Více

    ― Reklama ―

    Vítejte ve světě, kde módní kampaň ovládá paddleboard i žehlička na prádlo a v němž CCTV kamery dokážou prodat více než nejdražší fotoaparát. Rok 2024 opět ukázal, že autenticita je královnou marketingu, a že úspěšná kampaň nespočívá jen v luxusních kulisách. Záleží také na příbězích, které dokážou rezonovat s naší realitou.

    V době, kdy nás denně zasypává nespočet reklam, je snadné přehlédnout i ty nejdražší produkce. Značky proto hledají způsoby, jak se vymanit z masy a zaujmout svou odlišností. Ať už je to skrze humor a hravost, nebo vědomé přiblížení se reálnému životu, všechny úspěšné kampaně roku 2024 spojuje jeden aspekt. Ukazuje se, že tím pravým klíčem jsou autenticita a emoce.

    Napřed se musí zvolit relevantní hvězdná tvář. Následují (ne)skutečné momenty

    Vybrat správnou tvář značky je dnes stejně důležité jako vytvořit ikonický produkt. Proč? Protože osobnosti jako ASAP Rocky pro Bottega Veneta či Zendaya pro Louis Vuitton dokážou přenést ducha značky dál, než by to zvládly samotné produkty. ASAP Rocky svým rodinným, ale přesto nesvázaným dojmem zosobňuje estetiku Bottega Veneta, zatímco Zendaya díky své všestrannosti propojuje svět mladistvé energie s luxusním dědictvím domu Louis Vuitton.

    Zdroj: Louis Vuitton

    Autentická kampaň však není jen o jménech, ale také o pocitu. Značky jako Jacquemus jdou ještě dál. Jejich spoty nejsou pouze sbírkou reklamních záběrů, jedná se o krátký film o absurditě každodenního života. Žehlení košile na paddleboardu v moři? Ano, je to směšné. Ale právě to vás zastaví při scrollování na Instagramu a donutí vás zapřemýšlet: „Co vlastně Jacquemus znamená?“

    Říká se, že rok 2024 byl karmickým. V módním světě byl spíše realistickým

    Podobnou cestou jako Jacqumes jdou i módní domy Coach nebo Marc Jacobs, ovšem s o něco jiným přístupem. Coach vsadil na syrovou, jakoby náhodou natočenou estetiku, která evokuje pocit, že daná kabelka či kabát patří i do vašeho běžného dne. V době, kdy je všechno přeprodukované, si realistické záběry najdou své místo. Úspěšnou kampaň momentálně natočíte i na iPhone.

    Marc Jacobs zase překvapil kampaní, která své diváky přenese do typické kanceláře. Zaměstnankyně s ikonickou tote bag rozbíjí počítač a divák si nemůže pomoct a musí se zkrátka pousmát. V dané reklamě totiž nejde jen o kabelku, ale o celistvý příběh. A to je přesně důvod, proč si tuto scénu pamatujete ještě dlouho poté, co ji na své zahlcené for you page spatříte poprvé.

    Co z toho tedy plyne? Možná i nové pojetí luxusu

    Nejlepší kampaně roku 2024 dokazují, že autenticita není trend, ale základní kámen dobrého marketingu. Pryč jsou časy, kdy móda musela být nedosažitelná. Luxus už dnes není o blyštivých kulisách a umělé dokonalosti. Naopak. Ukázat trochu chaosu, reality a humoru je cesta, jak si značky získávají srdce zákazníků. Vzpomeňte si například na kampaň značky Balenciaga, ve které hlavní roli hrají pohovky a křesla.

    Zdroj: Balenciaga

    Loňský rok nás jednoznačně naučil, že skutečný úspěch nespočívá v dokonalosti, ale v příbězích, které zůstanou s námi. Móda má být blízká, hravá, a přesto nezaměnitelně svá, tedy stejná jako luxus v moderní době. Někdo by mohl argumentovat pomocí velikánů, jako je více tradiční módní dům Chanel nebo Dior. Pak však musíme umět rozlišit historii, tradici a umění. O tom ale jindy.

    Zdroje: HighSnobiety, Hypebae, L’OFFFICIEL, Instagram

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Autenticita jako základ úspěchu. Co dělá módní kampaň nezapomenutelnou?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Vítejte ve světě, kde módní kampaň ovládá paddleboard i žehlička na prádlo a v němž CCTV kamery dokážou prodat více než nejdražší fotoaparát. Rok 2024 opět ukázal, že autenticita je královnou marketingu, a že úspěšná kampaň nespočívá jen v luxusních kulisách. Záleží také na příbězích, které dokážou rezonovat s naší realitou.

    - Reklama -

    V době, kdy nás denně zasypává nespočet reklam, je snadné přehlédnout i ty nejdražší produkce. Značky proto hledají způsoby, jak se vymanit z masy a zaujmout svou odlišností. Ať už je to skrze humor a hravost, nebo vědomé přiblížení se reálnému životu, všechny úspěšné kampaně roku 2024 spojuje jeden aspekt. Ukazuje se, že tím pravým klíčem jsou autenticita a emoce.

    Napřed se musí zvolit relevantní hvězdná tvář. Následují (ne)skutečné momenty

    Vybrat správnou tvář značky je dnes stejně důležité jako vytvořit ikonický produkt. Proč? Protože osobnosti jako ASAP Rocky pro Bottega Veneta či Zendaya pro Louis Vuitton dokážou přenést ducha značky dál, než by to zvládly samotné produkty. ASAP Rocky svým rodinným, ale přesto nesvázaným dojmem zosobňuje estetiku Bottega Veneta, zatímco Zendaya díky své všestrannosti propojuje svět mladistvé energie s luxusním dědictvím domu Louis Vuitton.

    Zdroj: Louis Vuitton

    - Reklama -

    Autentická kampaň však není jen o jménech, ale také o pocitu. Značky jako Jacquemus jdou ještě dál. Jejich spoty nejsou pouze sbírkou reklamních záběrů, jedná se o krátký film o absurditě každodenního života. Žehlení košile na paddleboardu v moři? Ano, je to směšné. Ale právě to vás zastaví při scrollování na Instagramu a donutí vás zapřemýšlet: „Co vlastně Jacquemus znamená?“

    Říká se, že rok 2024 byl karmickým. V módním světě byl spíše realistickým

    Podobnou cestou jako Jacqumes jdou i módní domy Coach nebo Marc Jacobs, ovšem s o něco jiným přístupem. Coach vsadil na syrovou, jakoby náhodou natočenou estetiku, která evokuje pocit, že daná kabelka či kabát patří i do vašeho běžného dne. V době, kdy je všechno přeprodukované, si realistické záběry najdou své místo. Úspěšnou kampaň momentálně natočíte i na iPhone.

    Marc Jacobs zase překvapil kampaní, která své diváky přenese do typické kanceláře. Zaměstnankyně s ikonickou tote bag rozbíjí počítač a divák si nemůže pomoct a musí se zkrátka pousmát. V dané reklamě totiž nejde jen o kabelku, ale o celistvý příběh. A to je přesně důvod, proč si tuto scénu pamatujete ještě dlouho poté, co ji na své zahlcené for you page spatříte poprvé.

    Co z toho tedy plyne? Možná i nové pojetí luxusu

    Nejlepší kampaně roku 2024 dokazují, že autenticita není trend, ale základní kámen dobrého marketingu. Pryč jsou časy, kdy móda musela být nedosažitelná. Luxus už dnes není o blyštivých kulisách a umělé dokonalosti. Naopak. Ukázat trochu chaosu, reality a humoru je cesta, jak si značky získávají srdce zákazníků. Vzpomeňte si například na kampaň značky Balenciaga, ve které hlavní roli hrají pohovky a křesla.

    Zdroj: Balenciaga

    Loňský rok nás jednoznačně naučil, že skutečný úspěch nespočívá v dokonalosti, ale v příbězích, které zůstanou s námi. Móda má být blízká, hravá, a přesto nezaměnitelně svá, tedy stejná jako luxus v moderní době. Někdo by mohl argumentovat pomocí velikánů, jako je více tradiční módní dům Chanel nebo Dior. Pak však musíme umět rozlišit historii, tradici a umění. O tom ale jindy.

    Zdroje: HighSnobiety, Hypebae, L’OFFFICIEL, Instagram

    ― Reklama ―

    Módní značky hledí vpřed. Nabízí resort kolekce pro jaro 2026

    Speciální cruise a resort řady fungují jako pomyslný most mezi hlavními ready-to-wear kolekcemi. Zatímco největší módní domy na jejich počest pořádají speciální přehlídky, ostatní luxusní značky zůstávají u kampaní. Řada z nich proto nedávno odhalila nejnovější návrhy pro jaro příštího roku. Inspiraci čerpají z historie, tarot karet, Paříže či módy 90. let.

    Pozor na Labubu bez certifikace. Z roztomilého plyšáčka se stává toxický démon

    Když se na trhu objeví nová kultovní senzace, málokdy se někdo ptá, co za sebou zanechá. Labubu, postavička původně určená pro sběratele umění a designu, se během chvíle přetavila v lavinu napodobenin, zaplavující mezinárodní trh. V Česku se s těmito "fejky" setkáváme v podobě plyšáků, přívěsků na klíče či obalů na mobil. Všechny ale něco spojuje. Zcela chybějící informace o výrobci, složení a bezpečnosti.

    Luxus má nový symbol. Trendy pánské hodinky zmenšují ciferník

    Už dávno jsou pryč doby, kdy stylový pánský outfit musely podtrhnout maximalistické blyštivé hodinky. Luxus nyní mluví jiným jazykem. Mezi stereotypicky maskulinní modely pronikly nové trendy kousky. Na rozdíl od jejich předchůdců je zdobí menší ciferník, připomínající spíše dámské hodinky. Do svých looků už je zařadila nejedná pánská módní ikona.

    Móda v kostce: Roberto Coin má novou tvář a Balenciaga vítá jaro 2026

    Herečka Dakota Johnson je nejnovější ambasadorkou značky Roberto Coin. Tommy Hilfiger mezitím uzavřel spolupráci s hercem Damson Idris, a to pro speciální řadu inspirovanou F1. Módní dům Balenciaga odhalil resort kolekci pro jaro 2026 a Chanel představil sadu šperků Reach for the Stars. Victoria Beckham pak získala vlastní Netflix show.

    Burberry otevře vlastní galerii. Dočkáme se jí v roce 2027

    Britská módní značka Burberry spojila síly s prestižním londýnským muzeem Victoria and Albert Museum a v roce 2027 tak představí vlastní galerii. Projekt, který přetvoří stávající Fashion Gallery na zcela nový výstavní prostor s názvem The Burberry Gallery, je považován za významný krok nejen pro britskou kulturu, ale i pro samotný brand Burberry, jenž se snaží znovu upevnit svou pozici na trhu luxusní módy.

    Jacquemus odstartoval léto. V Monte Carlu láká na speciální Beach Club

    S létem je ve světě módy neodlučitelně spjatá řada pop-upů a speciálních eventů pořádaných nejluxusnějšími značkami. Mezi pomyslné krále podobných akcí patří módní dům Jacquemus. Již několik let odhalí každé letní období speciální butik i plážový set-up. Jinak tomu není ani letos, společnost tentokrát odstartovala léto v Monte Carlu.

    Second hand už není plán B. Jeho trh roste rychleji než inflace

    Ještě nedávno byl second hand doménou těch, kteří chtěli ušetřit, nebo se oblékali „trochu jinak“. Dnes se z něj stává plnohodnotný módní proud. Podle aktuálního ThredUp Resale Reportu čeká trh s oblečením z druhé ruky velká budoucnost. Za pět let má dosáhnout hodnoty 367 miliard dolarů. Pro představu, to je vyšší číslo než představuje módní průmysl Itálie. A kdo za tímhle růstem stojí? Jednoznačně generace Z.

    Letní trendy se hlásí o slovo. Otevřete jim dveře svého šatníku

    Sluncem protkané dny se blíží mílovými kroky, a proto není na co čekat. O naši pozornost začínají bojovat letošní letní trendy. Některé však mohou být trochu oříšek. Nebojte se přesto otevřít jim dveře svého šatníku, uvidíte, že si v něm snadno najdou své právoplatné místo. Stačí je zkombinovat se správným doplňkem či ladícími nadčasovými kousky.

    Mezi elegancí a ideologií. Když Chanel špehovala pro Říši a Boss šil uniformy SS

    Když procházíte butiky Chanel nebo listujete kampaněmi Hugo Boss, málokdy si vzpomenete na chvíle, kdy se značky zapletly s jedním z nejtemnějších režimů 20. století. Zatímco Coco Chanel za války špehovala v pařížském hotelu Ritz pro nacistickou rozvědku, Hugo Boss oblékal příslušníky SS do pečlivě střižených uniforem. Luxus a moc se propojily s ideologií, která měla devastující následky pro celý svět.

    Dior cruise kolekce vzdala hold Římu. Do návrhů vetkala jeho historii

    Kreativní ředitelka Dior Maria Grazia Chiuri se s cruise kolekcí pro rok 2026 navrátila domů. Přehlídku totiž tentokrát odhalila ve svém rodném Římě. Návrhy proto řádně poctila jeho bohatou historii. Zaměřila se ale také na jeho stopu ve světě filmu. Výsledkem se stala jedna z jejích dosud nejpovedenějších show, která by ovšem mohla být její poslední.

    Léto volá po změně. Pánové vynosí mini šortky i pastelově růžovou

    S nadcházejícími letními měsíci přichází rovněž čas na změnu. Odložte kožené boty a prošívané bundy na dně šatních skříní. Vneste do svých outfitů čerstvý závan v podobě nejaktuálnějších trendů. Pánské módě mají letos v létě dominovat extra krátké šortky, monochromatické looky a klasická trička s nápisy. Na odvážlivce čeká i pastelově růžová barva.

    TikTok vyplodil další trend. Propaguje „zázračné“ chození po trávě

    Výlet do lesa, kochání se uklidňující zelení a procházení se po travnaté louce patří mezi zvyky, které jsou odjakživa považovány za prospěšné. Zdá se ovšem, že populární platforma TikTok v přirozeném počínání našla další virální trend. Její uživatelé totiž sdílí "zázračné" benefity takzvaného grounding nebo earthing, tedy propojení se s půdou.

    Nejcennější luxusní značkou je Porsche. Louis Vuitton předběhl letos Chanel

    Platforma Brand Finance každoročně vydává žebříček nejcennějších luxusních a prémiových značek. Letos seznamu již po osmé vládne společnost Porsche. V těsném závěsu se ovšem umístil módní dům Chanel, který tentokrát o jedno místo předběhl svou konkurenci, Louis Vuitton. Dior pak pro změnu získal titul nejsilnějšího luxusního brandu.

    Objevte fotoknihu „Julie Bullard“. Nabízí poctu devadesátkovému maloměstu

    Julie Bullard měla kudrnaté blonďaté vlasy, voněla po laku na nehty a stála na prahu snu malé Nadie. Byla její dětskou chůvou a zároveň první ženou, kterou fotografka Nadia Lee Cohen vnímala jako ztělesnění stylu. Právě jí věnovala svou nejnovější knihu "Julie Bullard". Jde o vizuální poctu devadesátkám, estetice maloměsta a idealizovaným vzpomínkám, které nikdy nebyly zcela skutečné.

    Móda v kostce: Hermès má první sluchátka a Burberry čerpá z královské rodiny

    Značka Hermès uvede svá první designová sluchátka. Módní dům Burberry zase vydal jarní kampaň inspirovanou královskou rodinou, zatímco Rabanne zasadil letní kolekci do srdce Brazílie. Londýn vítá nejvýše umístěnou restauraci v Evropě, a to z dílny kuchaře Gordona Ramsay. A Pařížský týden pánské módy zná svůj oficiální kalendář.

    Brat summer je oficiálně u konce. Letošní léto patří Lorde

    Letní měsíce roku 2024 budou již navždy spojené s fenoménem brat summer. Trend z dílny zpěvačky Charli XCX však oficiálně skončil. Na jeho místo letos v létě nastoupí zpěvačka Lorde se svým novým albem Virgin. Poprask na hudební scéně způsobila již nejnovějším songem What Was That. Ukazuje tak, že po čtyřech letech má co nabídnout.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―