Pieter Mulier představil v Paříži kolekci Alaïa SS26. Každý krok modelek plynul s přesností, která diktovala novou formu minimalistického klidu. V prostoru naplněném odlesky zrcadel se zrodila móda, jež dýchá vlastním rytmem. Pomalým, přesným a podmanivým. Pieter Mulier vytváří architekturu oděvu, v níž se dekonstrukce a třásně stávají jazykem ženskosti. Alaïa se opět ukázal jako módní dům, který nepotřebuje senzaci, aby zaujal.
Kolekce Alaïa SS26 rozvíjí estetiku koncentrace. Siluety se rodí z geometrie, asymetrie a rytmu. Přetvářejí tělo do plynulého objektu pohybu. Barvy zůstávají vědomě ztišené. Bílá, inkoustová, švestková a černá vibrují hloubkou. Červená dává vzniknout překvapivému kontrastu. Materiály zrcadlí přesvědčení o čistotě konstrukce. Bavlna, hedvábí, kůže. Každý střih má svůj účel a steh svůj směr. V době přebytku Pieter Mulier zvolil redukci jako projev síly.
Přesnost nade vše. Značka Alaïa opět uvedla přitažlivou kolekci
V analytickém smyslu je Alaïa SS26 studií rovnováhy. Každý model působí jako experiment mezi stálostí a proměnlivostí. Úvodní bílý oversized top s vysokým límcem, spárovaný s karmínovými návleky pokrytými třásněmi, definuje osu celé kolekce. Ticho kontrastuje s dynamikou. Dialog mezi klidem a energií se stává hlavním motivem následující jarní a letní sezóny. Tvar se mění s každým pohybem těla, ale nikdy neztrácí svou kontrolu.


Zdroj: Alaïa
Mulier pracuje s kódy módního domu s chirurgickou jistotou. Pleteniny přiléhají, hedvábí se stáčí, kůže se tvaruje do objemů. Vše směřuje k funkčnímu minimalismu, který se však nikdy neuzavírá do chladu. Alaïa v jeho rukou působí jako živoucí šatník. Dýchá, reaguje, přetváří se. V podobně utvářených konstrukcích se zrcadlí intimní znalost ženské anatomie, vytvořená v módním ateliéru s přesností hodináře.


Zdroj: Alaïa
Po technické stránce se kolekce opírá o čtyři základní materiály, z nichž každý představuje jiný výraz vlastní síly. Bavlna do návrhů přináší architektonickou čistotu, hedvábí zase hravě rozptyluje světlo, kůže vytváří potřebnou strukturu a hadí kůže glosuje výsledné téma pohybu. Třásně, plisování a vrstvení fungují jako ozvěny dynamického pohybu. Představují detaily, které proměňují látku v tělo a tělo v tvar.
Rovnováha mezi maximalismem a minimalismem. Pieter Mulier ví, jak na to
Balanc kolekce našla nejen mezi klidem a dynamikou. Pohybuje se i mezi tradicí a futurismem. Přiléhavé šaty evokují pavoučí kokon, ze kterého se rodí nový tvar ženskosti. Drapérie a asymetrické šaty se zvedají s větrem, jako by byly v dialogu s okolním prostorem. Každý model odráží touhu po svobodě, jež má disciplínu a směr. Looky však budou perfektně fungovat jen v případě, že si pořídíte kompletní outfit.
Zajímavé je tedy sledovat, jak se v době vizuálního maximalismu rodí nový druh minimalismu, jenž je ryze emotivní a smyslový. Řada Alaïa SS26 nepracuje s okázalostí, ale s intenzitou jednoduchosti. Každý model zanechává dojem, který pokračuje i po odchodu modelek z přehlídkového mola. Pieter Mulier tak posouvá pojem tichého luxusu z roviny aktuální absence do roviny dechberoucí a nečekané síly.
Finále přehlídky uzavřely velkorysé sukně asymetrických střihů. Lehkost a vzduch proudily v objemech, rámujících spodní část těla s respektem k ženskosti. Na zrcadlové podlaze sálu se odrážely tváře vážených hostů. Mezi ně usedl Raf Simons, Rianne Van Rompaey či Kaia Gerber. V jejich pohledech se mísil úžas s tichým souhlasem. Značka Alaïa opět potvrdila, že klid může rezonovat hlasitěji než jakýkoli zvuk.
Zdroje: 10 Magazine, WWD, SHOW Studio, Dazed, Instagram, YouTube