Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V posledním desetiletí se svět seberozvoje a duševního zdraví inspiruje japonskou filozofií ikigai nebo dánským konceptem radosti z maličkostí, známým jako hygge. Mezi recepty na šťastný život podle různých zemí se přidává i nizozemský niksen, který doslova káže nic nedělat. Ukáže vám, jak v současném hektickém světě zpomalit a nenechat si drahocenný čas proklouznout mezi prsty.

    I nicnedělání může být přínosné

    Pod zvučným slovem niksen se v doslovném překladu skrývá nicnedělaní. Odvozené je od slova niks, tedy nic. Nizozemská filozofie totiž vyznává záměrnou nečinnost, kterou nelze zaměňovat s leností.

    Přestože se v dnešní společnosti stále více prosazuje work-life balance, tedy rovnováha mezi prací a životem, naše kalendáře a to-do listy často stále zůstávají zaplněny do poslední minuty.

    Zdroj: Pexels

    Rychlý životní styl a kultura ženoucí se za úspěchem nám diktují někdy nedosažitelný životní standard. Musíme být neustále tou nejlepší verzí sebe sama, dosahovat jeden pracovní milník za druhým, ale zároveň mít skvělý sociální a rodinný život.

    Přitom všem si však musíme najít čas i pro sebe. Využití každé minuty našeho dne na maximum bojkotuje právě koncept niksen. Jeho podstatou je nedělat opravdu nic, nemít žádný cíl, ani požadovaný výsledek určité činnosti.

    Nejedná se však pouze o odpočinek při sledování seriálu nebo s knihou v ruce. Pod uměním nicnedělání nehledejte dokonce ani meditaci, nebo dechová cvičení. Pravým cílem je skutečně nic nedělat a nechat myšlenky volně plynout.

    Niksen poslouží jako prevence vyhoření

    Podstata niksen vám může připadat nesmyslná. Kdy jste však naposledy měli čas být sami se svými myšlenkami? Možná si to ani neuvědomujeme, ale v každodenní snaze stihnout vše máme tendenci automaticky přepínat do režimu multitaskingu. Při cvičení posloucháme hudbu, při jídle sledujeme videa nebo neustále kontrolujeme zprávy.

    Filozofie niksen je proto mimořádně důležitá především v dnešní době, kdy se syndrom pracovního nebo akademického vyhoření stává globálním fenoménem, který postihuje stále více lidí. Sladké nicnedělání a ponoření se do vlastních myšlenek pomáhá resetovat naše tělo i mysl.

    Zdroj: Pexels

    Pokud začnete denně praktikovat tuto holandskou filozofii, odměnou vám bude skutečná relaxace bez zbytečného rozptylování, která ve výsledku nakopne vaši produktivitu a životní vitalitu. Ponořením se do volného toku myšlenek navíc dáte prostor pocitům a problémům, které jste možná dosud přehlíželi.

    Stačí se zastavit a cíleně zpomalit

    Dokonalým příkladem praxe niksen jsou nizozemské pláže, kde si Nizozemci užívají sladké nicnedělání mezi písečnými dunami. Nezáleží však na tom, kde se nacházíte. Jednoduše si tiše sedněte nebo lehněte a rozjímejte bez hudby, mluvení nebo filmu v pozadí, který sledujete jedním okem.

    Je jedno, zda koncept hlubokého odpočinku převezmeme od Holanďanů a nazveme ho niksen, nebo se inspirujeme u Italů a budeme vyznávat jejich pověstné dolce far niente.

    Důležité je, že se musíme umět zastavit i uprostřed našich hektických životů. Nemusíme se kvůli tomu cítit provinile a neustále pociťovat potřebu něco dělat, něčeho dosáhnout nebo někde být. Stačí prostě jen existovat.

    Zdroje: BBC, The Guardian, Blue Zones, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Kdy jste naposledy cíleně nic nedělali? Nizozemská filozofie niksen ukazuje cestu k pomalejšímu životu

    V posledním desetiletí se svět seberozvoje a duševního zdraví inspiruje japonskou filozofií ikigai nebo dánským konceptem radosti z maličkostí, známým jako hygge. Mezi recepty na šťastný život podle různých zemí se přidává i nizozemský niksen, který doslova káže nic nedělat. Ukáže vám, jak v současném hektickém světě zpomalit a nenechat si drahocenný čas proklouznout mezi prsty.

    - Reklama -

    I nicnedělání může být přínosné

    Pod zvučným slovem niksen se v doslovném překladu skrývá nicnedělaní. Odvozené je od slova niks, tedy nic. Nizozemská filozofie totiž vyznává záměrnou nečinnost, kterou nelze zaměňovat s leností.

    Přestože se v dnešní společnosti stále více prosazuje work-life balance, tedy rovnováha mezi prací a životem, naše kalendáře a to-do listy často stále zůstávají zaplněny do poslední minuty.

    Zdroj: Pexels

    - Reklama -

    Rychlý životní styl a kultura ženoucí se za úspěchem nám diktují někdy nedosažitelný životní standard. Musíme být neustále tou nejlepší verzí sebe sama, dosahovat jeden pracovní milník za druhým, ale zároveň mít skvělý sociální a rodinný život.

    Přitom všem si však musíme najít čas i pro sebe. Využití každé minuty našeho dne na maximum bojkotuje právě koncept niksen. Jeho podstatou je nedělat opravdu nic, nemít žádný cíl, ani požadovaný výsledek určité činnosti.

    Nejedná se však pouze o odpočinek při sledování seriálu nebo s knihou v ruce. Pod uměním nicnedělání nehledejte dokonce ani meditaci, nebo dechová cvičení. Pravým cílem je skutečně nic nedělat a nechat myšlenky volně plynout.

    Niksen poslouží jako prevence vyhoření

    Podstata niksen vám může připadat nesmyslná. Kdy jste však naposledy měli čas být sami se svými myšlenkami? Možná si to ani neuvědomujeme, ale v každodenní snaze stihnout vše máme tendenci automaticky přepínat do režimu multitaskingu. Při cvičení posloucháme hudbu, při jídle sledujeme videa nebo neustále kontrolujeme zprávy.

    Filozofie niksen je proto mimořádně důležitá především v dnešní době, kdy se syndrom pracovního nebo akademického vyhoření stává globálním fenoménem, který postihuje stále více lidí. Sladké nicnedělání a ponoření se do vlastních myšlenek pomáhá resetovat naše tělo i mysl.

    Zdroj: Pexels

    Pokud začnete denně praktikovat tuto holandskou filozofii, odměnou vám bude skutečná relaxace bez zbytečného rozptylování, která ve výsledku nakopne vaši produktivitu a životní vitalitu. Ponořením se do volného toku myšlenek navíc dáte prostor pocitům a problémům, které jste možná dosud přehlíželi.

    Stačí se zastavit a cíleně zpomalit

    Dokonalým příkladem praxe niksen jsou nizozemské pláže, kde si Nizozemci užívají sladké nicnedělání mezi písečnými dunami. Nezáleží však na tom, kde se nacházíte. Jednoduše si tiše sedněte nebo lehněte a rozjímejte bez hudby, mluvení nebo filmu v pozadí, který sledujete jedním okem.

    Je jedno, zda koncept hlubokého odpočinku převezmeme od Holanďanů a nazveme ho niksen, nebo se inspirujeme u Italů a budeme vyznávat jejich pověstné dolce far niente.

    Důležité je, že se musíme umět zastavit i uprostřed našich hektických životů. Nemusíme se kvůli tomu cítit provinile a neustále pociťovat potřebu něco dělat, něčeho dosáhnout nebo někde být. Stačí prostě jen existovat.

    Zdroje: BBC, The Guardian, Blue Zones, Instagram

    ― Reklama ―

    „White, hot and horny“. V Hollywoodu opět vedou anti-woke témata

    Být „woke“ už v Hollywoodu a americké popkultuře není in. Po poměrně krátké éře diverzity a inkluze se nyní průmysl vrací k více tradičním narativům. Namísto menšinových hlasů či queer autorů dostávají prostor projekty, které sází na tradiční jistotu, tedy atraktivní, sexuálně nespoutané a většinově bílé charaktery. Důvodem posunu zpět je mimo jiné i současná politika.

    Karl Lagerfeld opět překvapil. Do nové kampaně dosadil Paris Hilton

    O značce Karl Lagerfeld nebylo v posledních měsících příliš slyšet. Nyní na sebe ovšem strhává pozornost módního světa, a to díky čerstvé kampani pro letošní podzim a zimu. Její tváří se totiž stala proslulá podnikatelka a influencerka Paris Hilton. K zesnulému návrháři měla blízko a stejně jako on pomohla definovat celou jednu éru.

    Gap vyhrál denim loterii. Značka slaví úspěch s virální kampaní

    Občas se vyplatí vsadit na starou osvědčenou klasiku. Důkazem je nedávno vydaná kampaň značky Gap. Společnost totiž uspěla s videem představujícím rozmanitou dívčí skupinu Katseye, která zatančila na populární hit Milkshake. Choreografie se okamžitě stala virální a přinesla značce nečekanou pozornost a chválu.

    Když touha po odlišnosti vytvoří uniformu. Popularita Crocs bohužel neumírá

    Pohodlí je ceněným módním prvkem, občas však přesáhne hranice vkusu. Plastová bota, původně vyrobená pro rybáře, se v průběhu let stala viditelným trendem. Crocs jsou roztomilé na dětech a praktické na zahradě, již delší dobu se ale objevují také na módních molech, ve sbírkách celebrit i v limitovaných a rychle vyprodaných edicích.

    Carrie Bradshaw je pro Gen Z nerelevantní. Označuje ji za „pick me girl“

    Carrie Bradshaw se kdysi stala ikonou ženské nezávislosti, New Yorku i nekonečných debat o lásce. Pro jednu generaci byla hlasem, který normalizoval ženská přátelství, sexualitu a touhu po kariéře a luxusu. Jenže pro generaci Z se z Carrie stal spíš relikt, jenž už neodpovídá jejich hodnotám. V očích mladších divaček se proměnila z inspirace v toxickou „pick me girl“, jejíž příběhy působí zastarale až problematicky.

    Nebojte se červenat. Shy Girl make-up look tvářenkou nešetří

    Na beauty scénu dorazil další trend. Tentokrát potěší především ty z nás, které jen s těžkostmi zakrývají své rozpaky, stud nebo nadšení. Ve středu populárního make-up looku totiž stojí honosná vrstva růžové tvářenky. Takzvaný Shy Girl vzhled má za cíl napodobovat romantickou ostýchavost, jež má ve zvyku zabarvovat tváře do sytých odstínů.

    Móda v kostce: Addison Rae navrhla džíny a Post Malone odhalí vlastní brand

    Slavné osobnosti postupují hlouběji do světa módy. Zpěvačka Addison Rae navrhla pro značku Lucky Brand vlastní džíny. Zpěvák Post Malone zase oznámil vlastní brand Austin Post a herečka Cate Blanchett se stala ambasadorkou Uniqlo. Nové kampani Ugg vévodí herečka Sarah Jessica Parker a značka Seleny Gomez, Rare Beauty, vydala spicy novinku.

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Pravý luxus nemá logo. Nadčasová „logoless“ móda je stále nejlepší investicí

    V módním světě plném křiklavých log a výrazných monogramů stojí na opačném konci spektra hnutí, jenž si nepotřebuje dokazovat svou hodnotu. Logoless styl, tedy luxus bez loga. Mluví kvalitou materiálů, dokonalým střihem a pečlivými detaily. Navzdory trendy maximalismu zůstává pevně zakotvený v nadčasové eleganci, kterou trendy neovlivní.

    Znáte pohnutou pověst Dolce & Gabbana? Kontroverze střídá výsměch

    Italské duo návrhářů Dolce & Gabbana vytvořilo jednu z nejvýraznějších značek luxusní módy posledních dekád. Její estetika je odvážná, teatrální a hluboce zakořeněná v italské kultuře. Jenže vedle zlatých brokátů, krajkových rób a ikonických kabelek se na povrch opakovaně dostávají provokativní skandály. Módní dům Dolce & Gabbana se tak ocitá v unikátní pozici, je totiž obdivována i nenáviděna zároveň.

    Módní značky přivítaly podzim. Na pomoc si pozvaly známé tváře

    Blíží se podzim a spolu s ním se do popředí derou čerstvé módní kampaně. Značky si pro propagaci nových kolekcí opět přizvaly známé tváře. Skims, společnost z dílny Kim Kardashian, odhalila spolupráci se zpěvákem Post Malone. Tváří podzimní řady Michael Kors je zpěvačka Suki Waterhouse a u Alexandra McQueen září modelka Alex Consani.

    Všechno nejlepší, Coco. Ikonická kabelka Chanel 2.55 zdobí módní scénu už 70 let

    Někdy se celý svět vleze jen do jedné kabelky. Od roku 1955 se právě takovou taškou stal ikonický model 2.55 od Chanel, který i o 70 let později imponuje kupujícím svou nadčasovostí. Praktičnost se spojila s luxusem a Coco Chanel ženám po celém světě dala přesně to, co potřebovaly. Jednoduše proto, že ji unavovalo nosit kabelku v ruce.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―