Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    Značka American Eagle čelí už více než týden tvrdé kritice. Média i uživatelé sociálních sítí analyzují její nejnovější kampaň, ve které zazářila herečka Sydney Sweeney. Společnost v pondělí zveřejnila svou první reakci na tvrdé komentáře, jež ji obviňují z podpory eugeniky. Důvodem vlny odporu vůči kontroverzní reklamě je především její úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    V překladu tedy: „Sydney Sweeney má skvělé džíny“. Slovo jeans zní ovšem v angličtině stejně jako „genes“, tedy geny, čímž vytváří hru se slovy. Herečka prohlašuje i další slogany, třeba: „Mám skvělé džíny… a vy teď můžete také.“ Jindy zase v kampani říká: „Geny jsou předávány z rodičů na děti a často určují vlastnosti jako barvu vlasů, osobnost nebo barvu očí. Moje džíny jsou modré.“

    Zdroj: American Eagle

    Je tedy jasné, že značka slova „jeans“ a „genes“ zaměňuje záměrně. Právě to je pro některé problém. Jelikož má známá herečka blond vlasy, světlou barvu pleti a modré oči, mají kritici kampaně za to, že se jedná o až příliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutální nacistický režim a s ním spojenou genocidu. Sedmadvacetiletá herečka se prozatím k vlně kritiky oficiálně nevyjádřila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodně však na sebe přitáhla pozornost

    Zástupci American Eagle v pondělí na oficiálním instagramovém účtu prohlásili: „Kampaň je a vždy byla pouze o džínech. (…) Budeme nadále oslavovat, jak všichni nosí jejich AE džíny se sebevědomím, po svém. Skvělé džíny vypadají skvěle na všech.“ Americká společnost ve svých kampaních dlouhodobě podporuje diverzitu a rovnoprávnost. Kromě toho je její exekutivní ředitel žid.

    Dá se tedy předpokládat, že značka neměla za cíl podporovat nacistickou propagandu. Přesto kritici reklamu odsuzují jako necitlivou, a to především v kontextu současné politické situace. Marketingoví experti poukazují na to, že značka špatně přečetla svou cílovou skupinu, což jsou především dospívající a generace Z. Jiným se zase zdá, že internetová generace nepochopí „srandu“.

    Kampaň pak zcela jasně vychází z jiné kontroverzní reklamy, i když inspiraci sama nepřiznává. Až příliš nápadně se ovšem podobá kontroverzní kampani Calvin Klein s tehdy patnáctiletou modelkou Brooke Shields z 80. let minulého století. Modelka v ní zaujímá podobné pózy a stejně jako nyní Sydney Sweeney zaměňuje slova „genes“ a „jeans“. American Eagle se tak zcela jistě podařilo, stejně jako kdysi Calvinu Klein, přitáhnout pozornost nejen módního světa.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    American Eagle čelí kritice. Na vině je kontroverzní reklama se Sydney Sweeney

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    Značka American Eagle čelí už více než týden tvrdé kritice. Média i uživatelé sociálních sítí analyzují její nejnovější kampaň, ve které zazářila herečka Sydney Sweeney. Společnost v pondělí zveřejnila svou první reakci na tvrdé komentáře, jež ji obviňují z podpory eugeniky. Důvodem vlny odporu vůči kontroverzní reklamě je především její úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    V překladu tedy: „Sydney Sweeney má skvělé džíny“. Slovo jeans zní ovšem v angličtině stejně jako „genes“, tedy geny, čímž vytváří hru se slovy. Herečka prohlašuje i další slogany, třeba: „Mám skvělé džíny… a vy teď můžete také.“ Jindy zase v kampani říká: „Geny jsou předávány z rodičů na děti a často určují vlastnosti jako barvu vlasů, osobnost nebo barvu očí. Moje džíny jsou modré.“

    Zdroj: American Eagle

    Je tedy jasné, že značka slova „jeans“ a „genes“ zaměňuje záměrně. Právě to je pro některé problém. Jelikož má známá herečka blond vlasy, světlou barvu pleti a modré oči, mají kritici kampaně za to, že se jedná o až příliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutální nacistický režim a s ním spojenou genocidu. Sedmadvacetiletá herečka se prozatím k vlně kritiky oficiálně nevyjádřila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodně však na sebe přitáhla pozornost

    Zástupci American Eagle v pondělí na oficiálním instagramovém účtu prohlásili: „Kampaň je a vždy byla pouze o džínech. (…) Budeme nadále oslavovat, jak všichni nosí jejich AE džíny se sebevědomím, po svém. Skvělé džíny vypadají skvěle na všech.“ Americká společnost ve svých kampaních dlouhodobě podporuje diverzitu a rovnoprávnost. Kromě toho je její exekutivní ředitel žid.

    Dá se tedy předpokládat, že značka neměla za cíl podporovat nacistickou propagandu. Přesto kritici reklamu odsuzují jako necitlivou, a to především v kontextu současné politické situace. Marketingoví experti poukazují na to, že značka špatně přečetla svou cílovou skupinu, což jsou především dospívající a generace Z. Jiným se zase zdá, že internetová generace nepochopí „srandu“.

    Kampaň pak zcela jasně vychází z jiné kontroverzní reklamy, i když inspiraci sama nepřiznává. Až příliš nápadně se ovšem podobá kontroverzní kampani Calvin Klein s tehdy patnáctiletou modelkou Brooke Shields z 80. let minulého století. Modelka v ní zaujímá podobné pózy a stejně jako nyní Sydney Sweeney zaměňuje slova „genes“ a „jeans“. American Eagle se tak zcela jistě podařilo, stejně jako kdysi Calvinu Klein, přitáhnout pozornost nejen módního světa.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Zemřela designérka Pam Hogg a Jacquemus má první skiwear řadu

    Zemřela skotská návrhářka Pam Hogg, jež oblékala Kate Moss, Kylie Minogue i Rihannu. Jonathan Anderson odhalil první vizi pánské kolekce pro podzim roku 2026 a Jacquemus společně s Nike představil svou první skiwear řadu. Gucci zamíří se svou příští cruise kolekcí do New Yorku a společnost EssilorLuxottica je připravená odkoupit podíl značky Giorgio Armani.

    Kim Kardashian dělí internet. Vynesla kontroverzní Birkin bag ze sloní kůže

    Kim Kardashian se v seriálu All’s Fair objevila s kabelkou Birkin, která dle znalců pochází z kůže afrického slona. Luxusní svět okamžitě vytvořil dva tábory. Na jedné straně stojí hlasití kritici, na druhé fascinovaní sběratelé. Elephant Leather Birkin patří k nejvzácnějším kabelkám Hermès, jejichž výroba však skončila před několila dekádami. Sociální sítě se po odvysílání epizody změnily v jeviště, kde vedle morálního rozhořčení roste posedlost cenovkou a investičním potenciálem.

    Vánoce očima Burberry. Daniel Lee vyměnil trenčkoty za stromeček

    Luxusní hotel Claridge's v srdci Londýna tradičně vkládá výzdobu svého vánočního stromečku do rukou důležitého jména módní scény. Letos dle vlastní vize proměnil sváteční dekorace kreativní ředitel Burberry Daniel Lee. Jednotlivé ozdoby odkazují na dlouholetou tradici značky, zatímco ikonický kostkovaný vzor pohltí zbytek luxusního interiéru hotelového lobby.

    Shein pod palbou. Čelí žalobě francouzských obchodníků i výzvě poslanců

    Potíže fast fashion řetězce Shein ve Francii nekončí. Nově čelí žalobě ze strany francouzských maloobchodníků. Na 12 federací a několik značek zahájilo proti značce soudní řízení. Olej do ohně kritiky přilévají také tamní poslanci. Více než 80 z nich vydalo oficiální prohlášení, v němž požadují zákaz Shein, a to ve jménu "ochrany pracovníků, veřejného zdraví a planety".

    Móda v kostce: Swarovski rozzářil Paříž a Marty Supreme má merch

    Značky vítají Vánoce pomocí kampaní, ale i speciálních výloh či pop-upů. Výjimkou není ani společnost Swarovski, jež letos rozsvítila Avenue des Champs-Élysées. Louis Vuitton oznámil, že cruise kolekci pro rok 2027 odhalí v New Yorku. Dr. Martens a Marc Jacobs revidují Kiki Boot a Nike servíruje polívku v Číně. Timothée Chalamet vydal merch k filmu Marty Supreme.

    Louis Vuitton a Assouline vydali knihu. Vypráví 150 let historie módního domu

    Vydavatelství Assouline ve spolupráci s Louis Vuitton uvádí knihu From Louis to Vuitton. Sleduje vývoj módního domu od jeho založení až po současnost. Autor Arthur Dreyfus zpracoval 406 stran a 320 obrazových materiálů do formy vizuální kroniky značky, jež definuje francouzský luxus. Předmluvu napsal prezident a CEO Louis Vuitton Pietro Beccari. Kniha již vyšla a okamžitě se stala jedním z nejdiskutovanějších titulů letošní módní knihovny.

    Luxury Insights: Sen pouště na obzoru. Saúdská Arábie plánuje první luxusní vlak

    Saúdská Arábie posouvá hranice lokálního luxusu. Koncem příštího roku přivítá svůj první luxusní vlak s názvem The Dream of the Desert. Na cestě dlouhé až 1300 kilometrů představí klenoty země, a to jak za okny, tak uvnitř vytříbeného interiéru. Veřejnost koncem října dostala možnost spatřit první návrhy exkluzivního projektu slibujícího nezapomenutelné zážitky.

    Dialog dvou velikánů. La Galerie Dior pohostí tvorbu Azzedine Alaïa

    La Galerie Dior vzdává hold jednomu z největších jmen módního světa. Od středy 19. listopadu zpřístupní výstavu Azzedine Alaïa's Dior Collection, jež připomíná odkaz věhlasného tuniského návrháře. Designér proslul nejen svými bodycon róbami, ale i vášní pro sběratelství vysoké módy. Značnou část jeho sbírky pak tvořily právě návrhy z dílny samotného Christiana Dior.

    Valentino Rockstud se vrací. Uspěje řada i mimo šatníky poběhlic z Prahy 1?

    Podpatky Valentino Rockstud se nečekaně objevily v teaseru Ďábel nosí Pradu 2 a na pár sekund ovládly internet. Detail, který kdysi symbolizoval italskou představu o okázalém luxusu, získává nový popkulturní moment. Značka i film pracují s obuvnickým dramatem, díky němuž získává Rockstud čerstvý impulz. Vizuální síla traileru připomíná, že pro Valentino typické kování není zatraceno, jak se v posledních letech mohlo zdát. Otázka však míří jinam. Co tenhle návrat udělá s jeho pověstí v módním mini světě Praha 1?

    Darujte nadčasový klenot. Pánské hodinky ovládá retro i tradice

    Nabídka pánských hodinek letos na Vánoce překračuje hranice obvyklého dárku. Vedle kultovních jmen, jako je Audemars Piguet nebo Breguet, stojí Tissot, Citizen či Casio. Značky, které dokazují, že i rozumná investice může mít špičkový design a charisma. Trendy ukazují dvě linie. Návrat k tradičním "maskulinním" hodinkám a fascinaci digitální retro estetikou. Ať už jde o titanové chronografy, mramorované ciferníky, nebo ručně rytá loga, letošní výběr má společný cíl. Udělat z času zážitek.

    Elie Saab rozšiřuje působení. Navrhne design tryskáče Bombardier

    Luxusní značka Elie Saab zkoumá nové vody. Módní dům známý především pro své dechberoucí haute couture kolekce již dříve okusil navrhování exkluzivních rezidencí, hotelů nebo jacht. S nejnovějším projektem se ovšem podívá až do oblak. Navrhne totiž interiér tryskáče z dílny společnosti Bombardier. Design modelu Global 8000 hodlají společně odhalit příští rok.

    TikTok Highlights: Sociální síť pohltila obsese „peptide stacking“

    Milovníci wellness a fitness tipů na platformě TikTok podlehli nové vášni. Tentokrát mezi sebou sdílejí metodu přezdívanou "peptide stacking". Jedná se o kombinace peptidů, od nichž si slibují rychlejší spalování tuků a regeneraci po posilování nebo více energie. Virální trik však nepodporují relevantní ověřené studie a odborníci proto radí se mu raději obloukem vyhnout.

    Z módy rovnou na talíř. Retro jídlo oslavuje svůj návrat

    Na stolech se znovu lesknou stříbrné podnosy, v koktejlových sklenkách tančí červené třešně a plátky okurky se stáčejí do spirál, jako by chtěly vyprávět příběh elegance minulých dekád. Gastronomie objevuje půvab retra. Ne jako nostalgii, ale staronový styl luxusu. V době minimalistických menu se vrací šarm opulentních receptů, které slaví detail, barvu i rituál.

    Met Gala 2026 zná své téma. Costume Art propojí vysokou módu s uměním

    Metropolitní muzeum umění v New Yorku již nyní přesouvá svou pozornost na příští rok. Zástupci tamního Costume Institute totiž v pondělí oznámili téma příští módní výstavy. Odvíjí se od něj rovněž dress code, v němž se v roce 2026 ponese proslulé Met Gala. Exhibice s názvem Costume Art připomene červenou nit napevno spojující klasické umění a svět vysoké módy.

    Dior bloudí v magickém labyrintu. Módní dům vítá letošní Vánoce

    Sváteční atmosféra dolehla i na módní dům Dior. Značka koncem minulého týdne odkryla letošní téma vánoční kampaně. V Paříži navíc slavnostně odhalila výzdobu rodného domu Dior na 30 Avenue Montaigne. Jeho výzdoba odkazuje na nejnovější cruise kolekci, kterou ještě návrhářka Maria Grazia Chiuri představila v tajemných římských zahradách Villa Albani Torlonia.

    Znáte nejlehčí tkaninu na světě? Super Organza vznikla tak trochu „omylem“

    Super Organza patří k nejtenčím a nejlehčím tkaninám, které kdy člověk vytvořil. I když neplánovaně. Pochází z Japonska, z vývoje společnosti Amaike LLC, jejíž know-how vychází z technologického inženýrství v oblasti látek. Vlákna o tloušťce jedné pětiny lidského vlasu tvoří materiál o hmotnosti pěti gramů na metr čtvereční. Prada ho použila pro jaro 2024, zatímco Balenciaga ho zařadila do haute couture řady pro podzim 2025. V módních domech se z technického zázraku stala vysoce žádaná látka.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―