Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Další ze světových návrhářů mění dosavadní pozici. Designér Demna Gvasalia nečekaně odstoupil z kreativního vedení Balenciaga. Místo toho se stane novým šéfem Gucci. Módní scéna spekulovala o hned několika jménech potencionálních nástupců Sabata de Sarno, ale Gvasalia mezi ně nepatřil. Její reakce na překvapivou novinku je proto smíšená.

    Módní dům Gucci už po dva roky usiluje o návrat své kdysi tak samozřejmé slávy. Své naděje po odchodu designéra Alessandra Michele z pozice kreativního ředitele vkládal do návrháře Sabata de Sarno. Jeho odchod začátkem letošního února však potvrdil to, co všichni tušili. Vytouženého cíle se mu u proslulé italské značky nepodařilo dosáhnout. V tu chvíli odstartoval kolotoč spekulací.

    Módní scéna si okamžitě začala pohrávat s hned několika jmény, které si ve vedení Gucci představovala. Také proto ji tak šokovalo čtvrteční oznámení značky, jež si za nového kreativního ředitele vybrala dosavadního šéfa Balenciaga Demnu Gvasalia. Ten totiž mezi potencionální následovníky módního trůnu nepatřil. Reakce módního světa na překvapivé oznámení je proto smíšená.

    Zdroj: Balenciaga

    Svou poslední kolekci pro Balenciaga hodlá Demna odhalit letos v červenci. Téměř okamžitě poté nastoupí do čela Gucci. Kdy odhalí svou debutovou řadu však není jasné, stejně jako jméno jeho nástupce u Balenciaga. „Vybrali jsme ho pro jeho schopnost redefinovat kódy moderního luxusu, dosáhnout globálního úspěchu a prosadit svůj vliv ve světě módy,“ popsalo rozhodnutí vedení Gucci.

    Balenciaga a Gucci nemohou být odlišnější. Právě to je možným klíčem k úspěchu

    Pochybnosti módní scény ohledně nástupu Demny do vedení Gucci vychází především z jeho ikonického stylu. Definuje ho jeho schopnost kombinovat tradiční krejčovinu a požadavky současné kultury, se kterými si hraje a často je ve svých temných sociálních komentářích kritizuje. Zároveň je ale známý pro „hype“ spolupráce s poměrně mainstream značkami, jako je Lays nebo Puma.

    Zdroj: Balenciaga

    Na první pohled se tedy může zdát, že podobný přístup se k italskému módnímu domu, definovaného vysokou módou, řemeslnou tradicí a nadčasovou, byť občas provokativní, elegancí, příliš nehodí. Vedení Gucci však nejspíše změnilo taktiku. O něco více klasické, nepříliš riskantní a komerční návrhy Sabata de Sarno totiž neuspěly. Značka proto nejspíše zkouší zabodovat s přesně opačným přístupem.

    @culted Demna’s going to @Gucci?? 📸: Balenciaga, Demnagram #gucci #demna #balenciaga #fashion #viral #fashion #fashiontok #tiktokfashion #news #breaking #fashionnews #fyp ♬ original sound – CULTED

    „Je mi ctí přispět ke značce, kterou hluboce respektuji a již dlouho obdivuji,“ prohlásil Demna, jenž stojí v čele Balenciaga už od roku 2015. Po klidném období ho tak nyní čeká zkouška toho, zda zvládne svůj styl přetvořit pro potřeby zcela odlišné značky. „Gucci se vrátí. Nemám o tom pochyby,“ oznámil pak ředitel mateřské společnosti Gucci, skupiny Kering, François-Henri Pinault.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Hypebeast, TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Gucci vyrazil módní scéně dech. Jeho novým kreativním ředitelem je Demna Gvasalia

    Další ze světových návrhářů mění dosavadní pozici. Designér Demna Gvasalia nečekaně odstoupil z kreativního vedení Balenciaga. Místo toho se stane novým šéfem Gucci. Módní scéna spekulovala o hned několika jménech potencionálních nástupců Sabata de Sarno, ale Gvasalia mezi ně nepatřil. Její reakce na překvapivou novinku je proto smíšená.

    Módní dům Gucci už po dva roky usiluje o návrat své kdysi tak samozřejmé slávy. Své naděje po odchodu designéra Alessandra Michele z pozice kreativního ředitele vkládal do návrháře Sabata de Sarno. Jeho odchod začátkem letošního února však potvrdil to, co všichni tušili. Vytouženého cíle se mu u proslulé italské značky nepodařilo dosáhnout. V tu chvíli odstartoval kolotoč spekulací.

    Módní scéna si okamžitě začala pohrávat s hned několika jmény, které si ve vedení Gucci představovala. Také proto ji tak šokovalo čtvrteční oznámení značky, jež si za nového kreativního ředitele vybrala dosavadního šéfa Balenciaga Demnu Gvasalia. Ten totiž mezi potencionální následovníky módního trůnu nepatřil. Reakce módního světa na překvapivé oznámení je proto smíšená.

    Zdroj: Balenciaga

    Svou poslední kolekci pro Balenciaga hodlá Demna odhalit letos v červenci. Téměř okamžitě poté nastoupí do čela Gucci. Kdy odhalí svou debutovou řadu však není jasné, stejně jako jméno jeho nástupce u Balenciaga. „Vybrali jsme ho pro jeho schopnost redefinovat kódy moderního luxusu, dosáhnout globálního úspěchu a prosadit svůj vliv ve světě módy,“ popsalo rozhodnutí vedení Gucci.

    Balenciaga a Gucci nemohou být odlišnější. Právě to je možným klíčem k úspěchu

    Pochybnosti módní scény ohledně nástupu Demny do vedení Gucci vychází především z jeho ikonického stylu. Definuje ho jeho schopnost kombinovat tradiční krejčovinu a požadavky současné kultury, se kterými si hraje a často je ve svých temných sociálních komentářích kritizuje. Zároveň je ale známý pro „hype“ spolupráce s poměrně mainstream značkami, jako je Lays nebo Puma.

    Zdroj: Balenciaga

    Na první pohled se tedy může zdát, že podobný přístup se k italskému módnímu domu, definovaného vysokou módou, řemeslnou tradicí a nadčasovou, byť občas provokativní, elegancí, příliš nehodí. Vedení Gucci však nejspíše změnilo taktiku. O něco více klasické, nepříliš riskantní a komerční návrhy Sabata de Sarno totiž neuspěly. Značka proto nejspíše zkouší zabodovat s přesně opačným přístupem.

    @culted Demna’s going to @Gucci?? 📸: Balenciaga, Demnagram #gucci #demna #balenciaga #fashion #viral #fashion #fashiontok #tiktokfashion #news #breaking #fashionnews #fyp ♬ original sound – CULTED

    „Je mi ctí přispět ke značce, kterou hluboce respektuji a již dlouho obdivuji,“ prohlásil Demna, jenž stojí v čele Balenciaga už od roku 2015. Po klidném období ho tak nyní čeká zkouška toho, zda zvládne svůj styl přetvořit pro potřeby zcela odlišné značky. „Gucci se vrátí. Nemám o tom pochyby,“ oznámil pak ředitel mateřské společnosti Gucci, skupiny Kering, François-Henri Pinault.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Hypebeast, TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    Móda v hávu Vánoc. Luxusní značky opět vítají čas svátků

    Kouzelné momenty před praskajícím krbem, sněhem zaváté krajiny a dárky v klasickém červeno-zeleném balicím papíru. Přesně tak vypadá módní svět, který už naplno opustil ruch podzimních týdnů módy a obrátil svou pozornost směrem k blížícím se svátkům. Vlastní pojetí Vánoc představily i značky Loro Piana, Ferragamo, Maison Margiela, Sephora či Tory Burch.

    Místo čokolády kalhotky. Skims uvádí adventní kalendář plný svůdností

    Značka Skims nezklamala a opět dokazuje, že umí překvapit. Spolu se zimní kolekcí přišla společnost s adventním kalendářem, jenž rozhodně není obyčejnou vánoční klasikou. Stvořený je pro všechny "fashionistky", jež rády kombinují pohodlí s luxusem a milují každý den odhalit malý módní zážitek. Co je na něm tak jedinečného? Obsahuje 25 párů kalhotek, které zpestří každé ráno a udělají z čekání na Vánoce opravdovou radost.

    Fíky ovládají sociální sítě. Je libo smoothie nebo carpaccio?

    Fíky vstupují do světa kulinárního glamour jako neodolatelný vizuální magnet. Jejich příjemná textura a medové tóny okamžitě promění talíř ve fotografii hodnou instagramového feedu. Influenceři i food blogeři si je zamilovali pro jejich schopnost kombinovat eleganci s hravostí. Od carpaccia až po smoothie bowls. Fík dává jídlu šmrnc, který se fotí sám. Je symbolem sofistikovaného, moderního životního stylu, kde estetika a zdraví tančí ruku v ruce.

    Koncern LVMH pod taktovkou jedné rodiny. Arnaultovi vlastní většinu jeho akcií

    Zakladatel a dlouholetý lídr skupiny LVMH Bernard Arnault završil klíčovou etapu své celoživotní strategie. Série cílených nákupů akcií v hodnotě 1,6 miliardy dolarů přiblížila jeho rodinu k absolutnímu ovládnutí největšího luxusního konglomerátu světa. Francouzská média potvrzují, že Arnaultovi nyní drží více než polovinu akcií společnosti. V době, kdy trh s luxusem prochází zpomalením, posílil byznysmen svou pozici s přesností, která definuje jeho podnikání.

    Louis Vuitton následuje světlo. Vánoční kampaní vzdává hold cestování

    Francouzský módní dům Louis Vuitton je další z řady luxusních značek, které vítají rychle se blížící Vánoce. Ve své sváteční kampani s názvem Le Voyage des Lumières se tentokrát vydává na dechberoucí cestu světla, kterou definuje zářící lampion. Vzdává tím hold své dlouhé historii, jejíž kořeny leží nejen v tradičním řemeslu, ale především touze po cestování.

    Nan Goldin představuje výstavu This Will Not End Well. Minulost mění ve film

    Nan Goldin představuje světu své nejnovější dílo s názvem This Will Not End Well. Rozsáhlá výstava okouzlila kritiky umění a v divácích vzbudila silné emoce. Umělkyně v ní vzpomíná na 80. léta a postupně se propracovává skrz minulost až do současnosti. Výsledná práce je složená jako film, jednotlivé statické snímky umně zachycují momenty obyčejného života. 

    Trend sober glow-up nabírá na síle. Odmítá alkohol a slibuje zářivější pleť

    Generace Z posiluje instagramový a tiktokový trend, který zasahuje oblast duševního zdraví a fyzické kondice, má ale také velký kosmetický přínos. Koncept známý jako sober glow-up vyzývá k dlouhodobé střízlivosti. Jako odměnu nabízí mimo jiné výraznou změnu obličeje, pozvednutí kontur a vyrýsování lícních kostí. Jako po zákroku estetického dermatologa.

    Gucci zdolává svahy. Zimní kolekce Altitude poprvé mísí luxus s technologií 

    Začala lyžařská sezóna a Gucci není pozadu. Jako správný zástupce Italů přichází se zimní kolekcí Altitude. Od těch předchozích se ovšem liší a to tím, že nabízí nejen luxus, ale i technické vybavení pro vrcholové výkony. Na sněhu se můžete blýsknout oblečením, které spojuje špičkovou technologii, precizní řemeslo a nezaměnitelnou estetiku módního domu. 

    Luxury Insights: Dubaj vítá další inovaci. Pohostí lesní nákupní centrum

    Luxusní nakupování nabývá nových rozměrů. Návštěva obchodních center už dávno není jen o výběru vysněných kousků, jedná se o unikátní zážitek. Přesně to slibuje nejnovější projekt společnosti Majid Al Futtaim, která v Dubaji vybuduje první tamní lesní nákupní centrum. Proroste ho totiž na více než milion stromů, ochlazujících často nesnesitelně horké prostředí.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―