Více

    ― Reklama ―

    Baťa a módní molo? Na první pohled spojitost, která nepřekvapí. Přece jen jde o českou obuvnickou legendu s mezinárodním dosahem. Ale co kdyby se Baťovy boty objevily na Milánském týdnu módy, a to v podání jednoho z nejinovativnějších italských designérů? Právě to se stalo v rámci show Marca Rambaldi, jenž dal balerínám Baťa 130 novou tvář.

    Česká legenda se ocitla ve společnosti ikonických světových značek a návrhářů, kteří každoročně v Miláně udávají trendy. Přítomnost Bati na mole je nejen důkazem trvalé relevance českého designu, ale i signálem, že kvalitní řemeslo a historie mohou mít na současné módní scéně místo. Preciznost produktů Baťa je jen těžko ignorovatelná, a proto je dostala až do italské módní metropole.

    Nečekaný úspěch české značky. Baťa vytvořil footwear pro zimní kolekci Marca Rambaldi

    Baťovy baleríny nejsou žádnou novinkou, ale jejich verze, kterou představil Marco Rambaldi, rozhodně ano. Známý svou schopností propojit minulost s budoucností a hrát si s detaily, Rambaldi více než jen oživil klasiku. Jeho pojetí vycházelo z konceptu „Memoria Futura“, oslavujícího dědictví a transformaci. Spolupráce přinesla pleteninu, poutavé kovové detaily, a hlavně stuhy, které dávají balerínám dramatický a ryze ženský nádech.

    Zdroj: Baťa

    Milánský týden módy patří společně s Paříží, Londýnem a New Yorkem mezi „velkou čtyřku“ módního světa. Je tedy synonymem světového luxusu a vkusu. Pro českou značku, která se v posledních desetiletích soustředila především na komerční trh, je poněkud nečekaná přítomnost v italské módní metropoli signálem, že dělat kvalitní design a řemeslnou práci má opravdový smysl.

    Zdroj: Baťa

    Zároveň to ale není poprvé, kdy se české produkty dostaly na světová módní fóra. Před nedávnem jsme mohli vidět například křišťálový džbán od české sklárny v hollywoodském trháku Barbie nebo modely českých designérů na Londýnském fashion weeku. České módní a designové společnosti se tak postupně, i když pořád trochu nenápadně, dostávají na mezinárodní scénu.

    Kdo je vlastně Marco Rambaldi? Jméno, které se vyplatí znát

    Italský designér, který se inspiroval „sedmdesátkovou“ estetikou, inkluzí a udržitelností, se za poslední roky stal vyhledávanou osobností italské scény. V návrzích propojuje tradiční řemeslo se soudobými myšlenkami a jeho tvorba často překračuje genderové hranice. V poslední řadě FW25 pracoval s koncepty paměti, rodiny a sebevyjádření, což dokazuje rovněž volba spolupráce s Baťou.

    Zdroj: Baťa

    Přestože jde výhradně o designovou spolupráci v rámci jednorázové kolekce, je těžké ignorovat její symbolický význam. Ukazuje se, že česká značka může být součástí světové módy a český design tak nemusí být uzavřený pouze v úzkých hranicích lokálního trhu. Možná se tím tedy otevírají dveře také dalším tuzemským tvůrcům, kteří by rádi uspěli na podobně prestižních akcích.

    Ať už je to jednorázový výstřelek, nebo začátek větší kapitoly, jedno je jisté. Česká stopa na Milánském týdnu módy působí sebevědomě a moderně. A to je věc, která se rozhodně nevidí každý den.

    Zdroje: Baťa, Tagwalk, DSCENE MAGAZINE, Instagram, The Italian Rêve

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Baťa

    Česká stopa na Milánském týdnu módy. Baťa spolupracoval na přehlídce Marco Rambaldi

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Baťa a módní molo? Na první pohled spojitost, která nepřekvapí. Přece jen jde o českou obuvnickou legendu s mezinárodním dosahem. Ale co kdyby se Baťovy boty objevily na Milánském týdnu módy, a to v podání jednoho z nejinovativnějších italských designérů? Právě to se stalo v rámci show Marca Rambaldi, jenž dal balerínám Baťa 130 novou tvář.

    - Reklama -

    Česká legenda se ocitla ve společnosti ikonických světových značek a návrhářů, kteří každoročně v Miláně udávají trendy. Přítomnost Bati na mole je nejen důkazem trvalé relevance českého designu, ale i signálem, že kvalitní řemeslo a historie mohou mít na současné módní scéně místo. Preciznost produktů Baťa je jen těžko ignorovatelná, a proto je dostala až do italské módní metropole.

    Nečekaný úspěch české značky. Baťa vytvořil footwear pro zimní kolekci Marca Rambaldi

    Baťovy baleríny nejsou žádnou novinkou, ale jejich verze, kterou představil Marco Rambaldi, rozhodně ano. Známý svou schopností propojit minulost s budoucností a hrát si s detaily, Rambaldi více než jen oživil klasiku. Jeho pojetí vycházelo z konceptu „Memoria Futura“, oslavujícího dědictví a transformaci. Spolupráce přinesla pleteninu, poutavé kovové detaily, a hlavně stuhy, které dávají balerínám dramatický a ryze ženský nádech.

    Zdroj: Baťa

    - Reklama -

    Milánský týden módy patří společně s Paříží, Londýnem a New Yorkem mezi „velkou čtyřku“ módního světa. Je tedy synonymem světového luxusu a vkusu. Pro českou značku, která se v posledních desetiletích soustředila především na komerční trh, je poněkud nečekaná přítomnost v italské módní metropoli signálem, že dělat kvalitní design a řemeslnou práci má opravdový smysl.

    Zdroj: Baťa

    Zároveň to ale není poprvé, kdy se české produkty dostaly na světová módní fóra. Před nedávnem jsme mohli vidět například křišťálový džbán od české sklárny v hollywoodském trháku Barbie nebo modely českých designérů na Londýnském fashion weeku. České módní a designové společnosti se tak postupně, i když pořád trochu nenápadně, dostávají na mezinárodní scénu.

    Kdo je vlastně Marco Rambaldi? Jméno, které se vyplatí znát

    Italský designér, který se inspiroval „sedmdesátkovou“ estetikou, inkluzí a udržitelností, se za poslední roky stal vyhledávanou osobností italské scény. V návrzích propojuje tradiční řemeslo se soudobými myšlenkami a jeho tvorba často překračuje genderové hranice. V poslední řadě FW25 pracoval s koncepty paměti, rodiny a sebevyjádření, což dokazuje rovněž volba spolupráce s Baťou.

    Zdroj: Baťa

    Přestože jde výhradně o designovou spolupráci v rámci jednorázové kolekce, je těžké ignorovat její symbolický význam. Ukazuje se, že česká značka může být součástí světové módy a český design tak nemusí být uzavřený pouze v úzkých hranicích lokálního trhu. Možná se tím tedy otevírají dveře také dalším tuzemským tvůrcům, kteří by rádi uspěli na podobně prestižních akcích.

    Ať už je to jednorázový výstřelek, nebo začátek větší kapitoly, jedno je jisté. Česká stopa na Milánském týdnu módy působí sebevědomě a moderně. A to je věc, která se rozhodně nevidí každý den.

    Zdroje: Baťa, Tagwalk, DSCENE MAGAZINE, Instagram, The Italian Rêve

    ― Reklama ―

    Až do dna. Váš oblíbený drink o vás vypovídá víc, než si myslíte

    Volba drinku sahá za hranice chuťové preference. Pro mnoho lidí se jedná o gesto či osobní vyjádření. Často navíc platí, že to, co pijete, rezonuje s tím, co nosíte. Určité estetiky si žádají svěží Aperol Spritz, zatímco jiné se koupou v solném kroužku tequily. Stejně jako na ulici, i v baru tak můžete hledat inspiraci pro svůj další outfit.

    American Eagle čelí kritice. Na vině je kontroverzní reklama se Sydney Sweeney

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    Generační konflikt na mole Prada. Mileniálové chápou depression hair jinak než gen Z

    Nedávná show značky Prada na Milánském týdnu módy vyvolala debatu nikoli kvůli samotným návrhům, ale účesům-neúčesům modelek. Jejich vlasy vypadaly, jako by na molo dorazily rovnou z postele a jejich majitelky neměly energii na jakoukoli úpravu. Ihned dostaly nálepku depression hair. Návrháři v reakci na kritiku styl označili za takzvaný depressive chic. Jenže je vůbec možné považovat depresi za něco „šik“?

    Nejzáludnější kousek y2k módy je zpět. Hvězdou léta jsou capri pants

    Nostalgie letos na módní scénu přináší všemožné kousky. Jedním z nich je i klasický, ovšem mnohými obávaný kousek y2k módy. Z capri pants se postupně stala hvězda letošního léta, ne každý se však z jejich návratu raduje. Nenechte se odradit často ošemetnou délkou a naučte se z nich vytvořit trendy outfity, které už nebudete chtít sundat.

    Sofia Coppola natočila první dokument. Kameru namířila na Marca Jacobs

    Slavná režisérka Sofia Coppola proniká hlouběji do světa módy. Minulý týden prozradila, že na blížícím se filmovém festivalu v Benátkách odhalí svůj první dokument s názvem Marc by Sofia. Sledovat má nejen život a kariéru slavného návrháře Marca Jacobs, ale také jejich dlouhodobé přátelství a trvající spolupráci jak na poli módy, tak filmu.

    Červen zná své favority. CreatorIQ odhalil nejvíce virální make-up značky

    Sociální sítě představují pro módní a beauty značky významný zdroj pozornosti. Právě tu změřila platforma CreatorIQ, která vydala seznam 10 nejvíce virálních make-up společností za měsíc červen. Své výpočty zakládala na jejich EMV, neboli získané mediální hodnotě. Mezi nejpopulárnější brandy patří Huda Beauty, E.l.f. Beauty a ColourPop.

    Sociální sítě mají nový všelék. Tentokrát vkládají naděje do vývaru z kostí

    Téměř každý týden uživatelé sociálních sítí objeví novou "zázračnou" ingredienci, od které si slibují hned několik wellness a beauty benefitů. Tentokrát svou pozornost obrátili směrem k vývaru z kostí. Dle nich posiluje klouby, snižuje zánět střev či dodává pokožce pružnost a lesk. I když vývar některé výhody skýtá, nejedná se o čerstvě objevený všelék.

    JW Anderson mění směr. Oblékne háv pomalejší lifestyle značky

    Nový kreativní ředitel módního domu Dior Jonathan Anderson má před sebou nelehký úkol. Poprvé od dob vedení Christiana Dior totiž povládne všem sekcím slavné společnosti. Módní scéna proto spekulovala o tom, jak bude nadále vypadat chod jeho stejnojmenné značky JW Anderson. Zdá se, že zpomalí tempo a přesedlá na luxusní lifestyle společnost.

    Marc Jacobs na rozcestí. LVMH zvažuje prodej ikonické značky

    Luxusní koncern LVMH zahájil rozhovory o prodeji značky Marc Jacobs. Případná dohoda by mohla dle reportu novinářů z Wall Street Journal dosáhnout až miliardy dolarů. Společnost měla poradce oslovit již minulý rok. Mezi možné zájemce pak patří firmy jako Authentic Brands, Bluestar Alliance či WHP Global. Datum prodeje však zatím není známý.

    Burberry nadále modernizuje. Slaví nové ambasadory a perfektní marketing

    Burberry má za sebou turbulentní období, ale vše nasvědčuje tomu, že britský grál módy znovu našel svůj směr, a hlavně styl. Po změnách ve vedení a oznámení vzniku vlastní galerie, která má být otevřena v roce 2027, je vidět, že módní dům neplánuje jen „kosmetické“ úpravy. Zahájil komplexní a promyšlený proces modernizace, který má hlavu a patu a přináší výsledky, jež jsou vidět i cítit.

    Nenechte se rušit. Léto volá po odpočinku u populárních seriálů

    Léto není čas jen na cesty do dalekých krajin a odpoledne strávená na koupališti. Jedná se o perfektní období pro odpočinek dle vlastního gusta. Ať už chcete využít deštivá odpoledne, nebo si jen dopřát vytoužené vypnutí před televizí, čeká na vás seznam populárních seriálů. Letní měsíce vítají návrat osvědčených titulů i úplné nováčky.

    Kolekce bez jména i příběhu. Ashi Studio nepotřebuje storytelling

    Ve vznešených prostorách Musée de la Monnaie, kde stěny nesou paměť minulosti a stropy dýchají luxusem, se odehrála přehlídka, jež definuje novou úroveň módního vnímání. Bez názvu, bez vysvětlení, bez příběhu. Ashi Studio odhalilo podzimní couture kolekci jako ztělesnění mlčení, v němž zaznívá vše podstatné. Každý look přicházel pomalu, doprovázen jen jemným vyprávěním a dramatickou orchestrální kompozicí. 

    Gaby Solis i Bree Van De Kamp se vrací. Zoufalé manželky čeká pokračování

    Kultovní Wisteria Lane se opět probouzí k životu. Společnost Onyx Collective chystá seriál inspirovaný hitem Zoufalé manželky, tentokrát pod názvem Wisteria Lane. O návratu původních hereček se ale pouze spekuluje. Účast nepotvrdila Eva Longoria, Marcia Cross ani Teri Hatcher. Místo pokračování nás tak čeká fresh kapitola s novou sestavou sousedek.

    Je libo čerstvé pečivo? Gurmánské parfémy dobývají svět i naše smysly

    Teplý croissant, čerstvě upečený chléb s máslem nebo kousek narozeninového dortu. Vůně pečiva je jedním z nejvýraznějších parfémových trendů letošního roku. Symbolizuje totiž klid, pohodu a návrat do dětství. V době, kdy je jídlo často spojováno s přehnanou sebekontrolou, přichází hřejivé vůně jako něžná útěcha. Jaké parfémy stojí za zkoušku?

    Paříž má předběžný rozvrh. Její podzimní fashion week přetéká debuty

    S postupem léta roste rovněž očekávání módní scény. Zářijové týdny módy představí hned několik důležitých debutů. A zdá se, že většinu z nich odhalí Paříž. Pořadatel tamního fashion weeku, Fédération de la Haute Couture de la Mode, zveřejnil ve čtvrtek předběžný kalendář, dle něhož akce odhalí na devět premiér nových kreativních ředitelů.

    Jak přežít tropy s elegancí? Ovládněte business dresscode i v létě

    Slunce pálí už od rána a vy víte, že vás čeká den v kanceláři. Kombinace, která v letních měsících dokáže potrápit i ty nejstylovější jedince. I v létě ale můžete zazářit s business outfity, které budou zároveň lehké a elegantní. Stačí sáhnout po správných materiálech a s několika nadčasovými kousky snadno vytvoříte vlastní letní capsule wardrobe.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―