Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět je plný business novinek. Například šéf konglomerátu LVMH Bernard Arnault odkoupil další budovu na slavné Les Champs Elysées. Společnost Prada zase oznámila větší zaměření na Čínu. Evropská unie odsouhlasila zákaz ničení neprodaného oblečení a malé podniky s překvapením zjistily, že nepřitahují mladší generace tak, jak si myslely.

    Prada si brousí zuby na Čínu. Na tamním trhu hodlá zvýšit svůj business

    Čína se v současnosti potýká se zpomalující se poptávkou po luxusním zboží i nepřívětivou ekonomickou situací. Italská společnost Prada přesto ve středu prohlásila, že hodlá na tamním trhu zdvojnásobit svůj business. „Máme zde hodně ambicí,“ popsal ředitel luxusní firmy Gianfranco D’Attis. Doplnil ovšem, že více podnikání neznamená nutně nové pobočky. Jedná se spíše o vylepšení kvality existujících obchodů, lokalizaci produktů nebo zapojení nových kategorií.

    Evropská unie bojuje proti plýtvání. Odsouhlasila zákaz ničení neprodaného oblečení a bot

    Evropský parlament a členské státy Evropské unie v úterý oznámily nová pravidla týkající se odpadu vytvářeného módním průmyslem. Jejich součástí je také souhlas se zákazem ničení neprodaného oblečení a bot. Nebude ovšem platit pro malé podniky. „Nové produkty budou navržené tak, aby prospívaly všem, respektovaly naši planetu a ochraňovaly přírodu,“ popsala nová pravidla europoslankyně Alessandra Moretti.

    Malé podniky překvapily nové průzkumy. Ukázaly, že tolik nepřitahují mileniály a generace Z

    Společnost GoDaddy zveřejnila nové průzkumy, které se zaměřily na malé podniky. Ty dlouhodobě identifikují mladší generace za svou cílovou skupinu. Výsledky dotazníků ovšem odhalily, že pouze 21 procent z nich považuje jejich on-line prostředí za vyhovující. Zástupci mileniálů a generace Z mají zkrátka vyšší očekávání. Asi 73 procent z nich ale zároveň prohlásilo, že by v podobných obchodech nakupovali, pokud by svá on-line prostředí malí podnikatelé vylepšili.

    Bernard Arnault opět vyrazil na nákupy. Vybral si další budovu na slavné Les Champs Elysées

    Luxusní konglomerát LVMH do nedávna vlastnil dvě budovy na slavné pařížské Les Champs Elysées, tedy čísla 101 a 103. První z nich je globální vlajkovou prodejnou Louis Vuitton. Na druhé adrese hodlá stejná značka vybudovat obří obchod i svůj první hotel. K této sbírce ale minulý týden šéf LVMH Bernard Arnault přidal nový přírůstek. Budovu s číslem 150 tak odkoupil za téměř miliardu eur.

    Obrovská částka pak překvapila i profesionály v obchodování s nemovitostmi. Odkoupit měl Arnault budovu minulý pátek. Nákup měl přitom vyjednávat méně než tři měsíce. Prozatím však zůstává záhadou, co s novým nákupem hodlá podniknout. Objevily se ovšem spekulace o tom, že by LVMH mohlo budovu použít na novou vlajkovou pobočku pro módní dům Dior. Učinil by tím z ní její nové hlavní sídlo.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, WWD, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Business novinky v kostce: Bernard Arnault opět nakupuje na Les Champs Elysées, EU brojí proti plýtvání a Prada cílí na Čínu

    Módní svět je plný business novinek. Například šéf konglomerátu LVMH Bernard Arnault odkoupil další budovu na slavné Les Champs Elysées. Společnost Prada zase oznámila větší zaměření na Čínu. Evropská unie odsouhlasila zákaz ničení neprodaného oblečení a malé podniky s překvapením zjistily, že nepřitahují mladší generace tak, jak si myslely.

    Prada si brousí zuby na Čínu. Na tamním trhu hodlá zvýšit svůj business

    Čína se v současnosti potýká se zpomalující se poptávkou po luxusním zboží i nepřívětivou ekonomickou situací. Italská společnost Prada přesto ve středu prohlásila, že hodlá na tamním trhu zdvojnásobit svůj business. „Máme zde hodně ambicí,“ popsal ředitel luxusní firmy Gianfranco D’Attis. Doplnil ovšem, že více podnikání neznamená nutně nové pobočky. Jedná se spíše o vylepšení kvality existujících obchodů, lokalizaci produktů nebo zapojení nových kategorií.

    Evropská unie bojuje proti plýtvání. Odsouhlasila zákaz ničení neprodaného oblečení a bot

    Evropský parlament a členské státy Evropské unie v úterý oznámily nová pravidla týkající se odpadu vytvářeného módním průmyslem. Jejich součástí je také souhlas se zákazem ničení neprodaného oblečení a bot. Nebude ovšem platit pro malé podniky. „Nové produkty budou navržené tak, aby prospívaly všem, respektovaly naši planetu a ochraňovaly přírodu,“ popsala nová pravidla europoslankyně Alessandra Moretti.

    Malé podniky překvapily nové průzkumy. Ukázaly, že tolik nepřitahují mileniály a generace Z

    Společnost GoDaddy zveřejnila nové průzkumy, které se zaměřily na malé podniky. Ty dlouhodobě identifikují mladší generace za svou cílovou skupinu. Výsledky dotazníků ovšem odhalily, že pouze 21 procent z nich považuje jejich on-line prostředí za vyhovující. Zástupci mileniálů a generace Z mají zkrátka vyšší očekávání. Asi 73 procent z nich ale zároveň prohlásilo, že by v podobných obchodech nakupovali, pokud by svá on-line prostředí malí podnikatelé vylepšili.

    Bernard Arnault opět vyrazil na nákupy. Vybral si další budovu na slavné Les Champs Elysées

    Luxusní konglomerát LVMH do nedávna vlastnil dvě budovy na slavné pařížské Les Champs Elysées, tedy čísla 101 a 103. První z nich je globální vlajkovou prodejnou Louis Vuitton. Na druhé adrese hodlá stejná značka vybudovat obří obchod i svůj první hotel. K této sbírce ale minulý týden šéf LVMH Bernard Arnault přidal nový přírůstek. Budovu s číslem 150 tak odkoupil za téměř miliardu eur.

    Obrovská částka pak překvapila i profesionály v obchodování s nemovitostmi. Odkoupit měl Arnault budovu minulý pátek. Nákup měl přitom vyjednávat méně než tři měsíce. Prozatím však zůstává záhadou, co s novým nákupem hodlá podniknout. Objevily se ovšem spekulace o tom, že by LVMH mohlo budovu použít na novou vlajkovou pobočku pro módní dům Dior. Učinil by tím z ní její nové hlavní sídlo.

    Zdroje: Fashion Network, Reuters, WWD, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Julian Klausner se činí. Rozvíjí populární pánské tenisky Dries Van Noten

    Dries Van Noten vždy oblékal svět do poezie textilních kontrastů. Když ale na konci své kariéry představil nízké semišové tenisky, přidal ke svému odkazu nečekanou kapitolu. Precizní, civilní a zcela současnou podobu pánských bot. Ty se staly jeho tichým podpisem, který rezonoval i po jeho odchodu. Tento příběh nyní pokračuje pod vedením návrháře Juliana Klausner.

    Z holky od vedle je showgirl. Taylor Swift se novými outfity staví mezi legendy

    Už dlouho víme, že značka jménem Taylor Swift obsahuje mnohem víc než jen písničky s chytlavými refrény a chytrými texty. Nové album The Life of a Showgirl ukazuje umělkyni šťastně zamilovanou a pevně usazenou ve světě showbyznysu. Populární zpěvačka si skrze něj nejen hudebním, ale především módním jazykem a za pomocí promyšlené stylizace říká o pozici mezi opravdovými legendami.

    Prada odstartovala vánoční shon. Vydala letošní sváteční kampaň

    S postupujícím podzimem se nezadržitelně blíží i letošní sváteční období. Vánoční shon odstartovala mezi světovými módními domy společnost Prada. Koncem října vydala kampaň oslavující svátky s názvem A Winter's Tale. V jejím středu stojí ambasadoři značky, ale také klasický zimní archetyp představující cestu domů zasněženými vrcholky dechberoucích hor.

    Rozhovor: Pokud nevybočíš, nikdo si tě nezapamatuje, míní návrhář Jeremiáš Fürst

    Začínající návrhář Jeremiáš Fürst stojí za kolekcí Dressed To Dream, kterou letos představil na Budapešťském fashion weeku. Jeho tvorba stojí na pomezí klasické pánské krejčoviny a subtilního snění. Zkoumá, jak může muž vypadat, když odloží zbroj a dovolí si být jemný, klidný a přirozený. V rozhovoru mluví designér o nové mužské identitě, rivalitě na české scéně i o tom, proč je návratnost v módě často jen iluzí.

    Amerika se zmenšuje. Ozempic mění zažité velikosti oblečení

    Lék na hubnutí Ozempic přetváří americký módní trh. Už se to prokazatelně odráží i v číslech. Módní byznys má proto další možnost ukázat, že se umí dokonale přizpůsobit době. Zvýšená poptávka po menších velikostech trápí hlavně maloobchod, protože zásoby na skladu přestaly odpovídat tělům zákazníků. Luxusní móda ovšem zmenšení velikostí naopak vítá.

    Pánskou módu Hermès opět povede žena. Diktovat ji bude Grace Wales Bonner

    Módní dům Hermès překvapil svou volbou nové kreativní ředitelky pánské sekce. Nevybral totiž interního zaměstnance, jak se od tradiční luxusní značky očekávalo, ale zcela novou tvář. Stala se jí návrhářka Grace Wales Bonner, která proslavila svou tvorbu stejnojmennou značkou a za svou úspěšnou kariéru posbírala hned několik významných ocenění módního světa.

    King Kylie se vrací! Potvrzuje konec „clean girl“ éry

    Kylie Jenner se znovu chopila žezla svého alter ega King Kylie a přepsala vlastní kapitolu popkultury. Po 10 letech oživuje éru, která definovala estetiku druhé dekády internetu. Čas, kdy se filtry mísily s realitou a selfie mělo váhu módního statementu. Slavná podnikatelka a modelka opět přetváří vlastní obraz, tentokrát s vyzrálou energií ženy, jež si plně uvědomuje sílu svého vlivu. Návrat King Kylie éry znovuobjevuje staronovou kapitolu.

    JW Anderson má novou tvář. Značka diktuje vlastní luxusní tempo

    Pro mnohé bylo zklamáním, když návrhář Jonathan Anderson začátkem léta oznámil konec runway přehlídek své značky JW Anderson. Uvedl totiž rovněž, že hodlá svou úspěšnou společnost přesměrovat. Její nová tvář ovšem nyní dokazuje, že chybějící módní shows dokáže hravě předčít. S radostí diktuje své tempo, které je sice pomalejší, ale zato exkluzivnější.

    Zaměstnanci Kering v Itálii stávkují. Brojí proti neochotě vyjednávat

    Luxusní skupinu Kering čekají stávky. Její zaměstnanci v Itálii naplánovali na úterý čtyřhodinový protest, který má poukázat na nevůli vyjednávat ze strany vedení společnosti. Dle tamních odborů totiž neprojevuje ochotu vstoupit do dialogu o požadovaných změnách. V centru projednávaných problémů jsou mimo jiné neshody ohledně možností práce na dálku.

    Maximalismus zima neodradí. Podzim ozdobí trendy pendant necklaces

    Pestré barvy sluncem nasyceného léta sice zahnaly temnější odstíny burgundy a čokoládově hnědé, to ovšem ještě neznamená, že je populární maximalismus na ústupu. Nadále se totiž projevuje nejen v odvážných kombinacích nebo vzorech, ale především trendy špercích. Není proto divu, že letošnímu podzimu dominují takzvané pendant necklaces.

    Třásně udávají rytmus jaru a létu 2026. Objevte horký trend letošních mol

    Třásně opět vstoupily na mola s energií, jež proměnila krok v gesto a látku v melodii. Jarní a letní sezóna 2026 je jimi doslova protkaná. Linie oděvů se od Milána až po Londýn rozvlnily do plynulého pohybu, v němž se řemeslnost mísí s volností. Třásně symbolizují přirozenou dynamiku a smyslový přepych. V každém švu je cítit rytmus, jenž nezpívá do kroku, ale vábí k tanci.

    Na křídlech překvapení. Týdny módy zaskočily domácí estetikou i vojenskými prvky

    Překvapení se zřejmě stává novým měřítkem estetiky. V kolekcích nedávných světových fashion weeků vyplouvají na povrch tvůrčí odvážnosti, které posouvají hranice očekávání. Elegantní uniformní odkazy se mísí s domestikovanou nostalgií, materiály se vrací v nových podobách a moment překvapení získává status skutečného kurátorského gesta.

    Móda v kostce: Valentino má novou tvář a boty Jil Sander x Puma jsou zpět

    Módní dům Valentino má novou ambasadorku, nově ho bude zastupovat herečka Dakota Johnson. Vivienne Westwood uspořádala svou první show v Saúdské Arábii a Jil Sander x Puma vrací na scénu svou ikonickou spolupráci. Partnerství opět rozšiřují rovněž značky MM6 Maison Margiela a Salomon. Luxusní skupina Kering prodá svou beauty sekci společnosti L'Oréal.

    Akční žánr opět ožívá. Snímek Jedna bitva za druhou dobývá filmová plátna

    Režisér Paul Thomas Anderson znovu dokázal, že do křesla režiséra zkrátka patří. Jeho nejnovější snímek s názvem Jedna bitva za druhou sklízí nadšené ohlasy nejen od diváků, ale také přísných kritiků. Napínavý, humorný, ale přesto hluboký a provokativní děj opět probouzí k životu akční žánr. Leonardo DiCaprio vás navíc ani tentokrát nenechá vydechnout.

    Luxury Insights: Nejdražší lyžařská střediska lákají na zimní pohádku

    Zima má dozajista své kouzlo, v těch nejluxusnějších koutech světa ovšem září magií. Prémiová lyžařská střediska sahají daleko za hranice sjezdovek. Návštěvníkům nabízí pohled na nejnovější módní kolekce na svah, nezapomenutelné zážitky a eleganci na úrovni. Zimní dovolená zde nabírá na obrátkách, bez ohledu na to, kde přesně se nacházíte.

    Designblok myslí i na módu. V soutěži Diploma Selection zazářily mladé talenty

    Předposlední den mezinárodního festivalu designu a módy se opět nesl ve znamení nové generace tvůrců. Začínající návrháři a absolventi z celé Evropy měli možnost představit své diplomové práce v rámci prestižní soutěže Designblok Diploma Selection, která se tentokrát konala v prostorách Nové Spirály. Po nabitém dni plném módních shows odborná porota vybrala jako vítězku designérku Andreu Rehbein, přičemž druhé a třetí místo obsadili návrháři Šimon Žák a Kári Þór Barry.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―