Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Návrhářka Stella McCartney je známá pro svou kreativitu, kterou využívá na tvorbu módních, ale udržitelných produktů. Tentokrát se rozhodla vytvořit novou verzi veganské kůže. Na pomoc si přizvala luxusní značku šampaňského Veuve Clicquot. Z jejího hroznového odpadu a korků vyrobila elegantní řadu kabelek a chic sandálků na platformě.

    Milovníci luxusního šampaňského značky Veuve Clicquot se mohou radovat. Mají totiž nyní možnost si svůj oblíbený nápoj užit i v o něco méně obvyklé formě. Návrhářka Stella McCartney, známá pro svou udržitelnou módu, se totiž rozhodla s firmou spolupracovat. Využila proto její hroznový a korkový odpad, ze kterého vytvořila řadu šesti produktů z veganské kůže. Její část představila v kolekci pro jaro příštího roku.

    Zcela bude ovšem nová kolekce v obchodech dostupná až od března. Náhražky opravdové kůže pak McCartney použila už dříve. Na její výrobu jí slouží například houby, banánové listy, mořské řasy nebo další organické materiály. Podle slavné návrhářky je pak výsledná veganská kůže nerozpoznatelná od té opravdové. Živočišné zemědělství má pak podle značky vytvářet na 11 až 17 procent emisí skleníkových plynů.

    Alternativní kůže nové generace Stelly McCartney nazvaná VEGEA je proto z 80 procent vytvořená z recyklovatelných, obnovitelných a rostlinných prvků. Stonky hroznů pak slavná značka získala z environmentálně certifikované vinice Grand Cru. Před 200 lety ji odkoupila Madama Clicquot, tedy zakladatelka luxusní značky šampaňského Veuve Clicquot. Firma je v současnosti stejně jako Stella McCartney součásti koncernu LVMH.

    Extra udržitelné modely kabelek Frayme můžete doplnit o stejně barevné sandálky Elyse

    „Hledala jsem spolupráci napříč různými průmysly uvnitř LVMH. Jednou jsem tedy jeho řediteli Bernardu Arnault sdělila, ať mi dá k dispozici jednu z jeho značek,“ popsala vznik řady návrhářka. Na Veuve Clicquot pak obdivovala nejen její feministickou minulost ale také vlastní udržitelné praktiky. Výsledkem spolupráce se tedy staly tři modely kabelek Frayme. Odhalená je prozatím jejich černá a světle kanárková verze.

    Zdroj: Stella McCartney

    Speciálním produktem je pak luxusní držák na šampaňské, který zároveň funguje jako klasická cross-body kabelka. Hodit se proto bude na stylové house party, na kterých nic jiného potřebovat nebudete. Součástí nové udržitelné řady jsou pak také dva páry sandálků Elyse na platformě, vyrobené z recyklovaného korkového odpadu. Dostupné jsou ve stejných barvách jako už zmíněné kabelky.

    Zdroj: Stella McCartney

    Zdroje: Stella McCartney, WWD, The Ethos, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    I odpad z hroznů může tvořit luxus. Dokazuje to nová spolupráce Stelly McCartney a Veuve Clicquot

    Návrhářka Stella McCartney je známá pro svou kreativitu, kterou využívá na tvorbu módních, ale udržitelných produktů. Tentokrát se rozhodla vytvořit novou verzi veganské kůže. Na pomoc si přizvala luxusní značku šampaňského Veuve Clicquot. Z jejího hroznového odpadu a korků vyrobila elegantní řadu kabelek a chic sandálků na platformě.

    Milovníci luxusního šampaňského značky Veuve Clicquot se mohou radovat. Mají totiž nyní možnost si svůj oblíbený nápoj užit i v o něco méně obvyklé formě. Návrhářka Stella McCartney, známá pro svou udržitelnou módu, se totiž rozhodla s firmou spolupracovat. Využila proto její hroznový a korkový odpad, ze kterého vytvořila řadu šesti produktů z veganské kůže. Její část představila v kolekci pro jaro příštího roku.

    Zcela bude ovšem nová kolekce v obchodech dostupná až od března. Náhražky opravdové kůže pak McCartney použila už dříve. Na její výrobu jí slouží například houby, banánové listy, mořské řasy nebo další organické materiály. Podle slavné návrhářky je pak výsledná veganská kůže nerozpoznatelná od té opravdové. Živočišné zemědělství má pak podle značky vytvářet na 11 až 17 procent emisí skleníkových plynů.

    Alternativní kůže nové generace Stelly McCartney nazvaná VEGEA je proto z 80 procent vytvořená z recyklovatelných, obnovitelných a rostlinných prvků. Stonky hroznů pak slavná značka získala z environmentálně certifikované vinice Grand Cru. Před 200 lety ji odkoupila Madama Clicquot, tedy zakladatelka luxusní značky šampaňského Veuve Clicquot. Firma je v současnosti stejně jako Stella McCartney součásti koncernu LVMH.

    Extra udržitelné modely kabelek Frayme můžete doplnit o stejně barevné sandálky Elyse

    „Hledala jsem spolupráci napříč různými průmysly uvnitř LVMH. Jednou jsem tedy jeho řediteli Bernardu Arnault sdělila, ať mi dá k dispozici jednu z jeho značek,“ popsala vznik řady návrhářka. Na Veuve Clicquot pak obdivovala nejen její feministickou minulost ale také vlastní udržitelné praktiky. Výsledkem spolupráce se tedy staly tři modely kabelek Frayme. Odhalená je prozatím jejich černá a světle kanárková verze.

    Zdroj: Stella McCartney

    Speciálním produktem je pak luxusní držák na šampaňské, který zároveň funguje jako klasická cross-body kabelka. Hodit se proto bude na stylové house party, na kterých nic jiného potřebovat nebudete. Součástí nové udržitelné řady jsou pak také dva páry sandálků Elyse na platformě, vyrobené z recyklovaného korkového odpadu. Dostupné jsou ve stejných barvách jako už zmíněné kabelky.

    Zdroj: Stella McCartney

    Zdroje: Stella McCartney, WWD, The Ethos, Instagram

    ― Reklama ―

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Po stopách ikon: Ann Demeulemeester servíruje poetickou temnotu

    Ann Demeulemeester patří mezi nejtajemnější a zároveň nejvlivnější postavy belgické avantgardy. Její jméno se stalo synonymem černé, světla a poezie v oděvní formě. Od debutu v 80. letech kultivuje estetiku temného ticha. Paradoxně jde o avantgardní minimalismus, jenž dýchá hlubokou emocí. Vytváří šaty, pohybující se mezi měkkostí a autoritou, mezi kůží a hedvábím, mezi Leonardem Cohen a punkem. Každá kolekce je spíše pomyslným žalozpěvem než módním statementem.

    CFDA rozdala svá ocenění. Tentokrát slaví Ralph Lauren i Thom Browne

    New York přivítal v pondělí večer jednu z nejdůležitějších událostí roku. CFDA Awards totiž představují módní protiklad Oscarů a slouží jako významné ocenění amerických designérů. Cenu si tentokrát domů odnesli návrháři Ralph Lauren, Thom Browne, Donatella Versace nebo sestry Olsenovy. Ocenění módní ikony zase od Anny Wintour převzal rapper A$AP Rocky.

    Nevěsty podzimu 2026 mají jasno. Svatební šaty vlají v rytmu ikon

    Nedávný Bridal Fashion Week v New Yorku promluvil. Deklaroval trendy podzimu 2026 a potvrdil to, co mnozí očekávali. Svatební šaty budoucí sezóny čerpají z uplynulých i teprve připravovaných svateb slavných ikon. Značky reflektují šaty Seleny Gomez, Charli XCX a odhadují, jaké oblékne Taylor Swift. To vše doplňuje záplava krajky a volánů ve stylu Marie Antoinette.

    Coperni přepisuje bodycare. Oblečení napouští prospěšnými bakteriemi

    Značka Coperni ví, jak vytvořit virální moment a posunout hranice nemožného. Ať už to byly šaty modelky Belly Hadid ve spreji, nebo robotičtí psi na módní přehlídce. Tentokrát se však její zakladatelé Sébastien Meyer a Arnaud Vaillant rozhodli vydat komerčnějším směrem a představit kolekci oděvů napuštěných synbiotickou směsí, jež byste jinak našli ve své ledničce.

    Zemřela Marina Yee. Jako členka Antverpské šestky přepsala pravidla módy

    Módní svět opustila významná návrhářská ikona, designérka Marina Yee. Zemřela dne 1. listopadu po boji s rakovinou, a to ve věku 67 let. Známá byla především jako členka proslulé skupiny Antverpská šestka, která koncem 80. let přepsala pravidla tehdejší módy. Většinu své kariéry však strávila mimo světla módních reflektorů, a to jako učitelka renomovaných univerzit.

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rýže jako nová „it“ složka parfémů. Svět vůní tíhne k čistotě

    Rýže se stává hvězdou moderní parfumerie. Pudrová, a přitom překvapivě všestranná, otevírá prostor pro neotřelé kompozice, jež kombinují smyslový komfort se sofistikovanou esencí. Parfuméři využívají rýži k dosažení hloubky, která výsledek dělí od komerčních vůní. Masivní popularita vonných produktů s rýží dokazují, že food složky definují aktuální "estetiku" luxusních parfémů.

    Chlupy, bradavky a byznys. Proč SKIMS dráždí veřejnost? 

    Značka SKIMS nedávno vyvolala rozruch novou kolekcí, která oslavuje přirozenost těla. Anebo ne? Na sociálních sítích se strhla bouře názorů, zda Kim Kardashian oslavuje přirozenost ženského těla a bourá tabu kůže bez jediného chloupku, či naopak posiluje nerealistické ideály krásy a tlak na „dokonalé“ tělo. Marketingový tým SKIMS však slaví úspěch, tanga s umělým ochlupením byla během pár dnů vyprodaná. 

    Historie elegance opět září. Pillbox hat slaví návrat na módní scénu

    Nenápadný, a přesto neodolatelně působivý. Klobouk ve tvaru krabičky, ​​známý jako pillbox hat, je symbolem kultivovaného vkusu, překračujícího generace i trendy. Ztělesňuje jednoduchost povýšenou na umění, spojenou s autoritou a jemností, která se nikdy neztrácí v davu. Není jen proto jen ozdobou. Je vyjádřením postoje, odkazem éry půvabu a poctou ženské elegance.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―