Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    Divadlo Nová Spirála se na pražském Výstavišti v sobotu 11. října proměnilo v epicentrum módy, a to díky soutěži Designblok Diploma Selection v kategorii oděvního designu. Tentokrát představilo své diplomové práce 15 finalistů z různých koutů Evropy. Na vítěze čekala finanční odměna ve výši tisíc eur, přičemž laureáti prvních tří příček získali možnost nejen představit své kreace na dalším ročníku Designbloku, ale také využít konzultací nizozemské multidisciplinární agentury AG&C.

    Domácí módní scénu reprezentovaly návrhářky Hana Valtová a Ludmila Kopecká, své návrhy však odhalil rovněž designér Šimon Žák. Do poroty zasedla globální módní ředitelka časopisu 10 Magazine Karen Binns, viceprezidentka pro executive search pro region EMEA společnosti Janou Pakter Elisabeth Dieupart a návrháři Jan Černý a Edward Buchanan. Komisi pak předsedal konzultant v oblasti brandu, kultury a komunikace Alexandre Malgouyres.

    Andrea Rehbein naplno pronikla do světa abstrakce

    Vítězkou letošního ročníku Diploma Selection se stala španělská návrhářka a absolventka školy Swedish School of Textiles Andrea Rehbein. Ve své kolekci s názvem Approximations to the Acrobatics of Flesh se zaměřila na experimentální a dekonstruktivistické pojetí módy. Vytvořila také prostor pro zkoumání a stírání tenkých hranic mezi ženským oblečením, jeho tradiční symbolikou a tělem.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Autorka využila abstrakci jako sjednocující prvek. Projevila se v nadměrných a skulpturálních, ale organických siluetách. Samozřejmostí byly deadstock materiály, hlavně gravírovaná kůže a vlna. „Řada působila emocionálně, organicky a vykazovala mimořádné řemeslné zpracování. Je udržitelná, protože vznikla z deadstocku, má silnou výzkumnou základnu, jasné vyprávění a osobní rovinu,“ uvedl Malgouyres.

    Šimon Žák osciloval mezi nositelností a uměleckým gestem

    Druhé místo obsadil absolvent UMPRUM Šimon Žák, a to se svou ryze pánskou řadou Out of Focus. Ve své tvorbě se inspiroval fotografem Miroslavem Tichým, ale také kyjovským folklórem. Jednotlivé prvky konceptuálně transformoval do oděvů prostřednictvím filozofií wabi-sabi a art brut, konkrétně spojením tradičního řemesla s experimentálním DIY přístupem a moderní upcyklací.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Kolekce záměrně balancovala na hraně nositelnosti a citlivě kombinovala každodenní oblečení s avantgardnějšími a uměleckými elementy v podobě objemného drátěného topu či sukně s vysokým lemem, vytvořeným z denim zbytků. „Jeho přístup byl velmi autentický, současný a přitom osobitě pokřivený. Cítíme z něj opravdovost a schopnost vnímat přítomný okamžik,“ doplnil Malgouyres.

    Kári Þór Barry oživil rigidní pánský šatník skrze pohádky

    Na stupni vítězů se umístil také islandský návrhář Kári Þór Barry z Islandské univerzity umění. Stejně jako jeho kolega na druhém místě se rozhodl zaměřit výhradně na menswear. Jeho kolekce s názvem Frivolous Cartoons odkazovala na svět karikatur a kreslených filmů. Barry je ovšem překlopil do současné podoby, a to s rozvážným pohledem a jemným nádechem nadsázky.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Modely působily jako silný celek díky kontrastu mezi formálním šatníkem a hravostí kreslených pohádek. Kalhoty získaly na objemu a precizně zkonstruovaná saka a košile doplňovaly vzorované kravaty. Pohádkovým prvkem byly i vlněné kalhoty s kšandami. „Zamilovali jsme se do energie a entuziasmu projektu, byl rozmarný, vtipný a od prvního nápadu až po provedení výjimečně dotažený,“ uzavřel Malgouyres.

    Zdroje: Designblok, Instagram

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    - Reklama -

    Divadlo Nová Spirála se na pražském Výstavišti v sobotu 11. října proměnilo v epicentrum módy, a to díky soutěži Designblok Diploma Selection v kategorii oděvního designu. Tentokrát představilo své diplomové práce 15 finalistů z různých koutů Evropy. Na vítěze čekala finanční odměna ve výši tisíc eur, přičemž laureáti prvních tří příček získali možnost nejen představit své kreace na dalším ročníku Designbloku, ale také využít konzultací nizozemské multidisciplinární agentury AG&C.

    Domácí módní scénu reprezentovaly návrhářky Hana Valtová a Ludmila Kopecká, své návrhy však odhalil rovněž designér Šimon Žák. Do poroty zasedla globální módní ředitelka časopisu 10 Magazine Karen Binns, viceprezidentka pro executive search pro region EMEA společnosti Janou Pakter Elisabeth Dieupart a návrháři Jan Černý a Edward Buchanan. Komisi pak předsedal konzultant v oblasti brandu, kultury a komunikace Alexandre Malgouyres.

    Andrea Rehbein naplno pronikla do světa abstrakce

    Vítězkou letošního ročníku Diploma Selection se stala španělská návrhářka a absolventka školy Swedish School of Textiles Andrea Rehbein. Ve své kolekci s názvem Approximations to the Acrobatics of Flesh se zaměřila na experimentální a dekonstruktivistické pojetí módy. Vytvořila také prostor pro zkoumání a stírání tenkých hranic mezi ženským oblečením, jeho tradiční symbolikou a tělem.

    - Reklama -

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Autorka využila abstrakci jako sjednocující prvek. Projevila se v nadměrných a skulpturálních, ale organických siluetách. Samozřejmostí byly deadstock materiály, hlavně gravírovaná kůže a vlna. „Řada působila emocionálně, organicky a vykazovala mimořádné řemeslné zpracování. Je udržitelná, protože vznikla z deadstocku, má silnou výzkumnou základnu, jasné vyprávění a osobní rovinu,“ uvedl Malgouyres.

    Šimon Žák osciloval mezi nositelností a uměleckým gestem

    Druhé místo obsadil absolvent UMPRUM Šimon Žák, a to se svou ryze pánskou řadou Out of Focus. Ve své tvorbě se inspiroval fotografem Miroslavem Tichým, ale také kyjovským folklórem. Jednotlivé prvky konceptuálně transformoval do oděvů prostřednictvím filozofií wabi-sabi a art brut, konkrétně spojením tradičního řemesla s experimentálním DIY přístupem a moderní upcyklací.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Kolekce záměrně balancovala na hraně nositelnosti a citlivě kombinovala každodenní oblečení s avantgardnějšími a uměleckými elementy v podobě objemného drátěného topu či sukně s vysokým lemem, vytvořeným z denim zbytků. „Jeho přístup byl velmi autentický, současný a přitom osobitě pokřivený. Cítíme z něj opravdovost a schopnost vnímat přítomný okamžik,“ doplnil Malgouyres.

    Kári Þór Barry oživil rigidní pánský šatník skrze pohádky

    Na stupni vítězů se umístil také islandský návrhář Kári Þór Barry z Islandské univerzity umění. Stejně jako jeho kolega na druhém místě se rozhodl zaměřit výhradně na menswear. Jeho kolekce s názvem Frivolous Cartoons odkazovala na svět karikatur a kreslených filmů. Barry je ovšem překlopil do současné podoby, a to s rozvážným pohledem a jemným nádechem nadsázky.

    Zdroj: Designblok, Michal Ureš

    Modely působily jako silný celek díky kontrastu mezi formálním šatníkem a hravostí kreslených pohádek. Kalhoty získaly na objemu a precizně zkonstruovaná saka a košile doplňovaly vzorované kravaty. Pohádkovým prvkem byly i vlněné kalhoty s kšandami. „Zamilovali jsme se do energie a entuziasmu projektu, byl rozmarný, vtipný a od prvního nápadu až po provedení výjimečně dotažený,“ uzavřel Malgouyres.

    Zdroje: Designblok, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    TikTok Highlights: Káva získala novou podobu, nese název proffee

    Uživatelé sociální sítě TikTok nikdy nepohrdnou žádným lifestyle nebo wellness trikem. Není proto divu, že si zamilovali proffee, tedy kávu doplněnou o protein nebo kolagen. Slibují si od ní benefity v podobě žádaného přísunu energie, ale také regeneraci svalů či dokonce úbytek váhy. Je ovšem trendy nápoj tak výhodný, jak se na obrazovkách telefonů tváří?

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Shein míří do Paříže. Plány na kamenný obchod vyvolaly protesty

    Nedávné rozhodnutí fast fashion řetězce Shein otevřít v Paříži svůj první kamenný obchod vyvolalo silné reakce. Usídlit se totiž hodlá v obchodním domu BHV Marais z roku 1856. Některé značky proto v reakci nákupní centrum opouští, zatímco jeho zaměstnanci uspořádali v pátek 10. října protest. Shein dle nich poškozuje jméno francouzského módního průmyslu.

    Alaïa zkoumá nový minimalismus. Nabízí hybrid tichého luxusu

    Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.

    Loewe a On opět spolupracují. Přináší první společné tenisky Cloudsolo

    Španělský módní dům Loewe a švýcarská sportovní značka On opět spojily své síly. Pro letošní podzimní a zimní kolekci připravily své první společně navržené tenisky s názvem Cloudsolo. Model spojuje jedinečný přístup k módě a pokročilou inovaci. Jeho cílem je splnit moderní potřeby pohodlí při neustálém pohybu v rušných světových velkoměstech.

    Balenciaga vítá novou éru. Pierpaolo Piccioli inovuje identitu značky

    Když Pierpaolo Piccioli poprvé vstoupil do pařížského sídla Balenciagy, zůstal v tichu, které obvykle předchází revoluci. V archivu módního domu strávil tři dny, v nichž se z historie stala hmota a z paměti textura. Tam, mezi záhyby taftu a zvlněnými siluetami, našel novou odpověď na otázku moderní elegance. Jeho debut pro jaro a léto 2026 otevírá kapitolu, jež propojuje čistotu formy s designovou těžkostí. Balenciaga se mění v chrám, kde látka mluví hlasem streetwear současnosti.

    TikTok Highlights: Tradiční kávě konkuruje trendy mushroom coffee

    Milovníci wellness a lifestyle tipů i triků na sociální síti TikTok již před pár lety objevili alternativu tradiční kávy s názvem mushroom coffee. Takzvaná houbová káva však v posledních měsících narůstá na popularitě. Dle jejích zatvrzelých fanoušků totiž slibuje přísun energie, ovšem bez rizika úzkosti a s bonusem posílení imunity, zlepšení pozornosti a snížení zánětů.

    Fendi láká do nového království v Miláně. Otvírá brány Palazzo Fendi

    Luxusní móda, prvotřídní umění a historická architektura vytváří dechberoucí mozaiku jménem Palazzo Fendi. Světoznámá římská značka otvírá dveře nového království v Miláně. Při příležitosti nedávného Milánského fashion weeku odhalila zrekonstruované prostory své vlajkové pobočky v italském hlavním městě módy. Ukrývají pak nejen butik, ale rovněž exkluzivní restaurace a řemeslný ateliér.

    Once upon a time. Historické vědění ukrývají nejkrásnější knihovny světa

    Knihovny rozhodně nejsou jen tiché sály naplněné prachem. Na mnoha místech světa slouží jako ceněné svatostánky, ve kterých lidé v úžasu zaklánějí hlavy. Uvnitř klášterů, univerzit i jen samostatně stojící, knihovny patří mezi oblíbená turistická místa. Díky bohu si zatím u návštěvníků ponechávají zasloužený respekt a jejich atmosféra tak na vás může naplno dýchat.

    Od heroinu k Ozempicu. Cesty jak být chic se mění, tlak na štíhlost zůstává

    Propadlé lícní kosti, dětsky útlé paže, špičatá kolena. Herečky a modelky to často maskují, ale proměny jejich siluet z posledních let jasně ukazují, že žijeme v éře Ozempic chic. Můžeme si namlouvat, že tentokrát je za hubnutím medicína v podobě léku potlačujícího chuť k jídlu. Ve skutečnosti jsme esteticky, ale i filozoficky mnohem blíž zatracované éře heroin chic, než jsme si možná ochotní připustit.

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    Burberry připomíná své dědictví. Oslavuje ho i Olivia Colman

    Britský módní dům Burberry zakládá marketing na propojení svého více než 150 let starého dědictví a moderní energie. Nabízí proto tradiční kostkované trenčkoty a dlouhé kabáty, to vše v inovativním hávu nových materiálů. Směřování luxusní značky odráží rovněž její nejnovější kampaň It's always Burberry Weather. Zazáří v ní mimo jiné také herečka Olivia Colman.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―