Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Historie Formule 1 je spjata s 20. stoletím, ovšem popularitu i mimo prostředí nadšenců a fanoušků začala získávat zejména v poslední době. Na závodních okruzích po celém světě se objevují nejrůznější osobnosti, jednotlivé týmy pionýrsky vstupují do spoluprací s oděvními značkami a o investici do populárního sportu usilují i velké designérské domy. Jaké rozměry dosahuje propojení módy a kolosu točícího se kolem motoristického portu?

    Tommy Hilfiger je ultimátní fanoušek

    O jeden z prvních náznaků kolaborativní budoucnosti se postaral v 90. letech americký Tommy Hilfiger. Stal se oficiálním partnerem týmu Lotus, kterému tehdy vládl Mika Häkkinen. V roce 1998 dostal příležitost spojit síly s Ferrari. Pro italského velikána designoval závodnické uniformy inspirované rysy monopostů. Byl také svědkem opakovaného vítězství Michaela Schumacher, který se následně objevil v Hilfigerově kampani pro sportovní oblečení. Po krátké přestávce přesedlal na tým Mercedes, kde narazil na fenomén jménem Lewis Hamilton. Obě osobnosti sdílející společnou vášeň pro rychlost, motoristický sport a zajímavou módu spolupracovaly na několika edicích kolekce Tommy x Lewis. V prodeji aktuálně najdete kolekci Tommy X Mercedes-AMG F1 X Awake NY.

    Zdroj: Tommy Hilfiger

    Chanel vzdává hold F1

    Loňská Chanel Cruise v Monaku byla směsicí vintage glamour a sportovních kousků v duchu Formule 1. Virálními a žádanými na TikToku se po Monaco Grand Prix 2023 stala bílá trička s potiskem kresleného monopostu.

    Louis Vuitton jako strážce trofeje

    Na vítěze Velké ceny Monaka čeká kontinuálně od roku 2021 honosná odměna. Obal pro dechberoucí pohár si vzal na starost Louis Vuitton. Je potažen klasickým monogramovým vzorem, ale doplněn o ohnivou a vášnivou červenou pro zvýraznění závodnické duše.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Snídaně u Tiffanyho pro závodníky

    Jak zpívá Marilyn, diamanty jsou nejlepší přátele dívek, pro jezdce jsou to zase vítězné poháry. Své více než 160 let staré sportovní portfolio Tiffany & Co. rozšířilo o Formuli 1 při příležitosti Velké ceny Miami 2022. Svou vizi ikonické trofeje realizovali ve stříbrném provedení a získal ji Max Verstappen.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Tým Haas se ponořil do vod Palm Angels

    Americká značka Palm Angels původně vytvořená jako dokumentace skejťáckého života ve slunečném Los Angeles rozšířila své obzory díky kolaboraci s týmem Haas. Vydány jsou momentálně dvě kolekce – Red Tag a Black Tag. Red Tag nabízí spíše vlastní pohled Palm Angels na sportovní aspekt, Black Tag je více soustředěn na fanoušky samotného týmu.

    Zdroj: Palm Angels

    Zdroje: Hypebeast, Highsnobiety, Tommy Hilfiger, Palm Angels, Louis Vuitton, Tiffany & Co.

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Formule 1 jako nový objekt zájmu v módním průmyslu

    ― Reklama ―

    Historie Formule 1 je spjata s 20. stoletím, ovšem popularitu i mimo prostředí nadšenců a fanoušků začala získávat zejména v poslední době. Na závodních okruzích po celém světě se objevují nejrůznější osobnosti, jednotlivé týmy pionýrsky vstupují do spoluprací s oděvními značkami a o investici do populárního sportu usilují i velké designérské domy. Jaké rozměry dosahuje propojení módy a kolosu točícího se kolem motoristického portu?

    Tommy Hilfiger je ultimátní fanoušek

    O jeden z prvních náznaků kolaborativní budoucnosti se postaral v 90. letech americký Tommy Hilfiger. Stal se oficiálním partnerem týmu Lotus, kterému tehdy vládl Mika Häkkinen. V roce 1998 dostal příležitost spojit síly s Ferrari. Pro italského velikána designoval závodnické uniformy inspirované rysy monopostů. Byl také svědkem opakovaného vítězství Michaela Schumacher, který se následně objevil v Hilfigerově kampani pro sportovní oblečení. Po krátké přestávce přesedlal na tým Mercedes, kde narazil na fenomén jménem Lewis Hamilton. Obě osobnosti sdílející společnou vášeň pro rychlost, motoristický sport a zajímavou módu spolupracovaly na několika edicích kolekce Tommy x Lewis. V prodeji aktuálně najdete kolekci Tommy X Mercedes-AMG F1 X Awake NY.

    Zdroj: Tommy Hilfiger

    Chanel vzdává hold F1

    Loňská Chanel Cruise v Monaku byla směsicí vintage glamour a sportovních kousků v duchu Formule 1. Virálními a žádanými na TikToku se po Monaco Grand Prix 2023 stala bílá trička s potiskem kresleného monopostu.

    Louis Vuitton jako strážce trofeje

    Na vítěze Velké ceny Monaka čeká kontinuálně od roku 2021 honosná odměna. Obal pro dechberoucí pohár si vzal na starost Louis Vuitton. Je potažen klasickým monogramovým vzorem, ale doplněn o ohnivou a vášnivou červenou pro zvýraznění závodnické duše.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Snídaně u Tiffanyho pro závodníky

    Jak zpívá Marilyn, diamanty jsou nejlepší přátele dívek, pro jezdce jsou to zase vítězné poháry. Své více než 160 let staré sportovní portfolio Tiffany & Co. rozšířilo o Formuli 1 při příležitosti Velké ceny Miami 2022. Svou vizi ikonické trofeje realizovali ve stříbrném provedení a získal ji Max Verstappen.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Tým Haas se ponořil do vod Palm Angels

    Americká značka Palm Angels původně vytvořená jako dokumentace skejťáckého života ve slunečném Los Angeles rozšířila své obzory díky kolaboraci s týmem Haas. Vydány jsou momentálně dvě kolekce – Red Tag a Black Tag. Red Tag nabízí spíše vlastní pohled Palm Angels na sportovní aspekt, Black Tag je více soustředěn na fanoušky samotného týmu.

    Zdroj: Palm Angels

    Zdroje: Hypebeast, Highsnobiety, Tommy Hilfiger, Palm Angels, Louis Vuitton, Tiffany & Co.

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Rick Owens navrhnul boty z ryb a Valentino vynechá Paříž

    Ikonická vůně z dílny Dior Addict získá tři nové varianty, jejichž tvářemi se stanou ambasadorky značky Willow Smith, Jisoo a Anya Taylor-Joy. Rick Owens představil ve spolupráci s Maxfield boty z rybí kůže. Shein otvírá nové logistické centrum ve Vratislavi a Chanel zamíří s letošní Métiers d'Art show do Soulu. Valentino vynechá příští sezónu Paříž a vydá se do Říma.

    Sluší vysoké módě fast fashion? Spolupráce s řetězci ředí luxusní značky

    Kousky z dílny luxusních značek v policích fast fashion řetězců můžou působit jako záblesk naděje. Touha po vysněných designových kouscích vítězí nad letmými úvahami nad tím, zda podobný nákup vůbec stojí za to. Spolupráce mezi high fashion a běžnými řetězci však rozmělňuje jádro světových módních domů a snižuje nejen jejich exkluzivitu, ale i autenticitu.

    Ariana Grande a Cynthia Erivo budí konspirace. Jejich vztah nedá internetu spát

    Tiskové turné filmu Wicked: For Good se proměnilo v kulturní událost, která vyvolává víc otázek než odpovědí. Hlavní představitelky Ariana Grande a Cynthia Erivo poutají pozornost extrémní štíhlostí, neustálou fyzickou blízkostí a vystupováním, jenž působí mimo obvyklé hranice hollywoodské prezentace. Sociální sítě reagují memes, spekulacemi i znepokojením. Z pohádky o toleranci se stal další internetový případ.

    Kreativní chaos. Vánoční sezóna mění podstatu módních kampaní

    Vánoce jsou tu a s nimi přichází nejkouzelnější a nejočekávanější marketingový moment roku. Od chvíle, kdy Mariah Carey s nadšením oznamuje „It’s time!“, až po ikonické červené kamiony Coca-Coly, které každoročně definují sváteční atmosféru. Vánoční kampaně nejsou jen o produktech. Stojí na emocích, sdílených vzpomínkách a kulturních tradicích, které značky využívají k vytvoření silného spojení s publikem, zejména na sociálních sítích.

    Jak voní trendy sneakers? Onitsuka Tiger vydává první řadu parfémů

    Japonská značka proslulá ikonickými teniskami vstupuje do světa parfémů. Onitsuka Tiger přetvořila legendární sneakers do své první řady exkluzivních vůní. Na starost je dostal parfumér Mark Buxton, který stojí mimo jiné i za Le Labo Vetiver 46. Zlatavé lahvičky vyrobené v Provence tak spojují to nejlepší z japonské tradice, francouzské elegance a současného designu.

    Luxus v zajetí mrazu. Saint Laurent Rive Droite láká na řadu Snow Edition

    Saint Laurent Rive Droite otevírá zimní sezónu ve velkém stylu. Tentokrát kolekcí, jež nese název Snow Edition a nemůže chybět v šatníku žádného milovníka horských chat a sjezdovek. Kolekce spojuje sexy estetiku značky s prémiový zimním vybavením, kterým nepronikne ani špetka mrazu. Husí kůži budete mít jen z toho, jak dobře budete v Saint Laurent vypadat.

    Jean Paul Gaultier jako módní věštec. V roce 1999 predikoval aktuální sezónu

    Některé kolekce stárnou jako archivy. Jiné se po letech vracejí s energií, která přesně odpovídá nové chvíli. A právě řada Jean Paul Gaultier FW 1999 patří mezi ně. Je až zarážející, s jakou jistotou tehdejší styling kopíruje současný rytmus zimy. Párové siluety, promyšlené vrstvy, moderní proporce. Runway z přelomu milénia působí jako návrh letošní sezóny, jen vystřižený z jiného času. Vizionářství vzniká jako jasný důsledek schopnosti číst budoucnost s neobvyklou přesností.

    Evropská unie šlape Shein na paty. V roce 2026 uvalí cla na malé balíky

    Od července příštího roku začnou v Evropské unii pro malé balíky v hodnotě pod 150 eur platit nová cla. V pátek se na tom dohodli ministři financí zastupující členské státy. Poplatek ve výši tří eur cílí na potlačení laviny levného zboží, putujícího do bloku především z Číny. Dopad pocítí hlavně levné e-commerce platformy, jako je Shein, Temu nebo AliExpress.

    Vánoce jsou ideální čas na malý hřích. Beauty je ten nejsladší ze všech

    Hledáte dárek, který potěší každou ženu ve vašem životě? Ať už chcete udělat radost sestře, kamarádce, či přítelkyni, beauty svět vás nezklame. Nabízí přesně to, co pod vánočním stromečkem vykouzlí úsměv na tváři. Vsaďte na beauty tipy roku, které jsou voňavé, rozmazlující a tak trochu návykové. Umí dokonale zahřát u srdce: potěší, překvapí a dodají dotek elegance. 

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―