Více

    ― Reklama ―

    Říká se, že podnikání a rodina se obvykle nedají skloubit, ale někdy je opak pravdou. Za těžce budovaným úspěchem firem často stojí sehraný tým profesionálů v oboru, které kromě nadšení pro věc spojuje i pokrevní příbuzenství. Bohaté rodinné příběhy opředené historií lze nalézt i v srdci mnoha značek ve světě luxusu.

    Konzern LVMH je ukázkovým rodinným podnikem

    Za absolutní jedničkou v luxusním odvětví, LVMH, stojí francouzská rodina Arnault. V čele dynastie je podnikatel a generální ředitel LVMH, Bernard Arnault, který je podle časopisu Forbes nejbohatším mužem světa s majetkem v astronomické hodnotě 233 miliard dolarů.

    Arnault má celkem pět dětí, z nichž každé zastává ve výše zmíněném konglomerátu významnou pozici. Nejstarší syn Antoine je v současné době předsedou populární módní značky Loro Piana a také vede komunikační oddělení LVMH.

    Dcera Delphine je od loňského roku generální ředitelkou domu Dior. Kromě toho v roce 2013 založila prestižní soutěž LVMH Prize pro začínající módní talenty. Skupinu doplňují tři nejmladší synové Alexandre, Frédéric a Jean.

    Alexandre spravuje klenotnický gigant Tiffany & Co., zatímco Frédéric šéfuje hodinářským značkám v portfoliu konglomerátu. Nejmladší Jean svou zálibu v mechanice a inženýrství přetavil do vedoucí pozice ve vývoji hodinek u Louis Vuitton.

    Do fungování značky Prada se zapojuje již čtvrtá generace

    Osud rodinné firmy dostala do rukou i legendární návrhářka Miuccia Prada. Značku Prada založil její dědeček Mario Prada v Miláně v roce 1913. Původně se specializoval na výrobu tašek a zavazadel.

    Ruku k rodinnému dílu přiložila Miuccia poprvé v 70. letech, kdy měla na starosti design doplňků. Postupem času převzala vedení po své matce a v čele značky více než úspěšně setrvává dodnes.

    Zdroj: Prada Group

    Na chodu italského giganta se podílí i čtvrtá generace rodiny Prada. Syn Miuccie, Lorenzo Bertelli, v současné době zastává pozici generálního ředitele značky. Pro kariéru mimo módní průmysl se překvapivě rozhodl jeho bratr Giulio, který našel svou vášeň v jachtingu.

    Historie společnosti L’Oréal zahrnuje bolestný rodinný příběh

    Kosmetický koncern L’Oréal skrývá příběh o odvrácené straně peněz, národních skandálech a narušených rodinných vztazích. Firmu založil ve 20. století chemik Eugène Paul Louis Schueller a postupem času se z ní stal největší kosmetický gigant svého druhu, do jehož portfolia patří značky jako Kérastase, Urban Decay a Lancôme.

    Po Schuellerově smrti zdědila největší podíl jeho dcera Liliane Battencourt. Pohádkové bohatství a status nejbohatší ženy světa jí však mnohdy přinášely více škody než užitku.

    @forbes

    Meet the world’s richest woman: Frasnçiose Bettencourt Meyers #forbesbillionaires #loreal

    ♬ original sound – Forbes

    Za svého života se proslavila zejména aférou Battencourt spojenou s nezákonným financováním prezidentské kampaně bývalého francouzského prezidenta Nicolase Sarkozy. Pod záminkou přátelství ji využil fotograf Françoise Marie-Banier, kterému věnovala finanční dary ve výši několika milionů eur a umělecká díla světových rozměrů.

    Olej do ohně přilila její dcera Françoise, když matku obvinila, že trpí demencí a není schopna spravovat několikamiliardový majetek. Françoise nakonec spor dotáhla do konce a v roce 2011 byla Liliane Battencourt zbavena svéprávnosti. Liliane zemřela v roce 2017. Její dcera si tak momentálně drží titul nejbohatší ženy světa a pozici místopředsedkyně v L’Oréal.

    Zdroje: Forbes, ČT, LVMH, Prada Group, L’Oréal, TikTok, Intagram, Wikipedia

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Dynastie kralují módnímu a kosmetickému průmyslu. Za mnohými úspěšnými značkami stojí vlivné rodiny

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Říká se, že podnikání a rodina se obvykle nedají skloubit, ale někdy je opak pravdou. Za těžce budovaným úspěchem firem často stojí sehraný tým profesionálů v oboru, které kromě nadšení pro věc spojuje i pokrevní příbuzenství. Bohaté rodinné příběhy opředené historií lze nalézt i v srdci mnoha značek ve světě luxusu.

    - Reklama -

    Konzern LVMH je ukázkovým rodinným podnikem

    Za absolutní jedničkou v luxusním odvětví, LVMH, stojí francouzská rodina Arnault. V čele dynastie je podnikatel a generální ředitel LVMH, Bernard Arnault, který je podle časopisu Forbes nejbohatším mužem světa s majetkem v astronomické hodnotě 233 miliard dolarů.

    Arnault má celkem pět dětí, z nichž každé zastává ve výše zmíněném konglomerátu významnou pozici. Nejstarší syn Antoine je v současné době předsedou populární módní značky Loro Piana a také vede komunikační oddělení LVMH.

    Dcera Delphine je od loňského roku generální ředitelkou domu Dior. Kromě toho v roce 2013 založila prestižní soutěž LVMH Prize pro začínající módní talenty. Skupinu doplňují tři nejmladší synové Alexandre, Frédéric a Jean.

    - Reklama -

    Alexandre spravuje klenotnický gigant Tiffany & Co., zatímco Frédéric šéfuje hodinářským značkám v portfoliu konglomerátu. Nejmladší Jean svou zálibu v mechanice a inženýrství přetavil do vedoucí pozice ve vývoji hodinek u Louis Vuitton.

    Do fungování značky Prada se zapojuje již čtvrtá generace

    Osud rodinné firmy dostala do rukou i legendární návrhářka Miuccia Prada. Značku Prada založil její dědeček Mario Prada v Miláně v roce 1913. Původně se specializoval na výrobu tašek a zavazadel.

    Ruku k rodinnému dílu přiložila Miuccia poprvé v 70. letech, kdy měla na starosti design doplňků. Postupem času převzala vedení po své matce a v čele značky více než úspěšně setrvává dodnes.

    Zdroj: Prada Group

    Na chodu italského giganta se podílí i čtvrtá generace rodiny Prada. Syn Miuccie, Lorenzo Bertelli, v současné době zastává pozici generálního ředitele značky. Pro kariéru mimo módní průmysl se překvapivě rozhodl jeho bratr Giulio, který našel svou vášeň v jachtingu.

    Historie společnosti L’Oréal zahrnuje bolestný rodinný příběh

    Kosmetický koncern L’Oréal skrývá příběh o odvrácené straně peněz, národních skandálech a narušených rodinných vztazích. Firmu založil ve 20. století chemik Eugène Paul Louis Schueller a postupem času se z ní stal největší kosmetický gigant svého druhu, do jehož portfolia patří značky jako Kérastase, Urban Decay a Lancôme.

    Po Schuellerově smrti zdědila největší podíl jeho dcera Liliane Battencourt. Pohádkové bohatství a status nejbohatší ženy světa jí však mnohdy přinášely více škody než užitku.

    @forbes

    Meet the world’s richest woman: Frasnçiose Bettencourt Meyers #forbesbillionaires #loreal

    ♬ original sound – Forbes

    Za svého života se proslavila zejména aférou Battencourt spojenou s nezákonným financováním prezidentské kampaně bývalého francouzského prezidenta Nicolase Sarkozy. Pod záminkou přátelství ji využil fotograf Françoise Marie-Banier, kterému věnovala finanční dary ve výši několika milionů eur a umělecká díla světových rozměrů.

    Olej do ohně přilila její dcera Françoise, když matku obvinila, že trpí demencí a není schopna spravovat několikamiliardový majetek. Françoise nakonec spor dotáhla do konce a v roce 2011 byla Liliane Battencourt zbavena svéprávnosti. Liliane zemřela v roce 2017. Její dcera si tak momentálně drží titul nejbohatší ženy světa a pozici místopředsedkyně v L’Oréal.

    Zdroje: Forbes, ČT, LVMH, Prada Group, L’Oréal, TikTok, Intagram, Wikipedia

    ― Reklama ―

    Montblanc pronikl do světa filmu. Naverboval režiséra Wese Anderson

    Luxusní značka Montblanc rozšiřuje své portfolio. V nejnovější kampani totiž objevuje filmovou scénu. Ve čtvrtek odhalila spolupráci se světově uznávaným režisérem Wesem Anderson. Ten pro značku vytvořil speciální krátký film, doplněný také o fotografie, a to za asistence svých oblíbených herců. Režisér se v kampani dokonce sám objevuje.

    Má nový Harry Potter šanci? Chystaný seriál budí kontroverze

    Kouzelnický svět Harryho Pottera se opět probouzí k životu. Sociální sítě křižují vášnivé diskuze o chystaném seriálu, založeném na sedmi původních knihách, jenž má na televizní obrazovky dorazit koncem roku 2026. Nedávné informace o castingu pak rozvířily pochyby o tom, zda má nejnovější projekt z dílny HBO u věrných fanoušků vůbec šanci.

    Marni má volný trůn. Módní dům oznámil odchod návrháře Francesca Risso

    Zdá se, že kolotoč výměny kreativních ředitelů ještě nekončí. Ticho, které na módní scéně nastalo po dosazení Jonathana Anderson do vedení všech sekcí Dior, skončilo. Přerušilo ho nečekané oznámení módního domu Marni. Po téměř 10 letech se loučí se svým kreativním ředitelem, Francescem Risso. Kdo ho nahradí je prozatím neznámé.

    Krása střídá nádheru. Praktické SPF balzámy maskují ochranu za elegantní líčení

    Více produktů v jednom je vždy praktická volba. Ne vždy sice takový výrobek nutně znamená perfektní účinek na všech frontách, SPF balzámy se ale rozhodně řadí mezi svaté grály léta. Vylepší každodenní kosmetickou rutinu nejen ochranou proti slunci, zároveň nabídnou buď decentní zabarvení, nebo dokonce podmanivé zvýraznění rtů.

    Gustaf Westman daroval Mercedesu pastelovou duši. Model CLA obohatil i o stan

    Když se řekne ikona skandinávského designu, vybaví se vám možná nábytek nebo interiéry s nádechem minimalismu. Ale Gustaf Westman, švédský mistr hravých proporcí, právě rozbil další klišé. Ve spolupráci s Mercedes-Benz totiž přetvořil model CLA do podoby, kterou automobilový svět ještě nezažil, a která se u automobilky jednoznačně stane dominantou roku 2025.

    Móda v kostce: Gigi Hadid nasadí Moon Boot a Louis Vuitton vítá Real Madrid

    Konec týdne přinesl nečekané novinky. Modelka Gigi Hadid hodlá skrze svou značku Guest in Residence spolupracovat s Moon Boot. Návrhář Haider Ackermann odhalil speciální kolekci pro Canada Goose a Louis Vuitton odstartoval partnerství s Real Madrid. Společnost L'Oréal vydá novou udržitelnou kampaň a Zegna představil kolekci pro léto 2026.

    Chanel odhalil recyklační program Nevold. Na vyřešení nadprodukce však nestačí

    Módní dům Chanel učinil krok směrem k udržitelnější budoucnosti. Představil komplexní recyklační program Nevold, zaměřený na efektivní zpracování textilního odpadu, nevyužitých materiálů a neprodaného zboží. Pro Chanel představuje řešení, jak bojovat s nedostatkem vzácných materiálů, jako je kašmír, hedvábí a kůže. Kritici ale namítají, že recyklace nevyřeší největší problém módního světa, tedy nadprodukci.

    Sarah Burton vydala další debut. Pro Givenchy představila první kampaň

    Nová kreativní ředitelka Givenchy, návrhářka Sarah Burton, odhalila svou premiérovou přehlídku letos v březnu. Po odhalení kolekce pro podzim letošního roku tak nyní vydává svou první kampaň. Do hlavních rolí dosadila modelku a herečku Kaiu Gerber a herečku, režisérku a fotografku Halinu Reijn, jež má na kontě i populární snímek Babygirl.

    Designerský kolotoč změn je u konce. Z korunování však vynechal ženy

    Již od loňského roku zažívala módní scéna zdánlivě nekončící změny ve vedení nejznámějších módních značek. Netrpělivé sledování dlouho očekávaných novinek je však u konce. Většina z dříve uvolněných vedoucích pozic byla tedy úspěšně zaplněna. Nelze si ovšem nevšimnout, že na vysněných módních trůnech chybí hlavně ženy.

    Nostalgie se opět hlásí o slovo. Oživila zapomenuté anklets

    Další z aktuálních letních trendů potvrdil, že nostalgie ovládá letošní módní scénu. Modelky i it-girls navrátily dávno zapomenuté anklets. Náramky na kotníky si mnozí z nás spojují spíše s radostným dětstvím a letními tábory než elegantním doplňkem. Současné varianty kdysi populárního šperku ovšem slibují vše od hravosti až po nadčasovost.

    Louis Vuitton naverboval další hvězdu. V kampaních zazáří Jeremy Allen White

    Módní dům Louis Vuitton rozšířil svůj casting ambasadorů. Novou tvář tentokrát vybral z řady herců, zastupovat ho proto bude Jeremy Allen White. Značka potvrdila spekulace, jež vznikly poté, co ho oblékla na letošní ročník Met Gala. Jedná se postílení hercova rostoucího vlivu v módním světě, který odstartoval již loňskou kampaní pro Calvin Klein.

    Letní doplňky podléhají maximalismu. Výrazné brýle doplní tradiční perly

    Léto odrážející se v lesku doplňků. Přesně to bude hlavním cílem letošní prázdninové módy. Trendy nikdy nespí, a tak je z uplynulých přehlídek i aktuální nabídky návrhářů jasné, co se bude v létě nosit. Maximalismus se míchá s klasikou a někteří z oblíbenců pronikají na scénu již od jara. Letní doplňky nabízí divokou jízdu, nechte se proto svézt na její vlně.

    TikTok vybízí k opravdovému odpočinku. Propaguje ho trendy cozymaxxing

    Sociální síť zodpovědná za nespočet nebezpečných, nebo minimálně neužitečných, trendů a tipů obrátila. TikTok aktuálně propaguje koncept cozymaxxing, představující výzvu k opravdovému, vědomému a promyšlenému odpočinku. Za cíl má přimět uživatele populární platformy, aby zpomalili a naučili se relaxovat bez rozptýlení a spěchu.

    Gucci v proměnách času. Kdo psal nejstylovější módní kapitolu?

    Gucci. Slovo, které evokuje italskou eleganci, sebevědomí, teatrálnost i nekonečnou proměnlivost. Módní instituce vznikla ve Florencii jako malá brašnářská dílna, pod rukama kreativních ředitelů ale vyrostla ve značku formující aktuální trendy. Každý z kreativních lídrů, od svůdného Toma Forda po výstředního Alessandra Michele, zanechal na společnosti stopu, jež přetvořila šatníky i představu toho, co znamená být Gucci.

    Konec rozhodovací paralýzy. Na dovolenkové outfity stačí šest kousků

    Ať už bojujete s místem v kufru, nebo si nechcete na dovolené lámat hlavu s outfity, klíčem je chytré plánování. Ne nadarmo se říká, že kdo je připraven, není překvapen. Možná ale budete překvapeni vy, jakými různými způsoby lze využít oblíbené oblečení. S jednoduchými šesti kousky jste totiž schopni vykouzlit šatník na celou dovolenou.

    Letní znevýhodnění. Proč pánská móda stále přešlapuje v kruhu?

    Zatímco dámské kolekce léta hýří barvami, tvary i možnostmi, muži zůstávají znevýhodnění. Móda se sice každou sezónu posouvá, ale pro pánský šatník, jako by to neplatilo. Rok co rok, s příchodem teplejších dnů, oprašujeme stejný archetyp, tedy kraťasy, košile a mokasíny. Znovu a znovu. A když už se někde zableskne naděje, zpravidla má cenovku jako ojetý vůz a visí pod logem luxusního módního domu.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―