Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní dům Bottega Veneta oznámil nový projekt. Založil totiž novou akademii, jejímž cílem bude podpora rozvoje uměleckého řemesla. Zaměří se mimo jiné na předávání znalostí a schopností spojených s tvorbou luxusních kabelek. Kurzy a workshopy pak budou dostupné nejen novým studentům, ale také stávajícím zaměstnancům.

    Milovníci řemeslného umění se mohou radovat. Italská značka Bottega Veneta totiž založila novou luxusní akademii. Fungovat bude mezi ateliérem v Montebello Vicentino a tím umístěným v Povolaro Dueville. Stávajícím i novým zaměstnancům a externím studentům nabídne možnost naučit se tradičnímu módnímu řemeslu. „Výjimečnou kreativitu a dědictví našeho regionu považujeme v naší společnosti za zásadní,“ vysvětlil ředitel Bottega Veneta Leo Rongone.

    „S novou akademií ale posuneme náš kolektivní étos na novou úroveň. Postavíme ho na naši bohaté minulosti sdílení schopností a inovací,“ dodal. Nová akademie ponese latinský název Labor et Ingenium, tedy řemeslo a kreativita. Každý rok přijme 50 studentů, kterým zároveň zaručí možnost stát se budoucím zaměstnancem značky. Společnost tím navazuje na svoji tradici „bottega“, znamenající v překladu dílna.

    Bude se proto snažit zachytit starodávnou tradici předávání schopností z generace na generaci. O významnou událost se jedná také kvůli tomu, že luxusní značka svá „tajemství“ moc často nepředává. Její první spoluprací pak bude sedmi týdenní partnerství s Univerzitou Iuav di Venezia. Zaměří se především na výrobu a design kabelek a dalších produktů. Studenti tak dostanou možnost vyzkoušet si tvorbu různých slavných modelů.

    Luxusní akademii nabídla Bottega Veneta už v minulosti. Věnovala se koženým produktům

    „Jako mladý učeň u Bottega Veneta jsem se naučil odbornosti, vášni a preciznosti od těch nejvíce zkušených umělců,“ popsal například svou zkušenost jeden ze stálých zaměstnanců firmy. Dodal také, že považuje za poctu předat takové schopnosti novým učňům. Tradici slavné značky se věnoval také film Craft in Motion, který vyšel letos v dubnu. Představil především výrobu kabelek jako Cabat, Kalimero nebo Sardine.

    Známá módní společnost přitom různé kurzy nabízela už dříve. Například v roce 2021 otevřela akademii zaměřenou na kožené výrobky. Předala proto učňům také techniku proplétání kůže, kterou jsou známé její nejvíce ikonické doplňky. Ve stejném roce zažila značka ještě jinou důležitou událost. Od té doby ji totiž vede kreativní ředitel Matthieu Blazy. V pozici nahradil návrháře Daniel Lee, který v současnosti působí u Burberry.

    Zdroj: WWD, Galleria Cavour, Sevens, X, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Bottega Veneta otevře novou akademii. Hodlá v ní rozvíjet tradiční řemeslo

    ― Reklama ―

    Módní dům Bottega Veneta oznámil nový projekt. Založil totiž novou akademii, jejímž cílem bude podpora rozvoje uměleckého řemesla. Zaměří se mimo jiné na předávání znalostí a schopností spojených s tvorbou luxusních kabelek. Kurzy a workshopy pak budou dostupné nejen novým studentům, ale také stávajícím zaměstnancům.

    Milovníci řemeslného umění se mohou radovat. Italská značka Bottega Veneta totiž založila novou luxusní akademii. Fungovat bude mezi ateliérem v Montebello Vicentino a tím umístěným v Povolaro Dueville. Stávajícím i novým zaměstnancům a externím studentům nabídne možnost naučit se tradičnímu módnímu řemeslu. „Výjimečnou kreativitu a dědictví našeho regionu považujeme v naší společnosti za zásadní,“ vysvětlil ředitel Bottega Veneta Leo Rongone.

    „S novou akademií ale posuneme náš kolektivní étos na novou úroveň. Postavíme ho na naši bohaté minulosti sdílení schopností a inovací,“ dodal. Nová akademie ponese latinský název Labor et Ingenium, tedy řemeslo a kreativita. Každý rok přijme 50 studentů, kterým zároveň zaručí možnost stát se budoucím zaměstnancem značky. Společnost tím navazuje na svoji tradici „bottega“, znamenající v překladu dílna.

    Bude se proto snažit zachytit starodávnou tradici předávání schopností z generace na generaci. O významnou událost se jedná také kvůli tomu, že luxusní značka svá „tajemství“ moc často nepředává. Její první spoluprací pak bude sedmi týdenní partnerství s Univerzitou Iuav di Venezia. Zaměří se především na výrobu a design kabelek a dalších produktů. Studenti tak dostanou možnost vyzkoušet si tvorbu různých slavných modelů.

    Luxusní akademii nabídla Bottega Veneta už v minulosti. Věnovala se koženým produktům

    „Jako mladý učeň u Bottega Veneta jsem se naučil odbornosti, vášni a preciznosti od těch nejvíce zkušených umělců,“ popsal například svou zkušenost jeden ze stálých zaměstnanců firmy. Dodal také, že považuje za poctu předat takové schopnosti novým učňům. Tradici slavné značky se věnoval také film Craft in Motion, který vyšel letos v dubnu. Představil především výrobu kabelek jako Cabat, Kalimero nebo Sardine.

    Známá módní společnost přitom různé kurzy nabízela už dříve. Například v roce 2021 otevřela akademii zaměřenou na kožené výrobky. Předala proto učňům také techniku proplétání kůže, kterou jsou známé její nejvíce ikonické doplňky. Ve stejném roce zažila značka ještě jinou důležitou událost. Od té doby ji totiž vede kreativní ředitel Matthieu Blazy. V pozici nahradil návrháře Daniel Lee, který v současnosti působí u Burberry.

    Zdroj: WWD, Galleria Cavour, Sevens, X, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Versace rýsuje svou budoucnost a Fendi ctí Emily in Paris

    Streamovací služba Netflix přivítala pátou sezónu seriálu Emily in Paris. Hold jí vzdává i módní dům Fendi, který představil jí inspirovanou řadu kabelek. Asics zvedá vlny novým hybridním modelem Gel-Kinetic SP a Dior přibližuje vizi Jonathana Anderson pomocí Pre-Fall 2026. Chanel zabalil na Vánoce vlajkovou pobočku a Versace začíná vidět svou budoucnost.

    Prada chce druhou šanci. Indické sandály vyrobí s lokálními řemeslníky

    Napodobeniny designových triček s odřeným logem nebo rádoby luxusní kabelky z levné kůže (bohužel) představují neodmyslitelnou součást odvrácené stránky módy. Že k inspiraci bez uznání původního zdroje přistoupí i Prada však čekal málokdo. Módní dům nyní doufá, že své jméno očistí. Kulturní apropriaci indických sandálů hodlá napravit oficiální spoluprací.

    Closer look na Chanel Métiers d’Art 2026. Blazy se opět ukázal v nejlepším kabátu

    Show Chanel Métiers d’Art 2026 v New Yorku přinesla pohled, který si říká o zpomalení a soustředění. Druhá kolekce od Matthieu Blazy pro módní dům Chanel působí sebevědomě a přesně. Místo okázalého vyprávění staví na detailech, gestech a vrstveném čtení. Každý look funguje jako samostatná kapitola i součást širší kompozice. A v této koncentraci spočívá její síla.

    Lunární nový rok 2026 hraje Burberry do karet. Definuje ho znamení koně

    Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Móda v kostce: Louis Vuitton má novou tvář a Sabato De Sarno napsal knihu

    Louis Vuitton rozšiřuje svůj arzenál hvězdných tváří. Za nejnovější ambasadorku jmenoval herečku Chase Infiniti. Značka oznámila také partnerství s legendárním závodem Formule 1 Monaco Grand Prix. Valentino vydává pre-fall 2026 řadu plnou ikonických Rockstud detailů a Met Gala 2026 zná své spolupředsedy. Návrhář Sabato De Sarno vydává knihu o Neapoli.

    Vánoční dress code dle módních domů. Jak by vás oblékl Chanel nebo Dior? 

    Vánoce už nesměle klepou na dveře a přípravy jedou na plné obrátky. Sváteční sezóna je jako stvořená k tomu, obléknout si outfity, které zvýrazní vaši jedinečnost a osobitý styl, či u štědrovečerního stolu dokonce na chvilku umlčí překvapené prarodiče. Každý rok přicházejí módní domy s novými trendy, jež udávají tón vánočnímu dress code a inspirují nás k tomu, abychom se během svátků cítili výjimečně.

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Konec veganství? Trend jedné dekády tiše mizí z mainstreamu

    Ještě před světovou pandemií to vypadalo, že budoucnost patří čistě rostlinné stravě. Vzpomínáte na to, že rok 2019 byl vyhlášený rokem veganství? Dávné vize se ovšem nenaplnily a v současnosti se zdá, že veganství ustupuje nejen z běžných jídelníčků, ale také z kulturního a mediálního mainstreamu.

    Nejkrásnější vánoční stromky Claridge’s. Znáte tradici svátečního Londýna?

    Vánoční stromky Claridge’s patří k nejkrásnějším londýnským momentům prosincové sezóny. Každý rok přetváří hotelové lobby instalace, jež přináší noblesu, fantazii a velkorysou kreativitu. Strom vždy získá podobu připomínající couture objekt a pracuje s prostorem stejně přirozeně jako šperk s tělem. Hosté přicházejí za atmosférou, která v sobě nese jasný rukopis světového návrháře. Claridge’s tak každé Vánoce startuje období, které ovlivňuje vkus i očekávání celého Londýna.

    Kdo obsadí volný flek u Versace? Spekulace nabírají na obrátkách

    Versace stojí na prahu další kapitoly. Po odchodu Daria Vitale se módní svět zaměřuje na tvůrce, kteří dokážou kult ikonické značky dále rozšiřovat a dát mu nový impuls. Připravenost několika výrazných osobností vytváří mimořádně živý prostor pro strategické úvahy. Představa nového vedení kreativního směru Versace rezonuje celým odvětvím. Módní dům otevírá pole pro talenty, jež umí pracovat s dramatem, elegancí a přítomností okamžiku.

    Chappell Roan zkouší novou roli. Svou tvář propůjčí MAC Cosmetics

    Popová hvězda Chappell Roan mění směr. Poté, co prohlásila, že svou tvář nepropůjčí žádné známé značce, překvapila nečekaným oznámením. Stala se totiž novou ambasadorkou MAC Cosmetics. Mezi důvody, proč změnila názor, zpěvačka uvedla sdílené hodnoty a dlouhodobou podporu, jež společnost věnuje LGBTQI+ komunitě již od svého založení v 80. letech.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―