Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Divadlo Nová Spirála se na pražském Výstavišti v sobotu 11. října proměnilo v epicentrum módy, a to díky soutěži Designblok Diploma Selection v kategorii oděvního designu. Tentokrát představilo své diplomové práce 15 finalistů z různých koutů Evropy. Na vítěze čekala finanční odměna ve výši tisíc eur, přičemž laureáti prvních tří příček získali možnost nejen představit své kreace na dalším ročníku Designbloku, ale také využít konzultací nizozemské multidisciplinární agentury AG&C.

    Domácí módní scénu reprezentovaly návrhářky Hana Valtová a Ludmila Kopecká, své návrhy však odhalil rovněž designér Šimon Žák. Do poroty zasedla globální módní ředitelka časopisu 10 Magazine Karen Binns, viceprezidentka pro executive search pro region EMEA společnosti Janou Pakter Elisabeth Dieupart a návrháři Jan Černý a Edward Buchanan. Komisi pak předsedal konzultant v oblasti brandu, kultury a komunikace Alexandre Malgouyres.

    Andrea Rehbein naplno pronikla do světa abstrakce

    Vítězkou letošního ročníku Diploma Selection se stala španělská návrhářka a absolventka školy Swedish School of Textiles Andrea Rehbein. Ve své kolekci s názvem Approximations to the Acrobatics of Flesh se zaměřila na experimentální a dekonstruktivistické pojetí módy. Vytvořila také prostor pro zkoumání a stírání tenkých hranic mezi ženským oblečením, jeho tradiční symbolikou a tělem.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Autorka využila abstrakci jako sjednocující prvek. Projevila se v nadměrných a skulpturálních, ale organických siluetách. Samozřejmostí byly deadstock materiály, hlavně gravírovaná kůže a vlna. „Řada působila emocionálně, organicky a vykazovala mimořádné řemeslné zpracování. Je udržitelná, protože vznikla z deadstocku, má silnou výzkumnou základnu, jasné vyprávění a osobní rovinu,“ uvedl Malgouyres.

    Šimon Žák osciloval mezi nositelností a uměleckým gestem

    Druhé místo obsadil absolvent UMPRUM Šimon Žák, a to se svou ryze pánskou řadou Out of Focus. Ve své tvorbě se inspiroval fotografem Miroslavem Tichým, ale také kyjovským folklórem. Jednotlivé prvky konceptuálně transformoval do oděvů prostřednictvím filozofií wabi-sabi a art brut, konkrétně spojením tradičního řemesla s experimentálním DIY přístupem a moderní upcyklací.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Kolekce záměrně balancovala na hraně nositelnosti a citlivě kombinovala každodenní oblečení s avantgardnějšími a uměleckými elementy v podobě objemného drátěného topu či sukně s vysokým lemem, vytvořeným z denim zbytků. „Jeho přístup byl velmi autentický, současný a přitom osobitě pokřivený. Cítíme z něj opravdovost a schopnost vnímat přítomný okamžik,“ doplnil Malgouyres.

    Kári Þór Barry oživil rigidní pánský šatník skrze pohádky

    Na stupni vítězů se umístil také islandský návrhář Kári Þór Barry z Islandské univerzity umění. Stejně jako jeho kolega na druhém místě se rozhodl zaměřit výhradně na menswear. Jeho kolekce s názvem Frivolous Cartoons odkazovala na svět karikatur a kreslených filmů. Barry je ovšem překlopil do současné podoby, a to s rozvážným pohledem a jemným nádechem nadsázky.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Modely působily jako silný celek díky kontrastu mezi formálním šatníkem a hravostí kreslených pohádek. Kalhoty získaly na objemu a precizně zkonstruovaná saka a košile doplňovaly vzorované kravaty. Pohádkovým prvkem byly i vlněné kalhoty s kšandami. „Zamilovali jsme se do energie a entuziasmu projektu, byl rozmarný, vtipný a od prvního nápadu až po provedení výjimečně dotažený,“ uzavřel Malgouyres.

    Zdroje: Designblok, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    ― Reklama ―

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Divadlo Nová Spirála se na pražském Výstavišti v sobotu 11. října proměnilo v epicentrum módy, a to díky soutěži Designblok Diploma Selection v kategorii oděvního designu. Tentokrát představilo své diplomové práce 15 finalistů z různých koutů Evropy. Na vítěze čekala finanční odměna ve výši tisíc eur, přičemž laureáti prvních tří příček získali možnost nejen představit své kreace na dalším ročníku Designbloku, ale také využít konzultací nizozemské multidisciplinární agentury AG&C.

    Domácí módní scénu reprezentovaly návrhářky Hana Valtová a Ludmila Kopecká, své návrhy však odhalil rovněž designér Šimon Žák. Do poroty zasedla globální módní ředitelka časopisu 10 Magazine Karen Binns, viceprezidentka pro executive search pro region EMEA společnosti Janou Pakter Elisabeth Dieupart a návrháři Jan Černý a Edward Buchanan. Komisi pak předsedal konzultant v oblasti brandu, kultury a komunikace Alexandre Malgouyres.

    Andrea Rehbein naplno pronikla do světa abstrakce

    Vítězkou letošního ročníku Diploma Selection se stala španělská návrhářka a absolventka školy Swedish School of Textiles Andrea Rehbein. Ve své kolekci s názvem Approximations to the Acrobatics of Flesh se zaměřila na experimentální a dekonstruktivistické pojetí módy. Vytvořila také prostor pro zkoumání a stírání tenkých hranic mezi ženským oblečením, jeho tradiční symbolikou a tělem.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Autorka využila abstrakci jako sjednocující prvek. Projevila se v nadměrných a skulpturálních, ale organických siluetách. Samozřejmostí byly deadstock materiály, hlavně gravírovaná kůže a vlna. „Řada působila emocionálně, organicky a vykazovala mimořádné řemeslné zpracování. Je udržitelná, protože vznikla z deadstocku, má silnou výzkumnou základnu, jasné vyprávění a osobní rovinu,“ uvedl Malgouyres.

    Šimon Žák osciloval mezi nositelností a uměleckým gestem

    Druhé místo obsadil absolvent UMPRUM Šimon Žák, a to se svou ryze pánskou řadou Out of Focus. Ve své tvorbě se inspiroval fotografem Miroslavem Tichým, ale také kyjovským folklórem. Jednotlivé prvky konceptuálně transformoval do oděvů prostřednictvím filozofií wabi-sabi a art brut, konkrétně spojením tradičního řemesla s experimentálním DIY přístupem a moderní upcyklací.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Kolekce záměrně balancovala na hraně nositelnosti a citlivě kombinovala každodenní oblečení s avantgardnějšími a uměleckými elementy v podobě objemného drátěného topu či sukně s vysokým lemem, vytvořeným z denim zbytků. „Jeho přístup byl velmi autentický, současný a přitom osobitě pokřivený. Cítíme z něj opravdovost a schopnost vnímat přítomný okamžik,“ doplnil Malgouyres.

    Kári Þór Barry oživil rigidní pánský šatník skrze pohádky

    Na stupni vítězů se umístil také islandský návrhář Kári Þór Barry z Islandské univerzity umění. Stejně jako jeho kolega na druhém místě se rozhodl zaměřit výhradně na menswear. Jeho kolekce s názvem Frivolous Cartoons odkazovala na svět karikatur a kreslených filmů. Barry je ovšem překlopil do současné podoby, a to s rozvážným pohledem a jemným nádechem nadsázky.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Modely působily jako silný celek díky kontrastu mezi formálním šatníkem a hravostí kreslených pohádek. Kalhoty získaly na objemu a precizně zkonstruovaná saka a košile doplňovaly vzorované kravaty. Pohádkovým prvkem byly i vlněné kalhoty s kšandami. „Zamilovali jsme se do energie a entuziasmu projektu, byl rozmarný, vtipný a od prvního nápadu až po provedení výjimečně dotažený,“ uzavřel Malgouyres.

    Zdroje: Designblok, Instagram

    ― Reklama ―

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Šaty už nestačí. Elie Saab přetváří sny v luxusní rezidence z betonu a zlata

    Značka Elie Saab rozšiřuje svůj vytříbený estetický svět. Představila projekt Stellar by Elie Saab, první značkový rezidenční komplex na ostrově Yas v Abú Dhabí. Tímto krokem navazuje na svou globální expanzi do segmentu luxusních nemovitostí. Stopy její značky lze nalézt po celém světě, od Karibiku přes Maledivy až po švýcarské Alpy, stejně jako na nedávno uvedené debutové jachtě Elie Saab.

    Příběh touhy a vzdoru. Vivienne Westwood probouzí k životu mangu NANA

    Milovnící anime a módy, nastal váš čas. Vivienne Westwood si nachystala podzimní překvapení plné mangy. Značka spolu s Ai Yazawa vytvořila kolekci, jež se inspirovala slavnými japonskými manga komiksy. Spolupráce, která propojuje melancholii tokijských nocí s nezkrotným britským duchem, oživuje šperky, látky i siluety, jež v manze vypráví o svobodě, touze a vzdoru.

    Maison Margiela přepisuje anonymní DNA. Přizpůsobuje se éře virálů

    Říká se, že starého psa novým kouskům nenaučíš. V módě, kde rychle se měnící dynamika může zaskočit i nejsilnější hráče, to však neplatí. Pravidlům hry se musel podřídit i Maison Margiela. Zakladatel značky vybudoval byznys model na ideji brandu bez jména. Kreativní ředitel Glenn Martens ho ale pomalu přetváří. Uvádí ho do současnosti, kde vítězí relevance a pozornost.

    Čepice, které prolomí zimní prokletí. Tu správnou už nesundáte

    Zimní sezona znovu otevírá otázku, proč pletené čepice často působí únavněji než samotné mrazivé počasí. Mnoho tváří pod nimi ztratí proporce, linku čelisti i sebevědomý výraz. Móda však nabízí alternativy, jež pracují s architekturou hlavy mnohem chytřeji a dávají outfitu novou vertikálu. Struktura, historie, elegance a dramatický tvar dokáží proměnit běžné vrstvení ve skutečný styling. Není divu, že módní domy sázejí na čepice rámující obličej jako šperk, ne jako zimní nutnost.

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy

    Military trend ovládá ulice. Z haute couture však míří na oltář rychlé módy Military trend se z podzimních přehlídek přelévá do každodenní módy s takovou razancí, že si podmaňuje i fast fashion řetězce. Siluety inspirované uniformami, ramena ve zbrojní geometrii a zdobné knoflíky získávají masový dosah. Série kolekcí světových módních domů vytvořila atmosféru, jež přeje odvážně strukturovaným vrstvám. Publikum toužící po výrazném stylingu sahá po kouscích, které mají původ v aristokracii i frontových liniích. Ztrácí ale trend díky své oblibě původní kouzlo?

    Uvěřili jsme marketingovým lžím? The Ordinary bourá mýty skincare světa

    Značka The Ordinary řekla stop. Stop marketingovým beauty tipům, které nepřináší žádné viditelné změny. Stop lhaní. Svou novou kampaní s názvem The Periodic Fable chce zbořit mýty, jež svět skincare rutin vystavěl na barvitých termínech. Reklamou udělala společnost čáru za lákavými frázemi a marketingem, které vydělávají peníze, ale nepřináší ovoce. 

    Přeměňte zimní dny v radost. Zář jim dodají luxusní adventní kalendáře

    Přeměňte své Vánoce v kouzelné chvíle a vraťte se do dní, kdy jste byli dětmi. Čekání na Štědrý den může být dlouhé, ale s luxusním adventním kalendářem si ho rozhodně zkrátíte. Předčasným dárkem svátky ještě nikdo nikdy nezkazil. Jste milovníci vůní, sebepéče nebo make-upu? Potom vám roztomilé boxy z nabídky slavných značek jistě vyrazí dech.

    Luxury Insights: Missoni bourá vlastní hranice. Láká na apartmány v Dubaji

    Hranice vysoké módy a dalších odvětví luxusního průmyslu začínají blednout. Missoni je jen jednou z řady legendárních značek, jež v poslední době zkoumají svět exkluzivních nemovitostí. Módní dům koncem listopadu oznámil svou nejnovější investici, a to rezidenční projekt na Dubajských ostrovech. Spolupracuje na něm s tamní společnosti Octa Development.

    Je rapper EsDeeKid herec Timothée Chalamet? Konspirační teorie nabírá na obrátkách

    Internet pracuje ve zvláštním rytmu. Chvíli sklouzává k absurditě, chvíli k fascinující přesnosti. Nejnovější virální konspirační teorie přiřazuje Timothéeho Chalamet k anonymnímu rapperovi EsDeeKid, hvězdě současné britské scény. Oba spojuje záhadná aura, stejné oči a schopnost přitahovat pozornost milionů. Trend se rozvíjí rychlostí, která připomíná spíše kulturní experiment než klasický bulvární příběh. Vzniká tím fenomén, jenž si nárokuje vlastní místo v digitálním panoptiku.

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―