Více

    ― Reklama ―

    Internetová kultura ráda hledá estetiku tam, kde by to nikoho nenapadlo. Sociální síť TikTok tak opět exceluje. Tentokrát si vzala do parády seriál Monstra: Příběh Lylea a Erika Menendezových a přetvořil ho v kontroverzní fenomén „Menendez core“.

    Jestli jste na sociálních sítích narazili na dva populární bratry, kteří vypadají jako z katalogu Ralph Lauren nebo Lacoste, gratulujeme. Právě jste potkali nostalgickou vlnu „osmdesátkového“ old money stylu. A ano, bavíme se o estetice, inspirované dvěma bratry, kteří jsou známí pro něco zcela jiného než pro svou šatní skříň.

    Co vlastně „Menendez core“ ukrývá? Jde o typickou sázku na jistotu

    Fanoušci Netflixového hitu se „bohužel“ zhlédli ve vzhledu dvou vrahů. Tedy Lylea a Erika Menendezových, kteří prosluli nejen svým zločinem, ale také jedinečným vzhledem. V seriálu z roku 2024 o bratrech Menendezových tak sledujeme jejich úplný. životní příběh.

    Na jedné straně připomíná klasické drama bohatých a vlivných, na druhé však zachycuje tragédii plnou intrik, násilí a zkázy. To všechno pak nový seriál zabalil do esteticky dokonalého balíčku starého dobrého stylu 80. let minulého století. A právě tady se začíná psát příběh „Menendez core“.

    Zdroj: Ralph Lauren

    Fanoušci TikToku se zamilovali do looku, ve kterém dominují ikonické značky jako Ralph Lauren, Lacoste, Burberry či pletené vesty z Ivy League. Golfové košile, polokošile a plátěné kalhoty vytvářejí perfektní iluzi bohatých dědiců, kteří se právě vydávají na plavbu po Hamptons.

    A co na tom, že v centru nejnovější trendu stojí vrazi? V módním světě, kde se hranice mezi estetikou a morálkou často až příliš lehce stírají, se „Menendez core“ stal především vizuální poctou dekádě luxusu a přepychu, který stále láká i současné módní masy.

    Adorace a sexuální objektifikace zločinců? Sociální sítě mají jasno

    Zatímco někteří kritici upozorňují na problematiku glorifikace sériových vrahů, tiktoková estetika se tomuto aspektu zcela vyhýbá. Mladí uživatelé se na platformě soustředí čistě na vizuální stránku a své outfity. To, co začalo jako nostalgické vzpomínání na módu 80. let let, se změnilo v globální trend, vytvářející jakousi paradoxní směs přepychu a temnoty.

    To ale neznamená, že „Menendez core“ nezahrnuje určitou míru ironie. Uživatelé TikToku si často pohrávají s myšlenkou, že jejich look může být inspirován něčím tak morbidním. Mnozí proto do svých videí vkládají také lehce humorné poznámky. Podstata však zůstává stejná, tedy old money estetika, drahé značky, luxusní vilové čtvrti a přísný preppy look.

    @mirandaki49 #menendezjustice #nicholasalexanderchavezf ♬ original sound – coquettebeer

    Ať už se na tento trend díváte s nadšením nebo lehkým pobavením, jedno je jasné. Menendez core je dalším důkazem toho, že TikTok dokáže vzít cokoliv a přetavit to v módní hnutí. Hranice mezi estetikou a kontroverzí se tak opět rozmazává, zatímco golfové košile Lacoste mizí z regálů rychlostí, kterou by čekal málokdo.

    Zdroje: TikTok, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Dávka old money i temnoty. Kontroverzní Menendez core zahlcuje sociální sítě

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Internetová kultura ráda hledá estetiku tam, kde by to nikoho nenapadlo. Sociální síť TikTok tak opět exceluje. Tentokrát si vzala do parády seriál Monstra: Příběh Lylea a Erika Menendezových a přetvořil ho v kontroverzní fenomén „Menendez core“.

    - Reklama -

    Jestli jste na sociálních sítích narazili na dva populární bratry, kteří vypadají jako z katalogu Ralph Lauren nebo Lacoste, gratulujeme. Právě jste potkali nostalgickou vlnu „osmdesátkového“ old money stylu. A ano, bavíme se o estetice, inspirované dvěma bratry, kteří jsou známí pro něco zcela jiného než pro svou šatní skříň.

    Co vlastně „Menendez core“ ukrývá? Jde o typickou sázku na jistotu

    Fanoušci Netflixového hitu se „bohužel“ zhlédli ve vzhledu dvou vrahů. Tedy Lylea a Erika Menendezových, kteří prosluli nejen svým zločinem, ale také jedinečným vzhledem. V seriálu z roku 2024 o bratrech Menendezových tak sledujeme jejich úplný. životní příběh.

    Na jedné straně připomíná klasické drama bohatých a vlivných, na druhé však zachycuje tragédii plnou intrik, násilí a zkázy. To všechno pak nový seriál zabalil do esteticky dokonalého balíčku starého dobrého stylu 80. let minulého století. A právě tady se začíná psát příběh „Menendez core“.

    - Reklama -

    Zdroj: Ralph Lauren

    Fanoušci TikToku se zamilovali do looku, ve kterém dominují ikonické značky jako Ralph Lauren, Lacoste, Burberry či pletené vesty z Ivy League. Golfové košile, polokošile a plátěné kalhoty vytvářejí perfektní iluzi bohatých dědiců, kteří se právě vydávají na plavbu po Hamptons.

    A co na tom, že v centru nejnovější trendu stojí vrazi? V módním světě, kde se hranice mezi estetikou a morálkou často až příliš lehce stírají, se „Menendez core“ stal především vizuální poctou dekádě luxusu a přepychu, který stále láká i současné módní masy.

    Adorace a sexuální objektifikace zločinců? Sociální sítě mají jasno

    Zatímco někteří kritici upozorňují na problematiku glorifikace sériových vrahů, tiktoková estetika se tomuto aspektu zcela vyhýbá. Mladí uživatelé se na platformě soustředí čistě na vizuální stránku a své outfity. To, co začalo jako nostalgické vzpomínání na módu 80. let let, se změnilo v globální trend, vytvářející jakousi paradoxní směs přepychu a temnoty.

    To ale neznamená, že „Menendez core“ nezahrnuje určitou míru ironie. Uživatelé TikToku si často pohrávají s myšlenkou, že jejich look může být inspirován něčím tak morbidním. Mnozí proto do svých videí vkládají také lehce humorné poznámky. Podstata však zůstává stejná, tedy old money estetika, drahé značky, luxusní vilové čtvrti a přísný preppy look.

    @mirandaki49 #menendezjustice #nicholasalexanderchavezf ♬ original sound – coquettebeer

    Ať už se na tento trend díváte s nadšením nebo lehkým pobavením, jedno je jasné. Menendez core je dalším důkazem toho, že TikTok dokáže vzít cokoliv a přetavit to v módní hnutí. Hranice mezi estetikou a kontroverzí se tak opět rozmazává, zatímco golfové košile Lacoste mizí z regálů rychlostí, kterou by čekal málokdo.

    Zdroje: TikTok, Instagram

    ― Reklama ―

    Jižní Korea má nový ekonomický pilíř. Beauty turismus míří do extrémních výšin

    Zapomeňte na časy, kdy turismus v Jižní Koreji znamenal výlet po stopách K-popu či tradičního hanboku. Dnes sem míří davy z celého světa kvůli něčemu úplně jinému. Beauty turismus představuje novu ekonomickou vizi budoucna. V čem je ale Korea lepší než jiné vyspělé státy? Jako jediná země masivně studuje estetickou přesnost, high-tech omlazení i neinvazivní chirurgii, která dokáže vypadat jako jemný filtr.

    Kina promítají Fénické spiknutí od Wese Andersona. Kritici se dělí na dva tábory

    „Já osobně se cítím velmi v bezpečí,“ prohlašuje Zsa-zsa Korda v letadle poté, co přežije svou už šestou leteckou havárii. Absurdní klid i nonšalantní humor protínají Fénické spiknutí, nejnovější film Wese Anderson, který je nyní k vidění v kinech. Zatímco někteří považují snímek za Andersonův nejlepší film posledních let, jiní ho kritizují.

    Na scéně je další TikTok „zázrak“. Mořský mech slibuje čistou pleť

    Sociální síť TikTok v pravidelných intervalech produkuje čerstvé beauty trendy. Její uživatelé vždy s nadšením vyzdvihují jistý produkt, ingredienci nebo rituál a těší se z jejich rádoby zázračných účinků. Tentokrát se zamilovali do mořského mechu, který si díky jeho bohatým efektům vychvalují i celebrity jako Bella Hadid nebo Hailey Bieber.

    Karlovarský festival je pryč. Který z filmů musíte rozhodně vidět?

    Stihnout všechny snímky, které za to stojí, je na festivalu v Karlových Varech nemožné. Letošní ročník ovládl film Sbormistr, inspirovaný kauzou zneužívání dívek v pěveckém souboru. A oprávněně. Až ho vstřebáte, nabízíme zcela subjektivní seznam dalších snímků, které považujeme za top tvorbu letošní sezóny filmového festivalu.

    Back to basics. Protein vrací na scénu živočišnou stravu

    Wellness a beauty odvětví zaznamenalo významnou změnu. Zdá se, že živočišná strava se vrací z vyhnanství a po letech přebírá místo trendy rostlinných alternativ. Děkovat za to může nedávno vzniklé obsesi proteinem, kterého se najednou uživatelé sociálních sítí nemohou nabažit. Na scénu proto opět proniká kravské mléko i hovězí lůj.

    Móda v kostce: Schwarzkopf vládne Lindsay Lohan a z Pharrella Williams je rytíř

    Kreativní ředitel pánské sekce u Louis Vuitton Pharrell Williams obdržel nejvyšší civilní uznání Francie, titul rytíře Řádu čestné legie. Společnost Schwarzkopf pak jmenovala Lindsay Lohan novou ambasadorkou. Slavné značky Adidas a Louis Vuitton vydaly nové hvězdné kampaně a firma Kourtney Kardashian Lemme odhalila nové trendy vitamíny.

    Ovoce jako nová módní ingredience. Cestu si našlo i do nové kolekce Loewe

    Léto je v plném proudu a ovoce si v horkém počasí rád dopřeje snad každý z nás. Jen málokoho by ale napadlo, že ho lze proměnit v materiály, z nichž vzniká luxusní móda. Značky jako Loewe, E. Marinella či Chanel dokazují, že skutečný luxus v současnosti nevychází jen z vizuálního dojmu, ale také etických hodnot. Díky inovativním technologiím nachází odpad z ovoce využití a vnáší do módy svěžest.

    Haute couture po konci světa. Film 28 let poté ukazuje Y2K módu bez pozlátka

    Co se stane, když dva uhlazení londýnští designéři se zálibou ve futuristických modelech dostanou za úkol vytvořit kostýmy filmové zombie apokalypsy? Pokud jste již viděli novinku od Dannyho Boyle 28 let poté, znáte odpověď. Vizuálně mimořádně silný zážitek. A také návrat k Y2K estetice způsobem, který byste zrovna nečekali.

    Staňte se ledovou královnou. TikTok pohltila nová beauty obsese

    Nejnovější beauty trend z TikToku dorazil na scénu v pravý čas. Pro horká letní rána je totiž jako stvořený. Uživatelé sociální sítě si v posledních týdnech zamilovali ledování obličeje. Rituál vyzdvihují nejen pro jeho cenovou dostupnost, ale také slibované účinky, jako je snížení zarudnutí, zmenšení pórů a získání přirozeného "glow" efektu.

    O krok napřed. Jaké trendy definují pánský šatník léta roku 2026?

    I když módní svět v současnosti pohltil Pařížský haute couture week, ještě nedávno upíral svůj zrak na nejnovější přehlídky pánské módy. Luxusní značky totiž nedávno představily svou vizi pánského šatníku pro jaro a léto roku 2026. Již nyní lze proto vypozorovat poutavé trendy, které vytváří červenou nit napříč všemi představenými kolekcemi.

    Bulgari chystá luxusní upgrade. Otevře ostrovní resort v Abú Dhabí

    Módní dům Bulgari hodlá rozšířit své portfolio luxusních hotelů. Oznámil totiž plány na vybudování ostrovního resortu v Abú Dhabí, a to do roku 2030. Jeho součástí má být nejen obrovský hotel, ale také soukromé vily a rezidenční sídla. Chybět nebudou ani soukromé pláže, michelinské restaurace a plesový sál s výhledem na nedaleké velkoměsto.

    Kosmetické receptury inspirované herbářem. Pečující kosmetiku ovládají bylinky

    Bylinky nejsou jen základem čajových směsí, ale i hlavní ingrediencí moderní péče o pleť. Levandule, heřmánek nebo například měsíček lékařský se ze zahrádek přesunuly do laboratoří a staly se nedílnou součástí luxusní kosmetiky. Zklidňují, hydratují a regenerují. Díky svým účinkům tak kralují složení produktů pro všechny typy pleti.

    Pánská tanga a queer svůdnost. To jsou společní jmenovatelé Ludovic de Saint Sernin

    Asi 50 let poté, co rakouský vizionář Rudi Gernreich vymyslel pánská i dámská tanga, a to jako nenápadné řešení tehdy nově zakázaných nudapláží v Kalifornii, si jejich nejodvážnější podoba říká opět o pozornost. Návrhář Ludovic de Saint Sernin, který se už několik sezón nebojí hladit módu po ostré hraně erotiky, křísí plavkovou řadu a letošní léto věnuje klukům v těch nejmenších střizích, jaké si umíte představit.

    Pitbull jako ultimátní „guilty pleasure“. Postfeminismus mu objektivizaci žen odpouští

    Záběry z Pitbullových koncertů a fanynky převlečené za oblíbeného umělce v posledních týdnech zaplnily nejednu „for you page“ na sociálních sítích. Často jde o ženy, které se považují za feministky, ale přesto s Pitbullem nadšeně zpívají texty, jež ženy objektivizují. Do popředí totiž vstupuje moderní postfeminismus, dle něhož mají ženy ve svých rukou moc a schopnost kritického myšlení.

    Léto po stopách luxusu. Známé značky lákají na prázdninové pop-upy

    Největší módní domy v létě opouští své "rodné" země a putují do vysněných prázdninových destinací. Pohodlně se usazují na plážích v Itálii, Španělsku i daleké Asii. Zákazníky tradičně lákají na dočasné pop-upy, nabízející závan vytříbeného luxusu. Značky jako Dior, Jacquemus, Burberry či J.Crew letos přichystaly speciální kolekce i letní zážitky.

    Prostřete hostům léto. Sluneční paprsky žádají hravý jídelní stůl

    Sluncem nasycené měsíce volají po hravosti, která žádnému jinému ročnímu období nesedne tak nenuceně jako právě létu. Chuť povolit naše hranice a poddat se téměř dětské naivitě prostupuje nejen do našich šatníků či make-up taštiček, ale i do naší domácnosti. Prostřete si letos stůl, který perfektně zachytí nezaměnitelnou atmosféru léta.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―