Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Dechberoucí haute couture týden v Paříži pomalu spěje ke svému konci. Ve středu se tak návštěvníci mohli těšit na jedny z nejočekávanějších kolekcí sezóny. Návrhář Alessandro Michele představil svůj debut vysoké módy u Valentino. Řady Jean Paul Gaultier se tentokrát ujal Ludovic de Saint Sernin a Elie Saab nabídl tradičně okouzlující návrhy.

    Alessandro Michele nezklamal. Vzdal hold řemeslnému umění Valentino

    Designér Alessandro Michele se v pozici kreativního ředitele Valentino ještě pořádně neohřál, a tak ho začátkem letošní sezóny čekal další důležitý debut. Pro slavný francouzský dům totiž odhalil první haute couture kolekci. Jeho extravagantní, avšak smyslné a propracované róby mu pak zaručily samozřejmý úspěch. Návrhář nazval řadu Vertigineux, ve volném překladu tedy závratný.

    Zdroj: Valentino

    Michele chtěl totiž zachytit pocit či stav, ve kterém se při navrhování nacházel. Jedním z důvodů byl nově nabytý přístup k archivům slavné značky, ale také k jeho dlouholetým řemeslníkům. Kolekce proto umně propojuje historické reference, odkazy na DNA Valentino, ale také moderní vizi krásy pro 21. století. „Každý kousek není jen objekt, ale uzel sítě významů,“ prohlásil návrhář.

    Tradice se špetkou inovace. Elie Saab módnímu světu opět vyrazil dech

    Návštěvníci haute couture týdne mohou od přehlídek Elie Saab vždy očekávat jisté uspokojení. Návrhář totiž umně přepracovává své už tradiční prvky, jako jsou květinové výšivky, průhledné materiály a splývavé sukně, do inovativních kousků. Jinak tomu nebylo ani tentokrát. Kromě hrstky „klasických“, ale stále dechberoucích, rób však designér překvapil kreativním využitím denimu.

    Zdroj: Reuters

    Ludovic de Saint Sernin překonal očekávání. Posunul Jean Paul Gaultier na novou úroveň

    Módní dům Jean Paul Gaultier je ve světě haute couture proslulý tím, že se jeho kolekcí vysoké módy už několik sezón ujímají jiní návrháři. Na řadu tentokrát přišel Ludovic de Saint Sernin. A dle reakcí na konci jeho uchvacující přehlídky je jasné, že se mu povedlo překonat nejen očekávání, ale také dosavadní tvorbu ostatních hostujících designérů a možná i samotného Jean Paul Gaultier.

    Svůj jedinečný talent a pohled na módu propojil s typickým DNA Jean Paul Gaultier, tedy nepřeberným množstvím korzetů, šněrováním, ale také námořnickými detaily. Kolekce navíc nesla název La Naufrage, tedy vrak. Některé z modelek tak připomínaly mořské pany, jiné extrémně luxusně oblečené oběti námořní katastrofy. Všechny však přítomné více než oslnily.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Haute couture týden vrcholí. Na mola nastoupil Valentino, Jean Paul Gaultier i Elie Saab

    ― Reklama ―

    Dechberoucí haute couture týden v Paříži pomalu spěje ke svému konci. Ve středu se tak návštěvníci mohli těšit na jedny z nejočekávanějších kolekcí sezóny. Návrhář Alessandro Michele představil svůj debut vysoké módy u Valentino. Řady Jean Paul Gaultier se tentokrát ujal Ludovic de Saint Sernin a Elie Saab nabídl tradičně okouzlující návrhy.

    Alessandro Michele nezklamal. Vzdal hold řemeslnému umění Valentino

    Designér Alessandro Michele se v pozici kreativního ředitele Valentino ještě pořádně neohřál, a tak ho začátkem letošní sezóny čekal další důležitý debut. Pro slavný francouzský dům totiž odhalil první haute couture kolekci. Jeho extravagantní, avšak smyslné a propracované róby mu pak zaručily samozřejmý úspěch. Návrhář nazval řadu Vertigineux, ve volném překladu tedy závratný.

    Zdroj: Valentino

    Michele chtěl totiž zachytit pocit či stav, ve kterém se při navrhování nacházel. Jedním z důvodů byl nově nabytý přístup k archivům slavné značky, ale také k jeho dlouholetým řemeslníkům. Kolekce proto umně propojuje historické reference, odkazy na DNA Valentino, ale také moderní vizi krásy pro 21. století. „Každý kousek není jen objekt, ale uzel sítě významů,“ prohlásil návrhář.

    Tradice se špetkou inovace. Elie Saab módnímu světu opět vyrazil dech

    Návštěvníci haute couture týdne mohou od přehlídek Elie Saab vždy očekávat jisté uspokojení. Návrhář totiž umně přepracovává své už tradiční prvky, jako jsou květinové výšivky, průhledné materiály a splývavé sukně, do inovativních kousků. Jinak tomu nebylo ani tentokrát. Kromě hrstky „klasických“, ale stále dechberoucích, rób však designér překvapil kreativním využitím denimu.

    Zdroj: Reuters

    Ludovic de Saint Sernin překonal očekávání. Posunul Jean Paul Gaultier na novou úroveň

    Módní dům Jean Paul Gaultier je ve světě haute couture proslulý tím, že se jeho kolekcí vysoké módy už několik sezón ujímají jiní návrháři. Na řadu tentokrát přišel Ludovic de Saint Sernin. A dle reakcí na konci jeho uchvacující přehlídky je jasné, že se mu povedlo překonat nejen očekávání, ale také dosavadní tvorbu ostatních hostujících designérů a možná i samotného Jean Paul Gaultier.

    Svůj jedinečný talent a pohled na módu propojil s typickým DNA Jean Paul Gaultier, tedy nepřeberným množstvím korzetů, šněrováním, ale také námořnickými detaily. Kolekce navíc nesla název La Naufrage, tedy vrak. Některé z modelek tak připomínaly mořské pany, jiné extrémně luxusně oblečené oběti námořní katastrofy. Všechny však přítomné více než oslnily.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    Luxury Insights: Jak vypadá špičkový ranč? Tom Ford čerpá z Divokého západu 

    Ranč Cerro Pelon Toma Ford je rozhodně místo, kde by každý chtěl strávit alespoň pár hodin svého života. Atmosféra velkolepého domu připomíná futuristický Divoký západ a vyzývá návštěvníky skočit do sedla a uhánět do zapadajícího slunce. Tato luxusní residence se rozléhá v Novém Mexiku a je nyní v rukou anonymního majitele. Jak takový luxus vypadá? 

    Winter is coming. Na mráz vás připraví Haider Ackermann a Canada Goose 

    Haider Ackermann opět posouvá hranice zimní módy. Kolumbijsko-francouzský designér uvedl svou již třetí zimní kolekci pro značku Canada Goose. Tentokrát ovšem zvolil odvážné barvy. Zkombinoval totiž fluorescenční jarní tóny s klasickými tlumivými zemitými odstíny, které přidají trochu optimismu a potřebného tepla do jinak pochmurných zimních dnů. 

    Beauty svět má jasno. CreatorIQ zná nejvirálnější značky roku 2025

    Konec roku nevyhnutelně doprovází i zhodnocení uplynulých měsíců. K ohlédnutí do minulosti proto přistoupila také beauty scéna. Platforma CreatorIQ zveřejnila svůj tradiční žebříček značek, sestavený na základě jejich Earned Media Value (EMV), tedy metriky posuzující hodnotu organického mediálního pokrytí. Pomyslná korunka "virálnosti" letos patří L'Oréal Paris.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    New York opouští kožešinu. Po rozhodnutí CFDA kráčí ve šlépějích Londýna

    Kožešina má v New Yorku utrum. Tedy alespoň na jeho vyhlášeném týdnu módy. Asociace pořádající tamní fashion week, Council of Fashion Designers of America (CFDA), kontroverzní materiál oficiálně zakázala. Kopíruje tak rozhodnutí Londýna, který od jeho využívání odstoupil již v roce 2023. Zůstává ovšem otázkou, zda bude metropoli následovat i Paříž a Milán.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―