Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    První týdny nového roku dokazují, že ani v letošním roce neztratila internetová udržitelná hnutí své kouzlo. Nadále ovlivňují i beauty trendy sociálních sítí. Takzvaný Project Pan tentokrát bojuje proti nadměrnému konzumu a plýtvání. Dle jeho pravidel nesmíte koupit produkt z určité kategorie, dokud jste z ní nespotřebovali kousky, které už vlastníte.

    Nejnovější udržitelný TikTok trend šetří přírodu i peněženku. Jeho cílem je totiž nejen zamezit nepotřebným nákupům, ale také zbytečnému odpadu. Takzvaný Project Pan mění zvyky beauty nadšenců po celém světě. Zakazuje jim totiž nakoupit nový produkt z kategorie, u které nespotřebovali veškeré už vlastněné kousky. Jednat se může o tělové krémy, parfémy, rtěnky nebo jakýkoli make-up.

    Project Pan učí vděčnosti i praktičnosti. Nad kvantitu staví kvalitu

    Název trendu vychází z anglického slova „pan“, odkazujícího v tomto kontextu na viditelné dno daného beauty produktu. Jeho cílem je, podobně jako u již známých hnutí jako deinfluencing či no-buy, nastavit jistou sebedisciplínu, a to tváří v tvář neustálém tlaku nakupovat nové produkty. Slibuje tak nejen snížení odpadu, a tedy ušetření životního prostředí, ale také řadu dalších benefitů.

    Uživatelé TikToku mluví například o tom, že se naučili vážit si toho, co už vlastní. Více než na kvantitu se tak při svých budoucích nákupech začnou soustředit na kvalitu vysněných produktů. Zároveň se jedná o skvělý způsob, jak pročistit zaplněné skříňky v koupelně. Při správném dodržování Project Pan lze ale rovněž lépe pochopit, jaké produkty jak působí, a které vám skutečně vyhovují.

    Do spotřeby se nenuťte. Opravdu nechtěné produkty raději darujte

    Pokud se do populárního projektu chcete rovněž pustit, začněte tím, že si beauty produkty rozdělíte na jednotlivé kategorie. Následně se zaměřte na ty z nich, které používáte nejčastěji a už se blíží jejich konec. Ještě před tím se ovšem zbavte už prošlých kousků. Nenuťte se také používat ty, které vám skutečně nesedí. Zkuste je raději darovat někomu, komu místo vás udělají radost.

    @lilly_claire8 i didn’t even know it was this bad. #projectpan #underconsumption #fyp#projectpan2025 #organzing #startingprojectpan #projectpaninspo #sephora #makeup #skincare ♬ Vogue (Edit) – Madonna

    Skvělým trikem je rovněž začít používat produkty jinak, než jak bylo původně zamýšlené. Například z rtěnky se snadno stane skvělá tvářenka či oční stíny. Naučte se také neschovávat některé kousky pro „speciální příležitosti“. S takovou u vás v koupelně budou strašit navěky. Inspirovat se můžete videy na TikToku, často až šokujícími obrovským počtem nastřádaných produktů.

    Zdroje: Rova, Good Housekeeping, NSS G-Club, TikTok

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Pexels

    Další udržitelný trend dobývá TikTok. Project Pan bojuje s nadměrným konzumem

    První týdny nového roku dokazují, že ani v letošním roce neztratila internetová udržitelná hnutí své kouzlo. Nadále ovlivňují i beauty trendy sociálních sítí. Takzvaný Project Pan tentokrát bojuje proti nadměrnému konzumu a plýtvání. Dle jeho pravidel nesmíte koupit produkt z určité kategorie, dokud jste z ní nespotřebovali kousky, které už vlastníte.

    Nejnovější udržitelný TikTok trend šetří přírodu i peněženku. Jeho cílem je totiž nejen zamezit nepotřebným nákupům, ale také zbytečnému odpadu. Takzvaný Project Pan mění zvyky beauty nadšenců po celém světě. Zakazuje jim totiž nakoupit nový produkt z kategorie, u které nespotřebovali veškeré už vlastněné kousky. Jednat se může o tělové krémy, parfémy, rtěnky nebo jakýkoli make-up.

    Project Pan učí vděčnosti i praktičnosti. Nad kvantitu staví kvalitu

    Název trendu vychází z anglického slova „pan“, odkazujícího v tomto kontextu na viditelné dno daného beauty produktu. Jeho cílem je, podobně jako u již známých hnutí jako deinfluencing či no-buy, nastavit jistou sebedisciplínu, a to tváří v tvář neustálém tlaku nakupovat nové produkty. Slibuje tak nejen snížení odpadu, a tedy ušetření životního prostředí, ale také řadu dalších benefitů.

    Uživatelé TikToku mluví například o tom, že se naučili vážit si toho, co už vlastní. Více než na kvantitu se tak při svých budoucích nákupech začnou soustředit na kvalitu vysněných produktů. Zároveň se jedná o skvělý způsob, jak pročistit zaplněné skříňky v koupelně. Při správném dodržování Project Pan lze ale rovněž lépe pochopit, jaké produkty jak působí, a které vám skutečně vyhovují.

    Do spotřeby se nenuťte. Opravdu nechtěné produkty raději darujte

    Pokud se do populárního projektu chcete rovněž pustit, začněte tím, že si beauty produkty rozdělíte na jednotlivé kategorie. Následně se zaměřte na ty z nich, které používáte nejčastěji a už se blíží jejich konec. Ještě před tím se ovšem zbavte už prošlých kousků. Nenuťte se také používat ty, které vám skutečně nesedí. Zkuste je raději darovat někomu, komu místo vás udělají radost.

    @lilly_claire8 i didn’t even know it was this bad. #projectpan #underconsumption #fyp#projectpan2025 #organzing #startingprojectpan #projectpaninspo #sephora #makeup #skincare ♬ Vogue (Edit) – Madonna

    Skvělým trikem je rovněž začít používat produkty jinak, než jak bylo původně zamýšlené. Například z rtěnky se snadno stane skvělá tvářenka či oční stíny. Naučte se také neschovávat některé kousky pro „speciální příležitosti“. S takovou u vás v koupelně budou strašit navěky. Inspirovat se můžete videy na TikToku, často až šokujícími obrovským počtem nastřádaných produktů.

    Zdroje: Rova, Good Housekeeping, NSS G-Club, TikTok

    ― Reklama ―

    Po stopách módních ikon: Jak Nicolas Ghesquière zachránil módní dům Balenciaga

    Bylo mu pětadvacet let, pracoval z vypůjčené kanceláře a navrhoval oblečení s přesností, jež působila spíš jako plán než módní skica. Nicolas Ghesquière převzal téměř zapomenutý dům Balenciaga a proměnil ho v nejprogresivnější laboratoř moderního luxusu. Zázemí skromné, ambice neomezené. Definoval novou epochu elegance, v níž se experiment stává jazykem nové éry. S odstupem čtvrtstoletí se na jeho začátek vzpomíná jako na jeden z nejdůležitějších momentů módy.

    Krása je jeho jazykem. Tom Ford ji přenesl z módy na filmové plátno

    Tom Ford, původně uznávaný módní návrhář a bývalý kreativní ředitel značek Gucci a Yves Saint Laurent, se stal jedním z mála designérů, kterým se podařilo úspěšně proniknout také do světa filmu. Svou preciznost, smysl pro detail a estetickou vytříbenost přenesl z přehlídkových mol na filmové plátno, kde zaujal snímky A Single Man nebo Nocturnal Animals. 

    Když pouliční styl vzývá luxus. Pharrell Williams čerpá ze skateboardové obuvi

    Skateboardová obuv zaznamenává výrazný návrat na módní scénu, a právě na tento trend reaguje i Pharrell Williams. Pro Louis Vuitton představil model LV Tilted, který spojuje pouliční estetiku s luxusem francouzské značky. Nové pánské tenisky vycházejí z vintage nízkých skateboardových bot z přelomu milénia, jejichž siluetu reinterpretují v moderním duchu.

    Zima se neúprosně blíží. Jak se stát ledovou královnou letošní sezóny?

    Pomalu nám venku přituhuje a všichni už oprašujeme kabáty a kožichy na letošní zimu. Pokud chcete vládnout sněhovému počasí, zapomeňte na minimalismus a šeď. Prosviťte mráz a tmu třpytem, metalickými tóny, zvířecími vzory a elegancí hodné královny. Ať už si zvolíte look městské bohyně, nebo princezny mrazu, nebojte se svého půvabu a síly vlastního stylu.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    Zlato, stříbro a transformace. Outhouse Jewellery redefinuje význam šperků

    Šaty s vlečkou z 24 karátového zlata a stříbrem vyšívané, ale princezna to není, jasný pane. I tak by se dala popsat práce Outhouse Jewellery, společnosti, která redefinovala nošení šperků. Už vám nemusí jen viset z uší nebo zdobit krk, do zlata se můžete doslova obléct a zazářit s ním na každém večírku. Úspěšná značka přichází s novou revoluční kolekcí Alchemy of 13. 

    Konečně romantika. Léto, kdy jsem zkrásněla přináší melancholického hrdinu

    Romantická "vztahovka" založená na milostném trojúhelníku? To už tady přece tolikrát bylo. Ano, ale obrovský úspěch a fanouškovský zásah třetí řady seriálu Léto, kdy jsem zkrásněla potvrdil, že každá generace potřebuje pořádnou dávku klasické romantiky. A také mužského hrdinu, který spíš mlčí, je otravně nedostupný, ale přesto přitažlivě tajemný.

    Ukradl Ralph Lauren Vánoce? Svátky ozdobí estetika amerického návrháře

    Letošní vánoční dekorace ovládl styl amerického návrháře Ralpha Lauren. Sociální síť TikTok praská ve švech návalem videí, jež sdílejí vánočními stromky zdobené interiéry plné kostkovaných přehozů, sametových látek a třpytivých křišťálových sklenic. Estetika Ralph Lauren Christmas připomíná tradiční Vánoce, ukrývá však nádech nostalgie a nadčasové elegance.

    Móda v kostce: Značky vydávají hvězdné kampaně a Rotate slaví debut

    Vánoce nejsou jediné téma, kolem kterého značky opřádají své nejnovější kampaně. Sarah Burton pro Givenchy obsadila do hlavní role resort kolekce Rooney Mara a Paula Simonon. Jacquemus a Stella McCartney pomocí hvězdných tváří propagují nejnovější kabelky a Canada Goose přizvala na pomoc hudebníka Willieho Nelson. Rotate zase slaví debutovou řadu obuvi.

    Společenský útlak má nové jméno. Spodní prádlo jako nový zdroj sebevědomí

    Po několika letech, kdy módní scéně dominovalo heslo „Free the Nipple“, se role obrátily. Do popředí opět proniklo nošení spodního prádla, a to hlavně sexy krajky a podprsenek. Trend, který byl dříve spojován se společenským útlakem žen, dnes dostává nový význam. Prádlo totiž nemusí jen zahalovat bradavky a dávat prsům dokonalý tvar, ale může se stát prostředníkem k vyjádření nově nabytého sebevědomí. 

    Marketing nultých let. Proč je po dvou dekádách tak přitažlivý?

    Marketing nultých let definovala vizuální odvážnost a nekompromisní styl. Značky jako Sony, H&M nebo PlayStation experimentovaly s dynamickými vizuály, futuristickými barevnými paletami a ikonickými tvářemi popkultury. Reklamy kombinovaly hudbu, módu a technologii v harmonii, která oslovovala mladé publikum a nastavovala nové standardy vkusu. Dnes se právě tato vizuální odvaha vrací, rezonuje na sociálních sítích a inspiruje moderní marketingové kampaně.

    Generaci Z dohnala nostalgie. Její šatník formují trendy divokých devadesátek

    Noční můra rodičů generace Z opět zaťukala na dveře. Když se projdete po ulici, máte občas pocit, jako byste použili stroj času a vrátili se do dob divokých devadesátek. Toto desetiletí je známé pestrostí stylu, která se často odvíjela od populární hudby a definovala, jak vás ostatní vnímali. A hlavně diktovalo způsob, jakým se oblečete. Metal, pop, rock, grunge, indie rock a další. Hned na první pohled měl každý jasno, kam patříte. 

    Balmain má po 14 letech novou tvář. Módní dům povede Antonin Tron

    Legendární francouzská značka Balmain začátkem týdne oznámila nečekanou zprávu. Její kreativní vedení po 14 letech opouští návrhář Olivier Rousteing. Módní dům už ovšem zná svou novou tvář, kterou se stane designér Antonin Tron. Známý je svým vlastním labelem Atlein. Z jeho vedení ovšem nyní odejde, aby mohl svou tvůrčí činnost naplno zaměřit na Balmain.

    Kosmický přešlap Vogue. Nový cover s Timothée Chalamet schytal kritiku

    Americký Vogue uzavírá rok vizuálním experimentem, který vyvolává bouři napříč módním světem. Prosincové číslo s Timothée Chalamet mělo být poctou fantazii i technologické spolupráci s NASA. Místo toho rozpoutalo debatu o hranicích vkusu, konceptu a autenticity. Fotografka Annie Leibovitz přetvořila herce v kosmickou siluetu, která však působí překvapivě ploše. Internet reaguje s intenzitou, jakou si Vogue skrze svou popularitu zaslouží. Avšak s nekompromisním pohledem. Navíc jde o poslední číslo vytvořené pod vedením odcházející Anny Wintour.

    CFDA/Vogue Fashion Fund 2025 má výherce. Vycházející hvězdou je Ashlynn Park

    Americká módní scéna oslavuje vycházející hvězdu. Návrhářka Ashlynn Park vyhrála v pondělí CFDA/Vogue Fashion Fund 2025. Ocenění ji zajistí dotaci ve výši 300 tisíc dolarů a účast v mentorském programu. Na letošních CFDA Fashion Awards získala titul American Emerging Designer of the Year. O designérce a její značce Ashlyn tak rozhodně neslyšíme naposledy.

    TikTok Highlights: Populární Cosy Cardio připomíná potěšení z pohybu

    S podzimem se na TikTok scénu vrací tak trochu zapomenutý trend. Cvičení s názvem Cosy Cardio narůstá na oblibě již od roku 2023. Jedná se o způsob, jak snadno a z pohodlí domova překonat nechuť k pohybu. Ať už kvůli tomu, že čelíte zotavení po úrazu, nebo vás sterilní prostředí posiloven odrazuje. Zapalte si svíčku, zapněte oblíbený seriál a hurá do toho.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―