Více

    Sledujte nás na Instagramu

    Módní svět je plný business novinek. Například šéf konglomerátu LVMH Bernard Arnault odkoupil další budovu na slavné Les Champs Elysées. Společnost Prada zase oznámila větší zaměření na Čínu. Evropská unie odsouhlasila zákaz ničení neprodaného oblečení a malé podniky s překvapením zjistily, že nepřitahují mladší generace tak, jak si myslely.

    Prada si brousí zuby na Čínu. Na tamním trhu hodlá zvýšit svůj business

    Čína se v současnosti potýká se zpomalující se poptávkou po luxusním zboží i nepřívětivou ekonomickou situací. Italská společnost Prada přesto ve středu prohlásila, že hodlá na tamním trhu zdvojnásobit svůj business. „Máme zde hodně ambicí,“ popsal ředitel luxusní firmy Gianfranco D’Attis. Doplnil ovšem, že více podnikání neznamená nutně nové pobočky. Jedná se spíše o vylepšení kvality existujících obchodů, lokalizaci produktů nebo zapojení nových kategorií.

    Evropská unie bojuje proti plýtvání. Odsouhlasila zákaz ničení neprodaného oblečení a bot

    Evropský parlament a členské státy Evropské unie v úterý oznámily nová pravidla týkající se odpadu vytvářeného módním průmyslem. Jejich součástí je také souhlas se zákazem ničení neprodaného oblečení a bot. Nebude ovšem platit pro malé podniky. „Nové produkty budou navržené tak, aby prospívaly všem, respektovaly naši planetu a ochraňovaly přírodu,“ popsala nová pravidla europoslankyně Alessandra Moretti.

    Malé podniky překvapily nové průzkumy. Ukázaly, že tolik nepřitahují mileniály a generace Z

    Společnost GoDaddy zveřejnila nové průzkumy, které se zaměřily na malé podniky. Ty dlouhodobě identifikují mladší generace za svou cílovou skupinu. Výsledky dotazníků ovšem odhalily, že pouze 21 procent z nich považuje jejich on-line prostředí za vyhovující. Zástupci mileniálů a generace Z mají zkrátka vyšší očekávání. Asi 73 procent z nich ale zároveň prohlásilo, že by v podobných obchodech nakupovali, pokud by svá on-line prostředí malí podnikatelé vylepšili.

    Bernard Arnault opět vyrazil na nákupy. Vybral si další budovu na slavné Les Champs Elysées

    Luxusní konglomerát LVMH do nedávna vlastnil dvě budovy na slavné pařížské Les Champs Elysées, tedy čísla 101 a 103. První z nich je globální vlajkovou prodejnou Louis Vuitton. Na druhé adrese hodlá stejná značka vybudovat obří obchod i svůj první hotel. K této sbírce ale minulý týden šéf LVMH Bernard Arnault přidal nový přírůstek. Budovu s číslem 150 tak odkoupil za téměř miliardu eur.

    Obrovská částka pak překvapila i profesionály v obchodování s nemovitostmi. Odkoupit měl Arnault budovu minulý pátek. Nákup měl přitom vyjednávat méně než tři měsíce. Prozatím však zůstává záhadou, co s novým nákupem hodlá podniknout. Objevily se ovšem spekulace o tom, že by LVMH mohlo budovu použít na novou vlajkovou pobočku pro módní dům Dior. Učinil by tím z ní její nové hlavní sídlo.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, WWD, X, YouTube

    Business novinky v kostce: Bernard Arnault opět nakupuje na Les Champs Elysées, EU brojí proti plýtvání a Prada cílí na Čínu

    Luxusní hotel Lowell vítá jaro čajovým dýchánkem. Na pomoc si přizval módní dům Dior

    Značka Dior je známá nejen svými dech beroucími návrhy, ale také jedinečnými sety špičkového nádobí. Ve svých jarních čajových dýcháncích je nyní hodlá využít luxusní newyorský hotel Lowell. Zaměří se na kolekci Lily of the Valley, odkazující na oblíbenou květinu Christiana Dior.

    Náboženství jako nesmrtelný zdroj inspirace. Návrhářům nedává spát křesťanství, ani starověká symbolika

    Ačkoliv byste se divili, móda a náboženství si jdou ruku v ruce. Bylo tomu tak ještě několik generací zpět. Církev a jiná náboženská centra určovaly "trendy" takřka ve všem, tedy i v dobovém odívání. V novodobých dějinách jsme ale náboženskou tematiku uchopili zcela jinak. Ukrýváme v ní symboliku, vyjadřujeme skrze ni kontroverzi a vyvoláváme ovace i rozepři. 

    Jaro vítá nové luxusní produkty. Patří mezi ně sluneční brýle, kabelky i Espresso Martini

    Známé značky oslavují příchod jara novými produkty. Teplejší dny tak můžete přivítat se slunečními brýlemi Dior Cannage. Doplnit je můžete o trendy Colby kabelku od Michael Kors. Pro speciální příležitost si nechte šperky z nové Blue Book kolekce Tiffany & Co. a na konci dne se odměňte Espresso Martini od Emmy Chamberlain a Kendall Jenner.

    Nejpopulárnější letošní tenisky jsou Samba od Adidas. Módní svět je z nich však už otrávený

    Obuvnický gigant Adidas teprve nedávno optimisticky zvýšil celoroční prognózu svého provozního zisku o 200 milionů eur. Důvodem je enormní poptávka po takzvaných "terrace" teniskách, kterým spolehlivě vévodí trendy model Samba. Módní svět však začíná být z jeho obrovské popularity poněkud otrávený.