Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    Značka American Eagle čelí už více než týden tvrdé kritice. Média i uživatelé sociálních sítí analyzují její nejnovější kampaň, ve které zazářila herečka Sydney Sweeney. Společnost v pondělí zveřejnila svou první reakci na tvrdé komentáře, jež ji obviňují z podpory eugeniky. Důvodem vlny odporu vůči kontroverzní reklamě je především její úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    V překladu tedy: „Sydney Sweeney má skvělé džíny“. Slovo jeans zní ovšem v angličtině stejně jako „genes“, tedy geny, čímž vytváří hru se slovy. Herečka prohlašuje i další slogany, třeba: „Mám skvělé džíny… a vy teď můžete také.“ Jindy zase v kampani říká: „Geny jsou předávány z rodičů na děti a často určují vlastnosti jako barvu vlasů, osobnost nebo barvu očí. Moje džíny jsou modré.“

    Zdroj: American Eagle

    Je tedy jasné, že značka slova „jeans“ a „genes“ zaměňuje záměrně. Právě to je pro některé problém. Jelikož má známá herečka blond vlasy, světlou barvu pleti a modré oči, mají kritici kampaně za to, že se jedná o až příliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutální nacistický režim a s ním spojenou genocidu. Sedmadvacetiletá herečka se prozatím k vlně kritiky oficiálně nevyjádřila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodně však na sebe přitáhla pozornost

    Zástupci American Eagle v pondělí na oficiálním instagramovém účtu prohlásili: „Kampaň je a vždy byla pouze o džínech. (…) Budeme nadále oslavovat, jak všichni nosí jejich AE džíny se sebevědomím, po svém. Skvělé džíny vypadají skvěle na všech.“ Americká společnost ve svých kampaních dlouhodobě podporuje diverzitu a rovnoprávnost. Kromě toho je její exekutivní ředitel žid.

    Dá se tedy předpokládat, že značka neměla za cíl podporovat nacistickou propagandu. Přesto kritici reklamu odsuzují jako necitlivou, a to především v kontextu současné politické situace. Marketingoví experti poukazují na to, že značka špatně přečetla svou cílovou skupinu, což jsou především dospívající a generace Z. Jiným se zase zdá, že internetová generace nepochopí „srandu“.

    Kampaň pak zcela jasně vychází z jiné kontroverzní reklamy, i když inspiraci sama nepřiznává. Až příliš nápadně se ovšem podobá kontroverzní kampani Calvin Klein s tehdy patnáctiletou modelkou Brooke Shields z 80. let minulého století. Modelka v ní zaujímá podobné pózy a stejně jako nyní Sydney Sweeney zaměňuje slova „genes“ a „jeans“. American Eagle se tak zcela jistě podařilo, stejně jako kdysi Calvinu Klein, přitáhnout pozornost nejen módního světa.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    American Eagle čelí kritice. Na vině je kontroverzní reklama se Sydney Sweeney

    Módní svět je neúprosný a neustále přesouvá svou pozornost z jednoho trendu na další. Snaha zaujmout v něm proto často dosahuje nových rozměrů. Příkladem je nedávná kampaň American Eagle s herečkou Sydney Sweeney. Kvůli hře se slovy čelí reklama tvrdé kritice, která za ní vidí podporu eugeniky. Značka vydala v pondělí svou první reakci.

    - Reklama -

    Značka American Eagle čelí už více než týden tvrdé kritice. Média i uživatelé sociálních sítí analyzují její nejnovější kampaň, ve které zazářila herečka Sydney Sweeney. Společnost v pondělí zveřejnila svou první reakci na tvrdé komentáře, jež ji obviňují z podpory eugeniky. Důvodem vlny odporu vůči kontroverzní reklamě je především její úderný slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“.

    V překladu tedy: „Sydney Sweeney má skvělé džíny“. Slovo jeans zní ovšem v angličtině stejně jako „genes“, tedy geny, čímž vytváří hru se slovy. Herečka prohlašuje i další slogany, třeba: „Mám skvělé džíny… a vy teď můžete také.“ Jindy zase v kampani říká: „Geny jsou předávány z rodičů na děti a často určují vlastnosti jako barvu vlasů, osobnost nebo barvu očí. Moje džíny jsou modré.“

    Zdroj: American Eagle

    - Reklama -

    Je tedy jasné, že značka slova „jeans“ a „genes“ zaměňuje záměrně. Právě to je pro některé problém. Jelikož má známá herečka blond vlasy, světlou barvu pleti a modré oči, mají kritici kampaně za to, že se jedná o až příliš necitlivý odkaz na eugeniku a brutální nacistický režim a s ním spojenou genocidu. Sedmadvacetiletá herečka se prozatím k vlně kritiky oficiálně nevyjádřila.

    Značka American Eagle riskuje. Rozhodně však na sebe přitáhla pozornost

    Zástupci American Eagle v pondělí na oficiálním instagramovém účtu prohlásili: „Kampaň je a vždy byla pouze o džínech. (…) Budeme nadále oslavovat, jak všichni nosí jejich AE džíny se sebevědomím, po svém. Skvělé džíny vypadají skvěle na všech.“ Americká společnost ve svých kampaních dlouhodobě podporuje diverzitu a rovnoprávnost. Kromě toho je její exekutivní ředitel žid.

    Dá se tedy předpokládat, že značka neměla za cíl podporovat nacistickou propagandu. Přesto kritici reklamu odsuzují jako necitlivou, a to především v kontextu současné politické situace. Marketingoví experti poukazují na to, že značka špatně přečetla svou cílovou skupinu, což jsou především dospívající a generace Z. Jiným se zase zdá, že internetová generace nepochopí „srandu“.

    Kampaň pak zcela jasně vychází z jiné kontroverzní reklamy, i když inspiraci sama nepřiznává. Až příliš nápadně se ovšem podobá kontroverzní kampani Calvin Klein s tehdy patnáctiletou modelkou Brooke Shields z 80. let minulého století. Modelka v ní zaujímá podobné pózy a stejně jako nyní Sydney Sweeney zaměňuje slova „genes“ a „jeans“. American Eagle se tak zcela jistě podařilo, stejně jako kdysi Calvinu Klein, přitáhnout pozornost nejen módního světa.

    Zdroje: WWD, New York Post, Hollywood Reporter, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    OECD brojí proti Shein. Fast fashion gigant porušuje její směrnice

    Zástupci Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj zveřejnili výsledky investigace značky Shein. Dle reportu nedodržuje čínský fast fashion gigant stanovené směrnice pro nadnárodní společnosti, týkající se lidských práv, ochrany životního prostředí a spravedlivých platů. Mezivládní organizace zahájila průzkum po stížnosti dvou francouzských poslanců.

    Victoria Beckham dorazila na Netflix. Nový dokument odkrývá hvězdnou oponu

    Streamovací služba Netflix přivítala ve čtvrtek nový hvězdný dokument. V jeho středu stojí bývalá zpěvačka a úspěšná návrhářka Victoria Beckham. Třídílný seriál slibuje odkrytí její nelehké cesty na vrchol módního průmyslu, kam se jen tak někdo nepodívá. Součástí příběhu jsou nejen archivní záběry, ale také rozhovory s předními osobnostmi módní scény.

    Day to night. Chytré outfity vás z práce vezmou rovnou do víru noci

    Pracovně vytíženým ženám se snadno stane, že zatímco přes den jsou potřeba na formálním meetingu a v kanceláři, večer je čeká uvolněná zábava na úrovni. Naštěstí je módní svět příznivý i složitým situacím. Umožňuje proto vytvořit outfit vhodný k celodennímu nošení. K perfektnímu výsledku stačí pouze pár promyšlených kousků a správný styling.

    Značka Schiaparelli opět potvrdila své místo. Runway uzavřela Kendall Jenner

    V Paříži se opět odehrála jedna z nejočekávanějších přehlídek každé sezóny. Daniel Roseberry odhalil kolekci Schiaparelli SS26 a potvrdil, že značka dál určuje tón současného umění na úrovni luxusu. V sále Centre Pompidou vládl klid, jenž se v módě objeví jen zřídka. Jak jsme u módního domu zvyklí, každý model dokazoval, že přesnost a vize jsou klíčovým prvkem krejčovského umu. Přehlídka působila jako pomyslná módní studie, nikoliv jako tradiční runway.

    Newyorská luxusní scéna vítá nováčka. Ohromí restaurace Seahorse

    Luxusní gastronomická mapa New Yorku má dlouho očekávaného nováčka. Úspěšný restauratér John McDonald otevřel po více než třech letech příprav restauraci Seahorse, nacházející se na Union Square v čerstvě opraveném W Hotel. Hosty láká na minimalistické pokrmy plné ryb a mořských plodů, ale také promyšlené drinky a dechberoucí interiér.

    Žít jako v pohádce. Evropské hrady a zámky nabízí luxusní ubytování pro náročné

    Stát se královnou či králem bylo zbožným přáním nejednoho dítěte. Hrad s velkou bránou a rozlehlé zámecké sály evokují bohatství a kouzelný život. Naštěstí, dospělí mají své možnosti. Vydejte se na luxusní dovolenou a vyzkoušejte si, jaké to je bydlet v podobném panství. Budete se cítit jako v pohádce, a navíc o vás bude královsky postaráno.

    Pánské parfémy sezóny překvapí. Rozvoní citrusy i luxusní koňak

    Podzim kromě nových módních inspirací přináší i parfémové novinky a dlouho očekávané twisty zajetých klasik. Nejen dámy, ale také pánové se mají na co těšit. Letošní vůně se drží dřevitých a jantarových tónů, často ale s překvapivým závěrem. Ať se jedná o citrus, nebo koňak, jisté je, že si muži vyberou svého favorita jak do kanceláře, tak na formální večeři.

    Lovkyně démonů a diváků. K-popový zázrak ovládl Netflix, hitparády i módu

    K-pop: Lovkyně démonů je nejsledovanějším filmem v historii Netflixu. Animovaný snímek, který na první pohled cílí hlavně na děti a dospívající, překročil očekávání. Za tři měsíce od premiéry nasbíral přes 210 milionů zhlédnutí a soundtrack se stal globálním hitem. Jeho úspěch boří kulturní a generační hranice. Co je na něm tedy tak přitažlivé?

    Paříž pohltila móda. Na řadu přišel Mugler, Schiaparelli i Rick Owens

    Týden módy v Paříži pokračuje a spolu s ním nastupují na scénu kolekce pro jaro a léto 2026. Čerstvou vizi představil mimo jiné nový kreativní ředitel Mugler, Miguel Castro Freitas. Navzdory tomu, že na sebe pozornost módního světa strhávají hlavně očekávané debuty, však úspěšné řady odhalily rovněž značky Schiaparelli a Rick Owens.

    Po stopách ikon: Alessandro Michele vdechl módě fantazii

    Alessandro Michele představuje fascinující spojení intelektu a extravagance. Římský rodák s duší sběratele příběhů vdechl Gucci svěžest, jež se zapsala do dějin módní scény a nyní formuje novou éru u Valentino. Jeho vize překračují rámec trendů a proměňují značky v poetické prostory, kde se mísí filosofie, romantika a nečekaná svoboda.

    Ferragamo jako óda na Harlem. Značka postavila řadu na Lole Todd

    Maximilian Davis rozvinul pro Ferragamo atmosféru, která dýchá energií jazzového věku a zároveň přetváří jeho vizuální jazyk do moderny. V sále s měkkým kobercem se tak rozehrála scéna, kde se třpyt střídal s architekturou střihů a světlo sklouzávalo po texturách jako po notách. Řada fungovala jako rytmická báseň, v níž každý look zastával vlastní verš. Připomněla, jak se dá tradice umně přepsat do nového vyprávění.

    Dries Van Noten přepisuje léto. Nová kolekce pluje na vlnách

    Paříž zažila okamžik, kdy se móda přetavila ve výbuch barev. Julian Klausner proměnil přehlídku Dries Van Noten v dramatický obraz, který evokoval energii oceánu. Diváci nevnímali jen šaty, kabáty či topy. Cítili módní rytmus, jenž proudil celým sálem. Každý tón hudby, každý krok modelky a každý střih oděvu se spojily do jediné vizuální hry.

    Dior odhalil svůj debut. Jonathan Anderson se nebojí riskovat

    Pařížský týden módy odkryl oponu snad nejočekávanějšího debutu letošní sezóny. Návrhář Jonathan Anderson úspěšně představil svou první dámskou kolekci pro módní dům Dior. Umně propojil historické prvky a dědictví zakladatele značky, na návrzích však zanechal rovněž silnou stopu vlastní estetiky. Jedno je jasné, designér vsadil na risk.

    TikTok highlights: Virální trend učí, že život není jen o práci

    Uživatele sociální sítě TikTok pohltil nový trend. Virální "5 to 9 routine" videa odhalují denní režim jejich tvůrců, kteří se snaží využít čas mimo práci na maximum. Většinou to znamená, že vstávají v pět hodin ráno a až do devíti hodin, kdy začínají pracovat, posilují, meditují nebo chodí na procházky. Jedná se však o estetickou inspiraci, nebo další druh tlaku?

    Louis Vuitton chce zůstat doma. Jarní kolekci věnoval privátní sféře

    Kreativní ředitel dámské sekce Louis Vuitton Nicolas Ghesquière dokázal, že umí zaujmout i v záplavě vysoce očekávaných debutů ostatních návrhářů. Svou kolekci pro nadcházející jaro a léto, prezentovanou v královském apartmánu v Louvre, tentokrát zaostřil na privátní sféru. Nabídl tak příjemnou, ale inovativní řadu, která rozzáří každý domov.

    Milán pohostil Sustainable Fashion Awards 2025. Akce uctila odkaz Giorgia Armani

    Letošní ročník Milánského týdne módy nebyl výjimkou a italská metropole tak v sobotu večer pohostila Sustainable Fashion Awards. Divadlo La Scala přivítalo hosty, kteří se stali svědky poctění těch, jež svou práci věnují environmentální spravedlnosti, biodiverzitě či podpoře lidských práv. Zvláštní cenu získal také nedávno zesnulý Giorgio Armani.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―