Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    V zákulisí nejpůsobivějších módních přehlídek, určujících směr globálního módního průmyslu, stojí Alexandre de Betak. Jedná se o tvůrce a vizionáře, jehož vliv sahá daleko za hranice přehlídkových mol. Připravuje totiž nejvíce esteticky atraktivní prostředí pro prezentaci světových designérských kolekcí.

    Alexandre de Betak je francouzský kreativní ředitel a producent, který už více než tři dekády redefinuje pojetí módních událostí. Pozvedá je tak na úroveň divadelních performancí a uměleckých instalací. Ani byste netušili, kolik přehlídek jste pod jeho taktovkou již spatřili. Spolupracuje totiž s předními návrháři a dodává jejich kolekcím tu nejkvalitnější prezentaci.

    Unikátní atmosféra a estetická přitažlivost. Betakův podpis přesto nikdy nepoznáte

    Alexandre de Betak začal svou kariéru na začátku 90. let minulého století, kdy ještě jako mladík fascinovaný světem designu a estetiky vtrhl do světa módy s energií a odhodláním měnit zaběhlé standardy. V roce 1990 založil svou vlastní agenturu Bureau Betak, která se rychle stala synonymem pro nejkreativnější módní produkce na světě.

    Zdroj: Jacquemus, Fendi

    Ať už se jedná o honosnou show značky Dior ve Versailles nebo přehlídky pro Victoria’s Secret, Betakovy produkce vždy překvapí. Jedním z klíčových aspektů jeho práce je schopnost vytvořit unikátní atmosféru, která dokonale odráží identitu dané značky a kolekce. Co je ovšem ještě více úžasné, je fakt, že byste nikdy nepoznali opakující se prvky nebo prostředí.

    Betak využívá moderní technologie, světelné instalace, projekce a někdy i složité mechanismy, aby dosáhl zcela pohlcujícího zážitku. Díky inovacím nepůsobí jen jako producent, ale také jako umělec, přetvářející módu ve skutečné umělecké dílo. Jindy situuje přehlídky do přirozených scenérií, jako učinil u ikonické runway v levandulovém poli pro Jacquemus nebo letošní výrobní manufaktury pro Fendi.

    Betak se nezajímá pouze o estetický zážitek. Záleží mu i na udržitelnosti

    Práce designéra se však netočí jen kolem velkolepých efektů a estetické nádhery. Přístup k tvorbě módních událostí se často dotýká i hlubších témat, jako je udržitelnost. V posledních letech se proto stále více zaměřuje na ekologické aspekty produkce a snaží se minimalizovat ekologickou stopu svých projektů. Používá proto recyklované materiály, úsporné technologie a další inovace, ukazující, že móda může být jak krásná, tak odpovědná.

    Za svou kariéru tak Betak spolupracoval s těmi nejprestižnějšími módními domy, jako jsou Dior nebo například Saint Laurent. Jeho vliv na způsob, jakým dnes vnímáme módní přehlídky, je proto doslova fascinující. Každá show se totiž částečně podílí i na úspěchu samotné kolekce, jelikož forma, jakým je naservírována, je extrémně důležitá.

    Alexandre de Betak je tedy více než „jen“ producent módních přehlídek, je rovněž tvůrcem zážitků, inovátorem a člověkem, který svou vášní a vizí pomáhá formovat podobu moderní módní kultury, a to nejen v oblasti módy, ale i prostřednictvím výstav nebo galerií. Loni navíc Betak oslavil svých 1 500 projektů.

    Zdroje: YouTube, WWD, Hypebae, ELLE, L’officiel

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Za dechberoucími přehlídkovými moly stojí Alexandre de Betak. Vytváří aktuální módní dějiště

    V zákulisí nejpůsobivějších módních přehlídek, určujících směr globálního módního průmyslu, stojí Alexandre de Betak. Jedná se o tvůrce a vizionáře, jehož vliv sahá daleko za hranice přehlídkových mol. Připravuje totiž nejvíce esteticky atraktivní prostředí pro prezentaci světových designérských kolekcí.

    Alexandre de Betak je francouzský kreativní ředitel a producent, který už více než tři dekády redefinuje pojetí módních událostí. Pozvedá je tak na úroveň divadelních performancí a uměleckých instalací. Ani byste netušili, kolik přehlídek jste pod jeho taktovkou již spatřili. Spolupracuje totiž s předními návrháři a dodává jejich kolekcím tu nejkvalitnější prezentaci.

    Unikátní atmosféra a estetická přitažlivost. Betakův podpis přesto nikdy nepoznáte

    Alexandre de Betak začal svou kariéru na začátku 90. let minulého století, kdy ještě jako mladík fascinovaný světem designu a estetiky vtrhl do světa módy s energií a odhodláním měnit zaběhlé standardy. V roce 1990 založil svou vlastní agenturu Bureau Betak, která se rychle stala synonymem pro nejkreativnější módní produkce na světě.

    Zdroj: Jacquemus, Fendi

    Ať už se jedná o honosnou show značky Dior ve Versailles nebo přehlídky pro Victoria’s Secret, Betakovy produkce vždy překvapí. Jedním z klíčových aspektů jeho práce je schopnost vytvořit unikátní atmosféru, která dokonale odráží identitu dané značky a kolekce. Co je ovšem ještě více úžasné, je fakt, že byste nikdy nepoznali opakující se prvky nebo prostředí.

    Betak využívá moderní technologie, světelné instalace, projekce a někdy i složité mechanismy, aby dosáhl zcela pohlcujícího zážitku. Díky inovacím nepůsobí jen jako producent, ale také jako umělec, přetvářející módu ve skutečné umělecké dílo. Jindy situuje přehlídky do přirozených scenérií, jako učinil u ikonické runway v levandulovém poli pro Jacquemus nebo letošní výrobní manufaktury pro Fendi.

    Betak se nezajímá pouze o estetický zážitek. Záleží mu i na udržitelnosti

    Práce designéra se však netočí jen kolem velkolepých efektů a estetické nádhery. Přístup k tvorbě módních událostí se často dotýká i hlubších témat, jako je udržitelnost. V posledních letech se proto stále více zaměřuje na ekologické aspekty produkce a snaží se minimalizovat ekologickou stopu svých projektů. Používá proto recyklované materiály, úsporné technologie a další inovace, ukazující, že móda může být jak krásná, tak odpovědná.

    Za svou kariéru tak Betak spolupracoval s těmi nejprestižnějšími módními domy, jako jsou Dior nebo například Saint Laurent. Jeho vliv na způsob, jakým dnes vnímáme módní přehlídky, je proto doslova fascinující. Každá show se totiž částečně podílí i na úspěchu samotné kolekce, jelikož forma, jakým je naservírována, je extrémně důležitá.

    Alexandre de Betak je tedy více než „jen“ producent módních přehlídek, je rovněž tvůrcem zážitků, inovátorem a člověkem, který svou vášní a vizí pomáhá formovat podobu moderní módní kultury, a to nejen v oblasti módy, ale i prostřednictvím výstav nebo galerií. Loni navíc Betak oslavil svých 1 500 projektů.

    Zdroje: YouTube, WWD, Hypebae, ELLE, L’officiel

    ― Reklama ―

    Greenpeace našel nebezpečné látky v oblečení Shein. Překračují limity EU

    Fast fashion řetězec Shein čelí v Evropě další kauze. Německá odnož neziskové organizace Greenpeace odhalila nejnovější report, dle kterého v jeho oblečení našla nebezpečné látky. Jejich množství přitom přesahuje hranice předepsané Evropskou unií. Potenciálně toxické chemikálie pak mohou vést k řadě onemocnění, poškozují ovšem také životní prostředí.

    Paříž dobývá čerstvý designový skvost. Café Nuances otevírá novou pobočku

    Nová pobočka Café Nuances v Paříži se mění v magnet pro generaci, která vyhledává design s naprostou vizuální razancí. Le Marais získává prostor, jenž pracuje s intenzivní estetikou a přitahuje pozornost rychlostí virálního postu. Atmosféra vibruje kovovým leskem, červeným světlem a podmanivým minimalismem. Kavárna posouvá běžný rituál do sféry, kde se design stává zážitkem. Zapisuje se mezi lokace, jež sdílení podporují jako součást své identity.

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Trendy kabelky mažou hranice soukromí. Jaro 2026 definuje zranitelnost

    Příští jarní a letní sezóna působí na pozadí usychajícího listí a neoblomného chladu jako na míle vzdálená. Módní svět má přesto již nyní jasno, co ji definuje. Poslední vlna světových týdnů módy promluvila jasně, soukromí posouvá své hranice. Návrháři odhalili otevřené kabelky, často jen s jedním uchem, jež reflektují bouřlivou dobu a lákají svou zranitelností.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―