Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Alternativní móda je tu pro ty z nás, kteří nechtějí být součástí davu a hledají něco originálnějšího. Což neznamená nosit pouze výstřední kousky, ale také experimentovat s různými styly a vytvářet jedinečné kombinace. Řídí se tím například značky Vivienne Westwood nebo Jean-Paul-Gaultier. Touží-li vaše mysl po kombinaci kostek s pruhy nebo snad po extravagantních ornamentech, jste tu na správném místě!

    Outfit jako z pohádky

    Léto ve znamení crazy outfitů? To znamená jediné – Vivienne Westwood. Kolekce pro jaro/léto 2023 působí opravdu pohádkově. Look book připomíná paletu plnou barev, proto si každý přijde na své. Naším favoritem se stal korzetový top s nabíranými rukávy. V kombinaci se zelenou, asymetrickou sukní vyčarujete úžasný look jako mávnutím kouzelné hůlky. A co teprve šaty?! S Vivienne se stanete antickou bohyní během pár minut.

    Foto: Vivienne Westwood

    Ještě chvíli zůstaneme u korzetů. Jistě jste jejich trend po všech týdnech módy také zaznamenali. Korzet lze nosit na několik způsobů. Můžete ho vynést s bílou košilí i tričkem, nebo s ním ozvláštníte jakýkoliv top. S denimovými kalhotami a korzetem jako kdybyste utekli z milánského fashion weeku.

    Foto: Vivienne Westwood

    Dress Like Jean Paul Gaultier

    Jeana Paula asi netřeba představovat. Značka si vždy libovala ve výstředních a extravagantních kouscích. Proto pro nás není žádnou novinkou, že v letošní kolekci kombinuje všemožné linie i ornamenty. Typickému tartanu a mariniere pruhům dal průchod nový kreativní ředitel Julien Dossena, kterého znáte spíše pod značkou Paco Rabanne.

    Foto: Jean Paul Gaultier

    Punková subkultura v podání Yohji Yamamoto

    Alternativní módu bychom označili jako synonymum k punkové kultuře. Pokud o Yohji slyšíte poprvé, přesouváme se do Japonska, centra alternativní módy. Svůj brand založil již v roce 1977 a se stejnou grácií pokračuje dodnes. Oproti jiným alternativním značkám, je Yohji více „temný“. Většina jeho modelů evokuje lehký creepy vibe. Nejspíš je to užíváním černé barvy, která z většiny pokrývá celé modely.

    Jeremy Scott for Moschino

    Neopomenutelným králem módních extremistů je i Jeremy Scott, o kterém jste jistě v poslední době slyšeli na každém rohu. Pro značku Moschino pracoval úžasných 10 let. Tento rok však dokončil svou poslední kolekci a práci ukončil. Jestli založí svůj brand zatím nikdo nevíme, ale pokud se tak rozhodne, bude to zaručeně jízda. Ve své poslední kolekci opět projevil svou dechberoucí kreativitu. Posuďte sami!

    Foto: Moschino

    „Love letter to Ann“

    Dostáváme se do Antveprské šestky! Pokud nás čtete pravidelně, už o ní víte. Jde o seskupení šesti nejúspěšnějších návrhářů, kteří absolvovali Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts v letech 1980 – 1981. Brand Ann Demeulemeester letos odstartoval novu éru. Kolekci má na svém kontě Ludovic de Saint Sernin, debutoval tak svou první přehlídku pro Ann.

    Foto: Ann Demeulemeester

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Alternativní móda nabírá na obrátkách! Objevte poklady všech kreativních duší a vyjádřete individualitu beze slov

    ― Reklama ―

    Alternativní móda je tu pro ty z nás, kteří nechtějí být součástí davu a hledají něco originálnějšího. Což neznamená nosit pouze výstřední kousky, ale také experimentovat s různými styly a vytvářet jedinečné kombinace. Řídí se tím například značky Vivienne Westwood nebo Jean-Paul-Gaultier. Touží-li vaše mysl po kombinaci kostek s pruhy nebo snad po extravagantních ornamentech, jste tu na správném místě!

    Outfit jako z pohádky

    Léto ve znamení crazy outfitů? To znamená jediné – Vivienne Westwood. Kolekce pro jaro/léto 2023 působí opravdu pohádkově. Look book připomíná paletu plnou barev, proto si každý přijde na své. Naším favoritem se stal korzetový top s nabíranými rukávy. V kombinaci se zelenou, asymetrickou sukní vyčarujete úžasný look jako mávnutím kouzelné hůlky. A co teprve šaty?! S Vivienne se stanete antickou bohyní během pár minut.

    Foto: Vivienne Westwood

    Ještě chvíli zůstaneme u korzetů. Jistě jste jejich trend po všech týdnech módy také zaznamenali. Korzet lze nosit na několik způsobů. Můžete ho vynést s bílou košilí i tričkem, nebo s ním ozvláštníte jakýkoliv top. S denimovými kalhotami a korzetem jako kdybyste utekli z milánského fashion weeku.

    Foto: Vivienne Westwood

    Dress Like Jean Paul Gaultier

    Jeana Paula asi netřeba představovat. Značka si vždy libovala ve výstředních a extravagantních kouscích. Proto pro nás není žádnou novinkou, že v letošní kolekci kombinuje všemožné linie i ornamenty. Typickému tartanu a mariniere pruhům dal průchod nový kreativní ředitel Julien Dossena, kterého znáte spíše pod značkou Paco Rabanne.

    Foto: Jean Paul Gaultier

    Punková subkultura v podání Yohji Yamamoto

    Alternativní módu bychom označili jako synonymum k punkové kultuře. Pokud o Yohji slyšíte poprvé, přesouváme se do Japonska, centra alternativní módy. Svůj brand založil již v roce 1977 a se stejnou grácií pokračuje dodnes. Oproti jiným alternativním značkám, je Yohji více „temný“. Většina jeho modelů evokuje lehký creepy vibe. Nejspíš je to užíváním černé barvy, která z většiny pokrývá celé modely.

    Jeremy Scott for Moschino

    Neopomenutelným králem módních extremistů je i Jeremy Scott, o kterém jste jistě v poslední době slyšeli na každém rohu. Pro značku Moschino pracoval úžasných 10 let. Tento rok však dokončil svou poslední kolekci a práci ukončil. Jestli založí svůj brand zatím nikdo nevíme, ale pokud se tak rozhodne, bude to zaručeně jízda. Ve své poslední kolekci opět projevil svou dechberoucí kreativitu. Posuďte sami!

    Foto: Moschino

    „Love letter to Ann“

    Dostáváme se do Antveprské šestky! Pokud nás čtete pravidelně, už o ní víte. Jde o seskupení šesti nejúspěšnějších návrhářů, kteří absolvovali Antwerp’s Royal Academy of Fine Arts v letech 1980 – 1981. Brand Ann Demeulemeester letos odstartoval novu éru. Kolekci má na svém kontě Ludovic de Saint Sernin, debutoval tak svou první přehlídku pro Ann.

    Foto: Ann Demeulemeester

    ― Reklama ―

    Vánoční wishlist vašeho oblíbeného magazínu je tu. Nové tváře, nové touhy, stejně velké sny

    Rok 2025 už má sbaleno a my opět sedíme nad seznamy přání, které se tváří nenáročně, ale ve skutečnosti by přivedly k pláči nejednoho elfího účetního. Redakce se promíchala, omladila, rozšířila a s ní se proměnily i naše dárkové ambice. Udělejte si pohodlí, realita počká. Tady je náš vánoční wishlist, v němž se opět potvrzuje, že kreativita je krásná... ale taky drahá.

    TikTok Highlights: Zimní nehty zdivočely. Hailey Bieber boří tradici

    Influencerka a podnikatelka Hailey Bieber má TikTok v hrsti. Nezáleží příliš na tom, jaký odstín tvářenky, očních stínů nebo rtěnky zvolí. Svou možná původně i bezmyšlenkovitou volbou odstartuje nový virální trend. Výjimkou nejsou ani její zimní nehty, které vyzývají tradici na souboj. Jemné třpytky nebo uhlazený glow totiž Hailey Bieber nahradila zvířecím potiskem.

    Pinterest čte rok 2026. Předpovídá nostalgii a optimistický eskapismus

    Dnešní doba plná neustálého ruchu a o pozornost bojujících sociálních sítí žádá autenticitu, pohodlí a optimismus. Přesně tyto hodnoty definují dle nejnovější předpovědi platformy Pinterest rychle se blížící rok 2026. Odvíjí se od nich proto také trendy, které nás hodlají příští rok doprovázet. Patří mezi ně temná knižní estetika, neladící nehty nebo neutuchající láska k zelí.

    Nudný maloobchod je mrtvý. Retail prochází extrémní proměnou

    Maloobchod vstoupil do období, v němž se úspěch obchodů odvíjí od atmosféry a výrazného prostorového řešení. Zákazník sleduje autenticitu místa a reaguje na prostředí, které má charakter a jasnou identitu. Luxusní domy i fast fashion řetězce pracují s interiérem jako s nástrojem prožívání módy. Obchody se proto pod jejich vizí mění v ucelené městské události.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Co se stane, když zemřeme? Film Navždy s tebou prozrazuje tajemství smrti

    Kde se ocitneme, až náš čas na zemi skončí? Každý z nás si tuto otázku někdy položil. Nová romantická komedie Navždy s tebou barvitě ukazuje, jak si posmrtný život můžeme představovat. Zapomeňte na polehávání na obláčkách či rajskou zahradu. Vlak vás totiž doveze na rozcestí, kde máte jen týden na to vybrat si ze škály „věčností“, v nichž spočine vaše duše. 

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    Vystupovat, stanice Chanel. Show Métiers d’Art zazářila v newyorském metru

    Návrhář Matthieu Blazy odhalil světu teprve svou druhou kolekci Chanel. S úterní show Métiers d'Art ovšem pouze potvrdil to, co mnozí po jeho debutu v Paříži již tušili. Že je designér na správném místě. Nedávno jmenovaný kreativní ředitel představil nejnovější show v podzemní stanici newyorského metra. Skloubil tak underground velkoměsta s francouzskou elegancí.

    Rozhovor: Od školních sešitů k Hermès. Úspěch české kaligrafky, která okouzlila svět

    Kaligrafka Lucie Špatenková se už na střední škole zamilovala do krásně nadepsaných sešitů. Po vysoké škole založila značku Ta usměvavá, s níž pořádá workshopy krasopsaní, jezdí na eventy zkrášlovat různorodé produkty a písmem vylepšuje i výrobky nejdražších luxusních značek světa. Kromě spolupráce se značkami Prada, Cartier či Hermès vede tým kaligrafů, vychovává malou dceru a rozšiřuje povědomí o krasopísmu v Česku. 

    A$AP Rocky a Puma mění svět sneakers. Speedcat Racing zvou na divokou jízdu

    A$AP Rocky je zpět na módní scéně. Tentokrát opět spojil síly se sportovní značkou Puma. Společně vytvořili sneakers s názvem napovídajícím mnohé, tedy Speedcat Racing. A$AP Rocky přichází do světa bot se sexy divokým detailem. Teniska nádherně propojuje motorsportovou estetiku a osobní streetwearový styl samotného legendárního rapera. 

    Módní rok kulminuje. Konec roku zpečetilo předávání Fashion Awards

    První prosincové pondělí předznamenalo rychle se blížící konec letošního roku. Odstartovalo ho slavnostní předávání Fashion Awards, tradičně pořádané British Fashion Council Foundation. Módní svět tak řádně ocenil největší ikony definující rok 2025. Patří mezi ně mimo jiné návrháři jako Jonathan Anderson, Sarah Burton, Grace Wales Bonner nebo modelka Anok Yai.

    Dreaming Eli učí sexy sebelásce. Módní nováček dobývá Londýn

    Dreaming Eli patří k nejvýraznějším novým hlasům londýnské módní scény. Značka dobyla London Fashion Week svou kolekcí, kterou připravila pro jaro 2026. Její tvorba propojuje jemnost s drsností, zranitelnost se silou a experiment s romantikou. Svou jedinečností si zajistila pozornost módních kritiků a stabilní místo na světově proslulém týdnu módy.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―