Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    Vedení Fendi v pondělí potvrdilo spekulace módních expertů. Ti totiž již několik měsíců odhadovali, že do čela proslulé římské značky nastoupí bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri. Trůn u francouzské značky opustila letos v květnu, a tak bylo jen otázkou času, než oznámí svou novou pozici. Ve funkci tak nahradí návrhářku Silvii Venturini Fendi, která ještě do minulého týdne značce šéfovala.

    Po Milánském týdnu módy, kde také představila svou finální kolekci, totiž oznámila, že přestoupí do pozice čestné prezidentky značky. Změny ve vedení Fendi ovšem módní scéna očekávala již od loňského podzimu, kdy designér Kim Jones opustil svou roli kreativního ředitele dámských ready-to-wear, haute couture a kožešinových kolekcí. Maria Grazia Chiuri se pak k Fendi navrátí po téměř 36 letech.

    Zdroj: Fendi

    „K Fendi se navracím se ctí a radostí, s privilegiem toho, že jsem mohla svou kariéru odstartovat pod vedením zakladatelek módního domu, pěti sester,“ okomentovala novinku dle serveru WWD jednašedesátiletá návrhářka. U římské značky započala svou kariéru v roce 1989 a za dobu svého působení pomohla definovat její ikonické doplňky, včetně legendární kabelky Baguette. V roce 1999 však odešla k Valentino.

    Fendi čeká jednotná vláda. První kolekci odhalí Maria Grazia Chiuri v únoru

    U módního domu Valentino zůstala Maria Grazia Chiuri 17 let, přičemž osm let z toho ho vedla, a to spolu s designérem Pierpaolem Piccioli, současným kreativním ředitelem Balenciaga. V roce 2016 však návrhářka odešla k Dior, kde působila jako první žena v pozici ředitelky dámských a haute couture kolekcí, a to po dobu devíti let. Žezlo od ní pak letos na jaře převzal designér Jonathan Anderson.

    Maria Grazia Chiuri tak pomohla napsat důležitou kapitolu Dior, definovanou především feministickými příběhy, ale také komerčnějším přístupem k ikonickým návrhům. Svou první kolekci pro módní dům Fendi představí příští rok v únoru, a to na Milánském týdnu módy. Následovat bude pánská řada v červnu a haute couture v červenci. Fendi tak vstoupí do nové éry, definované jednotnou módní vládou.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Wallpaper, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Fendi má nové vedení. Do čela značky nastoupí Maria Grazia Chiuri

    Bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri, se vrací ke svým kořenům. Nastoupí totiž do čela Fendi, tedy značky, u které před téměř 36 lety odstartovala svou kariéru. Tentokrát se ovšem chopí vedení dámských, pánských, ale také haute couture kolekcí. Nahradí Silvii Venturini Fendi, jež svou finální kolekci odhalila na nedávném Milánském týdnu módy.

    - Reklama -

    Vedení Fendi v pondělí potvrdilo spekulace módních expertů. Ti totiž již několik měsíců odhadovali, že do čela proslulé římské značky nastoupí bývalá kreativní ředitelka Dior, Maria Grazia Chiuri. Trůn u francouzské značky opustila letos v květnu, a tak bylo jen otázkou času, než oznámí svou novou pozici. Ve funkci tak nahradí návrhářku Silvii Venturini Fendi, která ještě do minulého týdne značce šéfovala.

    Po Milánském týdnu módy, kde také představila svou finální kolekci, totiž oznámila, že přestoupí do pozice čestné prezidentky značky. Změny ve vedení Fendi ovšem módní scéna očekávala již od loňského podzimu, kdy designér Kim Jones opustil svou roli kreativního ředitele dámských ready-to-wear, haute couture a kožešinových kolekcí. Maria Grazia Chiuri se pak k Fendi navrátí po téměř 36 letech.

    Zdroj: Fendi

    - Reklama -

    „K Fendi se navracím se ctí a radostí, s privilegiem toho, že jsem mohla svou kariéru odstartovat pod vedením zakladatelek módního domu, pěti sester,“ okomentovala novinku dle serveru WWD jednašedesátiletá návrhářka. U římské značky započala svou kariéru v roce 1989 a za dobu svého působení pomohla definovat její ikonické doplňky, včetně legendární kabelky Baguette. V roce 1999 však odešla k Valentino.

    Fendi čeká jednotná vláda. První kolekci odhalí Maria Grazia Chiuri v únoru

    U módního domu Valentino zůstala Maria Grazia Chiuri 17 let, přičemž osm let z toho ho vedla, a to spolu s designérem Pierpaolem Piccioli, současným kreativním ředitelem Balenciaga. V roce 2016 však návrhářka odešla k Dior, kde působila jako první žena v pozici ředitelky dámských a haute couture kolekcí, a to po dobu devíti let. Žezlo od ní pak letos na jaře převzal designér Jonathan Anderson.

    Maria Grazia Chiuri tak pomohla napsat důležitou kapitolu Dior, definovanou především feministickými příběhy, ale také komerčnějším přístupem k ikonickým návrhům. Svou první kolekci pro módní dům Fendi představí příští rok v únoru, a to na Milánském týdnu módy. Následovat bude pánská řada v červnu a haute couture v červenci. Fendi tak vstoupí do nové éry, definované jednotnou módní vládou.

    Zdroje: WWD, Fashion Network, Wallpaper, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Pivo jako stylová inspirace. House of Guinness zkoumá odstíny černé a nenudí

    První sérii fanoušci zhltli jako dobře natočeného Guinnesse a už volají po druhé rundě. Na úspěchu seriálu House of Guinness z produkce Netflix se do velké míry podílí atraktivní vizuál. Tvůrci se nenechali chytit do historické pasti a na 19. století se cíleně dívají dnešníma očima. Propojení minulosti a současnosti v jejich podání funguje skvěle.

    Retailboss hlásí návrat k detailu. Brože jako symbol dostupného luxusu 

    Server Retailboss potvrzuje, že brože vstoupily do své renesance s energií, která proměňuje módní trh. Z doplňku, kdysi vnímaného jako odkaz na minulost, se stává klíčový symbol současného stylu. Statistiky ukazují růst tržeb o více než 200 procent za poslední tři měsíce. Tento skok vyjadřuje hlubokou proměnu vztahu mezi módou a emocí. Brož se mění v tichý luxus, který paradoxně vypráví příběh o maximalismu.

    Rijád přivítá fashion week. Otevře dveře i světovým módním domům

    I když série klasických týdnů módy skončila, není všem přehlídkám konec. Vlastní fashion week totiž od 16. října přivítá rovněž Rijád. Jeho teprve třetí edice pak překročí dosavadní hranice. Poprvé se ho zúčastní rovněž světové módní domy. Odstartuje ho speciální show z dílny Vivienne Westwood a do zdárného konce akci dovede Stella McCartney.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Po stopách ikon: Bochum Welt dokresluje identitu Jil Sander

    Hudba umí rozšířit prostor kolekce stejně přesně jako čistý střih kabátu. Bochum Welt přináší do módy zvuk, jenž vytváří atmosféru i vizuální rytmus. Spolupráce s Jil Sander ukazuje, že minimalismus má vlastní akustický tvar. Zvuk už není doprovodem, stává se součástí identity značky. Vzniká nová rovina luxusu, jež působí na smysly ze všech stran.

    Oscar Isaac čeří vody internetu. Překvapil elegantní módní otočkou

    Sociální sítě po nedávném filmovém festivalu v Benátkách zaplavily komentáře uživatelů, kteří si všimli nečekané proměny. Překvapil je styl herce Oscara Isaac, který ztvárnil hlavní postavu v očekávaném snímku Frankenstein. Na červený koberec totiž přinesl perfektní rovnováhu mezi žádanou elegancí a hravou uvolněností, posouvající jeho look na vyšší úroveň.

    Móda v kostce: Swarovski slaví 130 let a Polo Bar putuje do Londýna

    I když série světových fashion weeků skončila, módní scénu nadále zaplavují další novinky. Fenty Skin vydává debutovou kolekci na tělo a Ralph Lauren míří do Londýna. V roce 2028 v něm hodlá otevřít Polo Bar. Vivienne Westwood poprvé odstartuje Riyadh Fashion Week a Swarovski slaví 130 let. Tom Ford jmenoval svou první make-up umělkyni, Lucy Bridge.

    Luxury Insights: Světové butiky proslulých značek berou dech designem i detaily

    Světová móda ukazuje, že prodává nejen kvalita, ale i zážitek a vizuální vjem. Butikové výlohy už dávno neslouží jen k prodeji. Transformují se v dechberoucí zkušenost a stávají se exkluzivním chrámem designu. Zákazníkům se tak otevírají příběhy značky, spojené s konkrétními produkty, zatímco je obklopuje luxusní atmosféra jedinečného architektonického díla.

    Marc by Sofia klouže po povrchu. Film definuje třpyt, nikoli hloubka

    Režisérka Sofia Coppola rozčeřila filmové vody, když na letošním ročníku filmového festivalu v Benátkách odhalila svůj první dokument. Snímek s názvem Marc by Sofia věnovala svému blízkému příteli a slavnému návrháři Marcu Jacobs. Film sice sklidil úspěch, nečekejte od něj však hluboký vhled za oponu. Jedná se spíše o třpytivý obraz módní ikony.

    Matthieu Blazy míří až ke hvězdám. Chanel vdechl nový život

    Paříž se včera stala svědkem posledního očekávaného debutu, jenž okamžitě vyšplhal na vrchol seznamu uplynulých módních premiér. Matthieu Blazy odhalil svou vizi Chanel, kterou módnímu domu vdechl nový život. Ukázal značku v novém světle, které nikdo nečekal, ale všichni ho milují.

    Sbohem, diverzito! Plus size modelky nenápadně mizí z fashion světa

    Plus size modelek je na molech rok od roku čím dál méně. Kritici spekulují, že snaha o diverzitu v módním světě možná nikdy nebyla myšlená upřímně. Smrtelnou ránu jí ovšem nedávno zasadilo masivní rozšíření léku na hubnutí s názvem Ozempic. Prohlásit světové hnutí body positivity za neúspěch by ovšem bylo až příliš unáhlené.

    Podzim patří okurkám. Sociální sítě získala pickle girl

    Beauty a fashion scénu v posledních sezónách ovládají trendy inspirované populárním jídlem. Zatímco v létě slavily svou popularitu sardinky, podzim patří kyselým okurkám. Sociální sítě získala takzvaná pickle girl. Jedná se o estetiku, která žádá nejen bezbřehou lásku k nakládané zelenině, ale rovněž módní kousky v zelených odstínech trendy pochutiny.

    Balenciaga má novou tvář. Pierpaolo Piccioli odhalil svůj debut

    Sobotní večer v Paříži zaznamenal další očekávanou módní premiéru. Tentokrát svůj debut představil návrhář Pierpaolo Piccioli, nový kreativní ředitel značky Balenciaga. Designérův první počin si vysloužil potlesk ve stoje a není se čemu divit. V kolekci pro nadcházející jaro a léto umně propojil vlastní rukopis plný struktur a výrazných barev s tradicí módního domu.

    Další trend na obzoru. Příští jaro povládnou harémové kalhoty

    Dosavadní přehlídky světových týdnů módy promluvily jasně. Harémové kalhoty hodlají definovat nadcházející jaro i léto. Na módní mola dorazily v moderní podobě, pohrávající si s různorodými styly a materiály. Jejich kouzlo spočívá ve variabilitě, perfektně je doplní volný svetr, nadčasová košile i vypasovaná kožená bunda. Stačí vybrat, po čem váš šatník touží.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―