Více
    Redakce

    ― Reklama ―

    Miuccia Prada a Raf Simons během Milan Fashion Week představili jemnou nabídku formálního oděvu, který přehodnocuje krásu v její nejčistší podobě. Prada má navíc neuvěřitelnou schopnost proměnit téměř cokoliv v nezbytnost pro módní fanoušky, tentokrát to jistě budou trojúhelníkové kabelky. Přehlídka má skvělé ohlasy jak u široké veřejnosti, tak u módních odborníků.

    Tentokrát v plášti japonských origam

    Vlajkovou lodí kolekce se staly japonské origami. Zdobily hlavně sukně, modelky v nich pochodovaly v botách se šikmým podpatkem a opět s okvětními lístky origami. Za povšimnutí stojí i jejich puffer vzhled.

    Foto: Reuters

    Back To 90’s

    Módní dům se přesunul do devadesátek. Potvrzují to minimalistická saka, blejzry i vypasované košile. Hranaté a ostré tvary definovaly většinu modelů. Lichoběžníkový tvar kabelek přináší nový pohled na minimalistickou módu, působí navíc i velmi prakticky. Precizně zpracovaná kůže dodává vzhledu luxusní dojem. Některé tašky zdobí decentní loga nebo květinové origami. Vše nasvědčuje tomu, že se brand ponořil do svých kořenů, jelikož jsme několik prvků shledali velmi podobnými z dob začínající velkolepé éry. Tento úžasný fakt potvrzuje například líčení. Full-face looky v kombinaci s Rafovým moderním nadhledem vypadají fantasticky. Nespočet semišových modelů celý koncept vyzvedl na vrchol a dotáhl k minimalistickému maximu.

    Foto: Reuters

    Bezprostřední nadčasovost

    Bez okolků lze říci, že jakýkoliv prvek z kolekce bude stylový i za dvacet let. Pokud se módní průmysl bude posouvat ve stejném tempu jako do teď, jde o jasnou věc. Decentní trojúhelníková loga nevyjdou z módního prostředí zkrátka nikdy, stejně jako špičaté lodičky. Klasické black and white kombinace snad ani nemusíme zmiňovat.

    Foto: Reuters

    Uniformová posedlost

    Velmi chic a zároveň sexy bílé uiformy. Jako celek působí nenuceně elegantně a malé klasické logo tvoří pomyslnou tečku za glamorous vzhledem. Podle sociálních sítí se z uniforem stane velký hit následující sezóny. Rozhodně si alespoň na jednu vytvořte místo v šatníku.

    Foto: Reuters

    Lichotivé límečky

    Dalším klíčovým prvkem kolekce byly límečky u košil i blejzrů. Špičaté a výrazné límce jakoby podtrhovaly krásu obličeje všech modelů. Naprosto snová záležitost. Na svém instagramovém profilu Prada připíchla nádherný příklad. Je jím zpěvačka Dua Lipa.

    To nejlepší nakonec

    Ptáte se, který masterpiece nás zaujal nejvíce? Odpovědí je kožený kostým, s texturou napodobené hroší kůže. Zářivě červená barva dodává looku opravdový italský šmrnc.

    Foto: Reuters

    Zdroj: Instagram, YouTube

    Autor článku:
    Marek Wrbik
    Marek Wrbikhttps://fashionup.cz/
    Marek je redaktorem a správcem sociálních sítí FashionUP. Ve svých textech propojuje módu s popkulturou, ekonomikou i společenským kontextem. Zajímá ho, jak se oblečení stává odrazem doby a proč některé značky uspějí, zatímco jiné ztratí lesk. Pravidelně se objevuje na lokálních fashion akcích a sleduje tváře české módní scény. Rád rozkrývá příběhy za značkami i trendy, které zatím českému publiku zůstávají vzdálenější.

    ― Reklama ―

    Foto:Reuters

    Minimalistická nálada a trojúhelníkové kabelky. Prada FW 2023

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―

    Miuccia Prada a Raf Simons během Milan Fashion Week představili jemnou nabídku formálního oděvu, který přehodnocuje krásu v její nejčistší podobě. Prada má navíc neuvěřitelnou schopnost proměnit téměř cokoliv v nezbytnost pro módní fanoušky, tentokrát to jistě budou trojúhelníkové kabelky. Přehlídka má skvělé ohlasy jak u široké veřejnosti, tak u módních odborníků.

    - Reklama -

    Tentokrát v plášti japonských origam

    Vlajkovou lodí kolekce se staly japonské origami. Zdobily hlavně sukně, modelky v nich pochodovaly v botách se šikmým podpatkem a opět s okvětními lístky origami. Za povšimnutí stojí i jejich puffer vzhled.

    Foto: Reuters

    Back To 90’s

    Módní dům se přesunul do devadesátek. Potvrzují to minimalistická saka, blejzry i vypasované košile. Hranaté a ostré tvary definovaly většinu modelů. Lichoběžníkový tvar kabelek přináší nový pohled na minimalistickou módu, působí navíc i velmi prakticky. Precizně zpracovaná kůže dodává vzhledu luxusní dojem. Některé tašky zdobí decentní loga nebo květinové origami. Vše nasvědčuje tomu, že se brand ponořil do svých kořenů, jelikož jsme několik prvků shledali velmi podobnými z dob začínající velkolepé éry. Tento úžasný fakt potvrzuje například líčení. Full-face looky v kombinaci s Rafovým moderním nadhledem vypadají fantasticky. Nespočet semišových modelů celý koncept vyzvedl na vrchol a dotáhl k minimalistickému maximu.

    - Reklama -

    Foto: Reuters

    Bezprostřední nadčasovost

    Bez okolků lze říci, že jakýkoliv prvek z kolekce bude stylový i za dvacet let. Pokud se módní průmysl bude posouvat ve stejném tempu jako do teď, jde o jasnou věc. Decentní trojúhelníková loga nevyjdou z módního prostředí zkrátka nikdy, stejně jako špičaté lodičky. Klasické black and white kombinace snad ani nemusíme zmiňovat.

    Foto: Reuters

    Uniformová posedlost

    Velmi chic a zároveň sexy bílé uiformy. Jako celek působí nenuceně elegantně a malé klasické logo tvoří pomyslnou tečku za glamorous vzhledem. Podle sociálních sítí se z uniforem stane velký hit následující sezóny. Rozhodně si alespoň na jednu vytvořte místo v šatníku.

    Foto: Reuters

    Lichotivé límečky

    Dalším klíčovým prvkem kolekce byly límečky u košil i blejzrů. Špičaté a výrazné límce jakoby podtrhovaly krásu obličeje všech modelů. Naprosto snová záležitost. Na svém instagramovém profilu Prada připíchla nádherný příklad. Je jím zpěvačka Dua Lipa.

    To nejlepší nakonec

    Ptáte se, který masterpiece nás zaujal nejvíce? Odpovědí je kožený kostým, s texturou napodobené hroší kůže. Zářivě červená barva dodává looku opravdový italský šmrnc.

    Foto: Reuters

    Zdroj: Instagram, YouTube

    ― Reklama ―

    Podzimní svatby jsou v kurzu. Dovolte si dekadentní barvy a počasí se nebojte

    Podzimní svatby mají své nezaměnitelné kouzlo. Zatímco letní oslavy sází na lehkost a vzdušnost, ty podzimní nabízejí hlubší tóny, bohatší textury a zatím neokoukanou atmosféru. Být hostem na takové svatbě ovšem znamená skloubit slavnostní náladu s proměnlivým počasím a najít rovnováhu mezi pohodlím a žádanou elegancí. Dovolí vám to ale rovněž luxusní detaily, které by v létě působily možná "až moc".

    Aleksandre Akhalkatsishvili dobývá svět módy. Neznáme sebejistější rukopis

    Z Tbilisi se už pár let line nová vlna módy, jež má v sobě něco syrového, architektonického a svůdného. Jedním z jejích nejvýraznějších hlasů je návrhář Aleksandre Akhalkatsishvili, který dokázal propojit dekonstruovaný minimalismus s ženskou sebejistotou a svým jedinečným gruzínským akcentem. Jeho řady jsou jako dobře vyprávěný příběh, každý model je kapitola, ale dohromady tvoří silný celek.

    Podzimní trendy konečně myslí na normální pleť. Vrací se ale i obávané concealer lips

    Ať už patříte mezi milovníky léta, nebo nadšeně vyhlížíte podzim, barevné roční období je v módě důležitým časem. Pozadu však není ani beauty průmysl. Letošní podzimní trendy už pomalu klepou na dveře a nabízí opravdu originální portfolio make-up novinek. Vypadá to, že nás čeká jak návrat do minulosti, tak překvapivé nové styly líčení.

    Pinterest předpovídá trendy podzimu. Kraluje jim láska k second handům

    Platforma Pinterest odhalila report předpokládající trendy letošního podzimu. Založený je především na vyhledávání jejích Gen Z uživatelů. Ti si zamilovali především nakupování z druhé ruky a vintage kousky. Na scénu ovšem vrací také preppy styl nebo módu 60. let. Zalíbení našli rovněž v outfitech inspirovaných jejich oblíbenými kofeinovými nápoji.

    Zrozeno z moře, poháněno světlem. Iris van Herpen oživila haute couture

    Když Iris van Herpen otevřela svou kolekci Sympoiesis na Paris Haute Couture Week podmanivým živým lookem, svět módy se na chvíli zastavil. Před publikem se vynořila modelka oděná do bioluminiscenčního zázraku tvořeného 125 miliony řas, které reagují na světlo a teplotu. Výsledkem není pouhý oděv, ale živoucí organismus.

    Svět zrychluje, gen Z zpomaluje. Ruční práce jsou zpět

    V době, kdy jsou naše dny přeplněné notifikacemi a nekonečným scrollováním, se mladá generace obrací k činnostem připomínajícím dobu před nástupem chytrých technologií. Gen Z si nachází cestu k tvůrčím koníčkům, které nejsou jen estetické, ale i terapeutické. Jedná se o širší kulturní signál, že si jako společnost začínáme vážit autenticity a klidu. Ruční práce do tohoto modelu perfektně zapadají.

    Pánové, letos je trendem zazářit. Je to i vaše svatba

    Tradiční svatební outfity už dávno nejsou „cool“. Díky neustálému boji za genderovou rovnoprávnost se dnes na svatbách rozhodně netočí vše jen kolem nevěsty. Pánská svatební móda se rychle mění a nabírá na odvaze. Moderní svatební outfity pro muže nabízí například značka Tanner Fletcher. Trendu „It’s his wedding too“ však v posledních týdnech vévodí profesionální hráč NFL Kylen Granson a jeho bílý plášť.

    Módní dům Pucci vstává z mrtvých. Deklaruje Pucci Girl Summer

    Popkulturní estetiky v posledních letech směle ovládají nejen naše instagramové feedy, ale i životní styl a šatník. V létě 2023 jsme byli posedlí Barbiecore, zatímco minulý rok se nesl ve znamení Brat Summer, pod taktovkou zpěvačky Charli XCX. Jaký trend ale kraluje letošnímu létu? No přeci styl Pucci Girl Summer, který si získal sympatie internetových it-girls jako Hailey Bieber nebo Alexandra Saint Mleux.

    Čtení je opět v módě. Interiérový trend diktuje nekonečné zásoby knih

    Čtení je koníček, kteří mnozí z nás s rozmachem moderních technologií opustili. Zdá se ovšem, že opět přichází do módy. Svět interiérového designu totiž dobývá trend s názvem Bookshelf Wealth. Jeho esencí je láska ke knihám, která diktuje zaplněné police oblíbených příběhů a předmětů od podlahy ke stropu. Klíčem k úspěchu je však autenticita.

    Kim Kardashian jako kulturní zbraň značky Balenciaga. Co bude dál?

    Když Kim Kardashian poprvé vkročila na červený koberec zahalená v černém body Balenciaga, zakrývající i obličej, bylo jasné, že se rodí zásadní módní moment. Spojení Kim a návrháře Demny Gvasalia přerostlo běžné partnerství mezi celebritou a značkou. Jejich vztah se stal kulturním fenoménem a zapsal se do historie stejně jako Alexander McQueen a Kate Moss. Oba redefinovali, co znamená být ikonou.

    Česko má jasno. Do boje o Oscara pošle dokument Ještě nejsem, kým chci být

    Dokument režisérky Kláry Tasovské Ještě nejsem, kým chci být získal další uznání. Česká filmová a televizní akademie ho vyšle do boje o Oscara. Usilovat bude o výhru v kategorii mezinárodní celovečerní film. Snímek sleduje příběh fotografky Libuše Jarcovjákové a zachycuje underground 80. let v Československu i útěk do Západního Berlína.

    Valentino čekají změny. Jacopo Venturini opouští pozici CEO značky

    Módní dům Valentino ve čtvrtek oznámil nečekanou zprávu. Zveřejnil totiž, že se na základě oboustranné dohody rozhodl propustit dosavadního generálního ředitele Jacopa Venturini. Příčinou odchodu jsou osobní důvody. Prozatím není jasné, kdo na prázdné křeslo CEO usedne nyní. Alessandro Michele však zůstává kreativním ředitelem.

    Maskulinita má novou tvář. Seznamte se s fenoménem performative male

    Sociální sítě vytvořily další pomíjivý trend. Tentokrát ho ovšem stejným dechem samy kritizují. Jedná se o novou formu maskulinity, které však chybí jakákoli autenticita. Nová pánská estetika místo toho usiluje o validaci založenou na uměle, ale velmi pečlivě vykonstruovaném vzhledu. Takzvaný performative male tak dělá vše pro to, aby zaujal.

    Wednesday opět naservírovala Goth glamour. Její styl vykouzlí i renomovaní návrháři

    Jen málokterý módní fenomén posledních let zasáhl kulturu tak silně jako Wednesday Addams. Když první série seriálu vtrhla na obrazovky, nezůstalo jen u děsivě okouzlující atmosféry. Z temnoty vystoupil i nový stylový archetyp. Goth glamour. S druhou sérií, která nyní přichází na Netflix, je jasné, že se do něj ponoříme znovu. A možná ještě hlouběji.

    Luxusní zboží jako dlouhodobá investice. Second hand trhu kralují slavné kabelky

    Čím dál více zákazníků v kontextu dlouhodobé nepříznivé a nestabilní ekonomické situace hledají vhodné způsoby, jak zhodnotit své peníze. Obracejí se proto na second hand trh, kde investují především do ikonických kabelek. Mezi nejpopulárnější modely patří ty z dílny značky Hermès. Na oblibě ale narůstají i tašky Chanel, Louis Vuitton či Goyard.

    Evropská letiště mění pravidla. Jsou roztomilé beauty miniatury v ohrožení?

    Éra jedné z nejmíň oblíbených součástí cestování se možná chýlí ke konci. Přelévání šamponů do stomililitrových lahviček a počítání produktů tak, aby se vešly do plastového sáčku, by brzy mohlo být minulostí. Jaký osud ale čeká všechny roztomilé miniatury? Budou kosmetické značky muset přehodnotit marketingové strategie?

    ― Reklama ―

    ― Reklama ―