Více

    Další ze světových návrhářů mění dosavadní pozici. Designér Demna Gvasalia nečekaně odstoupil z kreativního vedení Balenciaga. Místo toho se stane novým šéfem Gucci. Módní scéna spekulovala o hned několika jménech potencionálních nástupců Sabata de Sarno, ale Gvasalia mezi ně nepatřil. Její reakce na překvapivou novinku je proto smíšená.

    Módní dům Gucci už po dva roky usiluje o návrat své kdysi tak samozřejmé slávy. Své naděje po odchodu designéra Alessandra Michele z pozice kreativního ředitele vkládal do návrháře Sabata de Sarno. Jeho odchod začátkem letošního února však potvrdil to, co všichni tušili. Vytouženého cíle se mu u proslulé italské značky nepodařilo dosáhnout. V tu chvíli odstartoval kolotoč spekulací.

    Módní scéna si okamžitě začala pohrávat s hned několika jmény, které si ve vedení Gucci představovala. Také proto ji tak šokovalo čtvrteční oznámení značky, jež si za nového kreativního ředitele vybrala dosavadního šéfa Balenciaga Demnu Gvasalia. Ten totiž mezi potencionální následovníky módního trůnu nepatřil. Reakce módního světa na překvapivé oznámení je proto smíšená.

    Zdroj: Balenciaga

    Svou poslední kolekci pro Balenciaga hodlá Demna odhalit letos v červenci. Téměř okamžitě poté nastoupí do čela Gucci. Kdy odhalí svou debutovou řadu však není jasné, stejně jako jméno jeho nástupce u Balenciaga. „Vybrali jsme ho pro jeho schopnost redefinovat kódy moderního luxusu, dosáhnout globálního úspěchu a prosadit svůj vliv ve světě módy,“ popsalo rozhodnutí vedení Gucci.

    Balenciaga a Gucci nemohou být odlišnější. Právě to je možným klíčem k úspěchu

    Pochybnosti módní scény ohledně nástupu Demny do vedení Gucci vychází především z jeho ikonického stylu. Definuje ho jeho schopnost kombinovat tradiční krejčovinu a požadavky současné kultury, se kterými si hraje a často je ve svých temných sociálních komentářích kritizuje. Zároveň je ale známý pro „hype“ spolupráce s poměrně mainstream značkami, jako je Lays nebo Puma.

    Zdroj: Balenciaga

    Na první pohled se tedy může zdát, že podobný přístup se k italskému módnímu domu, definovaného vysokou módou, řemeslnou tradicí a nadčasovou, byť občas provokativní, elegancí, příliš nehodí. Vedení Gucci však nejspíše změnilo taktiku. O něco více klasické, nepříliš riskantní a komerční návrhy Sabata de Sarno totiž neuspěly. Značka proto nejspíše zkouší zabodovat s přesně opačným přístupem.

    @culted Demna’s going to @Gucci?? 📸: Balenciaga, Demnagram #gucci #demna #balenciaga #fashion #viral #fashion #fashiontok #tiktokfashion #news #breaking #fashionnews #fyp ♬ original sound – CULTED

    „Je mi ctí přispět ke značce, kterou hluboce respektuji a již dlouho obdivuji,“ prohlásil Demna, jenž stojí v čele Balenciaga už od roku 2015. Po klidném období ho tak nyní čeká zkouška toho, zda zvládne svůj styl přetvořit pro potřeby zcela odlišné značky. „Gucci se vrátí. Nemám o tom pochyby,“ oznámil pak ředitel mateřské společnosti Gucci, skupiny Kering, François-Henri Pinault.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Hypebeast, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Gucci vyrazil módní scéně dech. Jeho novým kreativním ředitelem je Demna Gvasalia

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Další ze světových návrhářů mění dosavadní pozici. Designér Demna Gvasalia nečekaně odstoupil z kreativního vedení Balenciaga. Místo toho se stane novým šéfem Gucci. Módní scéna spekulovala o hned několika jménech potencionálních nástupců Sabata de Sarno, ale Gvasalia mezi ně nepatřil. Její reakce na překvapivou novinku je proto smíšená.

    - Reklama -

    Módní dům Gucci už po dva roky usiluje o návrat své kdysi tak samozřejmé slávy. Své naděje po odchodu designéra Alessandra Michele z pozice kreativního ředitele vkládal do návrháře Sabata de Sarno. Jeho odchod začátkem letošního února však potvrdil to, co všichni tušili. Vytouženého cíle se mu u proslulé italské značky nepodařilo dosáhnout. V tu chvíli odstartoval kolotoč spekulací.

    Módní scéna si okamžitě začala pohrávat s hned několika jmény, které si ve vedení Gucci představovala. Také proto ji tak šokovalo čtvrteční oznámení značky, jež si za nového kreativního ředitele vybrala dosavadního šéfa Balenciaga Demnu Gvasalia. Ten totiž mezi potencionální následovníky módního trůnu nepatřil. Reakce módního světa na překvapivé oznámení je proto smíšená.

    Zdroj: Balenciaga

    - Reklama -

    Svou poslední kolekci pro Balenciaga hodlá Demna odhalit letos v červenci. Téměř okamžitě poté nastoupí do čela Gucci. Kdy odhalí svou debutovou řadu však není jasné, stejně jako jméno jeho nástupce u Balenciaga. „Vybrali jsme ho pro jeho schopnost redefinovat kódy moderního luxusu, dosáhnout globálního úspěchu a prosadit svůj vliv ve světě módy,“ popsalo rozhodnutí vedení Gucci.

    Balenciaga a Gucci nemohou být odlišnější. Právě to je možným klíčem k úspěchu

    Pochybnosti módní scény ohledně nástupu Demny do vedení Gucci vychází především z jeho ikonického stylu. Definuje ho jeho schopnost kombinovat tradiční krejčovinu a požadavky současné kultury, se kterými si hraje a často je ve svých temných sociálních komentářích kritizuje. Zároveň je ale známý pro „hype“ spolupráce s poměrně mainstream značkami, jako je Lays nebo Puma.

    Zdroj: Balenciaga

    Na první pohled se tedy může zdát, že podobný přístup se k italskému módnímu domu, definovaného vysokou módou, řemeslnou tradicí a nadčasovou, byť občas provokativní, elegancí, příliš nehodí. Vedení Gucci však nejspíše změnilo taktiku. O něco více klasické, nepříliš riskantní a komerční návrhy Sabata de Sarno totiž neuspěly. Značka proto nejspíše zkouší zabodovat s přesně opačným přístupem.

    @culted Demna’s going to @Gucci?? 📸: Balenciaga, Demnagram #gucci #demna #balenciaga #fashion #viral #fashion #fashiontok #tiktokfashion #news #breaking #fashionnews #fyp ♬ original sound – CULTED

    „Je mi ctí přispět ke značce, kterou hluboce respektuji a již dlouho obdivuji,“ prohlásil Demna, jenž stojí v čele Balenciaga už od roku 2015. Po klidném období ho tak nyní čeká zkouška toho, zda zvládne svůj styl přetvořit pro potřeby zcela odlišné značky. „Gucci se vrátí. Nemám o tom pochyby,“ oznámil pak ředitel mateřské společnosti Gucci, skupiny Kering, François-Henri Pinault.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Hypebeast, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Ambasador může být víc než hezká tvář. Značky do parfémů míchají i duše celebrit

    Součástí marketingu luxusních značek bývá často ambasador. Tedy slavná osobnost reprezentující konkrétní produkt či daný brand, primárně s cílem navnadit potenciální zákazníky. Možná vás tak překvapí, že váš parfém používá i oblíbená celebrita. Ne vždy jde ale jen o výhodnou spolupráci, někdy je to opravdu "match made in heaven".

    Paris Hilton opět pronikla do světa skin care. Představila značku Parívie

    Neexistuje snad žádné odvětví, ve kterém by jedna z nejznámějších osobností světa, Paris Hilton, nezkusila štěstí. Od modelingu přes zpěv po herectví, zdá se, že jí nic není cizí. Není proto žádným překvapením, že své jméno v uplynulých letech spojila také s řadou beauty produktů. Nyní tak opět proniká do světa skin care, a to s novou značkou Parívie.

    Donatella Versace oslavila 70 let. Připomeňte si její nejikoničtější momenty

    Módní ikona a kreativní ředitelka stejnojmenné značky Donatella Versace oslavila své sedmdesátiny ve velkém stylu. Tedy obklopená láskou, leskem a vzpomínkami na momenty, které definovaly dějiny módy. Žádná jiná žena nedokázala tak elegantně navázat na rodinný odkaz, a přitom se stát vlastním nezapomenutelným fenoménem.

    Opustí Maria Grazia Chiuri vedení Dior? Módní dům vyhlíží revoluci

    Módní svět v posledním roce zaznamenal více změn ve vedení luxusních značek než za poslední dekádu. Značky reagují na trvající ekonomickou krizi a sílící konkurenci a usilují o nápomocný "wow" efekt schovaný za výměnou kreativních ředitelů. Média spekulují o tom, že na stejný osud nyní čeká rovněž kreativní ředitelka Dior, návrhářka Maria Grazia Chiuri.

    Jak vypadal MBPFW podzim/zima 2025? Týden módy mluvil jazykem paměti i inovace

    Od nostalgie po dekonstrukci, od mladých hlasů po etablované vizionáře. Letošní jarní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW) pro podzim a zimu 2025 ukázala, že móda dnes není jen o vzhledu, ale také výpovědi. Designéři mluvili o minulosti a přítomnosti, těle jako médiu a oděvu jako formě dialogu. Na molech se proto střídaly poetické vzkazy, osobní příběhy, ale rovněž technická preciznost.

    Móda v kostce: Choupette oslavuje Hublot a Drake vydává parfém

    Konec týdne přináší hned několik módních novinek. Luxusní výrobce hodinek Hublot oslavuje kolekci Big Bang spolu s jednou z největších ikon, kočkou Karla Lagerfeld jménem Choupette. Gucci a Kate Spade zase lákají na letní kampaně a rapper Drake vydal svůj první parfém. Značky Prada a Miu Miu pak odhalily úspěšné výsledky za první čtvrtletí.

    Od vědkyně přes modelku po „it girl“. Jak Haley Kalil vyhrála TikTok

    Červené koberce se v posledních letech zaplňují celebritami, jež svou slávu získaly často podivným způsobem. Nemůžete si je vybavit z filmů, hudebních klipů, ani sportovních utkání. Jejich kořeny totiž pramení z TikToku. Vyhrát pozornost tamních uživatelů se podařilo i Haley Kalil, která se téměř přes noc stala z aspirující vědkyně modelkou a "it girl".

    Udělejte si radost nezvyklými doplňky. Den vám zlepší praktické klenoty

    Hédonista je označení pro člověka, považujícího za hlavní smysl života dosahování slasti. Nikoliv praktičnosti, ale čistého potěšení. Pokud vám hédonismus imponuje, prvním krokem k jeho dosažení jsou doplňky. Samy o sobě přináší do života špetku "něčeho navíc", v tomto případě dvojnásob. Nutně je totiž nepotřebujete, ale úsměv vykouzlit dovedou.

    Vyzrála generace Z na „brain rot“? Klíčem k úspěchu může být stará Nokia

    Už pár let roste mezi generací Z touha po odpojení se od digitálního světa. Zářící obrazovky, neustálý přísun informací a nikdy nekončící "reelska", to vše vyvolává v mladé generaci pocit takzvaného brain rot. Čím dál více jejích zástupců se proto obrací k jednoduchému řešení. Nablýskané modely iPhonů vyměňují za klasické tlačítkové telefony.

    Boris Král‘ uvedl novou kolekci. Odhalila temnou stránku vysněného luxusu

    Boris Kráľ uspořádal svou nejnovější módní přehlídku v prostředí, kde by Truman Capote možná napsal svůj další skandální román. Řada s názvem BORIS KRAL by KLENOTY AURUM (FW25) vznikla jako inspirace televizním dramatem The Feud: Truman Capote vs. The Swans, připomínajícím, že za leskem společenských ikon často čeká kopa vztahových tragédií.

    Chanel odhalil cruise kolekci u Lago di Como. Uctil v ní film a italské řemeslo

    Francouzský módní dům Chanel patří mezi první luxusní značky, které letos odhalily své cruise kolekce pro rok 2026. Dovolenkovou řadu představil v Itálii u Lago di Como. Destinací odkázal na téma samotné řady, tedy práci režiséra Luchina Visconti. Jeho bývalá vila totiž stála jen kousek od místa konání. Chanel tím poctil film i italské řemeslo.

    Seriál The Last of Us má novou hvězdu. Do záře reflektorů vstupuje Isabela Merced

    Nedávno vydaná druhá série populárního seriálu The Last of Us přinesla nejen šokující vývoj už tak vyostřeného děje a hluboce emotivní chvilky. Nabídla i řadu nových postav a vycházejících hvězd. Patří mezi ně také charismatická Isabela Merced, známá ze snímků Let It Snow, Madame Web či Alien: Romulus. Nyní však její kariéru čeká přelomový moment.

    Je Coachella nový Super Bowl? Hudební festival se stává zlatou žílou marketingu

    Na světě je jen hrstka lidí mladších 30 let, jimž Coachella nic neříká. Jde o nejznámější současný hudební festival, na nějž se shání lístky rok předem a při jejich koupi snadno přečerpáte kreditku. Účastní se ho celebrity, influenceři i smrtelníci, kteří jsou terčem marketingových oddělení známých značek. A ani letos se rozhodně nemají za co stydět.

    Návrhářka, která přepsala pravidla módy. Donatella Versace oslaví 70 let

    Módní scéna chystá party. Blíží se totiž narozeniny jedné z nejvlivnějších osobností v historii módy. Donatella Versace oslaví v pátek 2. května 70 let. Za svou úctyhodnou kariéru dokázala nejen přepsat pravidla módy, ale také učinit ze značky svého bratra celosvětový fenomén. Poprala se i s depresí a drogovou závislostí.

    Proč Chanel neprodukuje pánské kolekce? I muži touží po vlastní řadě

    Přestože značka Chanel vždy stavěla na ženskosti, v jejím DNA se skrývá i odkaz na revoluci. Gabrielle „Coco“ Chanel sama bořila normy. Oblékala ženy do kalhot, rozvolnila korzety a vdechla světu ideu pohodlného, ale luxusního stylu. Přesto nyní, kdy módní svět zažívá nebývalý rozmach gender fluidity, působí Chanel překvapivě zdrženlivě.

    Vivienne Westwood nabídla moderní nevěstu. Darovala jí nádech punku

    Barcelona kromě záplavy turistů každý rok přivítá rovněž Bridal Fashion Week. Na týden módy věnovaný svatebním šatům tradičně dorazí také zástupce z řad luxusních módních domů. Letošní speciální host, značka Vivienne Westwood, pak rozhodně neklamal. Nabídl totiž stylovou nevěstu inspirovanou svými kořeny, tedy moderním twistem a punkem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―