Konec roku předznamenává také začátek něčeho nového. Módní dům Burberry proto hledí vpřed a již nyní vítá lunární nový rok 2026. Vydal proto speciální kolekci věnovanou znamení koně, které nadcházející měsíce definuje. Symbol tentokrát hraje britské značce do karet, jelikož ladí s jejím historickým logem jezdce. Právě to značí většinu kousků nejnovější řady.
Módní dům Burberry se jistě zaradoval, když zjistil, že v čínském kalendáři rok 2026 definuje znamení koně. Tradičně vydává speciální kolekce na oslavu lunárního nového roku. Tentokrát však může symbolické zvíře propojit s vlastními kořeny. Historickým logem britské značky je totiž jezdec na koni. Není proto divu, že právě on zdobí luxusní kousky ze speciální řady, uveřejněné v polovině prosince.
Burberry používá motiv jezdce od roku 1901. Vyhrál tehdy veřejnou soutěž
Jak už bývá zvykem, představil Burberry novou kolekci za pomocí hvězdami nabité kampaně. Nechybí v ní čínští ambasadoři značky, tedy herec Chen Kun, fotbalista Wu Lei a herečky Tang Wei a Zhang Jingyi. Na fotografiích a v doplňujícím krátkém filmu oblékli především tradiční Burberry trenčkot v nespočtu variacích. Kromě klasického béžového a krémového provedení se nabízí také jasně rudá verze.


Zdroj: Burberry
Sytě červená barva totiž v čínské kultuře symbolizuje příznivost a prosperitu. S výraznými tóny kontrastují temně navy odstíny, vytvářející sváteční hru protikladů. To vše rozbíjí zmíněné logo jezdce, které nenápadně okupuje konce měkkých šál nebo klasická trička či hřejivé mikiny. Burberry motiv poprvé použil v roce 1901, kdy vyhrál veřejnou soutěž, jejímž cílem bylo navrhnout logo pro luxusní módní dům.


Zdroj: Burberry
Současný kreativní ředitel značky Daniel Lee motiv opět přivedl k životu v roce 2023. Daroval mu moderní look a začal ho častěji zapojovat nejen do vlastních kolekcí, ale také tradičních kampaní. Jednotlivé designy tentokrát zdobí v podobě akvarelových a inkoustových skic, metalických výšivek, křížkových stehů a delikátních odznaků. „Kampaň zachycuje pocit pospolitosti a očekávání,“ popsala pak společnost.


Zdroj: Burberry
„Silueta koně proniká do cesty protagonistů a stává se kouzelnou nití, která příběhy drží pohromadě,“ dodali zástupci Burberry. Kampaň doplní také krátký film, jenž ukazuje ambasadory značky uprostřed rušného velkoměsta a sleduje jejich rozlišné osudy. Součástí oslav lunárního nového roku je i partnerství s britskou značkou vyrábějící ručně malované tapety de Gournay, jež se objeví i v pobočkách značky.
Zdroje: WWD, Burberry, Instagram

