Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Nostalgie zjemňuje atmosféru celého vánočního období. Co přesně ale nostalgie znamená? Je to intenzivní touha po něčem minulém či ztraceném. Ačkoliv si to možná neuvědomujeme, nostalgie nás provází každý den. S tímto termínem je však neoddělitelně spojen i fenomén módní recyklace, který v současné době hraje pro módní scénu klíčovou roli, možná více než kdy jindy.

    Mileniálové si opakovaně vychutnávají všechny epizody Harryho Pottera, teenageři nově objevují svět ságy Stmívání a na večírcích se často setkáváme s hity z éry Y2K nebo 90. let minulého století. Takové počínání je, dámy a pánové, projevem nostalgie. Toužíme po starých časech, které nám připadají tak milované. Sentiment však není omezen jen na náš osobní život, designeři ve světě módy jej rovněž hojně využívají. Mnohdy si tak ani neuvědomujeme, že i současné trendy čerpají inspiraci z poměrně vzdálené minulosti.

    Přesouváme se do královských dvorů. Royal outfity předvedl řetězec H&M a Rabanne

    Letos byly runwaye opravdu pestré. Právě royal taste byl na nich velice zásadní. Nejvíce se však projevil v limitované edici H&M X Rabanne. Celou kolekci prolnul vliv dávného španělského královského dvora. Výsledkem spojení sil obou značek se tak stala řada modelů oslavujících 60. léta 20. století na španělské módní scéně. Setkali jsme se s komplety, které připomínají Napoleona nebo řadu evropských panovníků. V souladu s aktuálními novými trendy tak vznikla nezapomenutelná podívaná.

    Foto: H&M

    V módním propadlišti nezapadla ani obliba iluzí. Beyoncé se stala virální doslova v rukou Loewe

    Snad každý uživatel sociálních sítí alespoň jednou zahlédl na své for you page zpěvačku Beyoncé v bodysuit od Loewe. Během své tour po Evropě tento skvostný look předvedla v největší britské metropoli, tedy v Londýně. Avšak málokdo už si vzpomíná, že trend iluzionistických looků známe už z raných „devadesátek“. Tento trend přitom v současnosti ovládl jak špičkové módní domy, tak streetwearové značky.

    Popularitu mu zajistily módní ikony a celebrity, které se s ním objevily na červených kobercích, v hudebních videoklipech a na coverech časopisů. Návrháři přinášejí trend zpět do moderní módy, přičemž ho často obohacují o současné prvky. Tím vytvářejí nadčasovou avantgardní klasiku ve spojení s, troufáme si říct, éterickou moderní vlnou. Pokud si žádné takové momenty nevybavujete, vzpomeňte si třeba na zpěvačku Lady Gaga, jejíž looky jsou iluzemi často opředené.

    Foto: Loewe

    Propínací kalhoty s bočními knoflíky představují estetickou nezbytnost „devadesátek“ i současnosti

    Kousek, který v éře konce minulého století vlastnil každý milovník streetwearu. Do popředí se však dostává i v posledních letech. Pamatujeme si dokonce dobu, kdy byly tyto kalhoty k nesehnání, asi tři roky zpět. Až s onou zvýšenou poptávkou je do aktuálních kolekcí zařadil také sportovní velikán Adidas. Od té doby se s nimi setkáváme jak na runwayích streetwearových značek, tak i v běžných fast fashion řetězcích.

    Foto: Adidas, Khaite

    Dlouhou dobu jsme zapomínali také na baleríny. Miu Miu a Jacquemus si v nich ale opět libují

    Letos se velkému návratu těší také dlouho opomíjené baleríny. V minulosti byly součástí každého botníku, na několik let se na ně ale zapomnělo. Baleríny za sebou mají obrovský vývoj, nosily se totiž déle než jedno století. S velkou popularizací streetwearu a tenisek však následně upadly do zapomnění. Naštěstí je do svých rukou vzali populární designéři a my tak konečně můžeme oslavovat jejich znovuzrození.

    Foto: Miu Miu, Jacquemus

    Skinny džíny nemusí být red flag. Alespoň ne v podání Céline

    Diskuze o skinny džínách by mohla trvat hodiny, jelikož tvoří prakticky samostatnou kapitolu světa módy. Klíčovým aspektem je nicméně zapamatovat si následující. I když žijeme v éře, kdy zdůrazňujeme, že každý by měl nosit, co mu přijde vhodné, skinny džíny představují výjimku. Kalhoty takového střihu musí perfektně ladit s vaší postavou a lichotit vám. Pokud tomu tak není, vypadají vždy poněkud nevhodně.

    Foto: Céline

    Rozhodně zastáváme princip pozitivního vnímání vlastního těla, ale pravdou zůstává, že ne na každého se skinny jeans hodí. Často záleží i na výšce, což je klíčový faktor při jejich nošení. Avšak snažíme se vyvrátit některá tvrzení, která se objevují zejména na sociálních sítích. Tak například, pokud to vaše postava dovolí, můžete skinny džíny dovést k dokonalosti, a to i v mužské verzi. Výtečné kombinace nacházíme například u módního domu Céline. S jistotou tedy můžeme říct, že skinny džíny v módním propadlišti prozatím nejsou.

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější. Když zrovna nepíše, rád objevuje nové bary, galerie a podniky, kde jde cítit nápad. Módu bere jako koníček, ale i jako způsob, jak se dívat na svět.

    ― Reklama ―

    Foto:H&M

    Aktuální módní scéna jako odraz nostalgie. Módní recyklaci oslavujeme více než kdy dříve

    Nostalgie zjemňuje atmosféru celého vánočního období. Co přesně ale nostalgie znamená? Je to intenzivní touha po něčem minulém či ztraceném. Ačkoliv si to možná neuvědomujeme, nostalgie nás provází každý den. S tímto termínem je však neoddělitelně spojen i fenomén módní recyklace, který v současné době hraje pro módní scénu klíčovou roli, možná více než kdy jindy.

    - Reklama -

    Mileniálové si opakovaně vychutnávají všechny epizody Harryho Pottera, teenageři nově objevují svět ságy Stmívání a na večírcích se často setkáváme s hity z éry Y2K nebo 90. let minulého století. Takové počínání je, dámy a pánové, projevem nostalgie. Toužíme po starých časech, které nám připadají tak milované. Sentiment však není omezen jen na náš osobní život, designeři ve světě módy jej rovněž hojně využívají. Mnohdy si tak ani neuvědomujeme, že i současné trendy čerpají inspiraci z poměrně vzdálené minulosti.

    Přesouváme se do královských dvorů. Royal outfity předvedl řetězec H&M a Rabanne

    Letos byly runwaye opravdu pestré. Právě royal taste byl na nich velice zásadní. Nejvíce se však projevil v limitované edici H&M X Rabanne. Celou kolekci prolnul vliv dávného španělského královského dvora. Výsledkem spojení sil obou značek se tak stala řada modelů oslavujících 60. léta 20. století na španělské módní scéně. Setkali jsme se s komplety, které připomínají Napoleona nebo řadu evropských panovníků. V souladu s aktuálními novými trendy tak vznikla nezapomenutelná podívaná.

    Foto: H&M

    - Reklama -

    V módním propadlišti nezapadla ani obliba iluzí. Beyoncé se stala virální doslova v rukou Loewe

    Snad každý uživatel sociálních sítí alespoň jednou zahlédl na své for you page zpěvačku Beyoncé v bodysuit od Loewe. Během své tour po Evropě tento skvostný look předvedla v největší britské metropoli, tedy v Londýně. Avšak málokdo už si vzpomíná, že trend iluzionistických looků známe už z raných „devadesátek“. Tento trend přitom v současnosti ovládl jak špičkové módní domy, tak streetwearové značky.

    Popularitu mu zajistily módní ikony a celebrity, které se s ním objevily na červených kobercích, v hudebních videoklipech a na coverech časopisů. Návrháři přinášejí trend zpět do moderní módy, přičemž ho často obohacují o současné prvky. Tím vytvářejí nadčasovou avantgardní klasiku ve spojení s, troufáme si říct, éterickou moderní vlnou. Pokud si žádné takové momenty nevybavujete, vzpomeňte si třeba na zpěvačku Lady Gaga, jejíž looky jsou iluzemi často opředené.

    Foto: Loewe

    Propínací kalhoty s bočními knoflíky představují estetickou nezbytnost „devadesátek“ i současnosti

    Kousek, který v éře konce minulého století vlastnil každý milovník streetwearu. Do popředí se však dostává i v posledních letech. Pamatujeme si dokonce dobu, kdy byly tyto kalhoty k nesehnání, asi tři roky zpět. Až s onou zvýšenou poptávkou je do aktuálních kolekcí zařadil také sportovní velikán Adidas. Od té doby se s nimi setkáváme jak na runwayích streetwearových značek, tak i v běžných fast fashion řetězcích.

    Foto: Adidas, Khaite

    Dlouhou dobu jsme zapomínali také na baleríny. Miu Miu a Jacquemus si v nich ale opět libují

    Letos se velkému návratu těší také dlouho opomíjené baleríny. V minulosti byly součástí každého botníku, na několik let se na ně ale zapomnělo. Baleríny za sebou mají obrovský vývoj, nosily se totiž déle než jedno století. S velkou popularizací streetwearu a tenisek však následně upadly do zapomnění. Naštěstí je do svých rukou vzali populární designéři a my tak konečně můžeme oslavovat jejich znovuzrození.

    Foto: Miu Miu, Jacquemus

    Skinny džíny nemusí být red flag. Alespoň ne v podání Céline

    Diskuze o skinny džínách by mohla trvat hodiny, jelikož tvoří prakticky samostatnou kapitolu světa módy. Klíčovým aspektem je nicméně zapamatovat si následující. I když žijeme v éře, kdy zdůrazňujeme, že každý by měl nosit, co mu přijde vhodné, skinny džíny představují výjimku. Kalhoty takového střihu musí perfektně ladit s vaší postavou a lichotit vám. Pokud tomu tak není, vypadají vždy poněkud nevhodně.

    Foto: Céline

    Rozhodně zastáváme princip pozitivního vnímání vlastního těla, ale pravdou zůstává, že ne na každého se skinny jeans hodí. Často záleží i na výšce, což je klíčový faktor při jejich nošení. Avšak snažíme se vyvrátit některá tvrzení, která se objevují zejména na sociálních sítích. Tak například, pokud to vaše postava dovolí, můžete skinny džíny dovést k dokonalosti, a to i v mužské verzi. Výtečné kombinace nacházíme například u módního domu Céline. S jistotou tedy můžeme říct, že skinny džíny v módním propadlišti prozatím nejsou.

    ― Reklama ―

    Velký návrat značky Alexander Wang. Jak vypadá nová „Wang Girl“?

    Alexander Wang se po sedmi letech vrátil na módní kalendář New York Fashion Week s kolekcí, která vyzařuje sebevědomí i vyzrálou estetiku. Show navíc oslavil 20. výročí od založení své značky. V jeho pojetí slaví návrat primárně ikona "Wang Girl". Tentokrát s příměsí kostkovaného potisku, ostrých kontur a vizí ženy, jež vládne vlastnímu času. Návrhář poskládal odkaz minulosti a transformoval jej v siluetu moderní ženy.

    Fendi v obložení atraktivních barev. Módní dům naservíroval perfektní paletu

    Paleta barev z dílny Fendi pro letošní podzim a zimu funguje jako obraz římské oblohy při západu slunce. Tmavě listnatá zelená, hluboká zemitá hnědá a šedá grafitová, s nádechem petrolejově modré, přecházejí do světlých, skoro až rozbředlých tónů terakoty a práškově růžové. Šarlatová a "bubblegum pink" dodávají nečekaný akcent. Výsledek působí jako harmonická kompozice, v níž má každý odstín přesnou roli.

    Prada zkoumá identitu. Její proměnlivost ztvárnila Scarlett Johansson

    Módní dům Prada vydal další kampaň představující jeho ikonickou kabelku Galleria. Její tváří se již potřetí stala herečka Scarlett Johansson, tentokrát pod taktovkou režiséra Yorgose Lanthimos. Související krátký film popisuje proměnlivost našich identit, reflektující rovněž různé podoby, které za uplynulé roky nabyla i samotná taška.

    Proč se z módního světa vytratily večírky? Bujarost střídá sofistikovanost

    Večírky patří k módě stejně jako přehlídková mola. V 90. letech i před pandemií určovaly rytmus celé éry a staly se laboratoří ikonických obrazů. Paparazzi tehdy přinášeli snímky plné kouře, šampaňského a hedvábných rób, jež později definovaly pojem glamour. Kdo chtěl mluvit o módě, musel znát i atmosféru elitních parties. Co se tedy změnilo?

    Gustaf Westman redefinuje sváteční design. Tentokrát ve spolupráci s IKEA

    Gustaf Westman patří k nejvýraznějším jménům designu a opět potvrzuje, že jeho tvorba přesahuje hranice tradičního pojetí interiéru. Po nedávné spolupráci s automobilkou BMW přichází další projekt, tentokrát s IKEA. Kolekce Home of Celebration spojuje energii barev, organické tvary a rukopis Westmana s dostupným světem švédské značky. Výsledkem je 12 objektů, jež mění pohled na sváteční stolování.

    Michael Kors nabízí únik. Kolekci pro jaro a léto 2026 ponořil do klidu

    Svou nejnovější kolekci sice již ve středu odhalil Ralph Lauren, oficiální kalendář Newyorského týdne módy však odstartoval návrhář Michael Kors. Na Manhattanu představil své návrhy pro nadcházející jaro a léto. Při jejich tvorbě čerpal z léta plného cestování a vytouženého pocitu úniku. Splývavé dlouhé siluety a jemné materiály nabídly závan klidu.

    Frankenstein okusil luxus. Filmové kostýmy doplnily šperky od Tiffany & Co.

    Slavný šperkařský dům Tiffany & Co. pomohl probudit k životu tajemný příběh Frankensteina. Značka spolupracovala na kostýmech nejnovějšího filmového zpracování legendárního románu. Snímku propůjčila na 27 archivních i moderních kousků svých luxusních šperků. Ozdobila jimi především looky postavy Elizabeth, kterou ztvárnila herečka Mia Goth.

    Gen Z plní vlastní šálky. Trend „Fill your own cup“ radí, jak nevyhořet

    Z prázdného šálku nejde nalévat. Nejnovější trend "fill your own cup" mladé generaci na sociálních sítích připomíná, že péče o sebe není sobeckost, ale základní předpoklad psychického a fyzického zdraví. V době neutichajících notifikací a téměř nekonečných povinností se stává nezbytností zpomalit, dobít energii, a teprve pak ji opět rozdávat dál.

    Padesátkrát a stále poprvé. Trenčkoty umí překvapit, nebojte se trendy obměn

    Trenčkoty jsou letos znovu v módě, i když z ní vlastně nikdy neodešly. Ikonický béžový kousek prošel evolucí a obchody jej nyní jako na běžícím páse nabízí v roztodivných variacích. Módní domy a jejich návrháři dokazují, že jeden z nejpraktičtějších prvků vašeho šatníků je takzvaným statement piece, zapadajícím do každé generace i stylu.

    Ralph Lauren vidí trojbarevně. Odstartoval Newyorský týden módy

    Započal kolotoč zářijových týdnů módy. Přehlídky odhalující kolekce pro jaro a léto 2026 neoficiálně odstartovala show z dílny Ralph Lauren. Návrhář nabídl decentní eleganci, kterou podtrhla výrazná paleta barev. Skládala se totiž pouze ze tří odstínů, černé, bílé a červené. Designér tak učinil krok stranou od klasického preppy stylu a pronikl do modernismu.

    Pánská obuv si pohrává s kontrastem. Paříž diktuje podzimní footwear

    Pánská obuv na Pařížském týdnu módy pro podzim a zimu 2025 působila jako nejpřímější indikátor současných trendů. Z přehlídek i showroomů totiž vzešly modely, které pracují s jasnými kontrasty. Těšit se můžeme na sportovní základ převedený do luxusu, klasiku přeformátovanou do experimentu nebo minimalistické tvary postavené proti maximalismu.

    Gentle Monster boduje. Perfektní kampaně doplňuje příkladový marketing

    Gentle Monster patří mezi značky, které proměnily způsob, jakým móda komunikuje se svými zákazníky. Z korejského výrobce brýlí se stal kulturní hráč, jenž dokáže spojit architekturu, umění a marketing do jednoho dokonalého celku. Každá kolekce působí jako kapitola příběhu, který se odehrává v digitálních kampaních, ale i ve fyzickém prostoru.

    TikTok radí, jak zachránit den. Nový trend klade důraz na maličkosti

    Sociální síť TikTok přichází s dalším trendem, který slibuje pohodovější běžné dny. Koncept s názvem "Save the Day", tedy "Zachraň den" radí, jak překonat hodiny naplněné pouze prací a neztratit u toho sám sebe. Klíčem k vyrovnanější náladě jsou dle něj drobné aktivity, které nás opět "ukotví". Může jít o čtení knížky, procházku nebo hovor s kamarádem.

    Rosalía oblékla Calvin Klein. Zpěvačka září v čerstvé kampani

    Módní dům Calvin Klein naverboval do své nejnovější kampaně další známou osobnost. Jeho ikonické spodní prádlo tentokrát v reklamě pro letošní podzim oblékla španělská zpěvačka Rosalía. Na fotografiích, o které se postarala fotografka Carlijn Jacobs, pózuje v kolekcích Icon Cotton Modal a Heritage Cotton, a to ve vaně, baggy džínách i s krajtou.

    Jacquemus připíjí s Veuve Clicquot. Společně vzdávají hold silným ženám

    Francouzský módní dům Jacquemus a výrobce luxusního šampaňského Veuve Clicquot představují poetickou spolupráci. V jejím srdci leží limitovaná edice lahve La Grande Dame 2018 vintage a skulpturální chladicí set. Značky spojuje nejen láska pro tradici a řemeslo, ale i úcta k silným ženám. Obojí podtrhuje obliba žluté barvy symbolizující radost.

    M.A.C Cosmetics má novou tvář. Beauty značku zastoupí Doja Cat

    Zpěvačka Doja Cat odhalila novou beauty spolupráci. Na uplynulém předávání ocenění MTV Video Music Awards potvrdila, že se stala novou globální ambasadorkou společnosti M.A.C Cosmetics. Na červeném koberci totiž předvedla klasickou rudou rtěnku v odstínu Lady Danger. Přihlížející ovšem vzápětí překvapila, když si z ní s chutí ukousla.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―