Více

    ― Reklama ―

    Rakouská společnost Swarovski loni prolomila tři předchozí roky plné ztrát. Minulý rok totiž podle svých výsledků zvedla prodeje o 10 procent. Dosáhla tak nejsilnějšího růstu za posledních sedm let. Úspěchu napomohl jak nový přístup k prodejní strategii, tak změna ředitele.

    Minulý rok se rakouská značka šperků Swarovski rozhodla poprvé předat řízení firmy do rukou externího ředitele. Po dobu 128 let byla totiž společnost vedená rodinou, která ji rovněž vlastní. Odvážný krok posadit v červenci loňského roku do čela firmy Alexis Nasard se ovšem vyplatil. Firma totiž prohlásila rok 2022 nejúspěšnější za uplynulých sedm let. Podařilo se jí zvednout prodeje o 10 procent, a to na 1,83 miliardy eur, tedy 41 miliard korun.

    K úspěchu přispěla také pozměněná strategie a ušetření na provozních nákladech. „Povzbudivé výsledky potvrdily, že směr naší strategie je správný, a že naše ikonická značka i produkty mají výjimečný potenciál,“ okomentoval loňská data šéf společnosti Alexis Nasard. Podnikatel pak v minulosti pracoval ve firmách Procter & Gamble, Heineken nebo Baťa. U Swarovski se mu podařilo přinést pozitivní výsledky po třech letech ztrát.

    Společnost navíc zaznamenala růst prodeje ve všech svých odvětvích. Nejúspěšnější však byla kategorie šperků, která vzrostla o 15 procent. Růst zaznamenal také online prodej, navýšil se totiž o 5 procent. Tvoří přitom asi 20 procent maloobchodního prodeje. „Nastavili jsme si dobrý start na všech trzích, včetně Číny. V roce 2023 se hodláme soustředit na naši novou LUXignite strategii a byznys plán zaměřený na inovaci produktů,“ popsal pak další kroky firmy Nasard.

    Zaujmout se Swarovski snaží i za pomocí nových talentů módního světa

    Zmíněná LUXignite strategie pak zahrnuje například kolekci diamantů vytvářených ve speciálních laboratořích Swarovski. Její součástí jsou také vybrané nákupní zážitky nabízené skrze speciální kampaně a spolupráce. Minulý rok tak zákazníky uchvátila například kolekce představená modelkou Bellou Hadid, vytvořená kreativní ředitelkou Giovannou Engelbert. Mezi další úspěšné kolaborace pak patří ty s automobilkou BMW nebo luxusní značkou Aquazzura.

    Letos se pak Swarovski hodlá zaměřit také na svůj projet Creator Lab. Skrze něj se snaží podpořit nové módní talenty. Představí například značku Liberal Youth Ministry, která pro společnost navrhla set trička, sukně a svetru. Propojila tak luxus spojený s diamanty Swarovski i street style typický pro ni samotnou. Mezi další mladé talenty patří Weinsanto nebo Phileo. Pro rakouskou firmu vytvořily originální kabelku a boty na platformě.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, VMagazine, YouTube, Instagram

    Autor článku:
    Kateřina Hlaváčková
    Kateřina Hlaváčkováhttps://fashionup.cz/author/katerina-hlavackova/
    Kateřina je šéfredaktorkou a editorkou FashionUP. Své články věnuje aktuálním zprávám, ale i bizarním TikTok trendům, které s nadhledem hodnotí. Baví ji analýza kostýmů populárních filmů nebo debaty nad tím, do čela jakého módního domu zamíří ikoničtí návrháři tentokrát. Do světa médií vkročila v 16 letech, kdy psala pro studentský magazín. Od té doby zkusila vše od psaní módních komentářů přes práci v newsroomu po překlad lidskoprávních reportů.

    ― Reklama ―

    Značka Swarovski loni posílila nejvíce za posledních sedm let. Zabrala nová strategie i ředitel

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Rakouská společnost Swarovski loni prolomila tři předchozí roky plné ztrát. Minulý rok totiž podle svých výsledků zvedla prodeje o 10 procent. Dosáhla tak nejsilnějšího růstu za posledních sedm let. Úspěchu napomohl jak nový přístup k prodejní strategii, tak změna ředitele.

    - Reklama -

    Minulý rok se rakouská značka šperků Swarovski rozhodla poprvé předat řízení firmy do rukou externího ředitele. Po dobu 128 let byla totiž společnost vedená rodinou, která ji rovněž vlastní. Odvážný krok posadit v červenci loňského roku do čela firmy Alexis Nasard se ovšem vyplatil. Firma totiž prohlásila rok 2022 nejúspěšnější za uplynulých sedm let. Podařilo se jí zvednout prodeje o 10 procent, a to na 1,83 miliardy eur, tedy 41 miliard korun.

    K úspěchu přispěla také pozměněná strategie a ušetření na provozních nákladech. „Povzbudivé výsledky potvrdily, že směr naší strategie je správný, a že naše ikonická značka i produkty mají výjimečný potenciál,“ okomentoval loňská data šéf společnosti Alexis Nasard. Podnikatel pak v minulosti pracoval ve firmách Procter & Gamble, Heineken nebo Baťa. U Swarovski se mu podařilo přinést pozitivní výsledky po třech letech ztrát.

    Společnost navíc zaznamenala růst prodeje ve všech svých odvětvích. Nejúspěšnější však byla kategorie šperků, která vzrostla o 15 procent. Růst zaznamenal také online prodej, navýšil se totiž o 5 procent. Tvoří přitom asi 20 procent maloobchodního prodeje. „Nastavili jsme si dobrý start na všech trzích, včetně Číny. V roce 2023 se hodláme soustředit na naši novou LUXignite strategii a byznys plán zaměřený na inovaci produktů,“ popsal pak další kroky firmy Nasard.

    - Reklama -

    Zaujmout se Swarovski snaží i za pomocí nových talentů módního světa

    Zmíněná LUXignite strategie pak zahrnuje například kolekci diamantů vytvářených ve speciálních laboratořích Swarovski. Její součástí jsou také vybrané nákupní zážitky nabízené skrze speciální kampaně a spolupráce. Minulý rok tak zákazníky uchvátila například kolekce představená modelkou Bellou Hadid, vytvořená kreativní ředitelkou Giovannou Engelbert. Mezi další úspěšné kolaborace pak patří ty s automobilkou BMW nebo luxusní značkou Aquazzura.

    Letos se pak Swarovski hodlá zaměřit také na svůj projet Creator Lab. Skrze něj se snaží podpořit nové módní talenty. Představí například značku Liberal Youth Ministry, která pro společnost navrhla set trička, sukně a svetru. Propojila tak luxus spojený s diamanty Swarovski i street style typický pro ni samotnou. Mezi další mladé talenty patří Weinsanto nebo Phileo. Pro rakouskou firmu vytvořily originální kabelku a boty na platformě.

    Zdroj: Fashion Network, WWD, VMagazine, YouTube, Instagram

    ― Reklama ―

    Móda v kostce: Giorgio Armani odstartoval výstavu a Chanel trápí propad zisků

    Návrhář Giorgio Armani v úterý večer odhalil výstavu, oslavující jeho haute couture řadu. Letos totiž slaví 20. výročí. Značka Missoni zase uvedla nejnovější spolupráci s aerolinkou Delta. Její součástí je vylepšená kosmetická taštička i set na spaní. Chanel se potýká s klesajícími zisky a Gabriela Hearst představuje službu Tailored Bespoke.

    Rapová scéna ovládá haute couture. I Chanel ví, že tvíd bez beatu nikoho nezajímá

    Když se Chanel rozhodne jmenovat Kendricka Lamar ambasadorem, je jasné, že módní pravidla se přepisují. Elegantní značka, proslulá tvídem, perlami a věrností odkazu Coco Chanel, najednou mluví jazykem hiphopové kultury. A není v tom sama. Lanvin svěřil jednu z divizí rapperovi Future a A$AP Rocky vede design Ray-Ban. Luxusní brandy pochopily, že úspěch leží v populární kultuře. A tou hýbe právě rap.

    Okořeňte svůj sladký spánek. Parfémy patří i do postele

    Zájem o správný spánek v posledních letech výrazně vzrostl. Není proto divu, že touha po sladkém odpočinku nedávno pronikla také na sociální síť TikTok, kde se zkřížila s tamními beauty trendy. Čím dál více influencerů tak doporučuje svůj nový oblíbený trik. Nedají totiž dopustit na své oblíbené parfémy, které jim pomáhají odplout do říše snů.

    Balenciaga píše novou kapitolu. Na trůn usedne Pierpaolo Piccioli

    Módní dům Balenciaga zná svého nástupce. Dosavadního kreativního ředitele Demnu Gvasalia nahradí po 10 letech návrhář Pierpaolo Piccioli. Formovat slavnou značku hodlá po 25 letech u společnosti Valentino, kterou opustil loni v březnu. Proslulý je především svými haute couture kolekcemi plnými romantismu, výrazných barev a půvabných proporcí.

    Louis Vuitton založil kulinářskou komunitu. Propojí šéfkuchaře z celého světa

    Luxusní značky už dávno nesoustředí svou pozornost pouze na módu. Pro své zákazníky vytvářejí komplexní zážitek plný exkluzivního designu, umění a gastronomie. Důkazem je nejnovější projekt z dílny Louis Vuitton. Módní dům odhalil Culinary Community, tedy jedinečnou mezinárodní iniciativu spojující šéfkuchaře tvořící pod jeho záštitou.

    Lyst Index zná své favority. Zabodovala značka Loewe i kalhoty Kendricka Lamar

    První čtvrtletí letošního roku je za námi a platforma Lyst přichází s reportem Lyst Index, který hodnotí žádanost módních značek a produktů. První místo v žebříčku hot brandů obsadil odvěký favorit, módní dům Loewe. Do top desítky se dostaly také brandy COS a Chloé. Vliv popkultury na módu potvrdil nejžádanější kousek, tedy zvonové džíny Celine, jež vynesl rapper Kendrick Lamar na své Super Bowl show.

    Bella Ramsey čelí kritice. Fanoušci odmítají její roli v The Last of Us

    Filmy a seriály založené na knižních, komiksových nebo herních předlohách vždy trochu riskují. Fanoušci původního obsahu totiž dokáží být vůči adaptacím extrémně kritičtí. Příkladem je narůstající kritika herečky Belly Ramsey, která ztvárnila postavu Ellie v seriálu The Last of Us. Nestojí však za vášnivou nespokojeností o něco hlubší důvod?

    Móda v kostce: Patrick McDowell získal ocenění a Dior zná lokaci cruise show

    Další z luxusních módních domů oznámil lokaci své nadcházející cruise show. Dior tentokrát zamíří do dechberoucích prostor římské Villy Albani Torlonia. Designér Patrick McDowell mezitím převzal ocenění za svou tvorbu od britské královské rodiny. Elie Saab vydává první pánský parfém a Nike vrací na scénu ikonické "White Cement" Air Jordan 4.

    Loli Bahia ovládá módní runwaye. Usiluje o titul letošní supermodelky

    Už dávno pominula doba, kdy módnímu světu dominovala pouze jména jako Bella Hadid nebo Kendall Jenner. Současná scéna nabízí celou řadu jedinečných osobností dobývajících runwaye. Patří mezi ně rovněž Loli Bahia, která letos svým catwalkem i účastí v luxusních kampaních dokazuje, že má našlápnuto na to stát se další světovou supermodelkou.

    Filmový festival v Cannes letos přitvrdil. Představil nový dress code

    Po uplynulém Met Gala přichází na řadu další důležitá událost módního světa. V úterý odstartoval filmový festival v Cannes, na který tradičně upírají zrak nejen filmoví, ale také módní nadšenci. Letošní 78. ročník však doprovází nečekané změny. Organizátoři akce totiž oznámili nový dress code, zakazující mimo jiné "nude dress" nebo dlouhé vlečky.

    Doja Cat pod drobnohledem. Jak se z popové ikony stal kontroverzní symbol drzosti?

    Doja Cat, která dřív zpívala o tom, že je "Boss Bitch", dnes působí spíš jako královna temnoty, co s úsměvem přebírá otěže chaosu. Zářila v popu, hrála podle pravidel, ale od určitého momentu začala psát úplně jiný příběh. A ten je mnohem zajímavější. Někdy se zkrátka vyplatí říct jedno velké "ne" svému starému já. Zpěvačka je živoucím důkazem.

    Jaro přeje odvážným. Nadešel nejvyšší čas na micro mini sukně

    Extra krátká verze mini sukní ovládá módní scénu již od roku 2022, kdy se poprvé objevila na světových runwayích. Takzvanou micro mini skirt sice dostala do popředí značka Miu Miu, postupně ji však převzaly rovněž ostatní módní domy. Prosluněné jarní dny proto nabízí ideální příležitost vyzkoušet kousek, který žebříčky trendů jen tak neopustí.

    Glenn Martens zná deadline. Debut pro Maison Margiela odhalí v červenci

    Módní dům Maison Margiela oznámil letos v lednu po roce čekání svého nového kreativního ředitele. Po proslulém návrháři Johnu Galliano ho povede designér a soušasný šéf Diesel Glenn Martens. Zástupci značky však nyní odhalili, kdy představí svou debutovou kolekci. Haute couture řadu pro podzim 2025 zveřejní na červencovém fashion weeku v Paříži.

    TikTok trendy slibují dlouhověkost. Místo toho plýtvají cenným časem

    Touha dosáhnout co nejvyššího věku je přirozenou součástí života a vždy k němu patřila. Nejmodernější technologie, hnutí biohacking, a hlavně sociální sítě však ze snu dlouhověkosti učinily kolotoč, ze kterého lze jen těžko vystoupit. Populární TikTok trendy nabízejí pochybné tipy, vedoucí spíše k prázdné peněžence a ztracenému času.

    Mikiny v revolučním hávu. Díky správné kombinaci získáte elegantní outfit

    Ačkoliv tepláky už snad navždy zůstanou kouskem oblečení, jehož místo je kdekoliv mimo zrak široké veřejnosti, mikiny se probojovávají do městských outfitů. Netřeba je rovnou odsuzovat, se správným kombinováním umí vytvořit i elegantní vzhled. Důležité je dbát na správný střih a doplňky. Pro inspiraci přitom nemusíte chodit daleko.

    Snímek I’m Still Here navrátil 70. léta. K životu probudil i tehdejší módu

    Cenu Oscar za nejlepší mezinárodní počin si letos ze slavnostního předávání odvezl snímek I'm Still Here. Film založený na skutečné události pojednává o brutálních podmínkách brazilského diktátorského režimu ze 70. let minulého století. Umně ale propojuje tragédii v centru dění s nezlomným optimismem, atmosférou a módou tehdejší doby.

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―