Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Historie Formule 1 je spjata s 20. stoletím, ovšem popularitu i mimo prostředí nadšenců a fanoušků začala získávat zejména v poslední době. Na závodních okruzích po celém světě se objevují nejrůznější osobnosti, jednotlivé týmy pionýrsky vstupují do spoluprací s oděvními značkami a o investici do populárního sportu usilují i velké designérské domy. Jaké rozměry dosahuje propojení módy a kolosu točícího se kolem motoristického portu?

    Tommy Hilfiger je ultimátní fanoušek

    O jeden z prvních náznaků kolaborativní budoucnosti se postaral v 90. letech americký Tommy Hilfiger. Stal se oficiálním partnerem týmu Lotus, kterému tehdy vládl Mika Häkkinen. V roce 1998 dostal příležitost spojit síly s Ferrari. Pro italského velikána designoval závodnické uniformy inspirované rysy monopostů. Byl také svědkem opakovaného vítězství Michaela Schumacher, který se následně objevil v Hilfigerově kampani pro sportovní oblečení. Po krátké přestávce přesedlal na tým Mercedes, kde narazil na fenomén jménem Lewis Hamilton. Obě osobnosti sdílející společnou vášeň pro rychlost, motoristický sport a zajímavou módu spolupracovaly na několika edicích kolekce Tommy x Lewis. V prodeji aktuálně najdete kolekci Tommy X Mercedes-AMG F1 X Awake NY.

    Zdroj: Tommy Hilfiger

    Chanel vzdává hold F1

    Loňská Chanel Cruise v Monaku byla směsicí vintage glamour a sportovních kousků v duchu Formule 1. Virálními a žádanými na TikToku se po Monaco Grand Prix 2023 stala bílá trička s potiskem kresleného monopostu.

    Louis Vuitton jako strážce trofeje

    Na vítěze Velké ceny Monaka čeká kontinuálně od roku 2021 honosná odměna. Obal pro dechberoucí pohár si vzal na starost Louis Vuitton. Je potažen klasickým monogramovým vzorem, ale doplněn o ohnivou a vášnivou červenou pro zvýraznění závodnické duše.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Snídaně u Tiffanyho pro závodníky

    Jak zpívá Marilyn, diamanty jsou nejlepší přátele dívek, pro jezdce jsou to zase vítězné poháry. Své více než 160 let staré sportovní portfolio Tiffany & Co. rozšířilo o Formuli 1 při příležitosti Velké ceny Miami 2022. Svou vizi ikonické trofeje realizovali ve stříbrném provedení a získal ji Max Verstappen.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Tým Haas se ponořil do vod Palm Angels

    Americká značka Palm Angels původně vytvořená jako dokumentace skejťáckého života ve slunečném Los Angeles rozšířila své obzory díky kolaboraci s týmem Haas. Vydány jsou momentálně dvě kolekce – Red Tag a Black Tag. Red Tag nabízí spíše vlastní pohled Palm Angels na sportovní aspekt, Black Tag je více soustředěn na fanoušky samotného týmu.

    Zdroj: Palm Angels

    Zdroje: Hypebeast, Highsnobiety, Tommy Hilfiger, Palm Angels, Louis Vuitton, Tiffany & Co.

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Formule 1 jako nový objekt zájmu v módním průmyslu

    Historie Formule 1 je spjata s 20. stoletím, ovšem popularitu i mimo prostředí nadšenců a fanoušků začala získávat zejména v poslední době. Na závodních okruzích po celém světě se objevují nejrůznější osobnosti, jednotlivé týmy pionýrsky vstupují do spoluprací s oděvními značkami a o investici do populárního sportu usilují i velké designérské domy. Jaké rozměry dosahuje propojení módy a kolosu točícího se kolem motoristického portu?

    Tommy Hilfiger je ultimátní fanoušek

    O jeden z prvních náznaků kolaborativní budoucnosti se postaral v 90. letech americký Tommy Hilfiger. Stal se oficiálním partnerem týmu Lotus, kterému tehdy vládl Mika Häkkinen. V roce 1998 dostal příležitost spojit síly s Ferrari. Pro italského velikána designoval závodnické uniformy inspirované rysy monopostů. Byl také svědkem opakovaného vítězství Michaela Schumacher, který se následně objevil v Hilfigerově kampani pro sportovní oblečení. Po krátké přestávce přesedlal na tým Mercedes, kde narazil na fenomén jménem Lewis Hamilton. Obě osobnosti sdílející společnou vášeň pro rychlost, motoristický sport a zajímavou módu spolupracovaly na několika edicích kolekce Tommy x Lewis. V prodeji aktuálně najdete kolekci Tommy X Mercedes-AMG F1 X Awake NY.

    Zdroj: Tommy Hilfiger

    Chanel vzdává hold F1

    Loňská Chanel Cruise v Monaku byla směsicí vintage glamour a sportovních kousků v duchu Formule 1. Virálními a žádanými na TikToku se po Monaco Grand Prix 2023 stala bílá trička s potiskem kresleného monopostu.

    Louis Vuitton jako strážce trofeje

    Na vítěze Velké ceny Monaka čeká kontinuálně od roku 2021 honosná odměna. Obal pro dechberoucí pohár si vzal na starost Louis Vuitton. Je potažen klasickým monogramovým vzorem, ale doplněn o ohnivou a vášnivou červenou pro zvýraznění závodnické duše.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Snídaně u Tiffanyho pro závodníky

    Jak zpívá Marilyn, diamanty jsou nejlepší přátele dívek, pro jezdce jsou to zase vítězné poháry. Své více než 160 let staré sportovní portfolio Tiffany & Co. rozšířilo o Formuli 1 při příležitosti Velké ceny Miami 2022. Svou vizi ikonické trofeje realizovali ve stříbrném provedení a získal ji Max Verstappen.

    Zdroj: Tiffany & Co.

    Tým Haas se ponořil do vod Palm Angels

    Americká značka Palm Angels původně vytvořená jako dokumentace skejťáckého života ve slunečném Los Angeles rozšířila své obzory díky kolaboraci s týmem Haas. Vydány jsou momentálně dvě kolekce – Red Tag a Black Tag. Red Tag nabízí spíše vlastní pohled Palm Angels na sportovní aspekt, Black Tag je více soustředěn na fanoušky samotného týmu.

    Zdroj: Palm Angels

    Zdroje: Hypebeast, Highsnobiety, Tommy Hilfiger, Palm Angels, Louis Vuitton, Tiffany & Co.

    ― Reklama ―

    Magazín Complex zveřejnil seznam módních ikon. Je ale opravdu relevantní?

    Magazín Complex zveřejnil seznam 25 módních ikon 21. století a potvrdil tím svou fascinaci popkulturními stálicemi. Výběr sestavený ze jmen, která vládnou globálním trendům a obálkám časopisů, zvýrazňuje sílu mainstreamu. Žebříček prezentuje osobnosti s obří mediální gravitací a odhodláním tvořit vlastní vizuální jazyk. Reflektuje současnou touhu po ikonách, jež dokáží okamžitě rezonovat s publikem. Zapomíná ale, že módní scéna dýchá i jinými barvami a touží po nových tvářích.

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Shein dobývá Paříž. Navzdory skandálu láká desítky tisíc návštěvníků

    Fast-fashion řetězec Shein slaví v Paříži navzdory nedávnému skandálu i trvajícím protestům úspěch. Před týdnem otevřel v historickém nákupním centru BHV svou první kamennou pobočku. Ve stejnou dobu ovšem musel čelit tvrdé kritice kvůli prodeji sex panenek připomínajících děti. Přesto první pobočka Shein dosud přivítala na několik desítek tisíc návštěvníků.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―