Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Schválně, jak moc milujete své caparty? Pokud jste vlastníkem některé hračky, kterou najdete v našem seznamu, pak je vaše láska asi opravdu bezedná. Pravda, vzhledem k jejich luxusnímu provedení se mnohdy ani nejedná o hračky určené pro děti. Takové klenoty udělají radost i dospělým. Možná to byl i jejich původní účel. Protože kdo si hraje, nezlobí.

    Astolat Dollhouse Castle – 8,5 milionu dolarů

    Pokud víme, tak Astolat Dollhouse Castle je snad tou vůbec nejdražší hračku, co kdy byla vyrobená. Jak napovídá její název, jedná se o domeček pro panenky. Není to jen tak ledajaký domek, ale dokonalé mistrovské dílo. Má totiž dokonce i tělocvičnu, bazén a 29 místností, které obsahují přibližně 10 tisíc samostatných kusů interiéru, jako jsou miniaturní olejomalby, zbraně nebo knihy.

    Všechny prvky jsou navíc plně funkční, a to včetně výtahů, fontán a osvětlení. Dává tedy smysl, že jeho dokončení trvalo 15 let. Vyráběl se totiž mezi roky 1974 a 1987. Jeho hlavní autorkou je mistryně miniatur Elaine Diehl. Podíleli se na něm ale řemeslníci z celého světa. Není sice z diamantů a zlata, jak by možná člověk očekával, jde ale o dokonalé spojení dřeva, kovu a skla. Jeho vytvoření tak stálo přes 7 milionů dolarů.

    Madame Alexander Eloise – 5 milionů dolarů

    Existuje také panenka, která stojí několik milionů. Madame Alexander Eloise ručně vyrobila návrhářka panenek Madame Alexander. Rozhodně na ní pak nešetřila. Také proto není tak úplně na hraní, jedná se totiž spíše o luxusní sběratelský kus. Panenek v této kolekci pak bylo vyrobených pouze pět. Na sebe pak oblékly šaty od Christiana Diora, kožešiny Oscara de la Renty nebo doplňky Katherine Baumann, zdobené krystaly Swarovski a třpytivými diamanty.

    Zdroj: Madame Alexander

    Lamborghini Model Car – 4,8 milionu dolarů

    Kdyby vaše kamarády náhodou neoslnilo „Lambo“ za 380 tisíc dolarů, pak jim jistě spadne brada z modelu Lamborghini Aventador v měřítku 1:8, které šlo do aukce za 4,8 milionu dolarů. Je vyrobené z uhlíkových vláken, zlata, platiny a posázené drahými kameny. Za jeho tvorbou stojí Němec Robert Gulpen, který těchto modelových autíček vyrobil i více. Na hraní pro syna ovšem úplně není, vhod přijde spíše tatínkům.

    Zdroj: Profimedia

    Medvídek na cestách – 2,1 milionu dolarů

    Medvídek od německé firmy Steiff je vůbec nejdražším na světě. Chlupáče koupila v roce 2000 Korejka Jessie Kimová na aukci v Monaku, a to za dech beroucích 2,1 milionu dolarů. Jak si můžete povšimnout, medvěd má na sobě oblečení od Louis Vuitton a vlastní zavazadlo od stejné značky. Jestli vám cena pořád připadá trochu přepísknutá, je nutné podotknout, že je vyrobený z pravé kožešiny a zlata. Oči má navíc z diamantů a safírů.

    Zdroj: Profimedia

    Zlaté Monopoly – 2 miliony dolarů

    Hraje někdo z vás s oblibou Monopoly? Ať už ho milujete, nebo ne, jeho varianta z 24 karátového zlata posázená drahokamy si získá každého. Jen sada kostek má hodnotu 10 tisíc dolarů. Jejich číselné tečky jsou totiž vyrobené ze dvaačtyřiceti plně broušených diamantů. Vytvořil je šperkař Sidney Mobell v roce 1988 a trvalo mu to celý rok.

    Rubikova kostka – 1,5 milionu dolarů

    Další mistrovské dílo stvořil brusič diamantů Fred Cueller. Unikátní kousek vyrobil v roce 1995, a to na oslavu 15. výročí vzniku původní Rubikovy kostky. Její luxusní varianta je ovšem ze zlata a místo barevných nálepek má na každé straně rubíny, smaragdy, ametysty a jak jinak než diamanty.

    Zlatý kůň – 600 000 dolarů

    Sice už se nepohybujeme v milionových částkách, stále ale ještě nejsme u hraček, které byste dětem koupili každý den. Významným skvostem je také extravagantní zlatý houpací kůň od japonského klenotníka Ginza Tanaky. Původně se jednalo o dárek na oslavu narození japonského prince, nicméně v roce 2012 jej dostala jedna šťastná holčička. Beyoncé a Jay-Z ho koupili dceři Blue Ivy za 600 000 dolarů, protože proč ne, když na to mají?

    Diamantová Barbie – 302 500 dolarů

    Co by to bylo za seznam hraček, kdyby na něm chyběla panenka Barbie. Sice se jedná o nejlevnější položku z výše zmíněných, ale i tak je opravdu jedinečná. Panenka má na sobě slavnostní černé mini a diamantový náhrdelník s růžovým diamantem čtvercového brusu, který má sám o sobě hodnotu 300 000 dolarů. Panenka byla prodaná v aukci už před lety. Výtěžek šel, jak se na tuhle panenku sluší a patří, na výzkum rakoviny prsu.

    Zdroj: Profimedia

    Zdroje: Toys for a pound, Luxury Launches, Luxatic

    Autor článku:

    ― Reklama ―

    Exkluzivní hračky pro vyvolené. Tyhle klenoty jste jako děti určitě neměli

    Schválně, jak moc milujete své caparty? Pokud jste vlastníkem některé hračky, kterou najdete v našem seznamu, pak je vaše láska asi opravdu bezedná. Pravda, vzhledem k jejich luxusnímu provedení se mnohdy ani nejedná o hračky určené pro děti. Takové klenoty udělají radost i dospělým. Možná to byl i jejich původní účel. Protože kdo si hraje, nezlobí.

    Astolat Dollhouse Castle – 8,5 milionu dolarů

    Pokud víme, tak Astolat Dollhouse Castle je snad tou vůbec nejdražší hračku, co kdy byla vyrobená. Jak napovídá její název, jedná se o domeček pro panenky. Není to jen tak ledajaký domek, ale dokonalé mistrovské dílo. Má totiž dokonce i tělocvičnu, bazén a 29 místností, které obsahují přibližně 10 tisíc samostatných kusů interiéru, jako jsou miniaturní olejomalby, zbraně nebo knihy.

    Všechny prvky jsou navíc plně funkční, a to včetně výtahů, fontán a osvětlení. Dává tedy smysl, že jeho dokončení trvalo 15 let. Vyráběl se totiž mezi roky 1974 a 1987. Jeho hlavní autorkou je mistryně miniatur Elaine Diehl. Podíleli se na něm ale řemeslníci z celého světa. Není sice z diamantů a zlata, jak by možná člověk očekával, jde ale o dokonalé spojení dřeva, kovu a skla. Jeho vytvoření tak stálo přes 7 milionů dolarů.

    Madame Alexander Eloise – 5 milionů dolarů

    Existuje také panenka, která stojí několik milionů. Madame Alexander Eloise ručně vyrobila návrhářka panenek Madame Alexander. Rozhodně na ní pak nešetřila. Také proto není tak úplně na hraní, jedná se totiž spíše o luxusní sběratelský kus. Panenek v této kolekci pak bylo vyrobených pouze pět. Na sebe pak oblékly šaty od Christiana Diora, kožešiny Oscara de la Renty nebo doplňky Katherine Baumann, zdobené krystaly Swarovski a třpytivými diamanty.

    Zdroj: Madame Alexander

    Lamborghini Model Car – 4,8 milionu dolarů

    Kdyby vaše kamarády náhodou neoslnilo „Lambo“ za 380 tisíc dolarů, pak jim jistě spadne brada z modelu Lamborghini Aventador v měřítku 1:8, které šlo do aukce za 4,8 milionu dolarů. Je vyrobené z uhlíkových vláken, zlata, platiny a posázené drahými kameny. Za jeho tvorbou stojí Němec Robert Gulpen, který těchto modelových autíček vyrobil i více. Na hraní pro syna ovšem úplně není, vhod přijde spíše tatínkům.

    Zdroj: Profimedia

    Medvídek na cestách – 2,1 milionu dolarů

    Medvídek od německé firmy Steiff je vůbec nejdražším na světě. Chlupáče koupila v roce 2000 Korejka Jessie Kimová na aukci v Monaku, a to za dech beroucích 2,1 milionu dolarů. Jak si můžete povšimnout, medvěd má na sobě oblečení od Louis Vuitton a vlastní zavazadlo od stejné značky. Jestli vám cena pořád připadá trochu přepísknutá, je nutné podotknout, že je vyrobený z pravé kožešiny a zlata. Oči má navíc z diamantů a safírů.

    Zdroj: Profimedia

    Zlaté Monopoly – 2 miliony dolarů

    Hraje někdo z vás s oblibou Monopoly? Ať už ho milujete, nebo ne, jeho varianta z 24 karátového zlata posázená drahokamy si získá každého. Jen sada kostek má hodnotu 10 tisíc dolarů. Jejich číselné tečky jsou totiž vyrobené ze dvaačtyřiceti plně broušených diamantů. Vytvořil je šperkař Sidney Mobell v roce 1988 a trvalo mu to celý rok.

    Rubikova kostka – 1,5 milionu dolarů

    Další mistrovské dílo stvořil brusič diamantů Fred Cueller. Unikátní kousek vyrobil v roce 1995, a to na oslavu 15. výročí vzniku původní Rubikovy kostky. Její luxusní varianta je ovšem ze zlata a místo barevných nálepek má na každé straně rubíny, smaragdy, ametysty a jak jinak než diamanty.

    Zlatý kůň – 600 000 dolarů

    Sice už se nepohybujeme v milionových částkách, stále ale ještě nejsme u hraček, které byste dětem koupili každý den. Významným skvostem je také extravagantní zlatý houpací kůň od japonského klenotníka Ginza Tanaky. Původně se jednalo o dárek na oslavu narození japonského prince, nicméně v roce 2012 jej dostala jedna šťastná holčička. Beyoncé a Jay-Z ho koupili dceři Blue Ivy za 600 000 dolarů, protože proč ne, když na to mají?

    Diamantová Barbie – 302 500 dolarů

    Co by to bylo za seznam hraček, kdyby na něm chyběla panenka Barbie. Sice se jedná o nejlevnější položku z výše zmíněných, ale i tak je opravdu jedinečná. Panenka má na sobě slavnostní černé mini a diamantový náhrdelník s růžovým diamantem čtvercového brusu, který má sám o sobě hodnotu 300 000 dolarů. Panenka byla prodaná v aukci už před lety. Výtěžek šel, jak se na tuhle panenku sluší a patří, na výzkum rakoviny prsu.

    Zdroj: Profimedia

    Zdroje: Toys for a pound, Luxury Launches, Luxatic

    ― Reklama ―

    Prada přetváří diváka. Instalace „The Audience“ na Frieze Week mění roli publika 

    Prada se tradičně účastní jednoho z nejvýznamnějších uměleckých a kulturních týdnů. Frieze Week je událost konající se v Londýně, na které se prezentují nová díla, instalace a performance světově uznávanými umělci, galeristy a designéry. Instalace patřící Pradě se stává každý rok strategií, jak módu propojit se světem umění. A značka každoročně sklízí na Frieze Weeku úspěch. Ani tento rok nebude výjimkou. 

    Kosmetická taštička je již pasé. Na její místo nastupují beauty charms

    Letošní lavina trendy přívěsků nabírá na obrátkách. Zatímco létu dominovaly virální plyšáci Labubu nebo hravé doplňky, podzimu vévodí takzvané beauty charms. Jedná se o miniaturní verze základních pomocníků z tradičních kosmetických taštiček. Na současné scéně signalizují nejen trvající vládu maximalismu, ale také touhu milovníků módy ukázat svůj status.

    TikTok Highlights: Podzimní trend vrací na scénu lásku k učení

    Sociální síť TikTok letos na podzim pohltil nový trend. Koncept zvaný "personal curriculums" vzbuzuje v uživatelích ztracenou lásku k učení, vzdělávání a rozvíjení sebe sama. V jeho srdci leží jednoduchý předpoklad, tedy vytvoření vlastního rozvrhu libovolných "předmětů". Jednat se může o touhu naučit se lépe vařit, zahradničit nebo konečně pochopit fyzikální zákony.

    Beauty segment posiluje. V roce 2025 poháněla luxusní byznys krása

    Rok 2025 se nese v duchu proměny krásy v jeden z nejvýraznějších pilířů globálního luxusního trhu. Beauty segment získává status klíčového motoru růstu a mění obchodní mapu velkých značek. Akvizice, nové řady a strategické vstupy do kosmetiky posouvají společnosti do sféry, kde se psychologie potkává s výkonem. V luxusním světě dnes vítězí to, co dokáže být osobní, a právě krása tuto rovnováhu ztělesňuje.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Film Die, My Love láká na surovost. Jennifer Lawrence popouští uzdu emocí

    Herecké duo Jennifer Lawrence a Robert Pattinson jiskří v novém thrilleru. Snímek Die, My Love, který debutoval na letošním filmovém festivalu v Cannes, napětím přímo přetéká. Film sleduje děj založený na knize z pera Ariany Harwicz, v jehož srdci stojí výbušná, energetická a čím dál více ztracená Grace. Vypráví příběh ženy, jež se naplno poddá své surovosti.

    Móda v kostce: Ugg pojí síly se Sacai a Swarovski spolupracuje s Loop

    Módní svět nabízí nová partnerství. Slavná značka bot Ugg vytvořila po šesti letech speciální kolekci s japonskou společností Sacai. Swarovski pro změnu spolupracuje s výrobcem špuntů do uší Loop. Dior pak slaví 10. výročí projektu Dior Lady Art a Pandora odstartovala vlnu vánočních kampaní. Itálie vítá první výstavu oslavující návrhy z dílny Alaïa a Balenciaga.

    Víte, kdo stojí za vznikem Dior podpatků? Roger Vivier vdechl značce inovaci

    Roger Vivier patří mezi nejvýraznější jména francouzské módy 20. století. Obuvník, který se stal klíčovým partnerem Christiana Dior, dokázal přenést haute couture až k samotné špičce boty. Jeho práce pro Dior proměnila obuv v nedílnou součást módního příběhu. Po letech spolupráce si Roger Vivier vybudoval i vlastní značku, jež dodnes ztělesňuje pařížský luxus s archivní estetikou a rukopisem svého zakladatele.

    Marina Abramović odkrývá nový projekt. Balkan Erotic Epic vypráví dávné rituály

    Srbská umělkyně Marina Abramović, která se na scéně objevila již v 70. letech minulého století, bortí svým umem hranice všednosti. Přestože kdysi začínala jako obyčejná malířka, během svého působení si vysloužila přezdívku „matka performance“. Ve světě umění je totiž proslulá především radikálními a nečekanými počiny, naposledy čtyřhodinovým rituálem Balkan Erotic Epic, jenž diváky provádí folklórem starého Balkánu.

    Nejluxusnější vlak Evropy má upgrade. Poputuje z Paříže až k pobřeží Amalfi

    S šampaňským v ruce opustíte ruch velkoměsta a zaneprázdněné ulice Paříže a vydáte se směrem k vytoužené dovolené. Čeká vás nejen vyhlídková trasa nejluxusnějšího vlaku Evropy, ale také dechberoucí krásy prosluněného italského pobřeží Amalfi. Přesně tak vypadá nejnovější nabídka z dílny Venice Simplon-Orient-Express, která odstartuje začátkem příštího května.

    Front row zážitek z pohodlí gauče. Je Apple Vision Pro budoucností módy?

    Představte si, že sedíte v první řadě na módní přehlídce, aniž byste opustili svůj obývací pokoj. Tato fantazie se nyní stává skutečností, a to díky zařízení Apple Vision Pro, které stírá hranice mezi realitou a digitálním světem. Není tedy překvapením, že módní průmysl si rychle všiml jeho potenciálu. Značky jako Gucci, Balenciaga či Rimowa již experimentují s vlastními aplikacemi a my jsme se rozhodli některé z nich vyzkoušet.

    Barvy hrají bez pravidel. Příští sezóna startuje novou éru vizuální identity

    Barvy se na kolekcích pro sezónu SS26 vrací v plné síle, rozbíjejí monotónnost a formulují nový vizuální jazyk doslova bez pravidel. Na přehlídkových molech se mísí citrusové tóny s pastelovými akcenty a syté odstíny fialové či chartreuse a jejich vrstvení překračuje očekávání. Jejich comeback není o návratu ke klasickému tónu, ale ochotě experimentovat. Barevná odvaha se stala nedílnou součástí nového estetického narativu.

    JW Anderson má novou múzu. V nové kampani září John Malkovich

    Módní kampaň získala neobvyklou tvář. Legendární herec John Malkovich se stal novou múzou značky JW Anderson. Propaguje její resort a jarní kolekci pro rok 2026, ale především kabelku Loafer Bag. Společnost tím rozšiřuje svou novou image, kterou odhalila poté, co její zakladatel Jonathan Anderson přijal nabídku šéfovat dámské i pánské divizi Dior.

    TikTok Highlights: Úspěšný den pomůže odstartovat trendy rutina 3×3 by 12

    Sociální sítě milují zjednodušování. Příkladem je trendy lifestyle rutina s názvem 3x3 by 12. V jejím srdci leží tři jednoduché cíle, které je nutné dokončit ještě před polednem. Radí totiž ujít alespoň tři tisíce kroků, vypít třetinu vody z denního cíle a sníst 30 gramů proteinu. Autorka metody slibuje, že podobným startem dne dosáhnete zdravějšího a šťastnějšího já.

    Móda zná výsledky třetího čtvrtletí. Zveřejnil je Kering, Hermès i L’Oréal

    Luxusní módní skupiny zveřejnily své výsledky z třetího čtvrtletí letošního roku. Zatímco Kering a Hermès slaví, L'Oréal překvapil propadem prodejů. Společnost odhalila čísla nedosahující na předpoklady analytiků. Zástupce Kering pro změnu potěšil menší propad příjmů, než očekávali. Značka Hermès za svůj růst tentokrát vděčí ready-to-wear kolekcím.

    Jak vybrat správný svetr? Poznejte rozdíl mezi kašmírem a mohérem

    S příchodem chladnějších dní se pulz kvalitních svetrů přesouvá do první linie podzimních outfitů. Svetr je klíčovým prvkem sezóny, symbolem komfortu a elegance. Právě volba mezi jemným "králem vláken" kašmírem a lesklým "aristokratem" mohérem představuje klíčovou otázku. Proč sáhnout po jednom, či druhém? Na co si dát pozor při výběru? Poznejte technické parametry, estetické rozdíly i praktickou stránku každého materiálu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―