Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Návrhářka Stella McCartney je známá pro svou kreativitu, kterou využívá na tvorbu módních, ale udržitelných produktů. Tentokrát se rozhodla vytvořit novou verzi veganské kůže. Na pomoc si přizvala luxusní značku šampaňského Veuve Clicquot. Z jejího hroznového odpadu a korků vyrobila elegantní řadu kabelek a chic sandálků na platformě.

    Milovníci luxusního šampaňského značky Veuve Clicquot se mohou radovat. Mají totiž nyní možnost si svůj oblíbený nápoj užit i v o něco méně obvyklé formě. Návrhářka Stella McCartney, známá pro svou udržitelnou módu, se totiž rozhodla s firmou spolupracovat. Využila proto její hroznový a korkový odpad, ze kterého vytvořila řadu šesti produktů z veganské kůže. Její část představila v kolekci pro jaro příštího roku.

    Zcela bude ovšem nová kolekce v obchodech dostupná až od března. Náhražky opravdové kůže pak McCartney použila už dříve. Na její výrobu jí slouží například houby, banánové listy, mořské řasy nebo další organické materiály. Podle slavné návrhářky je pak výsledná veganská kůže nerozpoznatelná od té opravdové. Živočišné zemědělství má pak podle značky vytvářet na 11 až 17 procent emisí skleníkových plynů.

    Alternativní kůže nové generace Stelly McCartney nazvaná VEGEA je proto z 80 procent vytvořená z recyklovatelných, obnovitelných a rostlinných prvků. Stonky hroznů pak slavná značka získala z environmentálně certifikované vinice Grand Cru. Před 200 lety ji odkoupila Madama Clicquot, tedy zakladatelka luxusní značky šampaňského Veuve Clicquot. Firma je v současnosti stejně jako Stella McCartney součásti koncernu LVMH.

    Extra udržitelné modely kabelek Frayme můžete doplnit o stejně barevné sandálky Elyse

    „Hledala jsem spolupráci napříč různými průmysly uvnitř LVMH. Jednou jsem tedy jeho řediteli Bernardu Arnault sdělila, ať mi dá k dispozici jednu z jeho značek,“ popsala vznik řady návrhářka. Na Veuve Clicquot pak obdivovala nejen její feministickou minulost ale také vlastní udržitelné praktiky. Výsledkem spolupráce se tedy staly tři modely kabelek Frayme. Odhalená je prozatím jejich černá a světle kanárková verze.

    Zdroj: Stella McCartney

    Speciálním produktem je pak luxusní držák na šampaňské, který zároveň funguje jako klasická cross-body kabelka. Hodit se proto bude na stylové house party, na kterých nic jiného potřebovat nebudete. Součástí nové udržitelné řady jsou pak také dva páry sandálků Elyse na platformě, vyrobené z recyklovaného korkového odpadu. Dostupné jsou ve stejných barvách jako už zmíněné kabelky.

    Zdroj: Stella McCartney

    Zdroje: Stella McCartney, WWD, The Ethos, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    I odpad z hroznů může tvořit luxus. Dokazuje to nová spolupráce Stelly McCartney a Veuve Clicquot

    Návrhářka Stella McCartney je známá pro svou kreativitu, kterou využívá na tvorbu módních, ale udržitelných produktů. Tentokrát se rozhodla vytvořit novou verzi veganské kůže. Na pomoc si přizvala luxusní značku šampaňského Veuve Clicquot. Z jejího hroznového odpadu a korků vyrobila elegantní řadu kabelek a chic sandálků na platformě.

    Milovníci luxusního šampaňského značky Veuve Clicquot se mohou radovat. Mají totiž nyní možnost si svůj oblíbený nápoj užit i v o něco méně obvyklé formě. Návrhářka Stella McCartney, známá pro svou udržitelnou módu, se totiž rozhodla s firmou spolupracovat. Využila proto její hroznový a korkový odpad, ze kterého vytvořila řadu šesti produktů z veganské kůže. Její část představila v kolekci pro jaro příštího roku.

    Zcela bude ovšem nová kolekce v obchodech dostupná až od března. Náhražky opravdové kůže pak McCartney použila už dříve. Na její výrobu jí slouží například houby, banánové listy, mořské řasy nebo další organické materiály. Podle slavné návrhářky je pak výsledná veganská kůže nerozpoznatelná od té opravdové. Živočišné zemědělství má pak podle značky vytvářet na 11 až 17 procent emisí skleníkových plynů.

    Alternativní kůže nové generace Stelly McCartney nazvaná VEGEA je proto z 80 procent vytvořená z recyklovatelných, obnovitelných a rostlinných prvků. Stonky hroznů pak slavná značka získala z environmentálně certifikované vinice Grand Cru. Před 200 lety ji odkoupila Madama Clicquot, tedy zakladatelka luxusní značky šampaňského Veuve Clicquot. Firma je v současnosti stejně jako Stella McCartney součásti koncernu LVMH.

    Extra udržitelné modely kabelek Frayme můžete doplnit o stejně barevné sandálky Elyse

    „Hledala jsem spolupráci napříč různými průmysly uvnitř LVMH. Jednou jsem tedy jeho řediteli Bernardu Arnault sdělila, ať mi dá k dispozici jednu z jeho značek,“ popsala vznik řady návrhářka. Na Veuve Clicquot pak obdivovala nejen její feministickou minulost ale také vlastní udržitelné praktiky. Výsledkem spolupráce se tedy staly tři modely kabelek Frayme. Odhalená je prozatím jejich černá a světle kanárková verze.

    Zdroj: Stella McCartney

    Speciálním produktem je pak luxusní držák na šampaňské, který zároveň funguje jako klasická cross-body kabelka. Hodit se proto bude na stylové house party, na kterých nic jiného potřebovat nebudete. Součástí nové udržitelné řady jsou pak také dva páry sandálků Elyse na platformě, vyrobené z recyklovaného korkového odpadu. Dostupné jsou ve stejných barvách jako už zmíněné kabelky.

    Zdroj: Stella McCartney

    Zdroje: Stella McCartney, WWD, The Ethos, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Dvě ikony, dva střihy. Kim Kardashian a Pamela Anderson šokovaly Paříž

    Paříž opět ukázala, že účes může nést stejně silné sdělení jako couture šaty. Nejvýrazněji se do podvědomí uplynulého týdne módy zapsaly dvě ženy, které redefinují pojem "ikonická proměna". Kim Kardashian a Pamela Anderson. Každá z nich uchopila krátké vlasy jako nástroj vyjádření nové éry krásy a osobní síly. Jejich účesy se staly vizuálními odrazy ženské autonomie, estetické preciznosti i smyslu pro okamžik. Paříž tak zrodila dva účesy, jež určitě vstoupí do kadeřnických salonů.

    Véronique Nichanian končí. Po 37 letech opouští pánskou divizi Hermès

    Legendární módní stálice končí. Návrhářka Véronique Nichanian odchází po 37 letech ze své pozice kreativní ředitelky pánské sekce módního domu Hermès. Rozhodnutí prozradila ve čtvrtek ve svém rozhovoru pro francouzský deník Le Figaro. Vedení jedné z nejsilnějších značek na současném luxusním trhu však prozatím jejího nástupce nebo nástupkyni neoznámilo.

    Z blondýny brunetou kvůli počasí? Nový TikTok trend vybízí k radikální změně

    Snad s každým novým ročním obdobím zaplaví sociální síť TikTok nová vlna beauty proměn. Aktuálně jí dominuje trend s názvem "go darker for autumn", kvůli kterému se blondýnky vzdávají svých plavých tónů ve prospěch těch bohatě kaštanových nebo čokoládových. Není už ale trochu bláznovství měnit dlouho zavedený styl jen kvůli pár spadlým listům?

    Ikonický náramek Love slaví comeback. Cartier ho v nové verzi navrací po 58 letech

    Dlouhých 58 let po svém vzniku se ikonický náramek Love od Cartier proměňuje v novou formu. Pružnou, plynulou, dokonale soudržnou se zápěstím. Nový model Love Unlimited přináší pohyb tam, kde kdysi vládla přesnost a nedynamická strohost. V každém detailu zůstává duch Alda Cipullo, konstruktéra emocí, který kdysi zlatem vyjádřil trvalost citu. Šperkařský dům Cartier nyní přepisuje jeho myšlenku do nové éry.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―