiž, že její zisky v následujících měsících ještě více poklesnou.
Kering warned that its profit is set to tumble in the second half of the year as luxury demand cools and turnaround efforts at Gucci, its biggest brand, continue to sputter. https://t.co/5V1NJy0eFe
— Bloomberg (@business) July 24, 2024
Její provozní výnosy by tak mohly spadnout až o 30 procent. Na vině jsou pak především výsledky největší firmy Kering, tedy italské značky Gucci. Její příjmy se totiž v druhém čtvrtletí propadly o 19 procent. Analytici přitom očekávali pokles o 15,9 procenta. Finanční ředitelka Kering Armelle Poulou prohlásila, že zákazníci projevují zájem o nové produkty Gucci. Příliš se však neprodávají klasické kožené produkty, jako jsou kabelky Marmont či Ophidia.
Moncler Group vykročil z davu. Oslavuje nečekané prodeje i zisky
I přes negativní ekonomické vyhlídky však špatným zprávám nečelí všechny luxusní skupiny. Moncler Group totiž ve středu prohlásila, že se jí v první polovině letošního roku podařilo dosáhnout nečekaně pozitivních výsledků. Její čistý zisk vzrostl o 24 procenta, a to na 180 milionů eur. Loni přitom za stejné období vydělala pouhých 145 milionů eur. Na rozdíl od ostatních firem se jí navíc daří nejen na evropském, ale také čínském trhu.
Akcie LVMH spadly o šest procent. Skupina nedosáhla předpokládaných výsledků
Špatné zprávy však musela v úterý zveřejnit také luxusní skupina LVMH. Její prodeje z druhého čtvrtletí letošního roku totiž nedosáhly odhadovaných hodnot. Prodeje tak v uplynulých třech měsících vyšplhaly na 20,98 miliardy eur, namísto očekávaných 21,6 miliardy. Akcie konglomerátu proto ve středu poklesly o šest procent. Nejedná se ovšem o nečekanou reakci, v posledním roce totiž spadly až o 20 procent.
Důvodem je pak především zmíněná negativní situace v Číně. Luxusní sektor totiž nadále očekává chvíli, kdy se tamní zákazníci navrátí ke stejným nákupním zvykům. Před světovou pandemií byli totiž považováni za hlavní tahouny módního a beauty sektoru. V současnosti se ovšem drží zpátky, jelikož se musí vypořádávat se stagnující ekonomikou. Čínu totiž trápí nejen vysoká nezaměstnanost, ale také krize na trhu s nemovitostmi.
Zdroje: The Fashion Network, WWD, X, YouTube