Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Oleje jsou všestranným pomocníkem, a to jak v kuchyni, tak v péči o pleť či vlasy. Ájurvédská medicína je však využívá také v ústní hygieně. Její metoda oil pulling slibuje bělejší zuby, prevenci zubního kazu nebo svěžejší dech. Se svěží ústní dutinou vám pomůže řada rostlinných olejů. 

    Oil pulling zvládne každý. Jedná se o nenáročný ranní rituál

    Ájurvéda vás nenechá na holičkách ani v oblasti ústní hygieny. Starobylý indický medicínský systém totiž využívá proceduru zvanou oil pulling.

    Jedná se o jednoduchý ranní rituál, který spočívá v několikaminutovém převalování oleje v ústech, a to ihned po probuzení. Jeho cílem je zlepšit a upevnit zdraví ústní dutiny.

    Čištění olejem pomůže předcházet kazům i zánětu dásní

    Lákavých benefitů oil pullingu existuje vícero, přičemž některé z nich mají pevnější vědecké základy než jiné. Pro mnohé je ranní převalování oleje přírodní cestou k bělejšímu chrupu. Bělicí účinky oil pullingu však nejsou dostatečně podloženy oficiálním výzkumem.

    Zdroj: Unsplash

    Důležitější než hollywoodsky bílý úsměv je však bezpochyby zdraví vašich zubů. Ranní dentální rituál totiž zbaví vaši ústní dutinu přes noc nahromaděných bakterií a toxinů.

    Výsledkem praktikování rituálu tak bude svěžejší dech. V kombinaci s pravidelným čištěním zubní pastou a používáním zubní nitě tak můžete účinně předcházet zánětu dásní, usazování plaku a vzniku kazů.

    S oleji to nepřehánějte. Ani ony nenahradí klasické čištění zubů

    Pro praktikování oil pullingu potřebujete pouze dvě ingredience. Panenský kokosový, sezamový nebo slunečnicový olej v bio kvalitě a několik minut vašeho rána. Ihned po probuzení, a ještě před čištěním zubů, si nalijte polévkovou lžíci vybraného oleje a vložte ji do úst.

    Princip rituálu je podobný jako při používání ústní vody. Začněte převalovat olej po celé ústní dutině po dobu 5 až 20 minut. Pozitivním vedlejším účinkem je určitě ranní rozcvička pro vaše ústa a trénink čelistních svalů.

    @glowwithella

    OIL PULLING 🥥🪥🦷 I get a lotta Qs about oil pulling so I thought I’d get more intooooo it. ⭐️What is oil pulling? 🥥Oil pulling is taking a tablespoon of high quality oil (I personally use coconut oil) and swishing it around in your mouth for up to 20 minutes (the more you swish the more it benefits, but it’s something you have to build up to). This is an ancient aryuvedic practice that has been around for thousands of years! You can start at 1 minute and build up, distract yourself while doing it (I like to make my bed, dry brush, unload dishwasher etc) ⭐️What are the potential benefits of oil pulling? 🥥Healthy oral microbiome (antibacterial, antiviral, anti fungal) helps pull bad bacteria out of the mouth and promote healthy bacteria 🥥Whitens teeth 🥥Helps prevent receding gums & gingivitis 🥥Reduces plaque 🥥Reduces inflammation 🥥Promotes healthy skin & digestion 🥥Strengthens jaw 🥥Promotes nasal breathing ⭐️How often should you oil pull? 🥥Depends on the person, but what works for me is 2 times a week for 10-20 minutes (I have sensitive teeth) ⭐️Is it gross? 🥥I personally don’t mind it at all, but if it’s gross to you add some peppermint oil & maybe allow it to slightly melt prior to putting it in your mouth! Other oral health tips: 🪥Get a good quality toothbrush 🦷Get good quality additive free toothpaste & floss 👅Tongue scrape in the AM! (another wonderful aryuvedic practice)

    ♬ original sound – glowwithella

    Po uplynutí stanoveného času olej rozhodně nepolykejte. Všechny nahromaděné bakterie by se totiž dostaly do vašeho trávicího traktu. Dbejte také na to, abyste ho vyplivli do koše, nikoli do umyvadla, neboť by se mohlo časem ucpat.

    Poté, co se oleje zbavíte, pokračujte čištěním zubní pastou, a to po dobu alespoň dvou minut. Nezapomeňte, že oil pulling není zázračný alternativní recept, který by nahradil klasickou zubní hygienu. Je to pouze doplněk k vaší základní a povinné dentální rutině.

    Zdroje: GQ, Forbes, InStyle, L’Officiel, TikTok, Medical News Today

    Autor článku:
    Ema Kmeťová
    Ema Kmeťováhttps://fashionup.cz/
    Ema nejčastěji přispívá články do módní rubriky, ale občas nám také přibližuje i aktuální dění ve světě beauty, zejména pokud ji zaujme nějaká kosmetická novinka nebo trend. Nejvíce si však užívá psaní o místních i zahraničních mladých módních talentech nebo analyzování přehlídek a kolekcí. Do módní žurnalistiky se zamilovala už na střední škole, když dělala svůj první rozhovor s lokálním návrhářem pro školní časopis.

    ― Reklama ―

    Ájurvéda diktuje zdravou a svěží ústní dutinu. Oil pulling oživí vaši ranní dentální hygienu

    ― Reklama ―

    Oleje jsou všestranným pomocníkem, a to jak v kuchyni, tak v péči o pleť či vlasy. Ájurvédská medicína je však využívá také v ústní hygieně. Její metoda oil pulling slibuje bělejší zuby, prevenci zubního kazu nebo svěžejší dech. Se svěží ústní dutinou vám pomůže řada rostlinných olejů. 

    Oil pulling zvládne každý. Jedná se o nenáročný ranní rituál

    Ájurvéda vás nenechá na holičkách ani v oblasti ústní hygieny. Starobylý indický medicínský systém totiž využívá proceduru zvanou oil pulling.

    Jedná se o jednoduchý ranní rituál, který spočívá v několikaminutovém převalování oleje v ústech, a to ihned po probuzení. Jeho cílem je zlepšit a upevnit zdraví ústní dutiny.

    Čištění olejem pomůže předcházet kazům i zánětu dásní

    Lákavých benefitů oil pullingu existuje vícero, přičemž některé z nich mají pevnější vědecké základy než jiné. Pro mnohé je ranní převalování oleje přírodní cestou k bělejšímu chrupu. Bělicí účinky oil pullingu však nejsou dostatečně podloženy oficiálním výzkumem.

    Zdroj: Unsplash

    Důležitější než hollywoodsky bílý úsměv je však bezpochyby zdraví vašich zubů. Ranní dentální rituál totiž zbaví vaši ústní dutinu přes noc nahromaděných bakterií a toxinů.

    Výsledkem praktikování rituálu tak bude svěžejší dech. V kombinaci s pravidelným čištěním zubní pastou a používáním zubní nitě tak můžete účinně předcházet zánětu dásní, usazování plaku a vzniku kazů.

    S oleji to nepřehánějte. Ani ony nenahradí klasické čištění zubů

    Pro praktikování oil pullingu potřebujete pouze dvě ingredience. Panenský kokosový, sezamový nebo slunečnicový olej v bio kvalitě a několik minut vašeho rána. Ihned po probuzení, a ještě před čištěním zubů, si nalijte polévkovou lžíci vybraného oleje a vložte ji do úst.

    Princip rituálu je podobný jako při používání ústní vody. Začněte převalovat olej po celé ústní dutině po dobu 5 až 20 minut. Pozitivním vedlejším účinkem je určitě ranní rozcvička pro vaše ústa a trénink čelistních svalů.

    @glowwithella

    OIL PULLING 🥥🪥🦷 I get a lotta Qs about oil pulling so I thought I’d get more intooooo it. ⭐️What is oil pulling? 🥥Oil pulling is taking a tablespoon of high quality oil (I personally use coconut oil) and swishing it around in your mouth for up to 20 minutes (the more you swish the more it benefits, but it’s something you have to build up to). This is an ancient aryuvedic practice that has been around for thousands of years! You can start at 1 minute and build up, distract yourself while doing it (I like to make my bed, dry brush, unload dishwasher etc) ⭐️What are the potential benefits of oil pulling? 🥥Healthy oral microbiome (antibacterial, antiviral, anti fungal) helps pull bad bacteria out of the mouth and promote healthy bacteria 🥥Whitens teeth 🥥Helps prevent receding gums & gingivitis 🥥Reduces plaque 🥥Reduces inflammation 🥥Promotes healthy skin & digestion 🥥Strengthens jaw 🥥Promotes nasal breathing ⭐️How often should you oil pull? 🥥Depends on the person, but what works for me is 2 times a week for 10-20 minutes (I have sensitive teeth) ⭐️Is it gross? 🥥I personally don’t mind it at all, but if it’s gross to you add some peppermint oil & maybe allow it to slightly melt prior to putting it in your mouth! Other oral health tips: 🪥Get a good quality toothbrush 🦷Get good quality additive free toothpaste & floss 👅Tongue scrape in the AM! (another wonderful aryuvedic practice)

    ♬ original sound – glowwithella

    Po uplynutí stanoveného času olej rozhodně nepolykejte. Všechny nahromaděné bakterie by se totiž dostaly do vašeho trávicího traktu. Dbejte také na to, abyste ho vyplivli do koše, nikoli do umyvadla, neboť by se mohlo časem ucpat.

    Poté, co se oleje zbavíte, pokračujte čištěním zubní pastou, a to po dobu alespoň dvou minut. Nezapomeňte, že oil pulling není zázračný alternativní recept, který by nahradil klasickou zubní hygienu. Je to pouze doplněk k vaší základní a povinné dentální rutině.

    Zdroje: GQ, Forbes, InStyle, L’Officiel, TikTok, Medical News Today

    ― Reklama ―

    Panter i jezevčík. Zvířecí protagonisté definují vánoční kampaně sezóny

    Vánoce jsou obdobím, na kterém si luxusní značky dávají záležet a potenciální zákazníky lákají pomocí poutavých vizuálů. Marketingovým kampaním však letos kromě tradičních a v tom nejlepším slova smyslu klišé témat, jako je láska, rodina nebo víra, dominují také zvířecí přátelé. Zatímco Carrie ze seriálu Sex ve městě by byla nadšená čtyřnohými chlupáči u značky Manolo Blahnik, společnost Cartier si na pomoc s dárky přizvala malé pantery.

    Rick Owens uvádí set ústní péče. Je libo brutalistický kartáček?

    Rick Owens přesouvá hranice svého temného universa směrem, jenž budí pozornost mezi milovníky high-end péče. Nový set uvádí svět ústní péče do prostoru, kde převládá brutalistický minimalismus, vůně na úrovni niche parfémů a rituály, jež získávají nečekanou váhu. Kolekce kombinuje estetiku sochařské drsnosti s intimní každodenností. Výsledkem je zážitek, který proměňuje běžnou ranní sekvenci v uvědomělý akt.

    St. Moritz opět dobývá sociální sítě. V čem tkví jeho kouzlo?

    Zimní sociální sítě letos opět zaplavuje estetika, která připomíná staré filmové kotouče, zrnité fotografie aristokracie a atmosféru, jež voní po dřevě, sněhu a drahém alkoholu. St. Moritz se každé předvánoční období vrací do popředí jako kulturní symbol zimního luxusu s patinou minulých dekád. Vintage snímky horských hotelů, kožešin, brýlí s masivními obroučkami a sluncem zalitých svahů budí touhu po atmosféře, jež se v moderním světě těžko replikuje.

    Styl v rádoby nudném kabátu? Odstín Cloud Dancer šéfuje roku 2026

    Cloud Dancer je Pantone barvou roku 2026. Na první pohled působí jako čistě bílá, ve skutečnosti ale obsahuje jemné teplé i studené podtóny, díky kterým je harmonická a vyvážená. Patří do rodiny bílých odstínů, které v nás vyvolávají pocit nového začátku. Outfity v této barvě přitom rozhodně nemusí působit nudně. Díky práci s texturou materiálů, propracovanému střihu a jemným detailům se z Cloud Dancer stává výrazný a elegantní prvek, jenž vynikne i bez barevných kontrastů.

    Dámské hodinky pod stromeček? Darujte moment, který trvá celý rok

    V prosinci se svět zpomalí přesně ve chvíli, kdy žena rozváže vánoční stuhu. Uvnitř dárku se objeví předmět, který na nic nečeká. Jemné kovové články sklouznou do dlaně a studený povrch pouzdra kontrastuje s všudypřítomným teplem. Dámské hodinky v tom okamžiku získají vlastní život. Zacvaknou se na zápěstí a přenesou pozornost k detailu, jenž určuje rytmus dnů i večerů. Ne jako symbol, ale spíše jako přesný tón sjednocující křehký sváteční okamžik.

    Móda v kostce: Skims vyráží do hor s The North Face a Miu Miu je značkou roku

    Společnost Skims vrací na scénu svou úspěšnou spolupráci s The North Face. Novou kolekci představil i Ralph Lauren, tentokrát ji ovšem věnoval americkým olympijským sportovcům. Nike odhalil model Air Force 1 Bouclé, odkazující na Chanel Graffiti Bag. Bottega Veneta oslaví Vánoce s luxusním koktejlovým setem a Miu Miu je dle platformy Lyst značkou roku.

    Shay Mitchell uvádí dětskou kosmetiku Rini. Je rozkošná, nebo nebezpečná? 

    Herečka Shay Mitchell uvedla na trh kosmetickou řadu Rini, která okamžitě vzbudila smíšené reakce. Produkty jsou totiž určeny výhradně pro děti od 3 do 12 let. Řada proto rozdělila internet. Je doopravdy nutné, aby děti od tak ranného věku pečovaly o svou pleť, nebo jde jen o další marketingový tah? Rini se stává jedním z nejdiskutovanějších debutů roku. 

    Rekapitulace místo přátelství. Past jménem catch-up přechází z TikToku do reality

    Na TikToku frčí videa typu „let’s catch up“, v nichž tvůrci shrnují svůj život do pár minut. Jenže kultura rychlých updatů se nenápadně přesouvá i do offline světa. Přátelství dospělých se mění v sérii „catch-up schůzek“, které připomínají malé status meetingy víc než chvíle opravdového propojení. A právě sociální síť TikTok trend nejen pojmenovala, ale i normalizovala.

    TikTok Highlights: Birthday make-up rozděluje. Vyvolává překvapivé reakce

    Staronová bitva opět dobývá sociální sítě. Beauty TikTok trend známý jako birthday make-up rozděluje internet. Zatímco jeho zastánci ho vidí jako variantu "full-glam" looku, v jiných vyvolává překvapivé reakce. Někteří muži totiž pod video tutoriály ženám radí, aby se nemalovaly "jako Picasso" a blahosklonně je ujišťují, že "kvůli nim" si obličej líčit opravdu nemusí.

    Milán zdobí luxusní kluziště. Na svědomí ho má hotel z dílny Ferragamo

    Vánoční duch posedl také italské hlavní město módy. Milán tentokrát ozdobilo luxusní sváteční kluziště z dílny módního domu Ferragamo. Rozzářilo dvůr jeho věhlasného hotelu Portrait. Koncept The Gift však letos o Vánocích přináší mnohem více. Návštěvníci mohou po odložení bruslí ochutnat to nejlepší z tamní gastronomie nebo nakoupit dárky v tamních pop-upech.

    Velkolepé návraty do USA. Módní domy na jaře ovládnou Severní Ameriku

    Příští rok se vykresluje jako okamžik, kdy se Spojené státy změní v epicentrum globální módy. Chanel míří do New Yorku, Dior do Los Angeles a Moncler do zasněženého Aspenu. Gucci přistává na Manhattanu, zatímco Louis Vuitton volí stejnou metropoli jako symbolický bod návratu. Severní Amerika se stává místem, kde evropské domy nacházejí staronový rytmus. Každá z prezentací posouvá atmosféru země do vlastního vizuálního jazyka a dodává jarní sezóně jedinečný americký puls.

    Výběr pánské vůně vyžaduje přípravu. Zapomeňte na komerci a darujte originalitu

    Pánské vůně během Vánoc získávají zvláštní význam a zároveň jsou dárkem, jenž má vlastní přítomnost. Elegantním gestem se stává vůně nikoliv masová, předvídatelná a zaměnitelná, ale taková, která pracuje s prostorem, materiály i nositelem. Niche parfém dokáže tvořit atmosféru podobně jako umělecký objekt. Působí tiše, přesto křičí na celé okolí. V rukou obdarovaného získává funkci osobního talismanu, nikoliv flakonu, který si rozbalí další tisíce mužů v Česku.

    Versace řadí zpátečku. Dario Vitale opouští po necelém roku vedení

    Návrhář Dario Vitale je opět bez práce. Po necelém roku opouští pozici kreativního ředitele módního domu Versace. V pozici letos v dubnu nahradil ikonickou Donatellu Versace. Oznámení přichází jen pár dní po oficiálním převzetí značky společností Prada Group, která má dle všeho jasnou vizi nové éry Versace. Kdo Vitaleho nahradí ale její zástupci prozatím neprozradili.

    Zara Larsson překročila hranice hudební scény. Do módy vnáší žhavé pohodlí

    Zara Larsson nepatří k ženám, které běžně nosí podprsenky, a právě tento osobní postoj ji přivedl k založení vlastní značky sexy spodního prádla. Její první kolekce s názvem MAIN ROSE představuje projekt, v němž může naplno vyjádřit svou estetiku i tvůrčí pohled. Spolupracovala na ní se zkušeným týmem skandinávských odborníků, jež tvořili pro jména jako Acne Studios nebo Eytys. Impulsem ke vzniku značky byla její touha rozšířit tvůrčí aktivity mimo oblast hudby.

    Demna rýsuje svou vizi Gucci. Pre-fall 2026 řada uctívá odkaz Toma Ford

    Nová verze Gucci pomalu nastupuje na scénu. Návrhář Demna Gvasalia odhalil teprve druhou kolekci ve své nové pozici kreativního ředitele. Upřesnil tak obrysy vize, kterou představil již letos na podzim v Miláně. Řada Pre-fall 2026 však potvrzuje jeho úctu k archivním kapitolám značky, především pak k ikonické éře 90. let, jež vznikla pod taktovkou Toma Ford.

    Když luxus smrdí. Tod’s ukazuje realitu „Made in Italy“

    Pověstný italský luxus se hroutí jako domeček z karet. Ránu mu tentokrát zasadila aféra značky Tod's, jež je známá pro své kožené výrobky. Dle milánského soudu docházelo v továrnách jejích čínských dodavatelů k zneužívání pracovní síly, přičemž společnost o této skutečnosti věděla. Italský gigant nyní čelí sankci v podobě šestiměsíčního zákazu jakékoli propagace.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―