Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Ačkoliv se to nezdá, zima s sebou v módním a designovém světě přináší nespočet výhod. S chladným počasím přichází například oblíbené vrstvení nebo možnost vynést zajímavé svršky. Podobně „zateplit“ pak můžete i svůj domov. Zaměříme se proto tentokrát na zútulnění vašich domácností. Šedé a sychravé zimní dny se rázem stanou zábavnějšími. 

    V roce 2023 jsme setrvali u trendů, jako je cottage core, obdivovali tichý luxus a zamilovali si nové technologie. Chytrá domácnost, jako by byla naprostá nezbytnost. Letošní rok ovšem vybízí k tomu, abychom svá vyladěná obydlí personalizovali jako nikdy před tím. Dejte svému domovu svůj vlastní jazyk a nalaďte se na stejnou vlnu trendů roku 2024. 

    Propadněte kouzlu skulpturálního umění. Osvěží prostor a vdechne domovu teplou energii

    Když se řekne spojení skulpturální umění, většina z vás si představí honosné antické sochy. Tento pojem ale letos získal nový význam. Začít můžeme například drobnými dekoračními objekty, jako jsou atypické designérské vázy, svícny nebo oblíbené sošky zvířat. Další úrovní jsou pak strukturované obrazy či nástěnné, na míru připravené instalace.

    Protože je domov tím nejdůležitějším místem ve vašem běžném životě, je nutné začít zlehka a opatrně. Pořiďte si proto nejdříve jemné a drobnější dekorace a postupně se přesouvejte k jejich většímu počtu i velikosti. Pokud se s nimi ihned neztotožníte, raději se přesuňte k jinému stylu. Není třeba ihned skákat do unáhlených rozhodnutí.

    Zdroj: Invisible Collection

    Přestože zní sklupturální umění velice tvrdě a absolutně surově, opak je pravdou. Letos čerpáme inspiraci například u designéra Pietro Franceschini, Newyorčana s italskými kořeny. Své interiérové doplňky a nábytek tvoří v atypických a modernistických liniích. Nakonec je ale vždy obohatí o teplem vyzařující materiály.

    Taková kombinace je také jedním z největších trendů letošního roku. Chcete se tedy dívat po objektech, které váš domov zkrátka prohřejí. U Pietra pořídíte také velice vkusné bytové doplňky, ozvláštněné o shearling materiály z přírodních zdrojů. Stylové taburety jsou zase vytvořené z kvalitního výběrového dřeva i kovu a jsou pokryté srstí mongolské kozy.

    Zdroj: Invisible Collection

    O zahřátí se postarají i metalická svítidla. Teplé podtóny umocní mosaz v podání Kelly Wearstler

    Dostáváme se k dalšímu interiérovému tipu, který rovněž podtrhne téma tohoto článku. Kov je sice zdánlivě studený materiál, pod taktovkou americké designérky Kelly Wearstler ale jako by udržoval teplo domova. Můžete si vybrat mezi mosazí, bronzem nebo cínem. Metalická obsese totiž pokračuje i letos, a proto máme štěstí, že si designéři vyhráli i s teplým efektem kovového materiálu.

    Zdroj: Kelly Wearstler

    Světla na pravé a levé straně pak slouží jako stojací lampy, prostřední lze zase připevnit na zeď. Obě verze jsou samozřejmě k dispozici v levé i pravé orientaci. Minulý rok jsme se setkali spíše se stříbrnými odstíny, letos se však přesouváme k jiným kovům, často v neopracovaném a nenaleštěném podání. Troufáme si říct, že s těmito světly pak nahradíte i krb, protože oranžové tóny žárovek vytváří příjemný efekt rozžhavenosti.

    Středem designérského dění je opět stěna posetá obrazy. Vlastní ji i modelka Winnie Harlow

    Stěna zaplněná obrazy není ve světě designu žádný nováček, avšak v posledních letech jsme se s ní tak často nepotkávali. Návratu se dočkala díky všudypřítomnému minimalismu. Je sice stále oblíbený, občas ale trochu nudný, a tak se designeři snaží najít zábavné prvky, kterými ho oživit. Jak jsme už zmínili, rok 2024 je rokem personalizace, proto můžete svému domovu dát nový rozměr i tímhle způsobem.

    Zdroj: Martyn Lawrence

    Podobnou stěnu si pak nechala vytvořit i modelka Winnie Harlow. Originální fotky pro ni sestavil designér Martyn Lawrence Bullard. Pokryl s nimi ve formě tapety celou koupelnu. Šatnu zase posázel trendy obálkami časopisů. Výsledkem je pestrobarevná paleta, která byt krásně prohřeje. Zapomeňte ale na obrazové rámy z běžných řetězců. Nic nevypadá hůř než slitina několika rámečků z prodejen s levnými domácími potřebami.

    Zainvestujte do kvalitního skla. Skvělým pomocníkem při zútulňování je směs rozdílných váz

    Ať už se do následujících dekorací rozhodnete vložit květiny, nebo velké svíčky, obě možnosti jsou perfektní. Pokud jste majiteli velkého jídelního stolu a umístíte jednu nebo více váz do jeho středu, vyčarujete z jídelny magické místo. Sklo na interiérové scéně pozorujeme už od minulého roku. Hojně jsme se setkali třeba s foukanými, ručně vyráběnými kousky.

    Zdroj: Westwing

    Letos se ale zaměřte na atypické moderní tvary. Lépe zapadnou a snáze se s nimi pracuje. Opěvované Murano glass je sice naprosto skvělé a mistrovské sklo, ne vždy budou ale jeho dostupné kousky korespondovat s vaším interiérem. V případě, že byste chtěli investovat do tradičního skla se proto doporučujeme poradit s interiérovým odborníkem.

    Zdroj: Westwing

    Sklo ovšem nemusíte vždy vyhledávat ve velkých velikostech. Stačí rozzářit interiér i drobnými detaily. V nabídce obchodu Westwing nás zaujaly například skleněné svícny na čajové svíčky. Stejně jako na fotce je můžete „navrstvit“ a rozložit je na jakékoliv prázdné ploše.

    DIY nápad pro každého. Vytvořte si konferenční stolek jako z designového studia

    Na sociálních sítích jsme také narazili na trendy video, jak vytvořit stylový dřevěný stolek. Situovat ho můžete k pohovce i kamkoliv jinam, kde na něj budete mít dostatečné místo. Jeho hnědé podtóny dodají potřebné teplo každé místnosti. Stačit vám bude jen pár „ingrediencí“ a konferenční stolek jako by vypadl z lookbooku interiérových studií. Není potřeba vysvětlovat nic dalšího, jednoduchost návodu posuďte sami.

    @lonefoxhome DIY Wooden Ball coffee table using #ikea serving bowls! #ikeahack #diy #diyproject #inteirordesign #homedecor #furniture ♬ Sunshine – WIRA

    Zdroje: TikTok

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Domov jako oáza tepla a radosti. Roztajte po příchodu domů díky horké frontě designových kousků

    ― Reklama ―

    Ačkoliv se to nezdá, zima s sebou v módním a designovém světě přináší nespočet výhod. S chladným počasím přichází například oblíbené vrstvení nebo možnost vynést zajímavé svršky. Podobně „zateplit“ pak můžete i svůj domov. Zaměříme se proto tentokrát na zútulnění vašich domácností. Šedé a sychravé zimní dny se rázem stanou zábavnějšími. 

    V roce 2023 jsme setrvali u trendů, jako je cottage core, obdivovali tichý luxus a zamilovali si nové technologie. Chytrá domácnost, jako by byla naprostá nezbytnost. Letošní rok ovšem vybízí k tomu, abychom svá vyladěná obydlí personalizovali jako nikdy před tím. Dejte svému domovu svůj vlastní jazyk a nalaďte se na stejnou vlnu trendů roku 2024. 

    Propadněte kouzlu skulpturálního umění. Osvěží prostor a vdechne domovu teplou energii

    Když se řekne spojení skulpturální umění, většina z vás si představí honosné antické sochy. Tento pojem ale letos získal nový význam. Začít můžeme například drobnými dekoračními objekty, jako jsou atypické designérské vázy, svícny nebo oblíbené sošky zvířat. Další úrovní jsou pak strukturované obrazy či nástěnné, na míru připravené instalace.

    Protože je domov tím nejdůležitějším místem ve vašem běžném životě, je nutné začít zlehka a opatrně. Pořiďte si proto nejdříve jemné a drobnější dekorace a postupně se přesouvejte k jejich většímu počtu i velikosti. Pokud se s nimi ihned neztotožníte, raději se přesuňte k jinému stylu. Není třeba ihned skákat do unáhlených rozhodnutí.

    Zdroj: Invisible Collection

    Přestože zní sklupturální umění velice tvrdě a absolutně surově, opak je pravdou. Letos čerpáme inspiraci například u designéra Pietro Franceschini, Newyorčana s italskými kořeny. Své interiérové doplňky a nábytek tvoří v atypických a modernistických liniích. Nakonec je ale vždy obohatí o teplem vyzařující materiály.

    Taková kombinace je také jedním z největších trendů letošního roku. Chcete se tedy dívat po objektech, které váš domov zkrátka prohřejí. U Pietra pořídíte také velice vkusné bytové doplňky, ozvláštněné o shearling materiály z přírodních zdrojů. Stylové taburety jsou zase vytvořené z kvalitního výběrového dřeva i kovu a jsou pokryté srstí mongolské kozy.

    Zdroj: Invisible Collection

    O zahřátí se postarají i metalická svítidla. Teplé podtóny umocní mosaz v podání Kelly Wearstler

    Dostáváme se k dalšímu interiérovému tipu, který rovněž podtrhne téma tohoto článku. Kov je sice zdánlivě studený materiál, pod taktovkou americké designérky Kelly Wearstler ale jako by udržoval teplo domova. Můžete si vybrat mezi mosazí, bronzem nebo cínem. Metalická obsese totiž pokračuje i letos, a proto máme štěstí, že si designéři vyhráli i s teplým efektem kovového materiálu.

    Zdroj: Kelly Wearstler

    Světla na pravé a levé straně pak slouží jako stojací lampy, prostřední lze zase připevnit na zeď. Obě verze jsou samozřejmě k dispozici v levé i pravé orientaci. Minulý rok jsme se setkali spíše se stříbrnými odstíny, letos se však přesouváme k jiným kovům, často v neopracovaném a nenaleštěném podání. Troufáme si říct, že s těmito světly pak nahradíte i krb, protože oranžové tóny žárovek vytváří příjemný efekt rozžhavenosti.

    Středem designérského dění je opět stěna posetá obrazy. Vlastní ji i modelka Winnie Harlow

    Stěna zaplněná obrazy není ve světě designu žádný nováček, avšak v posledních letech jsme se s ní tak často nepotkávali. Návratu se dočkala díky všudypřítomnému minimalismu. Je sice stále oblíbený, občas ale trochu nudný, a tak se designeři snaží najít zábavné prvky, kterými ho oživit. Jak jsme už zmínili, rok 2024 je rokem personalizace, proto můžete svému domovu dát nový rozměr i tímhle způsobem.

    Zdroj: Martyn Lawrence

    Podobnou stěnu si pak nechala vytvořit i modelka Winnie Harlow. Originální fotky pro ni sestavil designér Martyn Lawrence Bullard. Pokryl s nimi ve formě tapety celou koupelnu. Šatnu zase posázel trendy obálkami časopisů. Výsledkem je pestrobarevná paleta, která byt krásně prohřeje. Zapomeňte ale na obrazové rámy z běžných řetězců. Nic nevypadá hůř než slitina několika rámečků z prodejen s levnými domácími potřebami.

    Zainvestujte do kvalitního skla. Skvělým pomocníkem při zútulňování je směs rozdílných váz

    Ať už se do následujících dekorací rozhodnete vložit květiny, nebo velké svíčky, obě možnosti jsou perfektní. Pokud jste majiteli velkého jídelního stolu a umístíte jednu nebo více váz do jeho středu, vyčarujete z jídelny magické místo. Sklo na interiérové scéně pozorujeme už od minulého roku. Hojně jsme se setkali třeba s foukanými, ručně vyráběnými kousky.

    Zdroj: Westwing

    Letos se ale zaměřte na atypické moderní tvary. Lépe zapadnou a snáze se s nimi pracuje. Opěvované Murano glass je sice naprosto skvělé a mistrovské sklo, ne vždy budou ale jeho dostupné kousky korespondovat s vaším interiérem. V případě, že byste chtěli investovat do tradičního skla se proto doporučujeme poradit s interiérovým odborníkem.

    Zdroj: Westwing

    Sklo ovšem nemusíte vždy vyhledávat ve velkých velikostech. Stačí rozzářit interiér i drobnými detaily. V nabídce obchodu Westwing nás zaujaly například skleněné svícny na čajové svíčky. Stejně jako na fotce je můžete „navrstvit“ a rozložit je na jakékoliv prázdné ploše.

    DIY nápad pro každého. Vytvořte si konferenční stolek jako z designového studia

    Na sociálních sítích jsme také narazili na trendy video, jak vytvořit stylový dřevěný stolek. Situovat ho můžete k pohovce i kamkoliv jinam, kde na něj budete mít dostatečné místo. Jeho hnědé podtóny dodají potřebné teplo každé místnosti. Stačit vám bude jen pár „ingrediencí“ a konferenční stolek jako by vypadl z lookbooku interiérových studií. Není potřeba vysvětlovat nic dalšího, jednoduchost návodu posuďte sami.

    @lonefoxhome DIY Wooden Ball coffee table using #ikea serving bowls! #ikeahack #diy #diyproject #inteirordesign #homedecor #furniture ♬ Sunshine – WIRA

    Zdroje: TikTok

    ― Reklama ―

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―