Rakouská společnost Swarovski loni prolomila tři předchozí roky plné ztrát. Minulý rok totiž podle svých výsledků zvedla prodeje o 10 procent. Dosáhla tak nejsilnějšího růstu za posledních sedm let. Úspěchu napomohl jak nový přístup k prodejní strategii, tak změna ředitele.
Minulý rok se rakouská značka šperků Swarovski rozhodla poprvé předat řízení firmy do rukou externího ředitele. Po dobu 128 let byla totiž společnost vedená rodinou, která ji rovněž vlastní. Odvážný krok posadit v červenci loňského roku do čela firmy Alexis Nasard se ovšem vyplatil. Firma totiž prohlásila rok 2022 nejúspěšnější za uplynulých sedm let. Podařilo se jí zvednout prodeje o 10 procent, a to na 1,83 miliardy eur, tedy 41 miliard korun.
K úspěchu přispěla také pozměněná strategie a ušetření na provozních nákladech. „Povzbudivé výsledky potvrdily, že směr naší strategie je správný, a že naše ikonická značka i produkty mají výjimečný potenciál,“ okomentoval loňská data šéf společnosti Alexis Nasard. Podnikatel pak v minulosti pracoval ve firmách Procter & Gamble, Heineken nebo Baťa. U Swarovski se mu podařilo přinést pozitivní výsledky po třech letech ztrát.
Společnost navíc zaznamenala růst prodeje ve všech svých odvětvích. Nejúspěšnější však byla kategorie šperků, která vzrostla o 15 procent. Růst zaznamenal také online prodej, navýšil se totiž o 5 procent. Tvoří přitom asi 20 procent maloobchodního prodeje. „Nastavili jsme si dobrý start na všech trzích, včetně Číny. V roce 2023 se hodláme soustředit na naši novou LUXignite strategii a byznys plán zaměřený na inovaci produktů,“ popsal pak další kroky firmy Nasard.
Zaujmout se Swarovski snaží i za pomocí nových talentů módního světa
Zmíněná LUXignite strategie pak zahrnuje například kolekci diamantů vytvářených ve speciálních laboratořích Swarovski. Její součástí jsou také vybrané nákupní zážitky nabízené skrze speciální kampaně a spolupráce. Minulý rok tak zákazníky uchvátila například kolekce představená modelkou Bellou Hadid, vytvořená kreativní ředitelkou Giovannou Engelbert. Mezi další úspěšné kolaborace pak patří ty s automobilkou BMW nebo luxusní značkou Aquazzura.
Letos se pak Swarovski hodlá zaměřit také na svůj projet Creator Lab. Skrze něj se snaží podpořit nové módní talenty. Představí například značku Liberal Youth Ministry, která pro společnost navrhla set trička, sukně a svetru. Propojila tak luxus spojený s diamanty Swarovski i street style typický pro ni samotnou. Mezi další mladé talenty patří Weinsanto nebo Phileo. Pro rakouskou firmu vytvořily originální kabelku a boty na platformě.
Zdroj: Fashion Network, WWD, VMagazine, YouTube, Instagram