More

    Kreativní ředitel značky Bottega Veneta Matthieu Blazy uzavřel v Miláně svou trilogii představující srdce Itálie. Na runway poslal návrhy připomínající karneval. Jednotlivé kousky ho zachytily nejen díky mixu barev a textur, ale také jedinečnou představou toho, co znamená být „chic“.

    Sobotní módní přehlídka Bottega Veneta se nesla v duchu karnevalu. Kreativního ředitele Matthieu Blazy totiž zaujala představa pochodu, který podobné akce většinou doprovází. „Lidé jdou stejným směrem. My sice netušíme, kam kráčí, ale víme, že jsou spolu,“ okomentoval svůj nápad návrhář. Pro přehlídku si proto vybral také různorodé modelky a modely. Většina z nich přitom modeling nedělá profesionálně. Zachytit tím chtěl Blazy rozmanitost samotného karnevalu.

    Pro podzimní kolekci sice vybral Blazy poměrně neutrální paletu barev, rozesel do ní ovšem nenápadně i výraznější tóny. Mezi bílou, béžovou nebo světle modrou tak probleskovala především červená nebo jasně žlutá barva. Pestrost typickou pro karnevaly také vystihly návrhy kombinující různé textury. Nejčastěji tak mohli návštěvníci přehlídky spatřit jemnou práci s kůží nebo vlnou. „Pocit pospolitosti je povznášející. Jako když jste na koncertě, vesnické party nebo v průvodu,“ dodal Blazy.

    Belgický návrhář rovněž přehlídkou na Milánském týdnu módy uzavřel svou trilogii věnovanou Itálii. Zachytit v ní chtěl minulost, současnost i budoucnost módními fanoušky zbožnované země. Zároveň se tím ponořil do debaty toho, co to dnes znamená být „chic“. Pohrával si proto s různými variantami „power suit“, které jsou nyní opět trendy. Kombinoval tak jemné siluety, zachycené například jemnými téměř průsvitnými bílými šaty, s ostřejšími návrhy červených „aligátořích“ kabátů, vyrobených z kvalitní kůže.

    Blazy si pohrál s optickými klamy. Návrhy připomínající bavlnu nebo vlnu vyrobil z kůže

    Mezi nové kousky pak patřily například bundy připomínající košile nebo ty známé pod názvem Mao. Většina z nich pak na první pohled připomínala materiály jako bavlnu nebo vlnu, ve skutečnosti je ovšem Blazy nechal vyrobit z extra lehké a oholené kůže. Modelky představily také rozmanité střihy šatů, například košilové, s „halter“ výstřihem nebo ty připomínající plesové róby. Přehlídku zakončila modelka oblečená do prostého bílého topu a modrých džínů, čímž vyzdvihla také přetrvávající důležitost jednoduchosti.

    Návštěvníci přehlídky si pak nemohli nevšimnout také široké nabídky tašek a kabelek. Téměř každá z modelek totiž nesla alespoň jednu, pokud ne rovnou dvě. Blazy totiž často zkombinoval „nákupní“ tašky s menšími kabelkami ve tvařu přáníčka. Většina z nich byla vytvořená tak, aby připomínala zamotanou spleť uzlů. Další kabelky zase vypadaly jako „vodítka“, k popruhu byly totiž připojené pouze na jedné straně. Modelky je nesly přehozené přes rameno, a definovaly tím onen nový význam nesmrtelného „chic“.

    Zdroj: Fashion Network, W Magazine, Fashionista, Instagram, YouTube

    Bottega Veneta přinesla do Milána karneval. Ohromila mixem materiálů i barev

    Paříž zhlédla další přehlídky. Na scénu nastoupil Marni, Dries Van Noten, Courrèges i Rahul Mishra

    Návštěvníci Pařížského týdne módy si užili další vysoce očekávané přehlídky. Patřila mezi ně minimalistická a elegantní show značky Courrèges. Oceněná byla ovšem i show indického návrháře Rahul Mishra, která přinesla paletu pestrých barev. Úspěšnou premiéru pak oslavila společnost Marni. V Paříži totiž prezentovala poprvé. Van Dries Noten zase překvapil eklektickými variantami klasických kousků.

    It bags jako investice: Které modely od Fendi se vyplatí?

    Absolutně nejprodávanější kabelkou značky Fendi je s největší pravděpodobností legendární Baguette. Po svém debutu v 90. letech způsobila značný rozruch a je často označována za první it bag moderní éry. Značka sama mimo jiné aktivně rozšiřuje své portfolio o další úspěšné modely. Pojďte se s námi podívat, které kabelky mohou představovat nový investiční kousek do vašeho šatníku.

    Nová kolekce Dior komentuje postavení ženy ve společnosti. Využívá symboly čarodějnictví i archivní návrhy

    Maria Grazia Chiuri představila další "rebelskou" přehlídku módního domu Dior. Do kolekce převážně černé barvy zahrnula prvky čarodějnictví, které měly za úkol reflektovat pozici ženy ve společnosti. Návrhářka tak chtěla ironicky poukázat na to, jak jsou v nadále hlavně maskulinním světě chápány. Zapojila ale také motivy typické pro luxusní značku i elegantní archivní návrhy.

    Na vlně stylu: Marvin Korang inspiruje nejen muže svými inovativními a futuristickými looky

    Inspirace nikdy není dostatek. Dnes vám představíme dalšího hrdinu sociálních sítí, kterého považujeme za virtuálního módního guru. Jedná se o influencera, kterého najdete pod uměleckým jménem @futurist. Jeho celé jméno je Marvin Appiah Korang, a jak lze z jeho nickname vyčíst, jeho stylingové tipy směřují k budoucnosti. Marvinovi je pouhých 23 let a pochází z Ghany. Svou kariéru si vybudoval jako stylista a tvůrce obsahu specializující se na experimentální módu a přelomový design. Jeho odvážné kombinace barev a nekonvenční prvky ho katapultovaly mezi nejzajímavější influencery v oblasti módy na sociálních sítích. Sledujte ho a nechte se unést světem budoucnosti.