Více
    Redakce

    Debut návrháře Alessandra Michele pro módní dům Valentino byl jedním z důvodů, proč se zrak módního světa celé září upínal na Paříž. Svou kolekcí, vycházející z archivních kousků slavné značky, designér rozhodně nezklamal. Tehdejší opulentní renesanční návrhy totiž propojil s vlastním maximalistickým stylem.

    Dohady o tom, jak dokáže návrhář Alessandro Michele pojmout svou novou roli u módního domu Valentino, dominují módnímu světu už několik měsíců. Značná část jeho fanoušků totiž silně pochybovala o tom, zda dokáže zanechat v minulosti své Gucci alter ego. Jeho debut na Pařížském týdnu módy ovšem dokázal, že jeho srdce nyní patří jiné slavné italské značce.

    Na sociálních sítích se sice objevilo pár komentářů o tom, že se Michele s Gucci ještě stoprocentně nerozloučil, většina módní scény však nesouhlasí. Oči má totiž jen pro 85 dech beroucích návrhů, které designér o víkendu odhalil. Inspiroval se zlatou érou značky Valentino, tedy 60. a 70. léty minulého století, zejména show Sala Biance, představenou ve Florencii roku 1962.

    Alessandro odhalil módu svýma očima. Chápe ji jako nezbytný doplněk života

    Návrhář Valentino Garavani a obchodník Giancarlo Giammetti totiž založili slavnou módní společnost roku 1960 a nedlouho poté s ní oslavili ohromný úspěch. „Věřím, že návrhy Valentino a krása, kterou stvořil, ovlivnily historii Itálie,“ prohlásil Michele, který při vlastní tvorbě sáhl hluboko do archivů značky. Typické Valentino prvky proto umně zvýraznil vlastním maximalismem.

    Zdroj: Reuters

    Na mole proto nechyběly klasické volánky, slavné V logo nebo typický puntíkovaný vzor. Rukopis Michele naopak nesly krajkové punčocháče, doplňující téměř každý look, turbany a excentrické klobouky či piercingy, zdobící nosy i rty mnohých modelek. Výrazné vzory nebo saténové mašle pak rovněž ukázaly, že slavný návrhář svůj vlastní styl rozhodně neopouští.

    Michele nazval očekávanou kolekci Pavillon des Folies, čímž odkázal na okrasné zahrady z 18. a 19. století. Právě k nim Michele svou tvorbu přirovnal. „Myslím si, že móda je ozdobou zahrady života,“ vysvětlil. Úspěch jeho nejnovější řady pak potvrdila také nadšená reakce ze strany jeho hvězdných fanoušků. Návrhář tak sklidil ovaci i od zpěváka Eltona Johna nebo herce Jareda Leto.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Alessandro Michele uctil zlatý věk Valentino. Bohémství daroval svůj maximalismus

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Debut návrháře Alessandra Michele pro módní dům Valentino byl jedním z důvodů, proč se zrak módního světa celé září upínal na Paříž. Svou kolekcí, vycházející z archivních kousků slavné značky, designér rozhodně nezklamal. Tehdejší opulentní renesanční návrhy totiž propojil s vlastním maximalistickým stylem.

    - Reklama -

    Dohady o tom, jak dokáže návrhář Alessandro Michele pojmout svou novou roli u módního domu Valentino, dominují módnímu světu už několik měsíců. Značná část jeho fanoušků totiž silně pochybovala o tom, zda dokáže zanechat v minulosti své Gucci alter ego. Jeho debut na Pařížském týdnu módy ovšem dokázal, že jeho srdce nyní patří jiné slavné italské značce.

    Na sociálních sítích se sice objevilo pár komentářů o tom, že se Michele s Gucci ještě stoprocentně nerozloučil, většina módní scény však nesouhlasí. Oči má totiž jen pro 85 dech beroucích návrhů, které designér o víkendu odhalil. Inspiroval se zlatou érou značky Valentino, tedy 60. a 70. léty minulého století, zejména show Sala Biance, představenou ve Florencii roku 1962.

    Alessandro odhalil módu svýma očima. Chápe ji jako nezbytný doplněk života

    Návrhář Valentino Garavani a obchodník Giancarlo Giammetti totiž založili slavnou módní společnost roku 1960 a nedlouho poté s ní oslavili ohromný úspěch. „Věřím, že návrhy Valentino a krása, kterou stvořil, ovlivnily historii Itálie,“ prohlásil Michele, který při vlastní tvorbě sáhl hluboko do archivů značky. Typické Valentino prvky proto umně zvýraznil vlastním maximalismem.

    - Reklama -

    Zdroj: Reuters

    Na mole proto nechyběly klasické volánky, slavné V logo nebo typický puntíkovaný vzor. Rukopis Michele naopak nesly krajkové punčocháče, doplňující téměř každý look, turbany a excentrické klobouky či piercingy, zdobící nosy i rty mnohých modelek. Výrazné vzory nebo saténové mašle pak rovněž ukázaly, že slavný návrhář svůj vlastní styl rozhodně neopouští.

    Michele nazval očekávanou kolekci Pavillon des Folies, čímž odkázal na okrasné zahrady z 18. a 19. století. Právě k nim Michele svou tvorbu přirovnal. „Myslím si, že móda je ozdobou zahrady života,“ vysvětlil. Úspěch jeho nejnovější řady pak potvrdila také nadšená reakce ze strany jeho hvězdných fanoušků. Návrhář tak sklidil ovaci i od zpěváka Eltona Johna nebo herce Jareda Leto.

    Zdroje: The Fashion Network, WWD, Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Na Větrné hůrce čeká nová adaptace. První ukázky rozdělují internet

    První útržky očekávané nové adaptace románu Na větrné hůrce vyvolaly v divácích rozporuplné reakce. Režisérka Emerald Fennell totiž pojala snímek ve svém klasickém stylu. Oproti předloze má tedy o dost více sexuální ráz. Fanoušky knihy pobouřily nejen odvážné záběry, ale také kontroverzní obsazení. To vše podtrhl soundtrack z dílny Charli XCX.

    To nejlepší z Benátek. Na jaké filmy se můžete těšit tentokrát?

    Mezinárodní filmový festival v Benátkách letos oslavil svůj 82. ročník. Někteří kritici sice označují letošní filmový line-up za spíše slabší, i tentokrát se ovšem na plátnech objevilo několik snímků, které vyvolaly silné emoce a získaly si publikum. Vybrali jsme pět filmů, které by vám v následujících měsících rozhodně neměly uniknout. Od politicky naléhavého dokumentu přes černou satiru až po gotický velkofilm.

    Móda v kostce: Naomi Campbell tančí v Pucci a Tilda Swinton má vlastní výstavu

    Pucci naverboval supermodelku Naomi Campbell, která roztančila jeho podzimní řadu. Značka Boucheron zase za svou tvář zvolila herečku Daisy Edgar Jones. Eye Filmmuseum v Amsterdamu chystá výstavu o Tildě Swinton a La Galerie Dior pro změnu odhalí exhibici s Azzedine Alaïa Foundation. Stella McCartney pak spolupracuje s Jeffem Koons.

    Maximalismus pronikl i do interiérů. Na scénu vrací Art Deco

    Nedávný report platformy Pinterest potvrdil, že maximalismus ovládá rovněž trendy na poli interiérového designu. Odhalil totiž nárůst vyhledávání inspirace spojené se stylem Art Deco. Hluboké barvy, bohaté textury a symetrické tvary, to vše bude definovat podzimní domácnosti. Není přitom třeba velkých renovací, stačí jen pár jednoduchých úprav.

    Pánské must-haves na podzim 2025. Vede nadčasová klasika

    Pánové, přichází podzim a s ním i čas posunout své outfity na vyšší úroveň. Letošní sezóna přináší styl, který je uvolněný, ale přitom promyšlený až do posledního detailu. Do hry se vrací nadčasové ikonické kousky v moderním pojetí, se kterými zazáříte. Připravili jsme pro vás proto seznam klíčových podzimních must-haves, jež zajistí, že budete vypadat sebevědomě a trendy při každé příležitosti.

    Přívěsky s létem neodchází. Na podzim ozdobí i rozevláté sukně

    Letošní rok zaznamenal významný comeback přívěsků, které definují počátek milénia. Zpočátku se začaly objevovat na luxusních kabelkách, postupně ale přesídlily rovněž na tenisky nebo sandály. Začíná být ovšem jasné, že módní scénu po úspěšném létě neopustí ani na podzim. Tentokrát se ale přesunou na další kousek z vašeho šatníku, a to sukně.

    Maison Margiela rozšiřuje portfolio. Daroval nový význam číslu 2

    Módní dům Maison Margiela prohlubuje své ikonické číselné řazení. Nedávno odhalil svůj nový sektor s názvem Line 2. Číslovka totiž dosud žádné projekty neukrývala. Značka pod ní nyní ovšem hodlá schovávat umělecké instalace, kampaně nebo rozhovory. Projekt odstartuje začátkem září v Soulu výstava s názvem Elsewhere, Rhem, Open Torso.

    Pánské baleríny přinesly organickou revoluci. Zaplní podzimní botníky

    Pánské baleríny se na letošních přehlídkách staly symbolem nové kapitoly. V dámských botnících se subtilní obuv objevuje už léta, tentokrát se ale její silueta přelila i do pánského segmentu. Návštěvníci fashion weeků dali najevo, že minimalistická elegance ploché obuvi patří do každého botníku. V okamžiku, kdy se v balerínách začali objevovat známí umělci a trendsetteři, bylo jasné, že jde o nový obuvnický směr.

    Značka Oishii posouvá hranice luxusu. Nabízí exkluzivní virální jahody

    Sociální sítě v posledních měsících zaplavila videa uživatelů, jež s nečekaným očekáváním pojídají jahody. Jedná se totiž o luxusní balení osmi plodů z dílny značky Oishii, za které mnozí zaplatí až 12 dolarů. Lákavé jsou především díky svému až dystopicky perfektnímu tvaru, barvě a vůni. Pěstované jsou po celý rok ve vertikálních farmách.

    Giorgio Armani zemřel. Nechává za sebou legendární módní dědictví

    Módní svět truchlí. Ve čtvrtek zemřel ikonický italský návrhář Giorgio Armani, a to ve věku 91 let. Zanechal tak za sebou legendární dědictví, které přepsalo módní historii. Svět poprvé uchvátil svou dokonalou balancí mezi elegantními pánskými návrhy a bohatými haute couture kolekcemi. Jeho stejnojmenná značka letos oslavila 50. narozeniny.

    Jak na pánský krém? Průvodce, který ušetří suchou pleť i experimenty

    Krém je základní kámen jakékoliv péče o pleť, ať už se jedná o muže, nebo ženy. Jenže zatímco někomu vyhovuje lehký gel, jiný potřebuje hutnou variantu, která zvládne i drsnější podmínky. Přidáme-li k tomu rozdílné typy pleti, tedy mastnou, suchou nebo citlivou, je jasné, že univerzální recept prostě neexistuje. Jak tedy na co nejsnadnější výběr?

    Jonathan Anderson má první múzu. Dior zastoupí Mikey Madison

    Stále ještě čerstvý kreativní ředitel Dior, Jonathan Anderson, odhalil svou první múzu. Do pozice ambasadorky francouzského módního domu jmenoval úspěšnou herečku Mikey Madison. Návrhář přitom ještě ani nepředstavil svou první dámskou kolekci. Světu ji nabídne na Pařížském týdnu módy dne 1. října. Již nyní však můžeme odhadovat jeho vizi.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―