Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Ve čtvrtek se v Paříži otevřela nová instalace vůní Maison Cartier nazvaná Le Mythe Parfumé neboli Mýtus vůně. Jedná se o druhý umělecký projekt společnosti Cartier, který nese název OSNI 2, což je zkratka francouzských slov pro neidentifikované vonné předměty. Obě vůně vytvořila Mathilde Laurent, parfumérka domu Cartier.

    „Smyslem celé instalace je ukázat, že parfém spojuje nekonečně velké s nekonečně malým – neboli to, co je lidskému oku neviditelné,“ řekla Laurentová pro server WWD.com. „To byla vlastně vždycky jeho role,“ dodala.

    Vyzdvihla duchovní povahu vůně a poukázala na dobu, kdy lidé používali vůni kouře kadidla k předávání zpráv bohům.

    Laurentová uvedla, že další úlohou OSNI je „vrátit parfémům větší vznešenost“ a povznést člověka čichovou krásou.

    OSNI 2 se koná za tmy v budově stojící na adrese Rue Robert Esnault-Pelterie 2 na levém břehu Jordánu. Při vstupu návštěvníci nejprve spatří osvětlenou kresbu George Barbiera, který v roce 1949 vytvořil pro pozvánku společnosti Cartier mýtickou Dame à la Panthère – zobrazující ženu zahalenou v náhrdelnících stojící před sedícím panterem.

    Jako zvukový doprovod čte umělec mluveného slova Rhael „LionHeart“ Cape báseň, kterou napsal. Lidé pak procházejí do vedlejší místnosti, kde se podél stěny táhne závěs z kapek vody provoněný parfémem La Panthère. Na osvětlených kapkách se objeví hologramový obraz pantera. Ten se plíží prostorem, aby vzápětí opět zmizel v záblesku světel.

    Foto: Cartier

    Návštěvníci slyší zvuky, které byly složeny kolem frekvence zlatého řezu, považované za příznivé pro meditaci. Jsou vyzváni, aby se dotkli padající vody, která na jejich rukou zanechává vůni.

    OSNI 2 potrvá pouze do 11. prosince. Je možné se na ni bezplatně přihlásit o vstupenky na stránkách společnosti Cartier. A stejně jako první imerzivní umělecké dílo, i tato instalace by měla putovat po celém světě.

    První OSNI, která nesla název „Le Nuage Parfumé“ neboli „Parfémovaný oblak“ – byla otevřena v roce 2017. Tvořil ji voňavý oblak zavěšený uprostřed velké průhledné skleněné krychlové konstrukce stojící v základech muzea Palais de Tokyo a Musée d’Art Moderne v Paříži.

    Zdroje: WWD.com, Instagram, Cartier

    Cartier představuje v Paříži pohlcující instalaci parfémů

    TikTok přináší další recept na suchou pleť. Technika slugging pomůže obnovit poškozenou kožní bariéru

    Různá zákoutí beauty TikToku neustále přinášejí inovativní rady, jak docílit dokonalé pleti. Recepty mnohdy balancují na hraně bizarnosti Tentokrát se ale zdá, že se aktuální trend zamlouvá i dermatologům. Seznamte se se sluggingem, cenově dostupnou metodou, která zatočí dokonce i s ekzematickou pletí.

    Luxusní značky loni zaostřily na Čínu. Svůj marketing rozšiřují i na sport a gastronomii

    Nový report firem Luxurynsight a Traackr odhalil, jaké strategie loni zaujímaly známé luxusní a módní značky. Ukázal, že se mimo jiné zaměřily na trh v Číně. Zároveň se ale snažily rozšířit své portfolio influencerů a začaly proto čím dál častěji spolupracovat se sportovci. Pro přilákání zákazníků se také rozhodly více propojit s gastronomií.

    S tenniscore vyhraje každý outfit. TikTok ovládl mix athleisure a tichého luxusu

    Uživatelé TikToku se zamilovali do dalšího módního trendu. Tentokrát se ovšem nejedná o prchavou obsesi, ale nadčasovou klasiku. Známou sociální síť totiž ovládl takzvaný tenniscore. Jedná se o kombinaci athleisure, ale i stále oblíbeného tichého luxusu. V čele trendu pak stojí především herečka Zendaya.

    Značka Dolce & Gabbana poodkryla oponu své tvorby. Zve na jedinečnou výstavu v Miláně

    Módní dům Dolce & Gabbana svým fanouškům poprvé odhalil tajemství, skrývající se za jeho vysokou módou. Slavnostně totiž otevřel výstavu v Miláně s názvem Dal cuore alle mani. Nabízí jedinečný náhled do zákulisí jedné z nejúspěšnějších italských značek. Slouží navíc jako oslava italského umění a kultury.